Lost Säsong 3
Posted 08 June 2007 - 15:45
SoD: Hmm, henne tänkte jag inte på. Men jag kan förstå att du trodde det.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 08 June 2007 - 18:36
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 08 June 2007 - 18:42
Posted 13 June 2007 - 15:37
Jag ser fram emot de sista avsnitten av säsongen, vill veta ifall charlie dör eller inte.
Vill få reda på vem Jakob är, hoppas på att Smokey dyker upp;p
Ok, få reda på mer fyr-tåingarna.
Så glöm inte kl 20:00 ikväll ;-).
Posted 13 June 2007 - 17:59
Posted 13 June 2007 - 18:01
Om Charlie dör.
Om Locke dog.
Vilka tjejerna var.
Vilka fler som dör.
Om Smokey dyker upp.
Vad för sanning som avslöjas.
Och hinten för säsong 4s upplägg vilket de alltid avslutar med.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 June 2007 - 21:14
Och hur i hela friden kan Jacks pappa vara vid liv?
Så båten är inte från Penny? Vem är det då? Dharma?
Heh, Hugo saves the day!
Hemskt vad kallblodiga de har blivit. Ön har verkligen förvandlat dem. På tral om förvandligt... vad hände med storyn om den mystiska sjukdommen som smittade folk?
Locke... gillar honom inte alls. Han kunde inte veta att Naomi var skurk men han mördar henne för att få stanna på ön. Eller hade Walt med det att göra? Och vad har Walt med det hela att göra igen?
Charlie Charlie... stackars Charlie.
Han fick iallafall en fin död där han räddade Desmond och varnade för båten. Men han kunde väl iallafall ha försökt ta sig ut ur fönstret.
Edited by Crusader, 13 June 2007 - 21:19.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 June 2007 - 21:26
Posted 13 June 2007 - 23:15
Jag trodde absolut att Hurley skulle dö där bakom ratten och det hade varit ett värdigt och naturligt avslut för karaktären istället för det pekoralistiska slut som Charlie fick. Nog för att han var övertygad om att han måste uppfylla Desmonds visioner för att rädda Claire och Aaron, men det där med att stänga dörren var ju bara fånigt. Hade han lämnat den öppen hade de haft flera timmar på sig för att ta sig därifrån.
Jag tror det är ljug, det finns eller fanns ingen mystisk sjukdom.På tral om förvandligt... vad hände med storyn om den mystiska sjukdommen som smittade folk?
Btw, är "Jacob" egentligen Jacks pappa? Jag har fått för mig det...
Posted 14 June 2007 - 00:17
Nja, jag tror det hade bara tagit några sekunder. Vattnet hade forsat in genom polen också, eftersom trycket hade försvunnit, vilket hade stoppat deras flycktväg. Desmond hade säkerligen dött också.Nog för att han var övertygad om att han måste uppfylla Desmonds visioner för att rädda Claire och Aaron, men det där med att stänga dörren var ju bara fånigt. Hade han lämnat den öppen hade de haft flera timmar på sig för att ta sig därifrån.
Fast ang. smittan. Danielle sköt ju hela sin besättning pga att de blev smittade och galna. Iallafall så påstår hon det.
Edited by Crusader, 14 June 2007 - 00:21.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 June 2007 - 09:55
Nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej nej... vad är det här för skit?
Roligt att se att det finns någon som inte gillade avsnittet förutom mig. Särskilt med tanke på att alla unisont har hyllat det som typ bästa avsnittet i TV-historien
Jag hade för stora förväntningar på avsnittet och blev besviken - särskilt alla Jack flashforwards var oerhört trista. Avsnittet blev inte bättre av att jag såg tvisten komma långt, långt innan den skedde.
De har tagit sig från ön och Jack vill tillbaka så han vill inte leva,
Hoppas han dör snart... Även om jag inte tror det.
Kate (Som antagligen är ihop med James) verkar vilja samma sak trots hon säger annat och någon är död (Antagligen Locke som begick självmord). Vad är det här för soppa?
Jag tolkade det inte alls som Kate var med Sawyer. Hon verkade rädd för personen hon varifrån och jag har svårt att tro att hon skulle vara rädd för Sawyer.
Vem den döda är har jag ingen aning om. Kan vara Locke, kan vara Ben. Båda ville stanna kvar på ön. Men det är lämnat så öppet att det kan vara vem som helst. Varför inte Michael? Eller någon vi inte ens mött ännu.
Säg inte att det är vad säsong 4 ska handla om. (Hoppas isåfall att det bara är flashbacks som handlar om framtiden)
Nit-pick: Flashbacks handlar inte om framtiden. Det kallas för flashforwards
Så som jag ser det finns det fyra sätt:
1) Majoriteten sker i nutid och flashback sker på ön (vilket dock verkar ha dementerats eftersom man ska fortsätta filma på Hawaii huvudsakligen).
2) Flashbacks byts ut mot flashforwards.
3) Flashbacks fortsätter men värvas med flashforwards.
4) Allt fortsätter som vanligt. Det här var ett undantag.
Direkt efteråt trodde jag på 1, men efter tänkt på det så tror jag att det blir lösning 2. Inte någonting jag har något emot, även om lösning 3 nog är den säkraste att ta.
Och hur i hela friden kan Jacks pappa vara vid liv?
Vad säger att han är vid liv? Jag tolkade det som en vanföreställning den nedknarkade Jack hade, inte att Christian Sheppard var vid liv.
Så båten är inte från Penny? Vem är det då? Dharma?
Kan vara vad som helst. Dharma är en möjlighet eftersom Ben var så rädd för dem.
På tral om förvandligt... vad hände med storyn om den mystiska sjukdommen som smittade folk?
Den är nog långt ifrån över. Du kan inte krama ut hur mycket som helst i säsongsfinalen. Vi fick ju t.ex. inte veta något om statyn.
Han fick iallafall en fin död där han räddade Desmond och varnade för båten. Men han kunde väl iallafall ha försökt ta sig ut ur fönstret.
Håller med om döden. En äkta hjältedöd som faktiskt betydde något - till skillnad från de tidigare dösfallen.
Fönstret var alldeles för litet för honom att ta sig ut igenom. En fysisk omöjlighet. Lägg sedan till de krafter som vattnet hade då de trängde in så blir det inte bara omöjligt, utan ologiskt att ens försöka.
Jag fick inte intrycket av att Kate kände samma längtan tillbaka till ön. Hon sympatiserade med Jack dock.
Ungefär så tolkade jag det också. Kanske var Jacks önskan att återvända främst för att han betydde någonting på ön, medan han är en nobody i verkliga världen.
Om det är en ny väg så tar det ju bort en del av spänningen för då kommer vi ju att veta hur det har gått för dem.
Jag har aldrig tyckt det ligger någon stor spänning i om karaktärerna ska överleva eller dö samt ta sig av ön. Redan från början har det varit uppenbart att några ska ta sig av ön i slutänden och att några inte kommer överleva.
Jag ser istället möjligheten att de bygger upp två mysterier på två olika plan. Istället få flashbacks som bara är utfyllnad, så har du nu mysterierna på ön men även mysterierna i nutid.
Jag trodde absolut att Hurley skulle dö där bakom ratten och det hade varit ett värdigt och naturligt avslut för karaktären istället för det pekoralistiska slut som Charlie fick.
Håller inte alls med om Charlie, men jag håller med om att det hade varit rätt att döda Hurley där - fullständigt heroiskt i så fall. Och rätt. Trots allt, röd tröja
Btw, är "Jacob" egentligen Jacks pappa? Jag har fått för mig det...
Finns inget som stödjer det vad jag sett. En teori som förts fram (som stöds av Losts mythos med tidsresor) är att det egentligen är Locke från framtiden. Tydligen skulle det finnas vissa likheter mellan Jacob och Locke sägs det av sådana som studerat bilderna närmare. Det tycker jag skulle vara rätt häftigt
Nja, jag tror det hade bara tagit några sekunder. Vattnet hade forsat in genom polen också, eftersom trycket hade försvunnit, vilket hade stoppat deras flycktväg. Desmond hade säkerligen dött också.
Nej, det är inte särskilt troligt att så skulle skett. Hade de bara låtit dörren stått öppen och låtit vattnet forsa in så hade de ändå haft tid att ta på sig dykardräkterna och simma ut i frihet. Svaret ligger snarare i att Charlie ville dö för att förhindra att Desmonds vision uppfylldes, inte att det var omöjligt.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 14 June 2007 - 13:03
Sedan kändes det som att hon var rädd för vad den hon var ihop med skulle tycka om att hon träffade Jack. Därför antog jag det var James.
Jag tycker det var för mycket med Christian Sheppard för att bara vara en vaneförställning. Jack hade ett recept utskrivet av sin pappa och han snacvkade om att överläkaren skulle kalla dit honom för att se vem som var fullast.
Visst, det kan ha varit som han bara snackade men jag har ändpå en känsla av att mer ligger till det.
Jag tycker att den mystiska sjukdommen har varit borta från storyn sedan säsong 2. Jag menade inte att de skulle ha med den i finalen tvunget, bara att den känns nästan bortglömd.
Hurley trodde jag också skulle dö. Även om det hade varit snyggt så hade det nog inte passat hela "Hurley saves the day" grejen. Dessutom så gillar jag karaktären.
Jag tror att Jacob kanske är Walt. Men antagligen så är han ingen vi känner till alls.
Jag håller inte alls med om att de skulle ha haft en lång tid på sig. Fast jag vet inte hur det funkar på riktigt, men i alla filmer jag har sett där liknande saker har hänt så har vattnet forsat från polen och fyllt hela det rummet på bara några sekunder eller en minut.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 June 2007 - 14:07
Alla vilda spekulationer om tidsresor, andra dimensioner och att Jacob egentligen skulle vara alla från Walt, till Locke, till en maskerad isbjörn köper jag inte. Försök förklara nåt sånt för den genomsnittlige tittaren, som inte är en SF-nörd utan en medelsvensson (eller annan nationell motsvarighet) som gillar mystik. Inte ens Lindelof & Cuse hade gett sig på det.
Posted 14 June 2007 - 16:33
Sedan kändes det som att hon var rädd för vad den hon var ihop med skulle tycka om att hon träffade Jack.
Vi får nog vänta och se helt enkelt - men av reaktionerna från folk verkar få tro det är Sawyer. Jag tror det inte t.ex.
Jag tycker det var för mycket med Christian Sheppard för att bara vara en vaneförställning. Jack hade ett recept utskrivet av sin pappa och han snacvkade om att överläkaren skulle kalla dit honom för att se vem som var fullast.
Visst, det kan ha varit som han bara snackade men jag har ändpå en känsla av att mer ligger till det.
Jag tror du kommer bli besviken.
Recepten är ganska enkel förklaring - du tror inte Jack skrev ut dem åt sig själv genom sin far? Och då han snackade om sin far var han ju så borta i sitt drogrus han yrade, vilket syntes rätt tydligt i doktorns ansiktsuttryck.
Jag tycker att den mystiska sjukdommen har varit borta från storyn sedan säsong 2. Jag menade inte att de skulle ha med den i finalen tvunget, bara att den känns nästan bortglömd.
Jo, den har varit väldigt nedtonad under säsong tre, men jag tror inte alls att den är bortglömd. Tvärtom, vi får nog se mer om den i senare säsonger.
Hurley trodde jag också skulle dö. Även om det hade varit snyggt så hade det nog inte passat hela "Hurley saves the day" grejen.
Det hade passat den ännu mer än vad det nu blev. Nu blev den lite fadd i mitt tycke.
Jag tror att Jacob kanske är Walt. Men antagligen så är han ingen vi känner till alls.
Det skulle jag också kunna köpa.
Försök förklara nåt sånt för den genomsnittlige tittaren, som inte är en SF-nörd utan en medelsvensson (eller annan nationell motsvarighet) som gillar mystik. Inte ens Lindelof & Cuse hade gett sig på det.
De har redan sagt att serien inte är kan förklaras vetenskaplig, men den inte heller är övernaturlig. Den är pseudovetenskaplig och tidsresor och sådant är fair game där. Så jo, det har de redan gett sig på.
Posted 14 June 2007 - 21:36
Vad jag skulle vilja se hända med Sawyer: Efter att ha bekämpat orättvisor på ön får han blodad tand och ger sig ut på gatorna som en vigilante i äkta Death Wish-stil och ger sig på allt pack han hittar på gatorna.
Charlies död träffade mig rakt i hjärtat. Allvarligt talat. Det kom fram en liten tår när man fick se honom flyta omkring livlöst under vattner och den där sorgliga musiken spelades i bakgrunden. Rest in peace, mate. :..(
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 14 June 2007 - 21:47
Tyckte inte Kate/Evangeline Lilly alls var lika snygg med smink i flashforwarden som hon är utan på ön. Det förstärker min uppfattning om att så många tjejer ser betydligt bättre ut ospacklade. Girls, ta det lugnt med sminket, ni ser mycket bättre ut som ni är!
Hörru, hon har minst lika mycket smink på ön. Det är trots allt en teveserie. Anledningen är nog snarare är att det blev en så stor kontrast.
Posted 14 June 2007 - 22:56
Tycker det är riktigt tråkigt att Charlie försvann, han är en av mina favoriter
Framtidsvisionerna kändes rätt väntade, sånt här är ju rätt vanligt förekommande i serietidningar m.m. Jag ser det mest som en alternativ framtid som inte på något sätt är defenitiv. Dock säger den ju en del om Jack...
Blev lite chockad när de sa att LOST skulle ta en paus och komma tillbaks först till hösten. Tråkigt, och framförallt JOBBIGT!
last.fm Filmtipset
Posted 14 June 2007 - 23:01
Lost kommer inte tillbaka förrän i januari-februari 2008 i USA och förmodligen några veckor senare här.Blev lite chockad när de sa att LOST skulle ta en paus och komma tillbaks först till hösten.
Posted 14 June 2007 - 23:04
Chockad? Det brukar alltid vara hösten. Dock kommer du bli mer chockad när du hör att du får vänta ännan till början av nästa år.Blev lite chockad när de sa att LOST skulle ta en paus och komma tillbaks först till hösten. Tråkigt, och framförallt JOBBIGT!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 June 2007 - 23:08
Chockad? Det brukar alltid vara hösten. Dock kommer du bli mer chockad när du hör att du får vänta ännan till början av nästa år.Blev lite chockad när de sa att LOST skulle ta en paus och komma tillbaks först till hösten. Tråkigt, och framförallt JOBBIGT!
![]()
Brukar inte tv4 ligga något avsnitt veckan efter? I så fall visar ju Lost i USA i mitten av advent i så fall eller?
Edited by Supertreck, 14 June 2007 - 23:09.
Posted 14 June 2007 - 23:56
Lost kommer tillbaka i början av nästa år. I USA alltså. Exakt datum är inte angivet ännu. Vi får förmodligen vänta ett par veckor ytterligare, så som fyran har visat avsnitten nu i vår.I så fall visar ju Lost i USA i mitten av advent i så fall eller?
Hon visste att mannen därhemma inte gillade att hon träffade Jack och därför ville hon inte att han skulle få veta. Jag tror att det är James/Sawyer, för vem skulle det annars vara när det inte är Jack?Sedan kändes det som att hon var rädd för vad den hon var ihop med skulle tycka om att hon träffade Jack. Därför antog jag det var James.
Stationen var så stor att det skulle ta lång tid för den att fyllas med vatten. Gott om tid för alla därinne att ta sig ut utan stress. Men Charlie ville ju uppfylla Desmonds vision att bara genom hans död skulle Claire och Aaron räddas och komma bort från ön, därför stängde han dörren och begick självmord.Fast jag vet inte hur det funkar på riktigt, men i alla filmer jag har sett där liknande saker har hänt så har vattnet forsat från polen och fyllt hela det rummet på bara några sekunder eller en minut.
Posted 15 June 2007 - 00:33
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 15 June 2007 - 00:43
Dessutom var "hallen" (där Charlie och Desmond kom upp) så stor att tiden det skulle ta att fylla den med vatten från den lilla "porthole" (jag har glömt vad det heter på svenska) skulle ta lååång tid.