Jump to content

Photo

Vad läser du just nu ?

• This topic is locked This topic is locked
370 replies to this topic

#301 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 July 2006 - 20:26

Läser Dance Macabre av Hamilton ( den senaste Anita Blake bok ) som vanligt fullt av sex :rolleyes: hadde hoppas denna skulle ha lite mera handling , men det har den inte IMO

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#302 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 July 2006 - 20:35

Läser för tillfället Dean R. Koontz "Nattens ögon". Fick tag i den gratis tack vare Bookcrossing-initiativet. Ett mycket ball företeelse för övrigt. Kolla gärna in hemsidan - http://www.bookcrossing.com
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#303 Nemesis

Nemesis

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts

Posted 28 July 2006 - 22:46

Läser Johnatan Strouds "The Amulet of Samarkand", första boken i Bartimaeus Trilogin :) Nyss börjat, men den är väldigt.. intressant skriven.

#304 Nemesis

Nemesis

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts

Posted 28 July 2006 - 22:54

Errr... blev en dubbel post av nån anledning, ber om ursäkt :P

Edited by Nemesis, 28 July 2006 - 22:55.

#305 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 29 July 2006 - 00:02

Läser Johnatan Strouds "The Amulet of Samarkand", första boken i Bartimaeus Trilogin :) Nyss börjat, men den är väldigt.. intressant skriven.

Jag läste den för snart två år sen...rätt så bra, väldigt likt Harry Potter tyckte jag då...det har kommit en bok till va? Ska nog läsa fortsättningen någon gång :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#306 Nemesis

Nemesis

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts

Posted 29 July 2006 - 00:43

Jag läste den för snart två år sen...rätt så bra, väldigt likt Harry Potter tyckte jag då...det har kommit en bok till va? Ska nog läsa fortsättningen någon gång :)

Jo, liiiite Harry Potter över den, jag har dock inget emot Harry Potter förutom dom är något barnsliga. Den här verkar dock betydligt mörkare, speciellt med tanke på ur vilket perspektiv den är skriven, något jag tycker är underbart! ;)

#307 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 August 2006 - 10:42

Efter mycket funderande över vad jag ska läsa nu så har jag bestämt mig för att börja läsa (om) Shannara böckerna av Terry Brooks.
De 4 första (som blev utgivna sist) har jag inte läst förrut, så jag börjar med dom innan de resterande 4 som jag läste för minst 10 år sen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#308 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 11 August 2006 - 18:01

Skal påbörja Kitty goes to Washington , läste den förste Kitty bok i går.

Kitty er en varulv och den er skriven lite som böckarne om Sookie :)

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#309 A_R_Yngve

A_R_Yngve

Cadet Fourth Year

• Members
  • 22 posts

Posted 13 August 2006 - 15:50

Jag läser just nu en väldigt rolig, komisk SF-roman, AGENT TO THE STARS av John Scalzi (ja, den John Scalzi som skrev OLD MAN'S WAR).

Boken finns att läsa gratis på Scalzis hemsida, här:
http://www.scalzi.com/agent

Rekommenderas varmt till de som gillar humor, satir och science fiction i kombination.
:thumbsup:

-A.R.
A.R.Yngves hemsida - med romaner, noveller och mera.
-------------------------------------------------------------
Se trailern för A.R.Yngves episka äventyrsroman DARC AGES

-------------------------------------------------------------

#310 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 17 August 2006 - 15:05

Läser/lyssnar fortfarande på "Sagan om drakens återkomst". Har kommit till sjunde boken nu (svensk översättning). Herregud, jag hade glömt bort hur många platser och namn det var att hålla reda på i dom här böckerna... :wacko:

Är det nån som vet om boken som handlar om Moiraiane och Lan innan de kommer till Emondswall, har kommit ut på svenska än?
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#311 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 August 2006 - 15:18

Läser just nu Equal Rites av Terry Pratchett. Brittisk humor. :D
Support your local search and rescue unit - get lost.

#312 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 August 2006 - 15:31

Är det nån som vet om boken som handlar om Moiraiane och Lan innan de kommer till Emondswall, har kommit ut på svenska än?

Första delen i prologen till SoDÅ? Den kom ut för ett tag sedan. (Delar av den finns dessutom som serietidning i USA).

Själv har jag bara några kapitel kvar nu av 'Den Vördade' (D. Eddings). *Yay*
Ströläser "Sierra City" av Gerri Hill.

Efter 'Den Vördade' planerar jag och läsa Linnemamsellens dotter av Solveig Artsman.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#313 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 August 2006 - 15:54

Första delen i prologen till SoDÅ? Den kom ut för ett tag sedan. (Delar av den finns dessutom som serietidning i USA).

Första delen (prologen) heter Begynnelsen, eller New Spring på engelska :)

Själv har jag börjat läsa på Shannaras Svärd av Terry Brooks.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#314 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 17 August 2006 - 21:52

Denis Lindbohm "Allt har sin tid" handlar om tidsresor :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#315 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 18 August 2006 - 19:32

I Cirklens Mitt, Tärningsspelaren och Hundra Höjdare plus ett par andra som ligger vid nattduksbordet (bla en bok om tempelriddare plus en bok av den ena av bröderna Coen).

#316 Maskineriet

Maskineriet

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts
  • Interests:Rita, skriva, tänka, se på film, rita, kluddra, rita, musik... och rita.

Posted 06 September 2006 - 19:20

Åh! Otroligt! Ett forum där folk läser!

Ha, ha. Om jag ska skriva vad jag läser så är det Sherlock Holmes rentav. De Fyras Tecken rättare sagt. Men jag är snart klar så då hoppar jag över till Baskervilles Hund. Kanske inte en Sci-Fi bok, men jag har tröttnat lite nu när man har läst Liftarens Guide alldeles nyss, som förövrigt är väldans bra. Men jag hade tänkt att läsa 2001, en rymdodyssé. Men jag kanske ska avakta och se vad hjärnan vill.

#317 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 September 2006 - 19:26

Åh! Otroligt! Ett forum där folk läser!

Vi är (eller ska föreställa) väldigt intellektuella på detta forum :P

Välkommen :)

#318 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 14 September 2006 - 19:34

Läser Undead and Unemployed :P inte nån klassiker precis , men väldigt underhållandes :lol:

Min avatar samling

#319 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 September 2006 - 19:58

Knocking on Forbidden Door (Jordan Falconer)
Survivor (Jordan Falconer)
Bronskoralerna 1\Uppvaknandet (Tracy & Laura Hickman)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#320 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 September 2006 - 20:59

ARK - kommande svenskt science fiction-rollspel. Fast jag läser inte det (enbart) för höga nöjes skull, utan jag hjälper till med lite korrektur.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#321 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 14 September 2006 - 21:17

Jan Guillou - Madame Terror

Som alltid visar han intressanta inblickar i det politiska spelet och som alltid skriver han på ett underhållande sätt, även om det inte alltid är så "stor" litteratur. ;)

Han har i denna bok väckt Carl Gustaf Gilbert Hamilton från de döda för att visa på olika möjliga scenarion i Israel-Palestinakonflikten. Undrar hur det går? :P

#322 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 September 2006 - 10:46

Han har haft roligt när han gett en del ryssar namn. De tre högsta ryska befälen ombord på K601 heter Petrov, Charlamov och Larionov! :lol2:

#323 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 17 September 2006 - 13:23

De tre högsta ryska befälen ombord på K601 heter Petrov, Charlamov och Larionov!

:lol2:
Läser om Isaac Asimov/Robert Silverberg: Stjärnmörker/Nightfall
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#324 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 September 2006 - 14:42

Jag läser just nu Star Trek Voyager: Homecoming (första boken av två) av Christie Golden och jag gillar den skarpt.

#325 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 September 2006 - 21:41

Knocking on Forbidden Door (Jordan Falconer)
The Legend of Isolde (Jordan Falconer)
Bronskoralerna 1\Uppvaknandet (Tracy & Laura Hickman)

fqq5BYam.jpg