Jump to content

Photo

Vad läser du just nu?

• Please log in to reply
983 replies to this topic

#301 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 11 May 2006 - 07:13

Öh? tja slår flickvännen på käften och ligger och kryper på golvet efter sina piller, det är "The bottom" :D

#302 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 May 2006 - 14:04

Själva karaktären är "körd i botten" i sin tidning, men själva tidningen lär ha de bästa försäljningsiffrorna än den haft på åratal tack vare Finch och någon av de många roman/tv-serie/film-författare som skriver manus. Läste första numret och det var en typisk modern "absolut inget händer på 22 sidor"-tidning, Finch teckningar verkade dock passa tidningen rätt bra,även om jag aldrig varit ett stort fan av killens stil.

Läste just färdigt Infinite Crisis #7. Riktigt bra. En av mina favorit minis på väldigt länge. Väntar med stort intresse då Grant Morrison/Andy Kubert tar över Batman :) . Nu verkar den karaktären jag "känner" vara tillbaka, en liten shout out går även till Christopher Nolan och David Goyers vars "Batman Begins" och dess popularitet har en liten del av det att DC märkte att fansen faktiskt gillar när Batman inte är ett komplett R*vhål.

Edited by Kermit, 11 May 2006 - 14:09.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#303 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 11 May 2006 - 15:38

MK har inte haf någon egen tidning på bra länge nu, säkert närmare 10 år, nån miniserie här och var iofs, men förra månadstidningen var ren skit, tyvärr gick den ändå i 60 nummer, men det var under tidigt 90-tal när allt sålde.
Orginalet och den enda vettiga variant som fanns gick bara i 38 nummer tror jag, minns inte varför det tog slut, men det käns som om det var en hel del osämja mellan de inblandade.
Jag håller dock låga förväntningar på den här serien så blir jag inte så besviken senare, eller glad om det visar sig vara vettigt.
Varningens finger till er som inte gillar de här hårda grymma serierna i en hård grym värld, jag känner på mig att detta kommer bli just en sådan serie :D

Batman:
Det är en balans som gäller där för mig, självklart ska han vara egensinnig och kort i tonen rent allmänt annars är han ointressant(60-tals varianten är rent motbjudande imho), men mörda sina vänner och bete sig som en dåre är för mycket, det gör ju inget om han är på bra humör nångång ibland heller.

#304 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 May 2006 - 16:32

Varningens finger till er som inte gillar de här hårda grymma serierna i en hård grym värld, jag känner på mig att detta kommer bli just en sådan ser

Kändes så "Been there, done that" när jag läste första nummret, och jag har aldrig läst Moon Knights egna tidning förut. Har läst någon serie från 80-talet då han medverkade i några rutor.

(60-tals varianten är rent motbjudande imho)

Jo,men varför verkar så många envisas att det endast finns två versioner av Batman? som du säger,det är en balansfråga, men allt är så svart och vitt när man läser på nätet, folk verkar envisas att det bara finns Adam West Batman och en Übermörk Batman.

men mörda sina vänner och bete sig som en dåre är för mycket,

Nu har han ju dock inte mördat sina vänner.

det gör ju inget om han är på bra humör nångång ibland heller.

Vilket jag tror var en av de klagomålen många hade, att Batman ALDRIG var på bra humör.
Batman Begins

The Dark Knight

#305 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 May 2006 - 17:01

MK har inte haf någon egen tidning på bra länge nu, säkert närmare 10 år, nån miniserie här och var iofs, men förra månadstidningen var ren skit, tyvärr gick den ändå i 60 nummer, men det var under tidigt 90-tal när allt sålde.
Orginalet och den enda vettiga variant som fanns gick bara i 38 nummer tror jag, minns inte varför det tog slut, men det käns som om det var en hel del osämja mellan de inblandade.
Jag håller dock låga förväntningar på den här serien så blir jag inte så besviken senare, eller glad om det visar sig vara vettigt.
Varningens finger till er som inte gillar de här hårda grymma serierna i en hård grym värld, jag känner på mig att detta kommer bli just en sådan serie :D

Vissa hjältar passar i en grym och mörk tappning. Moon Knight är en, Daredevil är en annan.
*Hockey och superhjältar*

#306 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 May 2006 - 18:30

Det här inlägget (och fortsättningen av den här tråden) innehåller SPOILERS,om serien Infinite Crisis, och dess avslutning.

Själv var jag en aning VÄLDIGT besviken på IC#7, eftersom att tuscharna och färgläggarna på sina håll tycks ha varit rent inkompetenta fånar, :angry: inte förrns på slutet då George Perez kommer in och dominerar som det blev nån ljuspunkt. :)

Sen så... dog han ju, Stålmannen, den riktige Superman är DÖD! :( :upset:

Antar att det var lika ändå... eftersom Lois dog i förr förra numret... Clark Kent skulle aldrigt kunna leva nån längre tid utan henne..

Tycker inte om Geoff Johns för detta! :batman:

Sen är det ju en hel del som lämnas öppet i slutet, inte riktigt färdigt, inte alls som slutet på den förra Krisen.

Edited by super85, 11 May 2006 - 22:04.

#307 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 11 May 2006 - 19:52

[quote name='super85' date='11 May 2006, 17:32' post='78671']
[quote]

[quote]men mörda sina vänner och bete sig som en dåre är för mycket,[/quote]

Nu har han ju dock inte mördat sina vänner.

[quote] det gör ju inget om han är på bra humör nångång ibland heller.[/quote]

Vilket jag tror var en av de klagomålen många hade, att Batman ALDRIG var på bra humör.
[/quote]
Nej han har väl en heders kodex mot mord, men i allt annat kunde man vänta sig att han skulle sätta sina vänner ur spel pga sin egna misstänksamhet.
För mig käns det iaf som om att man kan läsa Batman igen för jag började faktiskt ledsna lite på figuren, nog för att jag gillar den typen av serier men just i detta fallet har jag en annan smak än DC har haft i många år nu, jag tror de märkte till sist att läsarna ogillade det hela.

Jag gillar Batman TAS version, den käns bättre än DC egna försök, Batman blir liksom inte töntig för att han är lite lättsammare ibland och kan njuta lite av livet, klar att han ska vara en hårding mot skurkarna och gå sin egna väg, men som du säger man behöver ju inte välja enbart mellan antingen Millers Batman eller Adam West.

[quote name='PredaBot' post='78684' date='11 May 2006, 19:30']
Själv var jag en aning VÄLDIGT besviken på IC#7, eftersom att tuscharna och färgläggarna på sina håll tycks ha varit rent inkompetenta fånar, :angry: inte förrns på slutet då George Perez kommer in och dominerar som det blev nån ljuspunkt. :)

Sen så... dog han ju, Stålmannen, den riktige Superman är DÖD! :( :upset:

Antar att det var lika ändå... eftersom Lois dog i förr förra numret... Clark Kent skulle aldrigt kunna leva nån längre tid utan henne..

Tycker inte om Geoff Johns för detta! :batman:

Sen är det ju en hel del som lämnas öppet i slutet, inte riktigt färdigt, inte alls som slutet på den förra Krisen.
[/quote]
Spoilervarning men jag får skylla mig själv :)
Jag är inte förvånad att detta inte blev riktigt lika snyggt som den krisen som var för 20 år sedan, Wolfman lyckades med det omöjliga att skriva nåt som funkade och ändå inte uteslöt särskilt många möjligheter.
Jag läste om det hela för ett tag sen och även om det ju inet är ett mästerverk som berättelse så är det jäkligt genomtänkt.

Så GA Superman gick åt till slut iaf, käns lite trist nästan men inte oväntat.

#308 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 May 2006 - 21:14

Nej han har väl en heders kodex mot mord, men i allt annat kunde man vänta sig att han skulle sätta sina vänner ur spel pga sin egna misstänksamhet.

Nu är ju förklaringen att mycket av Batmans paranoia har varit på grund av att han blivit mindwipat och därför, på någon nivå undermedvetet blivit misstänksam och en sådan person som inte riktigt kan lita på någon. En retcon, och kontinuitetsfifflande,men det är ju den officiella förklaringen av Batmans beteende under de senare åren. Lite av att det inte är Batmans fel att han blev sådan. Och sen när Geoff Johns och de andra satta igång förberedelsena till Infinite Crisis så började givetvis Batman bli jobbigare och Superman mesigare, Mest för att effekten i OYL skulle sen kännas större. Allt är bussines.

Jag gillar Batman TAS version, den käns bättre än DC egna försök, Batman blir liksom inte töntig för att han är lite lättsammare ibland och kan njuta lite av livet, klar att han ska vara en hårding mot skurkarna och gå sin egna väg, men som du säger man behöver ju inte välja enbart mellan antingen Millers Batman eller Adam West

Jag älskar Batman TAS och hela DCU-Animated universumet som Paul Dini, Bruce Timm och alla de andra har skapat och arbetat med sen början av 90-talet (förberedelsena började iförsig redan 89-90). Kändes alltid som en lyckad hybrid mellan Neal Adams Batman, och det som DC gjorde i serierna, man introducerade i TV-serien ju många av de skurkarna som var poppis i serierna då, som Bane och The Ventriloquist (stavfel garanterat där). Och Paul Dinis version av Mr.Freeze var helt fantastisk. Äger de första två säsongerna av Batman TAS och Batman : Mask Of The Phantasm på DVD. Helt fantastiska grejer där.
Batman Begins

The Dark Knight

#309 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 May 2006 - 21:15

Trodde inte det skulle vara nåt problem att prata ut om detta nummer då detta är spoilers-avdelningen, men det ordnade ju sig ändå med mods-ens hjälp. ^^

Lite mer spoiler-gnäll kommer här. ;)

Ja... :( Inte så lite tråkigt tyckte jag, förut så visste man ju ändå att han fanns där ute nånstans ändå... nånstans långt borta från dagens Stålman, men nu är han borta, just då DC-världen äntligen fick börja komma ihåg vilken hjälte han var.

Nu kommer man verkligen att börja se annorlunda på Stålisserierna.

Edited by PredaBot, 12 May 2006 - 15:39.

#310 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 May 2006 - 22:03

igen, känns som en romatiserad version av den tiden Superman. Visst, han var intressant och välskriven i IC, och i de gamla serierna då han var en äldre och klok Stålis som upplevt mycket. Men fortfarande, en mördande, kacklande vigilante som kidnappade folk, garvade åt död och wastade "dirty japs" och nazister är stor skilnad på hur han agerade i IC.

Tråkigt kanske, men inte speciellt förvånande att serien slutade som den gjorde. Älskade dock sista scenen med Earth-2 Superman när hans sista ord är "Lois" och man ser Superman och Lois i den vackra bakgrunden. Nästan en tår där från mig :) .

Edited by super85, 11 May 2006 - 23:40.

Batman Begins

The Dark Knight

#311 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 12 May 2006 - 15:25

Just nu läser jag Ultimate Wolverine vs Hulk, har läst de två första numrena av 6 delar. Av Damon Lindelof, manusförfattare till Lost. Lustig liten kuriosa, att Hulk i serien dödat 815 personer i NY... den siffran känner nog Lostfansen igen. Mycket bra serie hursomhelst, ser fram emot de övriga.
I love the smell of napalm in the morning

#312 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 13 May 2006 - 15:05

Och nu läser jag igenom Wachmen igen, har nog inte läst den på snart 10 år. Och, den är ännu bättre idag, trots att jag redan innan hållt den bland det bästa jag någonsin läst.... blir med Mooreläsning för mig...
I love the smell of napalm in the morning

#313 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 13 May 2006 - 16:03

Du har starka nerver du, Ned! :blink: Vad hade du tänkt dig av Moore nu? Finns ju en ofantlig massa.

#314 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 May 2006 - 18:39

Just nu läser jag Ultimate Wolverine vs Hulk, har läst de två första numrena av 6 delar. Av Damon Lindelof, manusförfattare till Lost. Lustig liten kuriosa, att Hulk i serien dödat 815 personer i NY... den siffran känner nog Lostfansen igen. Mycket bra serie hursomhelst, ser fram emot de övriga.

Låter intressant...ska nog ta en titt på den serien :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#315 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 17 May 2006 - 10:35

Jaha nu har det varit dött här några dar.
Men jag läser just nu Marvel Knights Spider-man 1-12, har bara läst några nummer men jag tycker det här verkar riktigt bra.

Har mängder som står på tur, men det har varit fint väder så man har gjort annat.

edit: nu har jag läst dem, riktigt bra egentligen totalt sett, lite annat än de spider-man jag läst förr fast samma gamla fiender.
En sak gillade jag mindre, att Peter lyckas övertyga Jameson att det är hans son som är Spider-man, det skulle ta bort så mycket om inte Jameson var så nitiskt anti-SM.
Men den här serien är utanför den vanliga kontinuiteten va?

Edited by Agentum, 19 May 2006 - 09:15.

#316 Dilly

Dilly

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 62 posts

Posted 17 May 2006 - 21:44

Det är svårt att bedöma MKs läge just nu tycker jag.. Jag avvaktar nog tills jag läser första story-arcen tills jag kan ge ngn slags bedömning :)

#317 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 May 2006 - 16:40

Har läst en del mysiga serier de senaste dagarna :D

Bl.a. de senaste numren av Ultimate X-Men och Runaways. Bra bägge två, men Runaways är verkligen i särklass. En underbar serie på alla sätt och vis...Undrar hur länge de ska hålla på bara...tror de kan tjäna på att avsluta serien nån gång inom en inte all för snar framtid...men några år till kan de nog hålla på :D

Dessutom läste jag de två första numren av Ultimate Wolverine VS Hulk...OK serie, men inte mycket mer...ingen direkt handling tycker...ska nog fortsätta att läsa den titeln, men ingen höjdare direkt...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#318 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 20 May 2006 - 18:17

Nån som har läst tidningen med den vackra (nåja) titeln "Free comic book day # 5"...det är tydligen Runaways och X-Men. Låter kul...men jag kan inte hitta den nånstans...varför är inte "free comic book day" något internationellt och stort?!?

last.fm Filmtipset

#319 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 20 May 2006 - 19:04

Har läst en del mysiga serier de senaste dagarna :D

Bl.a. de senaste numren av Ultimate X-Men och Runaways. Bra bägge två, men Runaways är verkligen i särklass. En underbar serie på alla sätt och vis...Undrar hur länge de ska hålla på bara...tror de kan tjäna på att avsluta serien nån gång inom en inte all för snar framtid...men några år till kan de nog hålla på :D

Dessutom läste jag de två första numren av Ultimate Wolverine VS Hulk...OK serie, men inte mycket mer...ingen direkt handling tycker...ska nog fortsätta att läsa den titeln, men ingen höjdare direkt...

De tjänar absolut på att avsluta serien medans nån bryr sig, det är svårt att i längden få det här konceptet intressant.
Jag tycker den första volymen var lite långdragen och att plotten inte var nåt nytt egentligen, helt ok men inget jag yvas över faktiskt, jag kommer inte köpa nästa volym.

#320 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 21 May 2006 - 09:36

Kan hålla med i viss mån...men jag tycker serien har intressanta karaktärer och är väldigt bra skriven...en av de bästa ungdoms-skildringar jag har läst/sett under de senaste åren...de har lyckats fånga ungdomar ganska bra och sen är serien full av en jävla massa referenser till populär-kultur...sen är det skönt att serien inte är så bunden till resten av Marvel-universumet...jag tycker serien har utvecklats en hel del under andra "runnen" som pågår nu och har nått fram till 16 nummer (nummer 16 kommer typ nästa vecka :D )...i viss mån påminner serien ganska mycket om Ultimate X-Men, som jag också tycker är en bra titel...

Har det kommit några bra andra grejer på sistone? Jag vill gärna ha lite tips på kul serier...Ni brukar vara bra på sånt :D

last.fm Filmtipset

#321 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 May 2006 - 13:34

Läste en del "vuxenserier" i morse och kunde återigen konstatera att det inte är något för mig...jag gillar inte överdrivet våld, knark, osympatiska hjältar o.s.v. Att läsa såna serier ger mig ingenting, och jag längtar bara efter att få läsa "trevligare" grejer...

Även om det var en del bra grejer, för att vara "vuxenserier", t.ex. Frank Millers "Elektra lives again" uppskattar jag inte den här typen av serier speciellt mycket. Sen läste jag en del annat "vuxet"...jag hade en lång sovmorgon, och såna kan man inte utnyttja till att sova på ;)

Edited by Spidde, 22 May 2006 - 13:35.

last.fm Filmtipset

#322 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 May 2006 - 16:35

Läste en del "vuxenserier" i morse och kunde återigen konstatera att det inte är något för mig...jag gillar inte överdrivet våld, knark, osympatiska hjältar o.s.v. Att läsa såna serier ger mig ingenting, och jag längtar bara efter att få läsa "trevligare" grejer...

Haha. För mig är det tvärtom. Trevliga serier ger mig ingenting och jag längtar bara efter att få läsa om överdrivet våld, knark och osympatiska hjältar. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#323 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 May 2006 - 17:39

Haha. För mig är det tvärtom. Trevliga serier ger mig ingenting och jag längtar bara efter att få läsa om överdrivet våld, knark och osympatiska hjältar. :)

Jo...jag vet ju att det finns folk som älskar och sånt...och därför är det ju väldigt bra att det görs serier som är både "otrevliga" och "trevliga" så att alla får vad de vill ha...fast i vissa fall så kan jag bli väldigt förtjust i såna där "vuxna" grejer också, men det är ganska sällan... :)

last.fm Filmtipset

#324 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 22 May 2006 - 18:46

Känner mig lite som en spammer, när man skriver så här mycket i den här tråden på en dag, men, men...

Jag måste nämligen rekommendera en småkul ny titel som heter "X-Men Fairy Tales". Det är alltså sagor, med X-Men i huvudrollen...ungefär som den där gamla grejen där Kitty Pryde berättade sagor :) Småkul och snyggt...och lite humor också:

Edited by Spidde, 22 May 2006 - 18:48.

last.fm Filmtipset

#325 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 24 May 2006 - 09:31

Den titel som nu går under namnet "New X-Men" har absolut inget att göra med Grant Morrisons suveräna serie med samma namn. Detta fick jag bittert erfara, och jag läste ett antal nummer innan jag insåg att det var en ganska platt och intetsägande titel...Tråkigt! :( Kunde inte tidningen fått en annan titel, liksom?!?

last.fm Filmtipset