Nytt avsnitt ikväll och nissen hemma är heltaggad, trots att han sett det förut.
Doctor Who | Säsong 1/27
Posted 03 May 2007 - 09:14
Nytt avsnitt ikväll och nissen hemma är heltaggad, trots att han sett det förut.
Posted 03 May 2007 - 09:48
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 03 May 2007 - 09:51
Edited by XC, 03 May 2007 - 09:52.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 03 May 2007 - 11:14
Kommer knappast att dyka på SVT men det finns där ute - borde inte vara svårt att hitta.
Posted 03 May 2007 - 20:29
Kul avsnitt. Men jag undrar, har Doktorn träffat en sån varelse innan?
Heh, älskar slutet när mamman knäpper med fingrarna.
27x08:
Oj oj. Där ställde Rose till det. Och jäkla vad besviken och sur Doktorn blev. Men han förlät henne snabbt.
Kul hur alla tror de är ett par. Han är ju runt 300 år äldre än 19 åriga Rose.
Intresant avsnitt med tidslukande monster och Rose pappa.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 03 May 2007 - 20:47
Tidsförkjutningar är alltid coolt och jag gillar när doktorn och Rose står och tittar på doktorn och Rose. För att inte tala om bilen som dyker upp och försvinner överallt.
Doktorn blir mycket arg och besviken på henne och tyvärr går det över alldeles för fort. Han kunde väl fortsätta vara sur även om han kommer tillbaka och räddar världen.
Nästa vecka är något att se fram emot dock! Första delen av ett dubbelavsnitt och säsongens bästa story i mina ögon.
Posted 04 May 2007 - 05:53
Jag förstod dock vad som hänt och det var ett mycket mer emotionellt avsnitt än vanligt. När jag var ung brukade familjen reta mor för att hon brukade gråta till Lilla huset på prärien, som därför hette Lilla snyften på gråten hos oss...och nu sitter jag och gråter till Dr Who...
Hade fel om en händelse, trodde att Jackie skulle vidröra nyckeln och förstöra något så jag är glad att det inte var så lättgissat vad som skulle hända där.
Så i mina ögon var det ett bra avsnitt och nästa ser ut att bli härligt över toppen.
Posted 04 May 2007 - 09:01
Jag tyckte om det här avsnittet - det var emotionellt och sorgligt, samtidigt som jag gillar tidsförskjutningar och lekar med mediumet på samma sätt som Marie gör. Med andra ord, emotionellt och intressant - alltid bra i min bok.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 May 2007 - 12:02
Inte så förtjust i veckans avsnitt, som sagt. Nästa avsnitt är dock en av säsongens bästa.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 04 May 2007 - 12:17
Även jag ser fram emot nästa veckas avsnitt. Av den lilla preview vi fick så ser det bra ut rent visuellt och med vad som verkar vara en bra handling.
Edited by Cartman, 04 May 2007 - 12:57.
Posted 06 May 2007 - 20:40
Längtar Captain Jack är ju medNästa vecka är något att se fram emot dock! Första delen av ett dubbelavsnitt och säsongens bästa story i mina ögon.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 06 May 2007 - 22:15
Och tittarsiffrorna fortsätter vara hemska. Knappt så man kan tro att det är samma serie som får 7-8 miljoner tittare i England varje vecka...
Inte så förtjust i veckans avsnitt, som sagt. Nästa avsnitt är dock en av säsongens bästa.
Kanske är så att SciFi inte är så värst populärt i Sverige? Jag har fått den känslan, och TV kanalerna verkar länge ha sett det på de viset, väldigt lite SciFi på TV här även om det kommer mer nu. Men samtidigt, vad för program konkurrerar med Dr Who?
Tyckte själv ganska bra om senaste delen, kändes lite mer allvarlig och känslomässig men ändå med sin humor.. Fast jag mer skuggade igenom den för att jag var nyfiken bara
Posted 07 May 2007 - 15:57
badwolftv
och i det senaste avsnittet nu (Father's day)
så stod det Bad wolf på affischerna.
Jag har verkligen blivit nyfiken på vad Bad Wolf är för något.
Och jag tror man har nämnt Bad Wolf i varje avsnitt utom första.
Posted 10 May 2007 - 17:46
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2007 - 18:33

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 May 2007 - 19:49
Väldigt bra avsnitt, precis som ni sa.
Var det någon annan som såg det svävande ljuset på bordet i baren?
Cap. Jack. Är det honom som spin-off serien handlar om?
Bode ha anat att han var en luredrejare. Men vad är Time Agents? Nåt som varit med tidigare?
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 19:52
Cap. Jack. Är det honom som spin-off serien handlar om?
Japp.
Bode ha anat att han var en luredrejare. Men vad är Time Agents? Nåt som varit med tidigare?
http://www.drwhoguide.com/who_4s.htm
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2007 - 19:56

Posted 10 May 2007 - 20:00
De är Kineser???Bode ha anat att han var en luredrejare. Men vad är Time Agents? Nåt som varit med tidigare?
http://www.drwhoguide.com/who_4s.htm
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 20:17
Och så träffar vi Capt. Jack för första gången och han sitter i ett osynligt rymdskepp som är förtöjt vid Big Ben!
Posted 10 May 2007 - 20:24
Ska titta på det sen, om TVn och DVDn är lediga då förstås
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 10 May 2007 - 20:35
De är Kineser???Bode ha anat att han var en luredrejare. Men vad är Time Agents? Nåt som varit med tidigare?
http://www.drwhoguide.com/who_4s.htmNu fattar jag inget alls.
Läs kontinuietsnoteringarna där nere. Samma tidsagenter nämns i det där avsnittet
//Peak
sixty six."
Posted 10 May 2007 - 20:43
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 10 May 2007 - 21:13
Posted 11 May 2007 - 12:21
Rent visuellt så var avsnittet okej, dock tyckte jag väl inte att dom lyckats så bra med scenerna där Rose hänger i repet till zeppelinaren. Då syns det rätt tydligt att allt är filmat mot blue/green screen. Dock är inte det visuella det viktigaste men om det är gjort på bra sätt så förstärks helhetsintrycket.
Intressant handling som kretsade kring det där barnet, ska bli trevligt att se hur allt hänger ihop i nästa veckas avsnitt.
Kul med en liten trekspotting också. "It was nice to meet you Mr. Spock"
Edited by Cartman, 11 May 2007 - 12:24.