Jump to content

Photo

Stargate SG-1 säsong 2

• Please log in to reply
325 replies to this topic

#276 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 April 2007 - 14:16

Må så vara, men jag håller med om varje ord och tyckte du uttryckte saken mycket bra. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#277 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 01 April 2007 - 17:46

Visst får du det, Marie. Jag väntade mig inte ett varmt mottagande av något som jag trodde var ett modfällande budskap, för de flesta. Även här i Sverige är ju väldigt många "personligt religiösa", dvs. tror på sina egna versioner av Gud.

Modfällande budskap? Det är ju bara din åsikt. ;) De som är religiösa bryr sig nog inte om vad du skriver. Var och en blir salig på sin tro, så även ateister...
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#278 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 April 2007 - 19:18

Jag beklagar off topic-avdriften i tråden och uppmanar alla att kliva tillbaka in i fåran och diskutera serien igen. :)

#279 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 April 2007 - 18:37

Kusinerna från Starship Troopers var ju med i kvällens avsnitt :lol2:

Inte vad dom hade väntat sig när dom åkte till Re'tu rebellernas planet och i stället för att hitta 5-10 st. var det en hel armé.

I morgon är det ett bra avsnitt, och ett bra år :D
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#280 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 April 2007 - 20:33

2x20 Show and Tell
Den första, av många, cameo roller av Peter DeLuise, regissören av detta avsnitt. Tittar fram i början när "Charlie" kommer igenom portalen. :lol:

Kusinerna från Starship Troopers var ju med i kvällens avsnitt

verkligen.

Jack skadad igen av aliens.

Edited by GaterGirl, 02 April 2007 - 20:34.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#281 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 02 April 2007 - 20:38

1969?

Winter is Coming

#282 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 April 2007 - 01:05

1969?

Seriens första humoravsnitt har jag förstått det som? :P

Måste hålla koll om Jack föför någon kvinna under avsnittet. ;)

Började som ett rätt ointresant avsnitt men blev snabbt riktigt riktigt bra. Jag skulle nog säga ett av de bästa avsnitten den här säsongen hitils och bygger upp ett nytt intresant hot.

Nya kraftfulla fiender. Påminner mycket om Shadows i Babylon 5 samt lite Starship Troopers vibbar över det också. Väldigt välkommet. Jag ser fram mot fler avsnitt om det här. :)

Heh, scenen när Jack gör soldat tecken till Daniel och han fattar inte och gör en gårörelse med fingrarna. :D De har så underbara scener tillsammans.

Jättekul att se Jacob igen. Han har blivit lite av en favorit. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#283 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 April 2007 - 01:07

Tänk vad många Jack lovar att besöka igen. Undra om han verkligen har så
mycket tid för just det?

-Ehh ursäkta ska bara hälsa på den här grabben.

Det går ju inte om det inte är ett uppdrag när dom måste till den planeten.

#284 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 03 April 2007 - 07:39

Heh, scenen när Jack gör soldat tecken till Daniel och han fattar inte och gör en gårörelse med fingrarna. :D De har så underbara scener tillsammans.

Jag tror han förstår men han invänder med "There are people in there" varpå Jack säger "I know!!". :D
Stackars Daniel, han har nog lite svårt med soldattänkandet ibland... Men han börjar bli bra på att skjuta nu!
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#285 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 April 2007 - 17:54

Heh, Luke Skywalker. :D

Teal'cs hippi-kläder. dubbel :D

Tysk-Daniel var riktigt cool. :P

Roadtripp on route 66. :D

Intresant att de har tagit bort faktumet att Zatgun orsakar intensiva smärtor under första skottet men inte svimmar av dem. Nu plötsligt så svimmar de av men utsätts inte för någon smärta. Gillar inte när de ändrar reglerna efter behov.

Vet inte varför det kallades för seriens första humoravsnitt för så roligt var det inte. Men visst, riktigt kul och underhållande att se. :P
Men jag skulle vilja veta hur det gick för hippi-gänget. Men jag antar att vi aldrig får veta eller...?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#286 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 03 April 2007 - 17:57

Lite synd att de inte fortsatte till Woodstock.
Det hade varit kul att se Teal'c digga loss. :D
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#287 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 April 2007 - 17:58

Ett väldigt groovy avsnitt.
Att se Teal'c gå sin stela gång i hippiekläder var som du skriver Crusader, "dubbel:D"
Hans min när han skulel kliva på bussen första gången också :lol2:

Det jag tycker var väldigt intressant var skådisarna som föreställde de yngre.
lt. Hammond var ruskigt lik Gen. Hammond, både till talet och utseendet, imho.
Samam gällde henne som jag alltid glömme rnamnet på :blush:

Släktingar eller något? :P

Edit: Kollade imdb, Aaron Pearl, som spelade Lt. Hammond är inte släkt med Don S. Davis såvitt jag kan se. Men att härma honom, det var Pearl bra på.

Edited by Hofling, 03 April 2007 - 18:03.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#288 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 April 2007 - 18:08

Vad häftigt. Men så tog allt slut så snabbt . Ett till avsnitt borde det varit.

#289 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 April 2007 - 18:09

:thumbsup: avsnitt

James Kirk från skeppet Enterprise :lol2:

Jack fick in både Star Trek och Star Wars.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#290 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 April 2007 - 18:32

Jag hålle rmed dig, Supertreck. Detta kunde lätt ha fått vara ett dubbelavsnitt

#291 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 April 2007 - 18:34

Hippieavsnittet var cool. Synd att de inte använde rätt sorts musik för sin "road trip on route 66" t ex, det hade förstärkt känslan av tidsandan. Jag satt hela tiden och önskade att de skulle följa med till Woodstock och fnissade åt snacket om konserten, som var väldigt anspråkslöst planerad, men som blev något helt annat till slut.

#292 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 03 April 2007 - 19:31

Fattar ingenting

Dom befinner sig 30 år tillbaks och gänget träffar George Hammond
Dom visar upp en lapp med hans handstil som han märkligt nog
skrev 30 år i framtiden.

Hur kan man efter 30 år minnas en lapp och få för sig att skriva lappen.
och minnas ett sår som någon hade för 30 år sen?

Kom kanske George Hammond på det senare angående lappen och hennes sår?

Vad hadde hänt om George Hammond inte skrev lappen?

Edited by Supertreck, 03 April 2007 - 19:32.

#293 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 April 2007 - 19:38

Fattar ingenting

Dom befinner sig 30 år tillbaks och gänget träffar George Hammond
Dom visar upp en lapp med hans handstil som han märkligt nog
skrev 30 år i framtiden.

Kom kanske George Hammond på det senare angående lappen och hennes sår?

Tänk dig att du hjälper några, som säger sig vara från framtiden där de jobbar för dig, att rymma från soldater. Hade du NÅGONSIN glömt det eller sakerna runtomkring. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#294 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 April 2007 - 19:39

Synd att de inte använde rätt sorts musik för sin "road trip on route 66"

tror det var specialskriven musik till avsnittet, vet inte vad för slags musik du menar, men musiken som användes kändes inte rätt.

Håller med om att skådisen som spelade Löjtnant Hammond var väldigt lik Gen Hammond. Bra casting. :) Snygga kläder. :P Vart lite förbryllad med technosnacket om solens dragningskraft osv men annars ett intressant avsnitt med en del roliga repliker. Är ni sovjetiska spioner, Daniel - Njet. hehe. :lol:

Samma gällde henne som jag alltid glömmer namnet på

Cassandra?

Sista avsnittet av säsong 2 i morgon.

Då hade SG-1 förmodligen fastnat i 1969.

Tror nog man kommer ihåg något så stort som att man träffade personer från framtiden. ;)

Edited by GaterGirl, 03 April 2007 - 19:41.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#295 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 April 2007 - 19:45

Men en sak jag undrar: Hur tog de sig hem första gången? INNAN de började få hjälp med lappen?
-Sora, Kingdom Hearts

#296 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 April 2007 - 19:51

tror det var specialskriven musik till avsnittet, vet inte vad för slags musik du menar, men musiken som användes kändes inte rätt.

Tror jag också, det var ett långt stycke instrumentalmusik som jag inte alls kände igen och som inte kändes som den var från tiden.

Det jag menar att de borde spelat är ju såklart flower power-musik från 1969: Jefferson Airplane, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Stones, Grateful Dead etc - finns ju hur mycket som helst att välja bland...

#297 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 April 2007 - 19:58

Fast det kostar väl pengar.. :P Rättigheter och sånt.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#298 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 03 April 2007 - 20:12

Cassandra?

Näe, hon som är en gammal tant på 90-talet, honom som förlorade Ernst :P När Michael lekte tysk

Minnet alltså.. :P

#299 FAII

FAII

Commander

• Members
  • 252 posts

Posted 03 April 2007 - 20:17

GaterGirl: Jag tror personen menade Katarina/Katherine (i Stargate-filmen hör man hennes pappa kalla henne vid "Katarina").

Sist jag såg 1969 var jag inte så insatt i SG-1, så jag märkte det inte, men han som spelade Young Hammond (Pearl) var otroligt bra på att härma Don S. Davis! Verkligen. Intressant att veta att general Hammond tydligen hade rött hår i sin ungdom :P .

Varför Stargate Command är överupptäckt med en massa dukar och ingen är där i framtiden kan man ju undra. I åratal har det spekulerats om det, och de två vanligaste teorierna är:
1) Stargate Command används inte längre
2) De ville inte avslöja något för SG-1, så ingen fick vara där och de täckte över allt för att dölja det för dem. Fast Cassandra avslöjade ju att de i framtiden har en snabb-DHD hand device likt den som vissa andra raser har redan nu.

#300 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 03 April 2007 - 20:22

Cassandra?

Näe, hon som är en gammal tant på 90-talet, honom som förlorade Ernst :P När Michael lekte tysk

Minnet alltså.. :P

jaha, Cathrine Langford. :blush: