Jump to content

Photo

Jericho - Säsong 1

• Please log in to reply
300 replies to this topic

#276 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 14:37

-Nej, det tror jag väl kanske inte riktigt, men det ligger något i det och han hade kanske fått möjlighet att hitta allierade i Jonah och hans gäng. Jag säger inte att min teori skulle fungera fullt ut utan bara spekulerar lite i olika vägar som dom kunnat gå. :)

Jag köper inte att bara för att man har ett tufft jobb så är det okej att ha en älskarinna. Min tankegång här i livet är att man avslutar det man håller på med innan man börjar något nytt, är man i ett förhållande som inte är 100% slut så påbörjar man inte heller något nytt. Människor som inte klarar av det har jag svårt för och tycker att dom får skylla sig själv om det bli komplikationer. Därför har jag lite svårt för den biten hos Robert även om han är en fiktiv karaktär.

Så kanske det skulle kunnat bli, men det hade varit trevligt att få se. :)

#277 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 November 2007 - 14:56

Jo, jag tycker samma sak ang. otrohet. Så även om jag verkligen hatar sånna saker så kan jag ändå förstå. 4 år är en lång tid att inte träffa sin familj och att vara undercover måste vara extremt tufft. Typ alla behöver någon och Sarah var den ända han kunde vända sig till. Dessutom så känns det som grejen med hans familj var väldigt avslutat med tanke på att de satte förbud för honom att komma hem till dem och hans fru skaffade sig en pojkvän.
Det är ju samma sak på den vägen. Hans fru skaffade sig också en annan för hennes make var försvunnen i flera år.
Jag tror det är väldigt lätt att säga vad som är rätt och fel när man tittar på TV och säga att man ska kunna hålla sig från att skaffa sig en annan hur tufft jobb man än har och hur länge man än är ensam och borta från sin familj men jag tror det är en annan sak att faktiskt göra det.
Som sagt, vanligtvis brukar jag skrika efter kastrering när det gäller otrohet men i Robs fall så kan jag känna medlidande och förstå vad han gått genom och förstå att han är bara en människa som inte klarar vad som helst utan även behöver någon när det är som svårast.
Sedan ställdes han inför ett tufft val också. Mellan sin familj eller hjälpa till att rädda över 20 storstäder i USA och mångmiljoner människor och deras livstil. Fast han kanske gjorde det valet han gjorde för sin familjs skull så de skulle kunna vara säkra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#278 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 15:45

Så bara för att man jobbar "undercovered" i 4 år och tycker att det tar ut sin rätt så ger det rätten att bete sig hur man vill?

Konstigt resonemang måste jag säga.

Jag är inne i en period då jag jobbar rätt mycket nu och det kan i bland göra att jag blir rätt trött, både fysiskt och mentalt. Är det okej om jag släpper lite på mina gränser och går ut och gör några kvinnor gravida via "one night stands" och sedan när min arbetssituation blir lite bättre så låtsas jag att inget har hänt och låter dessa kvinnor själva ta hand om det jag har varit med och skapat?

Visst, Robert kanske behövde Sarah (eller någon annan) under den tiden i sitt liv men han valde allt detta själv, då borde han ha avslutat sitt tidigare äktenskap först innan han finner något substitut att trösta sig med under tiden, tills han kommer på att han nog gärna vill både äta kakan men ha hela kvar.

Jag kan förstå att Robert vill dela livet med någon (vem vill inte det) men jag kan inte förstå varför han gör på det här sättet. Jag förkastar hans beteende helt. Vill han göra så, fine by me. Men då får han även ta smällarna när dom kommer och skylla sig själv.

Det finns ett lätt och ett svårt sätt att göra detta på. Man är fri att välja det man mest tror på, men kom inte och gnäll sedan när man kom på att man valde fel tillvägagångssätt.

Tycker inte det är speciellt svårt att känna så här, det är inte tack vare TVn som jag har dessa åsikter då jag själv har blivit sviken på detta sätt och på nära håll upplevt hur människor i min närhet ägnar sig åt tvivelaktiga metoder så fort det är något som inte passar in i bilden. Det handlar helt enkelt om vad varje människa har för värderingar. :)

#279 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 November 2007 - 16:24

Jo visst. Jag kan förstå det. Jag har själv blivit sviken en hel del och har t ex extremt svårt att lita på folk pga det.

Jag menar inte att det att han haft det extremt tufft under de 4 åren ursäktar vad han gjorde och eller ger honom rätt att göra det. Bara att man kan ha förståelse för det. Det han gått genom de 4 åren är ju så extremt så jag kan inte ens tänka mig det. Suttit i fängelse, inte träffat sin familj på 4 år och bara umgåts med terrorister förutom en person, en kvinnlig handläggare. 4 år är extremt lång tid att vara helt ensam med bara en person att kunna riktigt prata med. Om man tänker på det faktum att hans fru dessutom också hade en pojkvän så måste det ha varit väldigt hårt på båda fronter.
Jag tycker inte att man kan jämföra någon som t ex har det jobbigt på sitt jobb, är trött och sedan har en massa "one night stands" med någon som infiltrerar en terrorist orginisation (där nästan ett år är i fängelse) och inte träffar sin familj på 4 år och bara har kontakt med en person som känner honom och som dessutom är en kvinna. Om kvinnan sedan dessutom har order om att förföra personen i fråga, vilket Sarah troligen hade, gör det inte lättare.
Jag tror inte det är så lätt att hålla i sina värderingar om man är i en tillräckligt extrem kris som det här. Men då menar jag bara en lika extrem som den här. Inget med folk som jobba förmycket på kontoret eller så utan en person som inte träffar sin familj alls på flera år, är fast med ett gäng extremt farliga människor där man bara kan lita på en ända person som dessutom är en kvinna.
Vad jag menar är att det Rob gick genom var så extremt så jag kan inte ens tänka mig det. Visst, det var hans eget val men vilket val, välja mellan att vara med sin familj och flera hundra miljoner människors liv.
Sedan så tror jag inte att han hade precis planerat något med det här.
Och ärligt talas så ska hans fru ha lika stor skuld för hon skaffade sig också en ny trots att de fortfarande var gifta.

Gisses, jag kan inte fatta att jag sitter och försvarar någon som varit otrogen då jag vanligvis är den som kastar första stenen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#280 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 16:43

Vi har olika syn på detta helt enkelt. :)

#281 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 November 2007 - 16:47

Ja, vi har det. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#282 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 22 November 2007 - 20:39

Morse-kod i veckans Intro: "ONE GOT AWAY". Det här startade en massa diskutioner på nätet om just VEM det var som det menar kom undan. Menade de Hawkins eller...? Det fick upp hoppet för alla Heather-fans efter den stora shocken i det här avsnittet. Men de flesta verkade ta förgivet det var Hawkins. Vad tror du?

Första delen av storyn som är de sista 4 avsnitten av säsongen. De här sista 4 är verkligen Jericho när det är som bäst. :)

Edited by Crusader, 22 November 2007 - 20:44.

-Sora, Kingdom Hearts

#283 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 15:53

Jag lägger min röst på Heather, då jag fortfarande tror att hon är i livet. Det är bara en känsla jag har.

Avnsittet var bra och jag hoppas denna story arc håller resterande avsnitt ut. Kan tänka mig att det blir ett avslut (säsongsavslut då serien faktiskt kommer tillbaka) utan dess like. Dock tycker jag det var rätt lustigt att Jake var så impulsiv då han och Hawkins kollade av området. Visst, jag kanske skulle göra samma sak om jag hade en bror jag var övertygad om att denne skulle vara vid livet och fängslad. Men han riskerar ju allt på det sättet och hade dom tagit även Hawkins så skulle det slutat riktigt illa. Även för Jerichos befolkning.

#284 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 November 2007 - 20:14

Morse-kod i veckans Intro: "WE PLEDGE". Det här är första delen av 3. Alltså kommer fortsättningen på meningen nästa avsnitt och sista delen i säsongsfinalen.

Verkligen ett av de absolut bästa avsnitten. :) Mycket action. :P Det verkar verkligen urarta mellan städerna och den här fritagningen lär ju inte göra det bättre. Väldigt blodig fritagning... kanske FÖR blodig? Har Hawkings gjort det hela värre? Personligen så tror jag att saker redan var bortom räddning med tanke på hur de mördar folk och torterar dem.

Intresant hela grejen med Dale och Skylar och den respekt de fått i staden. Hur den där kvinnan pratade skit om dem och Skylars pappa och sedan när kvinnan behövde kött så blev hon destu mer ödmjuk och sa att Skylars pappa var en god man trots att hon inte ansåg det.
Väldigt intresant att de låtit 2 ungdommar bli de rikaste och mäktigaste företagarna i Jericho. Rätt vågat att köra sådär.

Gillade scenen i slutet när de gick tillsammans mitt i natten. Väldigt fin och mysig scen, på nåt sätt.

Edited by Crusader, 29 November 2007 - 23:32.

-Sora, Kingdom Hearts

#285 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 December 2007 - 15:32

Bra avsnitt. Väldigt bra dessutom. Jag kan hålla med dig om det där med Dale och Skylar. Det är rätt vågat att köra sitt eget race med tanke på hur det skulle kunna gå om dom inte haft lika mycket flyt som dom nu har haft. Fast jag tycker det ligger något i det som Gray sa till Skylar om hon verkligen ville dödförklara sina föräldrar fast hon inte visst om dom verkligen var vis livet eller ej och detta på grund av en saltgruva.

Överlag tycker jag att dom var lite väl övermodiga när Jake och Hawkins började snoka omkring i New Bern. Hade båda blivit tillfångatagna så lär det nog blivit svårt att rädda Jericho från New Berns planer. Bättre kanske hade varit att ta sig tillbaka till Jericho och varnat alla och rustat för den attack som känns påtagligt nära. Nu lyckade dom ju i detta avsnitt vända det hela till sin fördel lite och det lär bli nagelbitande spännande i dom återstående avsnitten. Nu när vi vet att serien fortsätter i minst 7 avsnitt och kanske fler så gör det inget om serien skulle sluta med en cliffhanger, vilket jag tror att kommer hända då avsnittet känns uppbyggda så nu mot slutet.´

Den där blicken som Johnston och Gail utbytte med varandra skvallra lite om att Johnston kanske råkar illa ut. Får se hur rätt/fel jag har. :D

#286 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 December 2007 - 17:34

Crusader: Har du lust att posta senaste avsnittets morse-kod? :)

Näst sista avsnittet och svångremmen dras åt allt hårdare frö Jericho och dess invånare.

Intressant start med killen som kom till stan med en walkie-talkie. Mindre smart att låta honom gå igen. Visst, det är säkert rikabelt att hålla honom kvar men med tanke på i vilken situation dom är i så kanske det inte heller hade varit helt fel att tvinga kvar honom.

Jag är inte hellt tillfreds med avsnittet. Bland annat tyckte jag att det var lite väl påpassligt att Hawkins hade så mycket vapen just precis när dom så väl behövde det.

Sedan fanns det lite vanliga klyschor i avsnittet, ett är när Emily insisterade på att följa med Jake, Hawkins och Johnston ut och slå ut granatkastarna. Kanske trovärdigt men det känns som att man sett detta så många gånger tidigare.

När granatkastaren fick iväg granater mot Jericho så belv jag lite förvånad av att invänarna dröjde sig kvar så länge uppe på gatorna. Man borde ha evakuerat dom snabbare med tanke på att man visste om att det fanns en hotbild mot staden. Att stå kvar och yra där uppe hjälper ju ingen mer än New Bern som kan få ihop ett större dödsantal.

Att Anderson sedan skickade iväg en liten grupp för att slå ut granatkastarna var väntat, med facit i hand inte heller speciellt smart.

Bra att dom tog hjälp av Jonah. Tror jag nämnde det i en tidigare post att dom borde försöka få honom och hans män att hjälpa till. Nu slutade det ju inte helt bra direkt men jag tyckte mig se något i Jonah's ögon om att det inte var det sista vi såg av honom. Även han har säkert ett samvete och det skulle inte förvåna mig om han kommer och hjälper dom igen när det till och med kanske som mest behövs.

Jag gillar dessa scener med inslag av strid i lands/stadsmiljö.

Dale och Skylar har blivit lite väl giriga IMO. Det är ju till ett gott ändamål, att låta flyktingarna ha någonstans att ta vägen när situationen blir bättre, men det är sättet dom gör det på som irriterar mig.

Sedan har dom ju den där stridsvagnen samt Hawkins bomb att ta till. Bomben kanske kan fungera i skrämmande syfte för att dra av den vore inte direkt det smartaste att göra... ;)

Men stridsvagnen är ett bra försvar eller anfall. Förutsatt att den fungerar, vilket jag har för mig att den gjorde. Sedan är det ju även frågan om dom har ammunition till den eller ej.

Johnston höll ett litet passande patriotiskt tal i slutet av avsnittet och det lär väl bli krig om något i sista avsnittet. Jag får en stark känsla av att det hela slutar med en cliffhanger.

#287 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 07 December 2007 - 18:36

Jäklar, jag missade avsnittet igår! :skull: Ett av mina favoritavsnitt, dessutom. :(

Morse-koden i veckans avsnitt: "ALLEGIANCE". Tillsammans med förra veckans meddelande så blir det alltså "WE PLEDGE ALLEGIANCE". Sista delen i meddelandet i nästa veckas Morse-kod.
-Sora, Kingdom Hearts

#288 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 December 2007 - 13:56

To the country? eller kanske To the flag?

Jag har för mig att Hallmark även visar serien om du har den kanalen, vet dock inte vilket avsnitt dom är på men avsnittet lär väl dyka upp där vad det lider. :)

#289 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 10 December 2007 - 15:31

Jag har avsnittet nedladdat och bränt på skiva så jag kan se det sen men risken är att det inte blir av innan sista avsnittet.
-Sora, Kingdom Hearts

#290 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 December 2007 - 22:47

Morse-koden i veckans Intro: "TO THE FLAG". Det bertyder att hela den kompletta meningen blir "WE PLEDGE ALLEGIANCE TO THE FLAG", precis som du gissade, Cartman.
Men vad det sedan betyder kan diskuteras. ;)

-Sora, Kingdom Hearts

#291 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 December 2007 - 16:35

Kors i taket, jag gissade rätt. :)

Det låter spännande, man kanske rent av får se vad det betyder innan avsnittet är slut. Är väldigt spänd på att se hur säsongen slutar.

#292 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 December 2007 - 22:12

Har nu sett om förra avsnittet så jag tänkte kometera det du skrev. :)

Jag är inte hellt tillfreds med avsnittet. Bland annat tyckte jag att det var lite väl påpassligt att Hawkins hade så mycket vapen just precis när dom så väl behövde det.

Heh, jo det har komenterats rätt mycket på nätet ang. det. :P Jag antar att det var ända lösningen de kunde komma på att få ett riktigt krig. Men det hade varit bättre om de hade fått de vapen Jonah stack med istället.
Fast Hawkings vapenställe var ju CIAs vapen gömma. De hade ju tänkt använda Jericho som bas för sina agenter.

Sedan fanns det lite vanliga klyschor i avsnittet, ett är när Emily insisterade på att följa med Jake, Hawkins och Johnston ut och slå ut granatkastarna. Kanske trovärdigt men det känns som att man sett detta så många gånger tidigare.

Jo, visseligen. Men det handlar om huvudroller. Orsaken har ju med att hon behövdes i storyn när Jonah skulle anlända.

När granatkastaren fick iväg granater mot Jericho så belv jag lite förvånad av att invänarna dröjde sig kvar så länge uppe på gatorna. Man borde ha evakuerat dom snabbare med tanke på att man visste om att det fanns en hotbild mot staden. Att stå kvar och yra där uppe hjälper ju ingen mer än New Bern som kan få ihop ett större dödsantal.

Jo fast de som var på gatorna sprang in väldigt snabbt. De andra var folk som sprang ut på gatorna för att se vad som hände och hjälpa de skadade.

Att Anderson sedan skickade iväg en liten grupp för att slå ut granatkastarna var väntat, med facit i hand inte heller speciellt smart.

Smart var det väl. Det var bara inte smart att inte ge dem någon taktik utan bara skicka dem rakt på. Gray visar verkligen hur inkompitent han är i avsnittet.

Bra att dom tog hjälp av Jonah. Tror jag nämnde det i en tidigare post att dom borde försöka få honom och hans män att hjälpa till. Nu slutade det ju inte helt bra direkt men jag tyckte mig se något i Jonah's ögon om att det inte var det sista vi såg av honom. Även han har säkert ett samvete och det skulle inte förvåna mig om han kommer och hjälper dom igen när det till och med kanske som mest behövs.

Ja, jag blev också glad över det. :) Tror också vi får se mer av Jonah i framtiden. Tyvärr så visar han verkligen sin mörka sida här och jag tvivlar på att Emily någonsin kommer att kunna se honom på samma vis igen. Trots hennes hat mot Jonah så verkar hon tro att han har godhet i sig och inte är ett monster. Men att se sin far kallblodigt avrätta nån krossade nog den där tron.
Dessutom så var Jonah svinaktig i slutet. Troligen för att få Emily att hata honom och inte bli som honom.

Visst är de underbara. :D

Dale och Skylar har blivit lite väl giriga IMO. Det är ju till ett gott ändamål, att låta flyktingarna ha någonstans att ta vägen när situationen blir bättre, men det är sättet dom gör det på som irriterar mig.

Njo, fast jag tyckte att det var ovanligt givmilt av dem. Att Dale gav efter och gav dem en del av farmen.
Vad jag tycker var värre var att han vägrade hjälpa dem försvara staden om han inte fick en gård till, vilket de vägrade ge honom.

Sedan har dom ju den där stridsvagnen samt Hawkins bomb att ta till. Bomben kanske kan fungera i skrämmande syfte för att dra av den vore inte direkt det smartaste att göra... ;)

Men stridsvagnen är ett bra försvar eller anfall. Förutsatt att den fungerar, vilket jag har för mig att den gjorde. Sedan är det ju även frågan om dom har ammunition till den eller ej.

Att avslöja en atombomb är nog inte så smart när en terrorist orginisation är ute efter den. ;)
Men stridsvagnen finns också, som du säger. Minns inte om de nämnt ammunitionen.

Johnston höll ett litet passande patriotiskt tal i slutet av avsnittet och det lär väl bli krig om något i sista avsnittet. Jag får en stark känsla av att det hela slutar med en cliffhanger.

Slutet över huvudtaget är så starkt. När vapen delas ut till tonåringar, kvinnor, gammla... lika starkt som i The Two Towers när de ska skydda Helms Deep. Hela slutscenen är väldigt stark och får mig att rysa. Ger en blick på vilket helvete de måste gå igenom. Lugnet före stormen.
Gillade också Johnstons tal (han har blivit en av mina absoluta favoriter i serien) och Jakes lilla eftertal.

Nu, dags för säsongsavslutningen! :)

Har nu sett om förra avsnittet så jag tänkte kometera det du skrev. :)

Heh, jo det har komenterats rätt mycket på nätet ang. det. :P Jag antar att det var ända lösningen de kunde komma på att få ett riktigt krig. :D Men det hade varit bättre om de hade fått de vapen Jonah stack med istället.
Fast Hawkings vapenställe var ju CIAs vapen gömma. De hade ju tänkt använda Jericho som bas för sina agenter.

Jo, visseligen. Men det handlar om huvudroller. Orsaken har ju med att hon behövdes i storyn när Jonah skulle anlända.

Jo fast de som var på gatorna sprang in väldigt snabbt. De andra var folk som sprang ut på gatorna för att se vad som hände och hjälpa de skadade.

Smart var det väl. Det var bara inte smart att inte ge dem någon taktik utan bara skicka dem rakt på. Gray visar verkligen hur inkompitent han är i avsnittet.

Ja, jag blev också glad över det. :) Tror också vi får se mer av Jonah i framtiden. Tyvärr så visar han verkligen sin mörka sida här och jag tvivlar på att Emily någonsin kommer att kunna se honom på samma vis igen. Trots hennes hat mot Jonah så verkar hon tro att han har godhet i sig och inte är ett monster. Men att se sin far kallblodigt avrätta nån krossade nog den där tron.
Dessutom så var Jonah svinaktig i slutet. Troligen för att få Emily att hata honom och inte bli som honom.

Njo, fast jag tyckte att det var ovanligt givmilt av dem. Att Dale gav efter och gav dem en del av farmen.
Vad jag tycker var värre var att han vägrade hjälpa dem försvara staden om han inte fick en gård till, vilket de vägrade ge honom.

Att avslöja en atombomb är nog inte så smart när en terrorist orginisation är ute efter den. ;)
Men stridsvagnen finns också, som du säger. Minns inte om de nämnt ammunitionen.

Slutet över huvudtaget är så starkt. När vapen delas ut till tonåringar, kvinnor, gammla... lika starkt som i The Two Towers när de ska skydda Helms Deep. Hela slutscenen är väldigt stark och får mig att rysa. Ger en blick på vilket helvete de måste gå igenom. Lugnet före stormen.
Gillade också Johnstons tal (han har blivit en av mina absoluta favoriter i serien) och Jakes lilla eftertal.

När Johnston blir skjuten, och de sista scenerna med honom. Jag bara storköt under hans sista scen. Jag blir alltid gråtfärdig under hela den tiden men i slutet så bara brister det. Jag är fortfarande väldigt upprörd och tårögd.
Jag gillar det verkligen inte men jag kan förstå orsaken till att ge Jake rollen som stadens ledare och hopp utan att ha Johnston att falla tillbaka på. Men fy vad jag kommer sakna honom.
Och det är hjärtbristande att Gail inte han dit och scenen när hon kommer fram var väldigt stark liksom när Jake tillsalut brister i gråt i Emilys famn. Och kyssen (även om jag velat de Heather på den änden)
Nu är det Jake som leder, han som fattar beslut och han som är hoppet.

Heather!!! :thumbsup: Och hon räddar Jericho... för nu. Jag tror inte saker blir bättre med den nya regiringen precis.

Stanly, Bonnie och Uncle Sam har blivit en riktig familj. Scenen vid gravstenen var hysteriskt rolig, hur hon tog det hela på sådant blodigt alvar. :D
Och de ska gifta sig. :)

Morfar Green, så otroligt underbar karaktär. Synd att han inte kunde vara med mer än bara i ett avsnitt.
Scenen i slutet när Johnston och Morfar Green går iväg är fin, och sorglig när man tänker på att det är nog strax innan han sticker.

Eric var bara för hemsk förr. Uppsnofsig skitstövel. Inte konstigt att Jake stack. Tyckte verkligen synd om Jake. Men det är underbart att se hur nära de har blivit nu.

Gillar när Hawkins berättar sanningen för sin fru och när hon sedan hjälper honom. Problemet med Hawkins har varit att han är ensam i det hela. Det var kul atts e dem jobba tillsammans och att det var hon som kom på varför de ville åt den sista atombomben så mycket. Och nu vet de var Hawkins är.

Älskar scenen när Stridsvagnen kommer fram. Önskar bara att det inte hade varit en obemannad lastbil.

Sist men inte minst: SkallePär är högt uppsats innom den nya regeringen. Det betyder att den nya regeringen troligen styrs av terroristerna. Inte bra. Och så den nya flaggan. Sträcken är lodrätta istället för vågrätta med en boll av 21 stjärnor. Lite som United States Civil Flag.

US National Flag
Posted Image

Jericho Flag
Posted Image

Civil Flag
Posted Image
Posted Image

Irriterande slut, eller hur? :D Tur att serien börjar snart igen. :)
Kul att TV4+ redan köpt in säsong 2 och visar den till våren.

Edited by Crusader, 13 December 2007 - 23:04.

-Sora, Kingdom Hearts

#293 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 December 2007 - 15:44

Jag upplevde det inte så. Tyckte att dom dröjde kvar på tok för länge där ute på gatorna.

Väldigt läckra. Me like! :thumbsup:

Dom blev ännu flera och ännu bättre i detta avsnitt. Finns det fler serier med sådana här inslag?

Med facit i hand hur det gick i sista avsnittet för säsongen så hade det inte gjort mycket om han använt den som ett hot. Nu är dom ju honom på spåren. Men iofs så visste han ju inte om det i förra avsnittet. ;)

En bra liknelse. :)

När Johnston blir skjuten, och de sista scenerna med honom. Jag bara storköt under hans sista scen. Jag blir alltid gråtfärdig under hela den tiden men i slutet så bara brister det. Jag är fortfarande väldigt upprörd och tårögd.
Jag gillar det verkligen inte men jag kan förstå orsaken till att ge Jake rollen som stadens ledare och hopp utan att ha Johnston att falla tillbaka på. Men fy vad jag kommer sakna honom.

Jag kommer väl också sakna honom. Han var en intressant karaktär som trodde på det som var rätt och bästa för invånarna i stunden, men även på lång sikt. Det ska bli väldigt intressant att se hur hans närmaste kommer att reagera och utvecklas av denna händelse framöver.

Heather!!! :thumbsup: Och hon räddar Jericho... för nu. Jag tror inte saker blir bättre med den nya regiringen precis.

Kul att hon lever. Hade det lite på känn men var lite osäker med tanke på att det tog enda tills sista avsnittet för säsongen innan vi fick veta hur det gått med henne.

Stanly, Bonnie och Uncle Sam har blivit en riktig familj. Scenen vid gravstenen var hysteriskt rolig, hur hon tog det hela på sådant blodigt alvar. :D
Och de ska gifta sig. :)

Underbart. Denna familj är den som utvecklats mest IMO under säsongen och den som blivit mest intressant. Jag gillar karaktärerna och skådespelarna gör sina roller fantastiskt bra.

Morfar Green, så otroligt underbar karaktär. Synd att han inte kunde vara med mer än bara i ett avsnitt.
Scenen i slutet när Johnston och Morfar Green går iväg är fin, och sorglig när man tänker på att det är nog strax innan han sticker.

Jag håller med. Vilken skön personlighet. :D

Jag gillar att avsnittet pendlade mellan realtid och tillbakalickar.

Eric var bara för hemsk förr. Uppsnofsig skitstövel. Inte konstigt att Jake stack. Tyckte verkligen synd om Jake. Men det är underbart att se hur nära de har blivit nu.

Jake stack nog av flera orsaker kan jag tänka mig. Hans relation till Eric var nog bara en droppe i havet om man säger så. Men jag håller med, Eric hade en helt annan karaktär tidigare.

Jag tycker att det var en väldigt bra säsongsavslutning med en av dom häftigaste cliffhangers som jag sett den senaste tiden. Tur att det blir fler avsnitt för annars hade jag blivit väldigt besviken.

Jericho har blivit en av mina favoritserier och det är lite tirst att det nu är slut för ett tag framöver i TV4+ dock glädjer det mig att dom ska sända resterande avsnitt och om det blir en fortsättning på dessa så tror jag nog att TV4 köper in dessa med.

Jag hoppas verkligen att serien får ett långt liv. Jag har svårt att se varför den fick läggas ner i USA. Tittarsiffror styr allt där borta men varför tittade inte jänkarna på denna serie? Det har ju givetvis med den personliga smaken att göra och bara för att jag inte gillar den behöver inte betyda att alla andra gör det. Men det är lite av ett mysterium för mig att serien höll på att gå en tidig död tillmötes.

Det ska bli intressant att se hur första avsnittet i nya säsongen kommer bli. Nu när den nya regeringen är i antågande så lär det bli hett om öronen för Hawkins med tanke på vem det var som styr det hela och vad han är ute efter.

Spännande värre. Funderar på att köpa boxen med första säsongen eftersom den är så bra och så kan man se om den när man vill. :)

Snygga flaggor. Jag gillar sammansättningen av Jericho Flag.

Edited by Cartman, 14 December 2007 - 15:48.

#294 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 December 2007 - 16:13

Jag hoppas verkligen att serien får ett långt liv. Jag har svårt att se varför den fick läggas ner i USA. Tittarsiffror styr allt där borta men varför tittade inte jänkarna på denna serie? Det har ju givetvis med den personliga smaken att göra och bara för att jag inte gillar den behöver inte betyda att alla andra gör det. Men det är lite av ett mysterium för mig att serien höll på att gå en tidig död tillmötes.

Det är det som är så sugit. Serien hade inte så dåliga tittarsiffror och de tittarsiffror den hade var starka och låg på samma nevå genom första halva säsongen utan att varken gå upp eller sjunka. Under Juluppehållet så sjönk den en del men höll sedan den nya nevån säsongen ut. Serien låg på mellan 11-12 milj. första halvan och sedan strax under 10 milj. andra halvan. Med tanke på den hemska konkurens den gick upp mot (Idol tror jag det var) så klarade den sig otroligt bra vilket CBS också sa.
Därför kom nedläggningen som en sådan stor shock för alla var säkra på att serien skulle få en 2:a säsong, även de som gjorde serien hade ingen aning om att den skulle läggas ned.
CBS säger att orsaken var för att serien var för dyr att hålla i drift men om en serie är dör dyr så klipper man i budgeten och tar bort de lyxiga detaljerna, några onödiga karaktärer och inte har så många statister, flyttar den till en annan tid osv. Man lägger inte ned en serie. Speciellt inte när den har rätt bra tittarsiffror.
Jag fattar inte varför CBS lade ned serien och jag tror nog att ingen annan gör det heller. CBS fick otroligt kritik för att de missbehandlade Jericho sådär när de lade ned den så jag antar att de hade inget annat val än att ge den en ny chans för sedan blev de ju hyllade istället. :P

Jag är lite orolig över de kommande 7 avsnitten för de som gör serien har sagt att de kommer avsluta säsong 2 som att det kommer en 3:e säsong vilket betyder att det kan bli samma sak igen. Blir Jericho nedlaggd igen så hjälper inga nötter för då säger CBS bara att de gav serien en chans.
Som tur är, för Jericho, så har strejken fixat att serien har väldigt lite konkurens när den kommer tillbaka. Men tyvärr så står den ändå mot några tunga kriminalserier (NCIS t ex) vilket får en att undra om CBS inte försöker bli av med Jericho då de lika gott kunde ha gett den en tid där det bara är reruns på de konkurerande kanalerna.
En negativ del av strejken för Jericho är att om de 7 avsnitten blev bra så kunde säsong 2 få 6 avsnitt till efter de 7. Men ujtan manusförfattare så kommer det inte bli så.
-Sora, Kingdom Hearts

#295 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 December 2007 - 16:23

Okej, tack för förklaringen. Jag trodde det berodde enbart på för dåliga tittarsiffror. Jag håller tummarna för att det går bättre denna gång.

#296 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 January 2008 - 16:00

ÄNTLIGEN!!!
För oss som inte har TV4+ kommer Jericho på TV4 :hurrah:
(har ju redan sett s.1, men ändå ;) )

TV4 Söndag 20 januari kl. 00:00
Jericho
Amerikanskt dramaserie från 2006. Del 1 av 23. En katastrof drabbar många städer i USA, vilket får stora återverkningar i den lilla staden Jericho. Olyckor inträffar och invånarna är med om märkliga saker. I rollerna: Skeet Ulrich, Gerald McRaney, Michael Gaston. Bredbild. Säsong 1. [389537]

Edited by Georgia, 13 January 2008 - 16:00.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#297 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 January 2008 - 22:39

Vilken bra tid då, allvarligt alltså tv4 brukar ju lägga många serier runt 02.30 så detta är väl ett steg i rätt riktning.

Winter is Coming

#298 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 January 2008 - 13:10

Kul, nu når den ut till ännu fler. Inte alla som har TV4+. :thumbsup:

#299 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 May 2008 - 14:05

Preliminärt releasedatum för den svenska utgåvan: 23/7

#300 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 May 2008 - 14:25

De släppte ju en version i USA (tror jag) där de hade både säsong 1 och 2 i ett pack. Jag tror jag väntar på den versionen. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«