Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning

• Please log in to reply
331 replies to this topic

#276 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 October 2008 - 15:59

Tycker väldigt mycket om Tennant. Nu har jag inte sett de sju första doktorerna (eller hur man nu ska böja det), men tycker Tennant fångar doktorns många sidor på ett riktigt bra sätt faktiskt. :)
*Hockey och superhjältar*

#277 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 October 2008 - 17:09

Jag tror Patrick Stewart skulle passa utmärkt som Doktorn han är en mycket mer mångsidig skådis än dom flesta verkar tro. Dessutom behövs det en rejäl förändring i rollen och inte en ny David Tennant. Tennant får f.ö. gärna fortätta ett tag till för min del men förr eller senare kommer han ju att sluta.

Bästa tänkbara scenario (som dock aldrig lär hända) är att Tennant utgår för all framtid och att man sätter in Eccleston i rollen som doktorn igen.

Hur menar du då? Att man skulle göra en prequel eller?

Edited by Wylie Times, 14 October 2008 - 17:10.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#278 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 14 October 2008 - 17:46

Stewart skulle säkert göra bra ifrån sig, men frågan är hur länge han skulle stanna? Han har ju många järn i elden. Det vore trist om nästa doktor, när det nu blir, blir lika kortvarig som Eccleston.

#279 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 October 2008 - 19:33

Tycker väldigt mycket om Tennant. Nu har jag inte sett de sju första doktorerna (eller hur man nu ska böja det), men tycker Tennant fångar doktorns många sidor på ett riktigt bra sätt faktiskt. :)

håller med Kermit, hoppas Tennant stannar länge. :wub:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#280 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 October 2008 - 19:42

Kan bara hålla med Grodan och GG :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#281 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 15 October 2008 - 11:52

Bästa tänkbara scenario (som dock aldrig lär hända) är att Tennant utgår för all framtid och att man sätter in Eccleston i rollen som doktorn igen.

Hur menar du då? Att man skulle göra en prequel eller?

-Nä, alltså det är ju svårt att göra något utifrån det utgångsläge som råder nu. Mest mina egna önskningar som gör sig hörda. Att man kunde radera bort allt med Tennant och starta om med Eccleston. ;)

Edited by Cartman, 15 October 2008 - 11:52.

#282 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 October 2008 - 22:49

BBC - Doctor Who - News
29th Oct 2008

Doctor Who wins National Television Award

Show named voted Most Popular Drama.

Doctor Who has won the National Television Television Award for Most Popular Drama for the third year running.

"I know it's won before" said star Catherine Tate, who accepted the award alongside Executive Producer Russell T Davies and other members of the cast, "but I was sweating that we wouldn't win when I joined!"

The show's success was followed by a win for David Tennant in the Outstanding Drama Performance Category.

BBC - Doctor Who - News
29th Oct 2008

Tennant Triumphs At NTAs.

Another award for David, plus a special announcement.

David Tennant's portrayal of the Doctor has won him the Outstanding Drama Performance National Television Award.

This is the third year in a row that David has won an award at the NTAs, having previously been named Most Popular Actor in 2006 and 2007.

David accepted his award in a live link from Stratford, where he his currently performing with The Royal Shakespeare Company.

David went on to to make a momentous announcement - that he will leave Doctor Who when he has completed the filming of four special episodes which will be screened in 2009 and early in 2010.

You can get full details of this, including a specially recorded video interview with David, by following the link below.

Tyvärr kan inte vi se videon :(

BBC - Doctor Who - News Story

Award-winning Actor Announces His Departure

David Tennant has announced that he will leave the award winning BBC drama Doctor Who when he has completed the filming of four special episodes which will be screened in 2009 and early in 2010.

David Tennant first appeared as The Doctor in 2005 and has gone on to star in three series and three Christmas specials as the tenth incarnation of the Time Lord. The BBC has confirmed that David will continue to play The Doctor in the four specials that will make up the 2009 series before a new Doctor takes over for Series 5. Tennant will also star in the Doctor Who Christmas Special titled The Next Doctor this year.

David Tennant comments "I've had the most brilliant, bewildering and life changing time working on Doctor Who. I have loved every day of it. It would be very easy to cling on to the TARDIS console forever and I fear that if I don't take a deep breath and make the decision to move on now, then I simply never will. You would be prising the TARDIS key out of my cold dead hand. This show has been so special to me, I don't want to outstay my welcome.

"This is all a long way off, of course. I'm not quitting, I'm back in Cardiff in January to film four special episodes which will take Doctor Who all the way through 2009. I'm still the Doctor all next year but when the time finally comes I'll be honoured to hand on the best job in the world to the next lucky git - whoever that may be.

"I'd always thought the time to leave would be in conjunction with Russell T Davies and Julie Gardner who have been such a huge part of it all for me. Steven Moffat is the most brilliant and exciting writer, the only possible successor to Russell and it was sorely tempting to be part of his amazing new plans for the show. I will be there, glued to my TV when his stories begin in 2010.

"I feel very privileged to have been part of this incredible phenomenon, and whilst I'm looking forward to new challenges I know I'll always be very proud to be the Tenth Doctor."

Russell T Davies Executive Producer of Doctor Who comments "I've been lucky and honoured to work with David over the past few years - and it's not over yet, the Tenth Doctor still has five spectacular hours left! After which, I might drop an anvil on his head. Or maybe a piano. A radioactive piano. But we're planning the most enormous and spectacular ending, so keep watching!"

Doctor Who returns to our screens on BBC this Christmas. The Next Doctor starring David Tennant, David Morrissey and Dervla Kirwan will be screened on the 25th December on BBC1.

Watch a video of David explaining his decision which includes a preview of the forthcoming episode The Next Doctor by using the media player above.

:upset:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#283 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 October 2008 - 06:32

Instämmer med Georgia i sista nyheten. :upset: Men han kommer vara med i specialarna tills 2010, det känns ju bra.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#284 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 October 2008 - 07:34

Hm, jag tror jag kör med en sån här: :mellow:

Jag hade gärna sett Tennant en säsong under den nya Moffat-regimen men efter det hade jag nog faktiskt också velat se en ny Doktor.

Så jag väntar med :hurrah: eller :upset: tills dom utannonserar vem som ska ta över efter Tennant.

Edited by Wylie Times, 30 October 2008 - 07:35.

-Gangstagrass

#285 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 October 2008 - 10:40

:( Trist, hade gärna sett mycket mer av Tennant. Men det var ganska väntat på något sätt. Hoppas de har någon bra skådis i bakfickan som det inte har spekulerats om än....

#286 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 October 2008 - 12:07

Bra nyheter. Har aldrig fastnat för Tennant så jag ser fram emot att han lämnar över "facklan" till någon annan. :)

#287 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 30 October 2008 - 14:14

Jag är sjukt nyfiken på vem som kommer få ta över rollen.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#288 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2008 - 14:42

Blev en aning förvånad, fakltiskt. Jag trodde inte, trots alla tryckten, att Tennant, som anser Doctor Who sin drömroll, skulle lämna den så snart. Sedans hans snack om att han lämnar serien nu medans han kan låter underligt. Varför måste han sluta?
Undrar vem nästa blir. Jag hoppas fortfarande på Anthony Stewart Head, som det ju var på tal om en gång i tiden, men han har ju redan varit med i serien som en annan karaktär.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#289 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 October 2008 - 14:58

Tennant kanske inte vill fastna i en roll även om han älskar det. Man kan ju se hur det går om vissa skådisar stannar för länge, t ex Roger Moore som Bond.

#290 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 October 2008 - 15:18

Ja jag tror att han inte ville fastna där + att Russell slutar är orsakerna.

BTW jag skulle gärna vilja se en äldre doktor igen efter tre ganska unga skådisar på rad.

-Gangstagrass

#291 Last of the Time Lords

Last of the Time Lords

Cadet Third Year

• Members
  • 16 posts

Posted 12 November 2008 - 18:23

Tänkte meddela (om det nu finns nån som inte visste det, kommer inte hit så ofta så ursäkta om jag upprepar :P ) att nu på fredag kommer de visa de 2 första minuterna av julavsnittet som en del av Children in Need.
Last of the Time Lords

Posted Image

#292 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2008 - 21:22

Någon som har läst serierna i Advents Kalendern? Eller sett trailern till The Next Doctor?

Trailer

Sneak Peak

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#293 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 08 December 2008 - 00:19

Har nu sett ikapp så långt som Doctor Who visats i england och kan bara säga en sak. Det här är det bästa man kan se på TV (eller i TV-serieväg) just nu. Serien har växt för varje säsong och den fjärde har varit grym så här långt. Nästan varje avsnitt på slutet har fått mig full av beundran inför seriens manusförfattare. Jag får samma vibbar som när jag en gång förälskade mig Star Trek (TOS - som också hade briljanta SF-manus).

Vad det gäller Tennants vara eller icke vara så älskar jag honom men tycker ändå att Ecclestone var snäppet vassare. Trodde jag skulle tappa intresset för serien lite grann när han försvann men eftersom Tennant briljant nog fångade samma särdrag som Ecclestone hade så fungerade det ypperligt. Jag är glad att de inte gjorde som med t ex James Bond, där varje inkarnation blir så väldigt annorlunda än den tidigare. Jag avskyr "I'm trying to bring bla bla bla to the role".
Tennant tycker jag spelar samma karaktär som Ecclestone gjorde och det är därför jag tror att jag klarar ett skådisbyte utan problem.

Jag har inte sett någonting av den ursprungliga serien. Hur lik/olik är den?
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#294 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 08 December 2008 - 00:58

Det här är det bästa man kan se på TV (eller i TV-serieväg) just nu.

Jag håller med. :)

Jag har inte sett någonting av den ursprungliga serien. Hur lik/olik är den?

Sämre effekter och ett annat format (längre avsnitt = långsammare tempo i avsnitten), men samma karaktär och samma serie. :)

Doktorn är mystisk, ogillar vapen, hamnar i trubbel jämt och ständigt (och älskar det), har en förkärlek för Jorden och människor, tar över kontrollen i alla situationer han hamnar i och är allmänt awesome. Daleks dyker upp någon gång per säsong och ställer till med besvär för Doktorn, Cybermen likaså, och The Master dyker upp någon gång då och då med någon absurt komplicerad ondskefull plan. Doktorns companions är oftast unga mänskliga kvinnor (men inte alltid) och har en tendens att wander off.

Här är två videos med scener både från gamla serien och de första tre säsongerna av den nya. De visar rätt bra hur pass lika/olika serien är nu mot då. :)

Thanks for the memories.

What about everything?

:thumbsup:

Edited by Restless, 08 December 2008 - 01:01.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#295 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 08 December 2008 - 01:58

Daleks dyker upp någon gång per säsong och ställer till med besvär för Doktorn,

Daleks är det enda jag inte gillar med Doctor Who. Å ena sidan hyser jag en viss respekt för att man vill och vågar ta saker från orginalet utan att känna sig tvungen att uppdatera det. Det är unikt. Men just i fallet Daleks hade det varit mer än väl motiverat att göra en modernisering av dem. Jag har svårt att ta dem på allvar som universums skräck i de värdelösa rustningar/farkoster de far omkring i. Dessutom är de där sugkopparna riktigt pinsamma. Men eftersom serien för mig utgörs av Doktorn och hans sällskap är det lätt att ha överseende för Daleks när de dyker upp.

I övrigt gjorde filmlänkarna mig än mer sugen på att se orginalet. Finns den att köpa från början i Sverige?
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#296 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 December 2008 - 02:09

Mja. Original Doctor Who ges ut i England (SF-bokhandeln tar väl in dem om man vill köpa från Sverige). Då är det oftast (undantag finns) ett "äventyr" (oftast 4-6 halvtimmesavsnitt) per DVD. Med en massa extramaterial, dock. Ges inte ut i någon som helst ordning, dock, utan de hoppar friskt bland säsongerna.

SF-bokhandelns lista: http://www.sfbok.se/...r/2000/2250.htm

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#297 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 19 December 2008 - 14:26

Nu verkar Doctor Who Comic Creator vara tillgänglig för oss icke-britter:

http://www.bbc.co.uk...icmaker/create/

//Peak

sixty six."

#298 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 24 December 2008 - 12:14

Doctor Who: The Musical ???

#299 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 26 December 2008 - 11:16

Julavsnittet "The Next Doctor" fick 11.7 miljoner tittare i overnight. Slogs "bara" av "Wallace and Gromit: A Matter of Loaf and Death" som fick 14.3 miljoner tittare.

Båda siffrorna kommer givetvis att öka när de slutliga siffrorna kommer.

//Peak

sixty six."

#300 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 28 December 2008 - 01:28

The Next Doctor

Tycker avsnittet var jättebra. :) Jag gillar Cybermen. Visst, där var en liten del i mitten (speciellt när hela grejen med att det var en framtida Doctor sprack) som var mindre bra men speciellt i slutet så var det riktigt bra. Cyber-King grejen var bara så maffig. Gillade också hur hennes hjärna var för stark så hon tog över Cybermen och att ha en kvinnlig skurk som hatar män och är lika ondskefull som The Master.

Återigen, Next Doctor... hade tyckte det varit så maffigt om det varit Doctor 11 från framtiden. Tycker i ärlighetens namn att de skulle a kört med det nu när bytet är klart.

Riktigt roligt var det också. Som grejen med Sonic Screwdriver och Klockan. :thumbsup:
-Sora, Kingdom Hearts