Heroes - Säsong 1
Posted 05 October 2007 - 09:42
Posted 05 October 2007 - 09:45
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 05 October 2007 - 12:43
Ok. Jag tyckte min idé var bättre.
Fast nu när jag tänker på det kan det ju vara både och. Att han tar deras liv och förmåga just för att han anser dem ovärdiga. Enligt honom är endast han värdig förmågorna. Jag vidhåller nog faktiskt min ovärdighetstes.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 05 October 2007 - 12:46
Åh nej, jag vill veta vad som händer med Peter. Jag är så pessimistisk. Alla tror han dödade tjejen och Clares pappa släpper inte ut henne och sen kommer FbI och då kan ju han läsa killens tankar och frågar om Sylar....eller har jag gått för långt
Stackars Hiro
Posted 05 October 2007 - 12:54
Kniper nu om detta då jag inte vill skriva för mycket spoilers. Avsnittet kommer väl ganska snart, tror jag.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 October 2007 - 12:47
Tycker fortfarande lite synd om Hiro som inte lyckades rädda Charlie, men jag antar att det är oundvikligt med några sådana betor. Kul också att Isaac hade tecknat det hela och börjat få koll på sin förmåga - så pass att han kan måla framtiden utan knark.
Claire förresten, jag tyckte lite synd om henne. Efter ha återfått Zach som vän så skickar pappa Haitiern dit och raderar allt från hans minne. Undrar vad Haitiern har i planerna då han väljer att inte sudda ut Claires minne... BTW, Haitiern verkade inte alls vara stum - jag fick intryckat först att han var det. Undrar om det är något som han dolt även för herr Bennet
Nikkie, hade svårt för henne i början men nu när man kommit henne längre in på livet så börjar jag gilla henne. (Därmed inte sagt att jag är överdrivet förtjust i Jessica).
Och stackars Peter. Synd att man skriver in brorsan hela tiden för att rädda skinnet på honom. Men det verkar som han inte riktigt har koll på sin förmåga - han verkar plocka upp och använda dem ganska slumpmässigt. Skall bli intressant och se om han plockade upp något från Sylar som han använder i kommande avsnitt. (Att han dessutom är själva bomben var en överraskning - har (eller kanske snarare kommer?) han träffat radioactive-boy tro?).
Ändå det som jag ser fram emot mest är hur Eden-Sylar kommer sluta. Har svårt och tro att Eden redan skall lämna serien, men jag är relativt säker på att Sylar kommer att rymma. (Annars är det ju inget kul.
Och jag kommer att ställa mig mot strömmen här genom att säga att det är ganska skönt med att de går ner på 1 avsnitt i veckan.
Edited by XC, 14 October 2007 - 12:49.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 14 October 2007 - 16:56
http://www.tv4.se/heroes/582115.html
En heldag med Heroes i TV4 PlusKryssa för lördagen den 27 oktober i kalendern - för då blir det nämligen Heroesmaraton i TV4 Plus.
Heroes är tv-succén om helt vanliga människor med förmågan att göra det omöjliga. Den 5 september hade serien premiär i TV4, och nu får tittarna chansen att se serien igen från start. Lördagen den 27 oktober sänder TV4 Plus de 13 första programmen i ett enda långt maraton.
Med 15 miljoner tittare varje vecka i USA blev programmet en av NBC:s mest sedda dramaserier på flera år. Heroes tar fart när den indiske genforskaren Mohinder Suresh upptäcker, vid sin fars mystiska död, en hemlig teori om att människor med superkrafter lever mitt ibland oss. Mohinder ger sig av för att söka efter sanningen bakom faderns upptäckter, och vad som egentligen hände honom. Samtidigt upptäcker ett antal människor runtom i världen att de besitter övernaturliga krafter.
Lördagen den 27 oktober, från klockan 09.00 till klockan 20.25, sänder TV4 Plus Heroes 13 första avsnitt i ett svep.
Posted 17 October 2007 - 18:21
Aye stackars Clare, men de blir väl kompisar snart igen hoppas jag. Gillar killen
Kunde inte tro att Peter var bomben, men jepp så ostabil som han är och om han då träffar radioactive guy så spränger det nog
Posted 18 October 2007 - 14:39
Claire verkar inte vara den som är den, hon börjar re-ettablera sin vännskap med Zach. Få se om hon lyckas. Tycker synd om Mickha,

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 October 2007 - 14:35
Då finns lösningen för dig. Nu på Lördag 27/10 i TV4+ så visas dom 13 första avsnitten i ett marathon. Startider är följande:
TV4+ Tablå
11:30 Heroes
Seriestart. Del 1 av 23. Den indiske genforskaren Mohinder Suresh upptäcker vid sin faders mystiska död hans hemliga teori - att människor med superkrafter lever mitt ibland oss. När en total solförmörkelse kastar sin skugga över jordklotet ger han sig av för att söka efter sanningen bakom faderns upptäckter, och om vad som egentligen hände honom.
12:25 Heroes
Del 2 av 23. Samtidigt som ett flertal människor runtom i världen upptäcker att de besitter övernaturliga krafter jagar de amerikanska myndigheterna en grym och gäckande seriemördare.
13:10 Heroes
Del 3 av 23. Claire försöker leva ett så normalt liv som möjligt, men en dejt med fotbollslagets quarterback tar en tragisk vändning. Nathan använder Peters olycka för att nå politiska mål. Hiro försöker övertyga sin vän Ando om att resa med till Amerika för att rädda världen. Och den mystiske Sylar fortsätter att gäcka såväl polisen, Matt och Mohinder.
14:00 Heroes
Del 4 av 23. Mohinder Suresh möter slutligen en av människorna med superkrafter, den tvivlande Peter Petrelli, som dessutom står inför ett möte han inte vågat drömma om. Claire Bennet vaknar upp på bårhuset, men enligt Isaac Mendez målningar väntar henne ett än värre öde.
14:45 Heroes
Del 5 av 23. I ett försök att rädda sitt äktenskap använder sig Matt av sina ovanliga egenskaper. Niki får veta att hennes make har rymt från fängelset. Claire berättar för sin pappa om de saker hon har upplevt under senare tid. Peter måste försöka klura ut vad han ska göra med det mystiska meddelandet.
15:40 Heroes
Del 6 av 23. Hiro och Ando bestämmer sig för att fortsätta sin resa till New York men ett lockande erbjudande som de får i Las Vegas kan ändra deras planer. Claire träffar sina biologiska föräldrar med hopp om att de kan sprida ljus över hennes udda egenskaper. Mohinder återväder till Indien för att begrava sin far och Niki får ett oväntat besök.
16:25 Heroes
Del 7 av 23. Nathan och hans fru kommer på en strategi för att vinna valet. Claire får veta vad som hänt med hennes förlorade videoband. Matt och Audrey fortsätter med sina efterforskningar efter seriemördaren som tar en oväntad vändning. Niki har problem med sin son Micah, vilket får henne att avslöja sina personliga problem för en vän.
17:10 Heroes
Del 8 av 23. Suresh drömmer mystiska drömmar om sitt förflutna, vilket tvingar honom att ifrågasätta vilken väg han ska gå härnäst. Claire är fast besluten att få tillbaka sitt gamla liv och fokuserar på förberedelserna inför skolfesten, ovetandes om vad som väntar henne. Hiro och Ando fortsätter sin resa mot New York och gör en intressant bekantskap.
18:05 Heroes
Del 9 av 23. Claires far försöker göra allt för att skydda henne från de människor som är ute efter henne. Nathan och Simone jobbar tillsammans för att hitta Isaacs tavla, det de inte vet är att denna nyckel till framtiden kan leda till en tragedi. Hiro reser tillbaka i tiden för att rätta till ett misstag.
18:55 Heroes
Del 10 av 23. Klockan vrids tillbaka sex månader för alla hjältar. Peter firar sin examen från sin utbildning. Han får också veta att Nathan planerar att väcka åtal i ett fall som kan innebära problem för hela Petrelli familjen. Hiro bestämmer sig för att ändra framtiden för en viktig person. Claire går med i hejaklacken och gör en konstig upptäckt. Mohinders far Chandra Suresh anländer till New York för att börja sökandet efter människor med extraordinära förmågor.
19:45 Heroes
Del 11 av 23. De tragiska händelserna i Texas påverkar alla superhjältar och deras familjer. Chockerande detaljer om de ögonblick som ledde fram till Isaacs förutspådda attentat mot New York avslöjas. Skräckslagen över Jessicas senaste förehavande fattar Niki några svåra beslut för att skydda sin familj. Matt och Audrey följer ett nytt spår i jakten på Sylar.
20:35 Heroes
Del 12 av 23. Matt avslöjar sina superkrafter för sin fru. Hiro och Ando söker efter samurajsvärdet som fanns avmålat på Isaacs tavla. Nathan är fast besluten att rädda Peter som ligger i koma, vilket tvingar honom att vända sig till Simone för hjälp. En ny superhjälte dyker upp och Claire kämpar med de förändringar hennes beslut har inneburit.
21:30 Heroes
Del 13 av 23. Hiro fortsätter sökandet efter svärdet samtidigt som han blir jagad av mystiska figurer och det hela tar en oväntad vändning när hans far dyker upp. En osynlig man med namnet Claude kan ha något att lära en blivande hjälte. Suresh kämpar vidare med att hitta människorna på listan och får ett oväntat besök.
Edited by Cartman, 23 October 2007 - 14:39.
Posted 04 November 2007 - 15:35
NCC 1701
Underbar Homage.
Edited by Cartman, 04 November 2007 - 15:36.
Posted 04 November 2007 - 15:38
Posted 04 November 2007 - 15:40
The USS Enterprise, (NCC-1701) is a fictional starship in the television series Star Trek (Källa)

Posted 04 November 2007 - 15:42
Är det bara jag som är tillräckligt stor nörd för att hänga med i alla referenser som finns i Heroes?
Edited by Cartman, 04 November 2007 - 15:42.
Posted 04 November 2007 - 15:44
Posted 04 November 2007 - 15:47
*Wohoooooooo, jag är en nörd!!!*
Edited by Cartman, 04 November 2007 - 15:47.
Posted 04 November 2007 - 20:06
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 04 November 2007 - 20:08
Posted 05 November 2007 - 12:21
Posted 05 November 2007 - 15:14
Jag hänger med på dem. Kommer fler Star Trek-kopplingar framöver..
Heroes är verkligen fullpackad med referenser till Star Trek och annan fin populärkultur. Me like!
Posted 08 November 2007 - 11:30
Posted 08 November 2007 - 13:10
blodeuedd: Det beror på vad du tycker är viktigt.
Posted 15 November 2007 - 11:44
Spännande, yay
Posted 15 November 2007 - 21:47
Kul att Stan Lee dök upp som busschaufför
Till er som är totalspoilade; håller serien hela vägen eller blir det en repris på LOST´s utveckling?
Posted 16 November 2007 - 12:57
Har lyckats hålla mig från spoilers för en gångs skull så kan inte svara på det