Jump to content

Photo

Hockeysäsongen 2010/11

• This topic is locked This topic is locked
396 replies to this topic

#301 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 April 2011 - 13:41

Jag hoppas så klart att ha fel, ser gärna Malmö i elitserien. Men, det här luktar Frölunda under de senaste åren, att de värvar ihop spelare av legoknektskaraktär och sen blir av med egna, lovande spelare. Nu behöver det ju inte bli så, men Leif Strömberg som tränare och de spelare man har sett hittills känns inte helt optimalt.
*Hockey och superhjältar*

#302 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 April 2011 - 18:33

Tycker att de gör bort sig lite nu när de verkar tappa talang och satsar på medelmåttor som Tomas Kollar.

Det är sant, att det aldrig är bra att tappa talang. Tomas Kollar är däremot ett rätt säkert köp tycker jag, alltså man vet vad man får. En hårt arbetande spelare med bra moral och kapacitet att göra runt 40 poäng i Allsvenskan. Lär också få ett "A" eller kanske t om ett "C" på tröjan på grund av hans inställning och ledarskap.

Nu behöver det ju inte bli så, men Leif Strömberg som tränare och de spelare man har sett hittills känns inte helt optimalt.

Strömberg är väl lite hit and miss, men när han coachade Södertälje så gick det oftast rätt bra i kvalserien och sådär, och hans säsong i Leksand var inte usel heller. Både SSK och Leksand hade ju rätt kassa säsonger nu i år, trotts att spelet ibland såg bättre och roligare ut än när Strömberg var inblandad med de lagen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#303 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 18 April 2011 - 21:43

Jag tycker inte det varit något jättetapp av talanger hittills, förutom målvaken då. Sandström är den av forwardarna som jag höjt på ögonbrynen över att man släppte, men det var ju Malmö som valde att avsluta där, så man har väl en plan och tanke bakom. Både första och andra målvakten är nu borta från Malmö.. Blir det Esche månntro.. Längesedan "silly season" för Malmö kändes så intressant som nu. Kanske är Johan Björk på väg hem till Malmö, en Malmökille och back som naturligtvis vore väldigt välkommen. Jag tror på Leif Strömberg, och tror han passar bra i Malmö.

Edited by Spacer, 18 April 2011 - 21:44.

#304 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 19 April 2011 - 14:42

Backen Daniel Josefsson från Modo klar för Malmö. Rörlig back med hög arbetsmoral. Arbetsmoral och attityd tycks gå som en röd tråd genom värvningarna så här långt. Verkar hittills ha en bra blanding av både tunga och lätta backar som är skridskoskickliga. Bra värvningar hittills.

#305 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 April 2011 - 15:04

Vill verkligen inte vara olyckskorpen, men det är också värvningar av legoknektskaraktär. Kommer de här spelarna brinna för att få upp Malmö till elitserien igen eller roas de av ett lite fetare lönekuvert? Det är en farlig väg MIF går nu...

#306 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 19 April 2011 - 15:26

Vill verkligen inte vara olyckskorpen

Nja, jag är måhända i form av Malmösupporter förbländad optimist i det här läget. Men nog tycker jag det ser bättre ut med värvningarna redan än på mycket länge. Jag ser inget fel i att värva såhär, så länge det är efter en genomtänkt plan för ett lagbygge. Det gör ju alla lag. ;)
Jag vet inte riktigt vilken väg man ska gå annars. Skulle nog bli omöjligt att ta sig till elitserien och bli ett etablerat lag på enbart "inhemska spelare" utan förstärkningar.

#307 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 19 April 2011 - 15:51

Ja, jag hoppas att du har mer rätt än jag, så att säga. Men självklart går det att lyckas med mer "hemvävt", se bara på Djurgården förra året eller AIK i år för att ta några nyliga exempel. Jag är mest besviken eftersom det talades om en långsiktig satsning innan Stenbeck tog över, men nu verkar det ha blivit en helomvändning. Jag tycker bara det är synd, för Malmö har i många år haft ett bra juniorlag, det är bara synd att de ska lyckas i Timrå eller Färjestad. Leksand har för övrigt en helt annan plan att ta sig upp, där satsar de mer på egna spelare, även om man självklart kan krydda det med några spetsspelare. Nåväl, skillnaden mellan oss är nog det där med planen. Du ser den, jag ser den inte. Mycket av det jag har läst om Malmö hittills (Strömberg, Esche osv) känns inte särskilt långsiktigt tänkande, och jag ser i alla fall ingen riktig plan. Vad händer om de misslyckas i kvalserien eller inte ens tar sig dit? Ska de riva upp halva laget då? Jag får väldiga Frölunda de senaste åren-vibbar i alla fall.

Och jag menar, svider det inte att se Miffare som Carl Söderberg, Nihlstorp och Paulsson glänsa i andra lag, för att ta några exempel?

#308 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 24 April 2011 - 14:08

Något som jag fruktar kommer bli ett problem för Malmö i.o.m. att man inte är i Elitserien, och som redan sker, är att fler juniorer lämnar i "förtid" för att utvecklas vidre i en bättre liga. Jag tycker ändå inte det är någon utrensning av "egna" talanger hittills. Tvillingarna Westerholm kommer som det verkar få en framträdande roll i lagbygget, och det var kul att Robin Weihager blir kvar, så jag ser hittills inga tecken på att man inte kommer våga satsa även på eget för att man värvar in nya spelartyper, som det var förr när man inte vågade alls släppa fram nya Malmötalanger. Nihlstorp är ju ett praktexempel från den eran då man inte alls tog tillvara på "egna spelare". Söderberg har ju ändå spelat många säsonger i Malmö, och gjorde det väldigt bra i allsvenskan, det finns kanske en gräns tills man behöver miljöombyte, hans formsvacka dalade ju de sista säsongerna. Jag hade gärna sett en Malmökedja där Söderberg varit motorn, runt ett par andra riktigt bra spelare, problemet var att han nog hade behövt några spets-spelare att lira med under iaf några av säsongerna i allsvenskan för Malmö. Det ligger väl lite i luften att Johan Björk är på väg hem, så har vi isf en Malmötalang till.

Kul att konstatera att "mitt" lag Washington slog ut New York Rangers i natt.

#309 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 29 April 2011 - 20:52

Härligt att VM började med en ordentlig skräll när Tyskland slog Ryssland med 2-0. Jag brukar ju hålla lite på Tyskland. Någon som såg matchen? Jag missade faktiskt att det var VM Premiär idag..! Har jag nog aldrig gjort förrut. :unsure:

#310 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 April 2011 - 01:19

Jag såg tredje perioden i alla fall, slogs väl mest av att ryssarna till och med i tredje perioden och i slutet av matchen krånglade till det för mycket. Annars var Endras bra, men jag tycker allt att det borde ha blivit avblåst innan Reimer satte dit 2-0. Det låg en knockad ryss i sarghörnet trots allt.

#311 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 30 April 2011 - 12:53

Tyskland brukar ju spela ganska bra kontringshockey men skottstatistiken var såpass jämn att det måste varit ganska jämnt spel också, om inte Tyskarna fick oerhört mycket kontringar. :)
Men man kommer ju inte ifrån att det måste varit underskattning från Ryssarna. Som du beskriver låter ganska signifikativt för den ryska stilen, när den fungerar är det oerhört vacker hockey, däremot när det inte stämmer ser det mestadels onödigt krångligt ut. Ibland känns det som Ryssarna måste spela sig till helt rena lägen istället för att spela enklare mot mål. Tycker ofta det framstår som en akilleshäl i tajta matcher. Men nu kommer de väl totalt spela ut nästa lag bara för det. :)

Läste på Madhawk att Malmö riskerar förlora sina bästa 93:or som spelar i J20 laget. Ryktas att någon är på väg till Färjestad. Lite det som jag var inne på innan att jag är rädd för att man kommer förlora många juniorer som vill till bättre ligor. Inte kul. Jag håller ju med dig Kermit att det är en fara att man inte kommer satsa på egna talanger alls utan enbart köper in mindre motiverade legoknektar, men som sagt, ännu tycker jag inte riktigt det känns så. Känns som en bra mix ändå hittills.

Edited by Spacer, 30 April 2011 - 12:53.

#312 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 April 2011 - 14:02

Jag såg ju egentligen bara en period, och det är ju sådär som du beskriver som Tyskland spelar, och de gör vad de kan bra. Reimers avslut till 2-0 var ju rena Mats Sundin-målet. Det är väl också kul att de mindre länderna kan skrälla såhär, det kan ju vara bra för hockeyn. Men - det är inte kul för hockeyn med den där grisiga tendensen i spelet som sprider sig mer och mer. Kan förstå de som ser en slags charm i det också, men jag vill i alla fall se mycket öppnare spel. :)

Det är ju ett svårt läge för Malmö, klart att de kan tappa en del spelare eftersom de vill spela på en högre nivå som inte Malmö ligger på nu, och det har ju varit en del lyckade skåningar i Färjestad på senare tid. Lite ironiskt med tanke på att MIF en gång i tiden köpte en massa Färjestadsspelare?

I alla fall, för att undvika det så måste ju Malmö ta sig upp till elitserien, men jag är fortfarande rädd att de tappar för många unga spelare och köper in för många begränsade legoknektar.

Läste precis att Modo har värvat Patrik Hersley ifrån Malmö. Det är väl ännu en Malmö-kille som nu drar?

#313 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 03 May 2011 - 12:45

Tyskland imponerar verkligen. Det där är inte speciellt tekniskt eller snyggt spel men man kommer långt om man följer coachens plan fullständigt och är tillräckligt stark och elak. Sen är inställningen viktig, jag är rätt säker på att Sverige, Slovakien, Finland, Ryssland etc skulle klara av att ta 3 poäng mot mindre lag om de var helt koncentrerade från början. Sen är det fint att se hur Slovakiens och Tjeckernas NHL-spelare åker till VM för att förstärka direkt när deras lag åker ut från Stanley Cup slutspelet.
Batman Begins

The Dark Knight

#314 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 05 May 2011 - 20:19

Ja Tyskland är bra. Om man ska tro Uwe Krupp, den Tyska tränaren så har den tyska juniorligan utvecklats mycket de senaste åren. Det är ju också ganska unga spelare som är med i laget. Ingen NHL spelare heller hittills. Kanske kommer Marco Sturm nu när Washington åkt ut. Vilket förövrigt var för j#@ligt. Bara att gratulera Tampa Bay till en fantastiskt starkt genomförd matchserie. Washington saknade många gånger ordentlig struktur i sitt spel tyckte jag, samtidigt som coachingen emellanåt var märklig. Men Tampa Bay har verkligen växt som hockeyklubb.

Tyskland imponerar verkligen. Det där är inte speciellt tekniskt eller snyggt spel men man kommer långt om man följer coachens plan fullständigt och är tillräckligt stark och elak. Sen är inställningen viktig, jag är rätt säker på att Sverige, Slovakien, Finland, Ryssland etc skulle klara av att ta 3 poäng mot mindre lag om de var helt koncentrerade från början.

Detta som jag tycker är en väldig tjusning med hockey att man kan smarta ut på pappret bättre lag, med ett bra spelsystem som man följer stenhårt, och med rätt inställning. Sedan har ju de Europeiska ligorna blivit bättre och bättre, att jag tror standarden är högre än man ibland förstår. Ishockeyn har förändrats på så sätt. Ganska roligt att se lag som Norge, Tyskland och Österrike, som spelar och krigar med en oerhört bra inställning. Där kan nog en del mer etablerade hockeyländer lära sig en del just nu.

Jag har länge tyckt det vore kul om Tyskland kunde etablera sig mer på hockeykartan. De har härlig publik, fina arenor, och egentligen alla förutsättningar. Såg lite illa ut mot Slovenien ett tag, de brukar vara mindre bra när de ska föra matcher, precis som Sverige egentligen. Men tajt försvarsspel, och boxplay, samt utnyttja lägen när de kommer i form av kontringar och powerplay, kan dom. Sedan gillar jag att dom inte backar för fysiskt hårt spel, det gör att dom brukar stå upp väldigt bra mot Kanada t ex.

Blir kul hockeydag imorgon. Svårt att välja mellan matcherna. Finland mot Tyskland, eller Usa mot Kanada? Sedan är det ju Tjeckien mot Slovakien. Samtidigt spelar Sverige mot Frankrike. Har inte sett någon match med Finland ännu. Men de verkar spelat ganska jämnbra?

Kermit: Det är ju ett svårt läge för Malmö, klart att de kan tappa en del spelare eftersom de vill spela på en högre nivå som inte Malmö ligger på nu, och det har ju varit en del lyckade skåningar i Färjestad på senare tid. Lite ironiskt med tanke på att MIF en gång i tiden köpte en massa Färjestadsspelare?

Ja det är bitteljuv ironi. Men samtidigt kul att Malmö får fram bra hockeyspelare, även om de lyckats i andra lag än Malmö i första hand.

Kermit: Läste precis att Modo har värvat Patrik Hersley ifrån Malmö. Det är väl ännu en Malmö-kille som nu drar?

Jo. Tung och fysisk back, som samtidigt är rörlig, med bra skott. Bra i powerplay. Om han matchas rätt kan det bli en bra tillgång för Modo. Såvitt jag förstår har hans inställning på träningar och så varit sådär, det har spekulerats i att han behövt större ansvar, och det lär han ju få i Modo nu. Då frågar man sig, varför inte i Malmö? Men så har vi ju det här igen med bättre liga. Blommar han ut i Modo ordentligt vore det ju kul om han kom tillbaka till Malmö om något år. ;)

super85: Sen är det fint att se hur Slovakiens och Tjeckernas NHL-spelare åker till VM för att förstärka direkt när deras lag åker ut från Stanley Cup slutspelet.

Absolut. Ovetjkin åker direkt till VM för att spela för Ryssland också utan att tveka. Härlig inställning. Såg förövrigt riktigt het ut i matchserien mot Tampa, så han kommer nog helladdad och i bra form till VM. Bra för Ryssland.

Edited by Spacer, 06 May 2011 - 01:03.

#315 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 May 2011 - 11:00

Ovetchin ryktas att vara lite halvskadad nu, fast det är ju rätt vanligt att spelare är det vid den här tidpunkten av året. Inte ovanligt att man spelar och samtidigt käkar diverse smärtlindrande piller.

För övrigt så kan vi nog använda Kermits favoritord "FIASKO!!!!" på Slovakiens lag i år. Jag själv har sagt tidigare att Slovakien kommer att ha ett superlag i sin hemmaturnering och enda frågetecknet skulle vara Glen Hanlons coachning. Ja, det blev ett stort frågetecken där. Slovakien förlorade 3-4 matcher i rad med 1 mål och spelade nån form av usel jättedefensiv anti-ishockey under Hanlons ledning.Samma typ av Hockey som Hanlon alltid coachat, undrar hur Slovakiens hockeyförbund tänkte där?) och kommer att missa kvartsfinal. Riktigt illa.

Slovakien hade nästan samma lag i Vancouver OS och spelade lysande Hockey, ok nu saknande man Chara, men annars så hade man sina stjärnor med. Igår mot Finland så coachade man riktigt kasst de två sista perioderna (när man ledde med 1-0) och man kan säga att de förtjänade förlusten. Är ingen stor beundrare av Slovakien sådär på grund av hur de "alltid" filmar, slänger sig,gnäller på domaren och ofta spelar rätt fult med klubban, men det fanns flera spelare i den truppen som jag respekterar, och är ju säkert väldigt bittert för fansen att hemma-vm slutar sådär, de äldre spelarna i Slovakien lär inte kunna spela i landslaget speciellt många gånger till.

Finland spelade två riktiga rysare mot Tyskland och Slovakien men seger på straffar mot Tyskland, och 3 poäng mot Slovakien igår gjorde att Finland nu är klara för kvartsfinal. Skulle ju dock vara bra att kunna få poäng mot Ryssland i sista matchen i andra rundan, allt för att slippa Kanada i kvartten. Fast man måste ju slå alla lag om man ska klara sig i VM. Kortfattat om Finland i år, väldigt mycket kämpande, fysiskt spel, bra inställning, och enorma svårigheter att göra mål på bra lägen. Man slet verkligen för poängen de senaste två matcherna.
Batman Begins

The Dark Knight

#316 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 May 2011 - 14:19

Haha, ja, här kanske det är befogat att använda sig av ordet fiasko. ;)
Jag skulle gissa på att det här kan vara riktigt jobbigt för slovakisk hockey på sikt också, de har trots allt inte en enorm återväxt och ett lyckat VM på hemmaplan skulle garanterat locka några (eller fler än några till och med!) talangfulla barn att satsa på hockeyn.

Angående Tysklands framgångar så gissar jag att IIHF gnuggar sina händer, kan svära på att de hellre ser ett sådant land bli riktigt bra än någon mindre nation. Och visst, de spelar bra som ett lag, men jag är inte helt frälst av Tyskland eller Norge än. Det känns mer som ett underbetyg på de stora nationerna än att de mindre skulle ha krypt närmare.

#317 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 08 May 2011 - 14:41

För en gångs skull är vi alla rörande eniga, fiasko är det definitivt tal om för Slovakien. Jag är inte heller något stort fan av Slovakien, men där finns en hel del spelare som man håller väldigt högt där, och det är ju tråkigt för hemmanationen när det blir så.

Har Slovakien förresten vunnit någon gång över Tjeckien i VM?

Så är det nog, att IIHF gnuggar händerna åt Tysklands framgångar.

Det känns mer som ett underbetyg på de stora nationerna än att de mindre skulle ha krypt närmare.

Den stora nyckeln är nog inställningen, som super85 var inne på tidigare så skulle nog de "större" nationerna ta några poäng till i de tidigare matcherna med rätt inställning. Men det kan ju vara en kombination av båda. Vad jag tycker mig märka en stor skillnad är att luften inte går ur Tyskland om man hamnar i underläge. För några år sedan var det i princip kört om de fick första baklängesmålet, som mot Finland, då orkade man inte. Nu kör man stenhårt i 60 minuter. Och de hämtade ju upp och vände mot Finland emellanåt. Sedan har ju Finland visst haft svårt att sätta sina chanser, och man hade ju ganska stort skottövertag mot Tyskland. Men de har också bra målvaktsspel. Härliga straffar från båda lag var det från Koivo och Wolff. Blir intressant med Sverige mot Kanada imorgon.

Sedan har det ju blivit lite debatt runt återbud från NHL svenskar. Jag håller nog med Wikegård såhär långt. Ovetchkin ska ju som sagts här vara lite halvskadad men åker direkt för att spela för Ryssland medan Bäckström tackar nej, känns som det handlar om inställning. Men alltid svårt när man inte har full insyn att säga något, men nog är det alltför ofta såhär med svenska NHL spelare. Tråkigt.

Edited by Spacer, 08 May 2011 - 14:43.

#318 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 08 May 2011 - 17:53

Jag kan på rak arm i alla fall säga en gång som Slovakien slagit Tjeckien, de vann bronsmatchen 2003 eller om det var 2004 mot tjeckerna.

2-0-seger mot Schweiz idag då. Det var konstigt att schweizarna spelade en sån "anti-hockey" när de behövde vinna. Det var en frustrerande match att se på, men skönt att Sverige hade tålamod i alla fall. Diskussioner om huruvida Victor Fasth ska stå mot Kanada också, jag tycker det är helt rätt att spela Ersberg där. Vi är ju klara för kvartsfinal nu, och det är ju bra att ha två målvakter igång om Fasth skulle gå sönder. Dessutom har jag en gnagande misstanke att Fasth inte alls skulle vara så tät mot Kanada, som skulle göra det riktigt svårt för honom. Så det kan ju skona hans självförtroende. ;)

#319 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 May 2011 - 21:53

Härliga straffar från båda lag var det från Koivo och Wolff.

Koivus och Wollfs straffar var jäkligt bra, tyckte dock att den som Mikael Granlund gjorde var häftigast.

http://www.youtube.com/watch?v=MJVtt3QvHcY

Vettigt av Sverige att låta Ersberg spela tycker jag. Var ju lite halvpanik när Finland gjorde likadant med sina målvakter innan man var klara för slutspel.

Jag skulle gissa på att det här kan vara riktigt jobbigt för slovakisk hockey på sikt också, de har trots allt inte en enorm återväxt och ett lyckat VM på hemmaplan skulle garanterat locka några (eller fler än några till och med!) talangfulla barn att satsa på hockeyn.

Exakt. Sen har de ju problemet med att Hanlons kontrakt sträcker sig över OS 2014 och Hanlon ska samtidigt även vara någon form av ansvarig för juniorhockeyn i Slovakien. Undrar om Förbundet där orkade ens kolla på matcher hur Hanlons Vitryssland eller Washington Capitals spelade innan de gav honom jobbet? sen om man vill bli av med honom så är det ju lagom dyrt att köpa ut det där kontraktet.
Batman Begins

The Dark Knight

#320 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 10 May 2011 - 16:54

Dags för kvartsfinalerna då. Hur tror ni att det går? Jag kan ju säga att även om Tyskland har gjort det bra så vore det faktiskt ett fiasko att förlora mot dem. Att åka ut i kvarten med det laget vi har om vi hade mött typ Ryssland eller Finland hade inte varit totalflopp dock. Vidare borde Tjeckien slå USA, även de ju brukar se sämre ut i början av turneringen och sen växa, Kanada slår nog Ryssland och Finland SKA bara ta Norge. Finland känns riktigt farliga, kan nog mycket väl ta sig till final.

#321 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 12 May 2011 - 14:44

Koivus och Wollfs straffar var jäkligt bra, tyckte dock att den som Mikael Granlund gjorde var häftigast.

Granlunds straff, hur kunde jag förbi-se den! Blir mycket intressant att följa hur Granlund kommer utvecklas. Det var ganska häftig matchsekvens efter Finland satte sin straff trodde jag det var kört för Tyskland, så åker Wolf och gör en kanonstraff, helt oväntat. Men Wolf har varit bra i Tyskland, var ju det även mot Sverige. Tyskland ska vara nöjda med turneringen, men jag hoppas de kommer fortsätta att utvecklas, och inte stanna av vid en alltför defensiv, antihockey som jag tycker Schweiz har gjort.

Blev en relativt komfortabel seger mot Tyskland för Sverige, men det började ganska oroligt med en hård tysk press, där Tyskland ledde både skott och tekningar stort ett tag. Om Tyskland fått utdelning där kunde det nog blivit ganska oroligt, tycker även Fasth verkade lite skakig emellanåt. Hoppas man inleder mer beslutsamt mot Tjeckien annars kommer det straffa sig. Även powerplay-spelet var inte så vasst som tidigare matcher.

Håller Tjeckien som favoriter efter vad man sett. Tippar Tjeckien mot Kanada i final, men hoppas på Ryssland ikväll. Hejar ju aldrig på Kanada direkt, ett lag man "älskar att hata".

Och så lite Malmö då... intressanta värvningar. Backen J.D. Forrest. En back som jag inte har sett sådär jättemycket av, men verkar vara en poänggörare, med bra skott, och väldigt värdefull i powerplay, ganska liten och kan nog behöva en biffig backpartner. Och Naturligtvis Linus Klasen, som kanske får spela tillsammans med Hlavac/Hlinka?
Spännande att följa detta. Väntar också på en förstamålvakt.

Edited by Spacer, 12 May 2011 - 14:45.

#322 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 May 2011 - 15:03

Vi vann väl skotten och var det klart bättre laget, men sen kom de där förbannade svackorna och tyskarna stormade som bålgetingar runt vårt mål. Tycker att Fasth var bra och såg trygg ut, men det var nog lite nytt för honom med den typen av tufft spel mot mål som det är internationellt och när lag som Tyskland spelar. Men vi började ju varje period riktigt bra, för att sen tappa koncentrationen. Får hoppas att Tre kronor kännner att det är mer på allvar mot Tjeckien...men visst är det så att tjeckerna är favoriter.

Jag har väl aldrig varit helt såld på Linus Klasen, det är en sån där skicklig spelare som däremot kanske inte är den som leder laget när det går lite tyngre. Visst har han varit lagkapten i Södertälje och visst är han bra, men det är fortfarande främlingslegionstuket över Malmö nu. Är Hlavac och Hlinka på väg till MIF?

#323 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 12 May 2011 - 16:05

Är Hlavac och Hlinka på väg till MIF?

Bara rykten såhär långt. Men Madhawk brukar ofta slå rätt.

Fortfarande 0 - 0 mellan Norge Finland..

#324 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 13 May 2011 - 17:57

Vinst 2-5 för Sverige!! Nu tar vi guld. Hoppas verkligen Finland vinner ikväll för det vore kul med Sverige Finland i final.

Blev inget med Hlavak, Hlinka till Malmö. Det hade varit häftigt om man snuvat LHC på de två spelarna.. Verkar inte som Esche är aktuell alls längre, men det ryktas istället om Henrik Karlsson, och det är förmodligen bättre än Esche då han varit i klubben tidigare, samt att man verkar vilja spara "icke EU platsen" till en utespelare... Henrik Karlsson är en mycket bra målvakt som jag verkligen hade uppskattat i Malmötröjan igen..

Edited by Spacer, 13 May 2011 - 18:03.

#325 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 May 2011 - 21:41

Oj då är vi i final? Då får man väl kolla på den då! Men med Fasth i mål bör man väl inte vara så förvånad! :D

Winter is Coming