Vad spelar du just nu?
Posted 24 August 2007 - 07:39
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 24 August 2007 - 12:59
GAAAAAH, vad förbannad jag är! Jag har väntat i år på att Blue Dragon äntligen ska släppas. Jag förbokade och betalade i förskott och jag har FORTFARANDE inte fått mitt.
Spelbutiken brukar alltid vara i tid (Tillochmed tidiga) med sitt vilket gör det här ännu mer irriterande. VARFÖR fick jag inte mitt spel???
Jag kollade deras hemsida och de har in te ens skickat den!!!
Edit: Ringde och snackade med dem. Verkar som de inte har fått spelen ännu så jag antar att det inte var deras fel. Rätt irriterande ändå.
Edited by Crusader, 24 August 2007 - 13:28.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 August 2007 - 14:30
Igår satt jag nästan fem timmar och dominerade
Winter is Coming
Posted 24 August 2007 - 14:41
Posted 24 August 2007 - 15:25
Kul spel även om storyn är skrattretande dålig och känns så otroligt overklig. Som att USAs regering skulle tillverka Zombies i U-länder för att ha som boskap eftersom Amerikanarna äter så mycket kött. Och skurken tänker spränga köpsäntert för att larverna ska slungas iväg (De som skapar Zombies) ut i atmostvären och infektera världen. (Vanligt vist brukar ju spränga dem vara lösningen på att stoppa dem)
Men kul spel iallafall.
Tyvärr så har jag fastnat i en bossstrid nu.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 August 2007 - 19:23
Så talar en riktig nörd! Go for it!Jag fundera på att beställa Resident Evil 4 - Wii Edition i slutet av månaden när jag får lön. Har läst lite om Wii Edition och det verkar riktigt bra och har en del spännande nya finesser som tar vara på Wii's speciella egenskaper. Iofs har jag redan spelet till både GC och PS2 men en till utgåva kan ju inte skada...
Jon var namnet:
Posted 25 August 2007 - 05:48
Dålig grundstory och dåligt slut... jaja, resten av spelet och delar av storyn var iallafall bra.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 August 2007 - 12:39
>e
Temple
This is the interior of a huge temple of primitive construction. A few flickering torches cast a sallow illumination over the altar, which, atop a row of stairs, is still drenched with the blood of human sacrifice. Behind the altar is an enormous statue of a demon which seems to reach towards you with dripping fangs and razor-sharp talons. Two open doorways lead out of the temple to the east and west, while two wooden doors stand at the north and south. A mass of hunched figures in the temple are chanting a haunting tune. They don't seem interested in your presence.
A low noise begins behind you, and you turn to see hundreds of hunched and hairy shapes. A guttural chant issues from their throats. Near you stands a figure draped in a robe of deepest black, brandishing a vicious dagger. The chant grows louder as the robed figure approaches the altar. As the shapes grab you, the figure in black speaks: "Take the victim to the tower. I shall prepare for the sacrifice!" The figures, whose form you can barely guess, take you from here through the northern door and into a prison cell. They take your possessions from you and close the door with a crash!
Cell
This is a small prison cell in the north tower of the temple. Hideous shapes can be seen through the iron-barred window in the prison door. From the temple, a bloodcurdling chant can be heard.
Spelar Enchanter. Går inget bra just nu..
Ok. Tror jag inte skall gå in i templet än...
>examine cell
You see nothing special about the cell.
>open door
The door is locked from the outside. even if you could open it, the guards would undoubtedly return you with little difficulty.
A host of hunched and hairy shapes appear through the window. The cell door opens and you are marched solemnly to the temple and, from there, up the steps to the altar. The large, black figure approaches menacingly. He reaches into his cloak and pulls out a great, glowing dagger. He pulls you onto the altar, and with a murmur of approval from the throng, he plunges the blade into your heart!
**** You have died ****
You awaken among the members of the Circle. Belboz the Necromancer looks tired, and scattered about are the remains of the components of a spell of great healing power. The other members of the Circle are pleased to see you revived, but worried by the setback. "I think Krill is too powerful," says one. "This inexperienced wizard will never defeat one so puissant as he." Quiet discussion ensues, with well-concealed acrimony beneath the surface.
Debate ensues, with Belboz returning frequently to the contents of the ancient manuscript. His wishes prevail, and it is agreed to send you back....
Eastern Fork
There is a loaf of bread here.
There is a jug here.
The jug contains:
A quantity of water
>
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 25 August 2007 - 15:15
Nu återstå att se om jag kan beta av 9 spel på 2 veckor...
Posted 25 August 2007 - 16:20
Själv har jag vara spelat demot. Tyckte att hela fallskärms grejen var rätt svårt även om jag faktiskt lyckades fånga ett stridsflygplan i luften och ta över det.Innan semestern hade jag som mål att klara 10 spel. Idag klarade jag, efter 2 veckor, mitt första spel. Just Cause överlägset hårdaste bana är den första delen av slutet, men när man väl tagit sig förbi det så får man se det charmiga slutet. Man får också en "klarat-spel"-sparning där man kan befria klart alla knarkbaronnästen och statskontrollerade installationer och byar. Sånt uppskattar jag verkligen, storyn var inte lång, men gillar man spelet kan man fortsätta leka i den världen.
Nu återstå att se om jag kan beta av 9 spel på 2 veckor...
Kanske skulle ge spelet en riktig chans.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 August 2007 - 16:12
Det kommer många coola spel till boxen nu, t.ex. Blue Dragon och Bioshock. Och snart kommer SKATE, som också verkar väldigt bra. Lite synd att man inte har någon box, men jag får väl vara glad över alla pengar jag tjänar på att inte köpa dessa spel
last.fm Filmtipset
Posted 26 August 2007 - 16:48
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 26 August 2007 - 17:12
Känar du pengar på att inte köpa spel? Det var som attans.
Lustigkurre där! Du trodde visst att du skulle skoja lite, men du anar inte hur rätt du faktiskt har. Jag är en ökänd spelmissbrukare som faktiskt får pengar i form av ökat socialbidrag för varje nytt hett spel som jag kan hålla mig ifrån
Edited by Spidde, 26 August 2007 - 17:12.
last.fm Filmtipset
Posted 27 August 2007 - 01:34
Ang. Bioshock. Jag testade demot nyss. Måste säga att det var väldigt kusligt (Ibland så väntar man sig att Cthulhu ska dyka upp
Jag var inte ett dugg intreserad av spelet innan men nu måste jag säga att det har hamnat på min lista av spel jag vill ha. Fast jag tänker inte skaffa det nu för min spel lista är aldeles för uppbokad nu den närmaste månaden med först Blue Dragon sedan spela genom HALO 1-2 igen och slutligen HALO 3. Men sedan är det en paus på typ en månad innan nästa intresanta kommer så då kommer jag troligen skaffa det.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 August 2007 - 13:25
Posted 29 August 2007 - 18:12
Jag också och min reaktion är liknande.Har börjat spela Blue Dragon i helgen. Mina första intryck av spelet är WOW!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 August 2007 - 19:04
Men mitt Maiden rockade, det är huvudsaken
Edited by Hofling, 29 August 2007 - 19:05.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 29 August 2007 - 19:32
Nån skillnad på orginalen och DC versionerna?
Menar du mig?
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 29 August 2007 - 20:41
Heh, ja. Det ska vara GC. Sorry.Nån skillnad på orginalen och DC versionerna?
Menar du mig?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 30 August 2007 - 11:56
Och i mailen i morse (med morse som definierat som en halvtimme sen) så bekräftades att min PS3 dykt upp på mitt utlämningsställe så nu ska jag studsa iväg och hämta ut maskin 2 av 3 av denna generation.
Posted 30 August 2007 - 16:44
Heh, ja. Det ska vara GC. Sorry.
Då ska jag svara då... Ingen aning. Jag har bara spelat GC-versionerna.
Posted 30 August 2007 - 17:01
Skamligt av dig.Heh, ja. Det ska vara GC. Sorry.
Då ska jag svara då... Ingen aning. Jag har bara spelat GC-versionerna.![]()
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 August 2007 - 15:22
Själva maskininstallationen var inga problem, som med Xbox 360 måste man ställa in en del saker innan man kan börja leka på allvar. Menysystemet kändes lite rörigt först och det finns en del saker som man måste aktivera som känns märkligt som exempelvis stöd för wma-filer. Varför man ska aktivera just dem när de andra stödda formaten är aktiverade från början är ett mysterium.
Spelen:
MotorStorm är kul men kaotiskt. Gillar man guppigt mångbilsrally med slowmotionkrasher så kommer man gilla detta. Det finns en inflygningssekvens över området som rallytävlingarna hålls i som visar upp vackra landskap/vacker grafik som skulle kunna fungera bra som bakgrundsfilmer på skärmen för folk som gillar HDakvarium, brasor och sånt. Presentationen i hela spelet är riktigt bra.
Resistance: Fall of Man känns ganska standard än så länge, vill inte spela för långt ensam utan ska köra kampanjen med en kompis. Det är ganska rälsat men precis öppet nog för att man inte ska känna sig instängd. En run and gun med fokus på att vara bra på att röra sig och sikta väl. Jag gillar verkligen presentationen här som fokuserar sig på en legend som man själv spelar och ett mysterium om vad som hänt en som man får se fram emot som slutkläm antar jag.
fl0w är ett spel man styr med det inbyggda gyrot i handkontrollen. Man lutar den helt enkelt för att styra. Man spelar en slags fåcellig organism som simmar i ett hav och äter andra organsismer för att bli större och för att få nå nya nivåer. Enkelt men passande grafiskt. Kostar 45:- att ladda ner.
Nucleus är en slags puzzleshootemup. Nivån är stor som skärmen och man samlar powerups för att skjuta bättre som i otaliga andra shootemups. Okej men inget jag skulle betala för. Ett av ett par spel där man kan ladda hem ett starterpack gratis och senare köpa fulllängdsversionen om man gillar det.
Gran Turismo HD är ett snyggt men väldigt begränsat bilspel. Man låser upp nya bilar genom att klara en bana under en viss tid. Och kruxet ligger i att det bara finns en enda bana. Fortare har jag aldrig tröttnat på ett bilspel.
Jumping Flash är ett Playstation 1-spel, en 3Dförstapersonsplattformsshooter. Det var det tredje spelet jag köpte till originalmaskinen en gång i tiden och jag har alltid gillat serien men när jag sålde min första maskin sålde jag spelet också. Hur som helst är emulationen felfri vad jag kan se. 45:- kostade det.
Posted 31 August 2007 - 18:24
Ang. Menysystemet så har de baserat det på Sonys vanliga Menysystem som är på deras TV-aparater, PSP osv. så att folk som är vana vid det systemet ska ha enklare men visst låter det rätt krongligt för oss vanliga dödliga som inte har så mycket Sony.
Resistance: Fall of Man är jag jätteintreserad av så det du sa låter bra.
MotorStorm är jag rätt intreserad av. Det ska vara det snyggaste spelet som hitils ha gjorts, har jag läst. Jag är den typen som tycker att motor sport spel är det tråkigaste som finns (Eller nästan iallafall) vanligtvis. Men är MotorStorm ett spel som man kommer tycka om även om man vanligtvis inte är så intreserad?
Gran Turismo HD är ju ett nedlaggt spel som de la ut det som de han göra klart. Det är därför det är så litet och okomplett.
Jag har tänkt skaffa ett PS3 runt Jul (Kanske tidigare) så du får gärna fortsätta rapotera om dina upplevelser.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 31 August 2007 - 19:00
SkitsnackDet ska vara det snyggaste spelet som hitils ha gjorts, har jag läst.
Jon var namnet:

This topic is locked