Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#276 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 May 2007 - 21:03

:huh: Aldrig hört talas om
:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#277 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 May 2007 - 21:06

haha. sommarlovsmorgon. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#278 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 07 May 2007 - 21:15

Bor han i Hjo eller? :P

Winter is Coming

#279 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 07 May 2007 - 21:38

Hahaha! Jag kommer ihåg Bo så väl! :thumbsup:

#280 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 May 2007 - 09:02

:huh: Aldrig hört talas om
:lol:

Det måste vi ju göra något åt... :P

Ox Tales: Episode #1

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#281 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2007 - 10:48

Ännu en duell jag missat pga att sidan inte funkat. :( Tur att rätt vann ändå. ;) 10th Kingdom :wub

Dallas har en bra karaktärspressentation, ett svängit intro och bra/passande bilder. Men Robotech introt var riktigt bra så jag ger min röst till introt för en serie jag aldrig har sett för en gångs skull.

Edited by Crusader, 08 May 2007 - 14:25.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#282 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 May 2007 - 16:30

Tyckte inte alls att robotech musiken var bra, kanske berodde det på dålig kvalitet, sen tyckte jag att special effekterna tog bort delar av musiken. Dallas musiken gillar jag bättre.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#283 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 May 2007 - 16:48

Dallas vinjetten är en klassiker. :D

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#284 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 May 2007 - 19:13

Tyckte inte alls att robotech musiken var bra, kanske berodde det på dålig kvalitet, sen tyckte jag att special effekterna tog bort delar av musiken. Dallas musiken gillar jag bättre.

Den taskiga kvaliten gör den inte rättvis.

Winter is Coming

#285 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 May 2007 - 23:48

Robotech vidare?! Hade jag aldrig trott! Fan va kul! Har för övrigt den som ringsignal på min mobil numera :D

Babylon 5 vinjetten var riktigt snygg men A-teams vinjett är riktigt cool den med. Kulsprutan som bildar ordet A-team är grym!

Winter is Coming

#286 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 May 2007 - 00:00

A-Teams vinjett är riktigt cool, ja men tyvärr går den upp mot den bästa B5 vinjetten.

The Babylon Project was our last, best hope for peace. It failed.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#287 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 May 2007 - 00:15

Väldigt underligt att höra StarGate Atlantis themen till det introt. :D

A-Team introt var riktigt riktigt snyggt och jag gillar verkligen låten. Samma för Babylon 5 S3. Tufft val, riktigt tufft.
Jag röstar på Babylon S3 sålänge för jag gillar verkligen det introt. Kanske byter jag sen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#288 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 May 2007 - 09:08

Robotech vidare?! Hade jag aldrig trott! Fan va kul! Har för övrigt den som ringsignal på min mobil numera :D

Det tror intej ga någon annan trodde heller... ;)

Jag får rysningar bara av att se Wylie skriva de orden.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#289 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 09 May 2007 - 09:09

Jag avskyr när man gör en clipp-shows-vinjett och väljer ut scener där personen i fråga talar.

fqq5BYam.jpg

#290 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 09 May 2007 - 14:30

Jag får rysningar bara av att se Wylie skriva de orden.

Samma här.

Jag avskyr när man gör en clipp-shows-vinjett och väljer ut scener där personen i fråga talar.

Usch, ja. Det ser bara fel ut.
-Sora, Kingdom Hearts

#291 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 May 2007 - 11:23

Jag ändrade Knight Rider-introt (efter lite krångel eftersom ni formatterar de där posterna så mycket) eftersom den gamla länken inte funkade längre. Hoppas det blev samma, annars får ni ändra igen.. ;) (ifall de ändrar nåt mellan säsongerna)..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#292 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 10 May 2007 - 11:55

Duger säkert som det blev. :) (Minns inte vem som nominerade). Har uppdaterat både baslistan och övriga inlägg nu med rätt video. Tack för hjälpen peak.

fqq5BYam.jpg

#293 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 May 2007 - 13:05

Det var Wylie Times som rekomenderade den. Du hade gärna fått bytt till en senare säsong för den han rekomenderade var den sämsta IMO. :P

Edited by Crusader, 10 May 2007 - 13:24.

-Sora, Kingdom Hearts

#294 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 May 2007 - 13:20

Ni kan vara glada att jag inte tog:

istället.. :P

Senare säsong? Menar du:

//Peak

sixty six."

#295 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 May 2007 - 13:22

Fast en sak undrar jag, var är rösten i början av introt??? Det måste vara från piloten. Jag vill minnas att de inte tog med rösten fören avsnitt 2.

Senare säsong? Menar du:

Exaktamundo. :) Försökte posta den själv men för någon anledning så funkar det aldrig när jag ska gör det.

Ang. Team Knight Rider... uselt intro. Serien ska inte ha varit bra heller men jag har hört att den blev mycket bättre mot slutet av säsongen.

Edited by Crusader, 10 May 2007 - 13:28.

-Sora, Kingdom Hearts

#296 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 May 2007 - 13:39

Det går inte att komma ifrån att 80-talet helt klart hade de bästa introna.. En av mina absoluta favoriter:

Varför bidde inte Knight Riders flygande "brorsa" nominerad då??.. :P

//Peak

sixty six."

#297 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 May 2007 - 14:15

Jag vill minnas att Airwolf blev rekomenderad men försent eller blev utknuffad eller liknande.
-Sora, Kingdom Hearts

#298 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 10 May 2007 - 14:17

Angående Team KR: Nej, ingen jättebra serie precis, men just som den började bli intressant så lades den ner.. :P

Som vanligt alltså.

//Peak

sixty six."

#299 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 10 May 2007 - 16:14

Varför bidde inte Knight Riders flygande "brorsa" nominerad då??.. :P

"Luftulven" :P

F.ö. tyckte jag att Knight Rider-introt var rätt mesigt...
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#300 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 May 2007 - 16:26

Ja, första säsongens intro är lite mesigt. Men musiken höjer det väldigt mycket.

Edited by Crusader, 10 May 2007 - 16:28.

-Sora, Kingdom Hearts