Vad läser du just nu INOM Scifi, Fantasy & Skräck?
Posted 16 August 2008 - 10:52
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 19 August 2008 - 10:56
Posted 25 August 2008 - 17:05
Varvar den med:
Hellraiser: Om Clive Barkers Film av Anna Arnman. Det är hennes doktorsavhandling. Har för avsikt att se om dom tre första filmerna och tyckte det skulle vara kul att läsa en lite mer ingående studie om den första filmen. Lånade den dock på biblioteket och har inte köpt den själv.
Edited by Cartman, 25 August 2008 - 17:08.
Posted 27 August 2008 - 10:28
Berättar om en fiktiv stat i Afrika där härskaren vill bygga en byggnad som räcker ända upp till himlen. På detta vis kan härskaren gå upp och prata med gud och be honom om råd. Men för att detta skall lyckas krävs Globalbankens hjälp. Folket som lider nöd frågas inte och allt motstånd räknas som uppror mot härskaren och kuvas. När sedan det plötsligt dyker upp en "trollkarl" är soppan klar.
Detta är en av de "roligaste" böcker jag läst på länge. En bok som man skrattar åt men på samma gång inser man att detta skulle inte behöva vara fiktion. Boken påminner mycket om Bulgakovs "Mästaren och Margarita".
Jag rekommenderar hjärtligt boken. Boken har kallats magisk realism och är helt fantastisk.
Posted 28 August 2008 - 19:24
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
Posted 29 August 2008 - 15:44
Blev sugen på att läsa den efter att jag sett Prince Caspian på bio.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 10 September 2008 - 08:59
The Steel Remains av R.Morgan
*Mumma*
Posted 10 September 2008 - 09:30
Posted 11 September 2008 - 17:35
Posted 22 September 2008 - 15:39
Edited by Cartman, 22 September 2008 - 15:40.
Posted 23 September 2008 - 07:19
av Brandon Sanderson eller Fallen av Tim Lebbon.
*Mumma*
The Steel Remains var jäkligt bra.
Hård och brutalt. Mycket "fuck you fucking motherfucker", men rekomenderar den helt klart.
Edited by D.Almgren, 23 September 2008 - 07:24.
Posted 28 September 2008 - 07:41
Posted 29 September 2008 - 11:26
Själv läser jag Star Trek: Titan - Taking Wing av Michael A Martin & Andy Mangels.
Posted 29 September 2008 - 11:34
Posted 09 October 2008 - 14:53
Tycker de är så gulliga
Posted 10 October 2008 - 02:20
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988
--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel
Posted 15 October 2008 - 14:07
För ett tag sen så läste jag:
De 3 böckerna i serien Den Fallna Solens Drakar från DragonLance
Dom var väl bra, men det kändes som om det saknades något. Antagligen beroende på hur det slutade.
2 böcker av Dean Koontz
Odd Thomas och Alltid Odd.
Dom var bra fast de är skrivna i Jag form. Nu väntar jag på att den tredje boken om Odd ska komma i pocket.
Första boken var lite svår att komma in i pga Jag-formen men när man vant sig så blev det sträckläsning av båda böckerna.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 15 October 2008 - 15:00

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 15 October 2008 - 15:05
Själv försöker jag för andra gången att läsa SoDå (Sagan om Drakens återkomst) i svensk översättning. Tröttnade förra gången efter andra boken (originalböckerna är ju dessvärre uppdelade) men har nu låtit mig övertalas av XC att ge serien ett nytt försök. Känns som att jag borde gilla dessa böcker om jag bara kommer in i dom.
Edited by Cartman, 15 October 2008 - 17:37.
Posted 15 October 2008 - 17:32
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 15 October 2008 - 17:39
Suktar efter bra fantasy men saknar uppslag till vad jag ska läsa. Du kanske har några bra tips på bra böcker (på svenska eller engelska) som du kan rekommendera?
Edited by Cartman, 15 October 2008 - 17:39.
Posted 20 October 2008 - 11:52
Just nu läser jag Naomi Noviks härliga temaire serie, läser nu Black Powder war
Posted 20 October 2008 - 13:12
Cartman: Vill du ha en riktigt bra fantasy serie så rekommendera Jim Butchers "The Codex Alera"-serie. Klassisk fantasy (huvudpersonen är en ung, föräldralös pojke
Varning dock för att de är rätt läskiga ibland, och att hela serien inte är utgiven än. Nästan, dock. Det ska bli sex böcker totalt, och böckerna ges ut en gång om året. Femte boken kommer nu i november, så sista boken ges ut om ungefär ett år.
Sheldon, The Big Bang Theory
Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.
Posted 20 October 2008 - 13:29
Restless: Jag är alltid på jakt efter ny (för mig) och bra fantasy. Ditt tips låter avgjort intressant och jag lovar att ta mig en närmare titt nästa gång jag beställer hem lite böcker.
Posted 20 October 2008 - 14:03
De är verkligen värda att läsa. Tämligen lätta på sitt sätt, men det kan ha att göra med att jag läste de två första på svenska. Då ge definitivt den första ett försök för att se vad du tycker.
Sedan är det ju inte bara fältslag och sådant, för måste ju finnas träning och svårighter oxå