Det hade nog varit en vitamininjektion i elitserien om Malmö gått upp med en förmodad storsattsning där. Nu när det är kokande hockeytryck här nere igen kändes det rätt i tiden med ett Malmö som kunnat satsa ordentligt i elitserien. Mycket bittert. Men precis jag håller med det är kul när underdogslagen lyckas också och Rögle visade upp mer hjärta och krigarhockey genom hela kvalserien och det ska de ha en stor eloge för. Malmö stupade efter halva och det är en stor besvikelse att laget vek ner sig på det viset. Man saknade en klar ledartyp som Pavel Brendl eller Kenny Jönsson. Hade väl trott att Nieminen och Eloranta skulle ta en sån roll i laget och vara pådrivare men det gick ju som det gick. Oerhört bittert för Malmö och svårt att säga hur hårt det slaget blir för organisationen. Blir intressant att se hur Rögle klarar sig i eliterien också. Jag gissar att de antingen går till slutspel direkt eller total havererar och åker ut så det visslar om det efter en säsong. Jag hoppas det kommer gå bra dock. Undrar om de kan få dit Jörgen Jönsson, ska nog mycket till för att Färjestad ska släppa honom med ett år kvar på kontraktet dock.Tyckte nog också att Malmö var det låg som borde gå upp, men å andra sidan är det alltid lite coolt när underdogs och småstadslag kommer upp.
Heja Rögle!
Elitserien 07/08 och hockey i allmänhet.
Posted 11 April 2008 - 20:24
Posted 11 April 2008 - 21:22
det var en kort förlängning. 47 sekunder.
Posted 12 April 2008 - 10:44
Posted 12 April 2008 - 12:06
Det hade nog varit en vitamininjektion i elitserien om Malmö gått upp med en förmodad storsattsning där. Nu när det är kokande hockeytryck här nere igen kändes det rätt i tiden med ett Malmö som kunnat satsa ordentligt i elitserien. Mycket bittert. Men precis jag håller med det är kul när underdogslagen lyckas också och Rögle visade upp mer hjärta och krigarhockey genom hela kvalserien och det ska de ha en stor eloge för. Malmö stupade efter halva och det är en stor besvikelse att laget vek ner sig på det viset. Man saknade en klar ledartyp som Pavel Brendl eller Kenny Jönsson. Hade väl trott att Nieminen och Eloranta skulle ta en sån roll i laget och vara pådrivare men det gick ju som det gick. Oerhört bittert för Malmö och svårt att säga hur hårt det slaget blir för organisationen. Blir intressant att se hur Rögle klarar sig i eliterien också. Jag gissar att de antingen går till slutspel direkt eller total havererar och åker ut så det visslar om det efter en säsong. Jag hoppas det kommer gå bra dock. Undrar om de kan få dit Jörgen Jönsson, ska nog mycket till för att Färjestad ska släppa honom med ett år kvar på kontraktet dock.Tyckte nog också att Malmö var det låg som borde gå upp, men å andra sidan är det alltid lite coolt när underdogs och småstadslag kommer upp.
Heja Rögle!
Tror personligen inte att det blivit någon injektion om Möff gått upp, fast jag är ju å andra sidan grön-vit så jag är inte direkt opartisk i den frågan.
Förövrigt är det väldigt kul att vistas i Ängelholm för tillfället. Rögle har visat att pengar inte är allt inom hockey. Det är otroligt skön stämning på samtliga pubar jagvarit på. När några av spelarna dyker upp på krogen och startar ramsor som "Bobbo knu**ar Percy i r*ven" och "Om jag hade vingar som örnen och vaknade med diare, då skulle jag flyga till malmö och skita på allt jag han se han se" är lyckan närmast total. Samtidigt tycker jag nästan synd om möff supportrarna uppe i Ejehndals arena som stod och grät. Nu ska jag snart ut och fortsätta firandet men kan tilägga att jag hoppas LHC tar guldet i år.
Posted 14 April 2008 - 14:03
Tror fortfarande själv stenhårt på Linköping mot HV71. De tar en av de två bortamatcherna och avgör sen hemma är mitt tips.Nu är finalen helöppen igen. Hv har 2 raka hemma matcher, jag tror faktiskt de vänder nu.
Har varit förvånansvärt tyst i Malmölägret. Kommer bli spännande att se hur reaktionen blir och vilka förändringar man kommer göra. Läste i Sydsvenskan att Percy Nilsson kanske ville sparka tränarna och möjligtvis ha in ”Osten” Bergström där igen. Vet inte själv riktigt vad jag tycker om det. Torgny Bendelin ska visst vara grymt revanschsugen och jag tycker de gjort ett bra jobb större delen av tiden även om laget kollapsade efter halva kvalserien, inte fel med lite kontinuitet i Malmö heller. Så vet inte om det känns som rätt väg och gå man har ju hattat med tränare hit och dit kanske lite väl mycket i Malmö. Menmen får väl se hur det blir.
Edited by Spacer, 14 April 2008 - 18:08.
Posted 14 April 2008 - 19:18
Lustigt på ett sätt att SM-finalen har kommit i skymundan av kvalserien i år, Rögle åkte ju till och med runt med guldhattar. Fast det var otroligt spännande, och finalerna kommer nog bara bli bättre och mer intensiva. Hoppas lite på HV71, tryck dit de där östgötarna nu!
Posted 14 April 2008 - 20:25
verkligen, den har var så mycket mer spännande än slutspelet.Lustigt på ett sätt att SM-finalen har kommit i skymundan av kvalserien i år
Håller med Kermit om Jörgen, häftigare om han gick till rbk än om kenny gick till fbk. Kermti, du har nog rätt Malmö behöver stabilitet. Att köpa ihop ett lag är visst inte rätt melodi, inte i Allsvenskan iaf.
Posted 16 April 2008 - 16:23
Imorgon startar, Ceska Cup, sista turnerningen inför VM. Turneringen spelas på NHL rink har jag för mig. Den sänds på SVT så håll utkik i tablåerna för tider.
Edited by GaterGirl, 16 April 2008 - 16:24.
Posted 16 April 2008 - 20:25
Posted 17 April 2008 - 00:45
Nu är jag ju partisk Malmöit men så känns det absolut. Bara att gå in på vilken artikel som helst om Redhawks och läsa kommentarerna så är där Röglefans och försöker håna oss! Men de får passa på att njuta så länge det varar för det vänder, vi kommer igen det ska de ha klart för sig.Annars reagerar jag på att Röglefansen verkar "hata" Malmö betydligt mer än Malmöfansen hatar Rögle...fast jag kan ha fel där, men det är ett intryck jag fick.
Jag hoppas verkligen tränarna blir kvar, har hela tiden tyckt att de känts rätt för Malmö och de har gjort ett bra jobb. Känns lite overkill att sparka tränarna för att det gick som det gick, även om de kanske blev lite passiva i slutet av kvalserien när laget havererade, men man föll ju trotts allt på mållinjen så känns mer som finputsning än utrensning är till sin rätt tycker jag. Man behöver deffinitivt kontinuitet i Malmö och det får man inte om man byter tränare efter varje säsong. Tror själv att ett av de största problemen har varit att vi haft en sportchef som kanske värvat som kermit uttryckte det "legoknektar" som kanske inte varit bra för lagbygget. Tror Peo Larsson har bättre fingertoppskänsla och det känns skönt att han kommit till organisationen som sportchef. Han vill visst behålla tränarna också och det är ju hans bord.
Jag håller med om Jörgen Jönsson föresten, hade varit häftigt om han kommit till Rögle, det hade däremot känts väldigt avigt att se Kenny Jönsson möta Rögle i färjestadströjan.
Posted 20 April 2008 - 12:54
Posted 20 April 2008 - 13:19
Posted 20 April 2008 - 13:21
Mitt Hockeyintresse är inte stort dessa dagar kan man lugnt säga. Det blir väl kanske så när ens eget lag är så totalt under isen år efter år
Winter is Coming
Posted 20 April 2008 - 13:34
Sen har de värvat backen Per Savalahti-Nagander (23) från Luleå också. Fick inte så mycket speltid i Luleå kan säkert utvecklas i AIK.
Edited by GaterGirl, 20 April 2008 - 13:34.
Posted 20 April 2008 - 14:15
Winter is Coming
Posted 20 April 2008 - 16:54
Har inte slutspelstrycket avmattats mer och mer sen man började med bäst av sju? Tycker det börjar kännas lite utdraget. Det var mer spänning när man körde bäst av fem. Jag hade gärna sett att man gått tillbaka till det och kanske spelat finalen bäst av sju. Vad tycker ni om det?
Malmö har förlängt kontrakten med sina juniorer Weihager och Alvarez som ska fylla på a-lagstruppen nästa år, helt rätt! Men varför har man skrivit sånna idiotkontrakt med Nieminen och Eloranta!!! Verkar som man kan komma till en uppgörelse så att de går till finska klubbar nästa år så att Malmö kan fylla på med hungriga spelare istället som är motiverade till att spela i allsvenskan och kanske gå hela vägen nästa kval. Jag vill gärna fortfarande se en klar ledartyp som kan ta tag i det när laget börjar svajja som i år.
Posted 21 April 2008 - 09:05
Frölunda överväger ryska ligan.
Posted 21 April 2008 - 10:32
Men om de skulle göra allvar av sina Rysslandsfunderingar vore det riktigt dåligt. Hörde att Färjestad också funderar på det. Usch.
Om jag har förstått rätt så är det de penningstarka klubbarna som Färjestad, Frölunda och Hv71 som t om vill ha färre lag i elitserien. Näe, det vore klart roligare med två till.
Edited by Kermit, 21 April 2008 - 10:32.
Posted 21 April 2008 - 14:22
Saxat från artikel i sydsvenskan:Om jag har förstått rätt så är det de penningstarka klubbarna som Färjestad, Frölunda och Hv71 som t om vill ha färre lag i elitserien. Näe, det vore klart roligare med två till.
En av de mäktigaste klubbarna i svensk hockey öppnar dörren. Frölunda är inte emot en utökning av elitserien. Tolv lag kan bli fjorton. Det kan bli en räddningsplanka för Malmö Redhawks och den nya arenan.
– Skapas det en ekonomisk grund kan vi vara tjugo lag. Men vi får inte förlora konkurrenskraft. Teoretiskt kan vi ha fjorton lag säsongen 2009-10, men det mest troliga är 2010-11, säger Mats Ahdrian, klubbdirektör i Frölunda.
Trevlig läsning! Frölunda är ju en vettig klubb.
Så vitt jag förstått är det Färjestad som hela tiden varit mest emot en utvidgning de vill ju till och med ha en stängd liga.
Malmö har sagt upp lagkapten Wahlberg efter åtta säsonger, även Jens svensson och Jyrki Välivaara får gå.
Posted 21 April 2008 - 16:17
Förhoppningsvis tappar inte Malmö för många av sina egna juniorer, lag har väl varit och ryckt i Paulsson och Björk t ex. De måste försöka satsa långsiktigt nu som vi nog har tjatat ihjäl oss om. Men det kanske t om är en fördel att Percy inte sponsrar längre.
Posted 21 April 2008 - 18:31
Djurgården och Timrå har varit ute efter Björk men det verkar som han ska stanna och det hoppas jag verkligen det är en bra back med hjärtat i Malmö och såna spelare behövs absolut. Han var en av de bättre i kvalserien, och en av de som spelade bra även i slutet.
Emil Lundgren, Andreas Byström, Patrik Lundh, Cole Jarrett och Lasse Pirjetä försvinner visst också och kanske målvakten Hurme. Avslutar man dessutom samarbetet med Nieminen och Eloranta så blir det ju rätt stor utrensning. Däremot verkar det som publikfavoriten och kämpen Frank Banham ska stanna och det vore guld. Jag hoppas man kan hålla hårt i sina Juniorer.
Nu har jag spammat tillräckligt om Malmö.
Posted 22 April 2008 - 21:29
**Frölunda i ryska ligan? Yeah, right. 55 omgångar mot lag som Dynamo Riga och Novosibirsk. Publiken i Göteborg skulle svika efter en halv säsong. Det skulle bli dunderfiasko.
Posted 23 April 2008 - 00:32
LHC lånar ut Mårtensson till AK Bars kazan under 10 månader. Mattias Weinhandl verkar också gå till ryssland. Tråkigt nu går elitserien miste om två riktigt bra spelare och publikmagneter. länk
Kenny stannar i Rögle. länk mkt bra val kenny.
Luleås värvningar är obefintlig. HH (Sportchefen) hans favorit mening är: Det är en intressant spelare.
Edited by GaterGirl, 23 April 2008 - 00:33.
Posted 23 April 2008 - 08:02
Otroligt skönt med Kenny, utan att ens hålla på Rögle skulle det vara jättekonstigt att se honom i en annan tröja. Typ så han sa själv också. Nu är det bara att hoppas på att Jörgen bestämmer sig för att spela i Rögle istället. Säkert liten chans, men hoppet är ju det sista som överger en.
Posted 23 April 2008 - 12:03