< zayin> Så här ligger det till:
< zayin> På ica så kostar vindruvor 19:90kr/kg, antagligen så ligger de flesta affärer där runt.
< zayin> Jag gick och köpte lite vindruvor, 35 stycken för att vara exakt. Dessa vägde tillsammans 0.410kg. Detta ger ett styckpris på 23öre per vindruva.
< zayin> I affären så frågade jag om de avrundar ned till 0 vid priser under 25ören, det gjorde dem.
< zayin> Från att gå in på ica tills jag kom ut tog det ungefär 2minuter.
< zayin> Man kan alltså gå in, ta en vindruva, gå till kassan och få ut vindruvan för 0kr på 2minuter.
< zayin> Om man säger att man ska ha 100vindruvor så tar det 4timmar, om man räknar med att var 10:nde minut så uppstår det en 4minuters kö. ((100*2+10*4)/60=4)
< zayin> 100 vindruvor kostar (0,410/35)*100*19.90=23.31kr det ger en timlön på 23.31/4=5.83kr som är ungefär 6kr.
< zayin> En kinesisk arbetare tar 4kr i timmen och kan jobba 60timmar i veckan. Alltså 10 timmar om dagen om man ger honom ledigt på söndag(vilket ger en lön på 280kr i veckan. Ica Supermarket i årsta har öppen från 9-22 alla dagar alltså 13timmar.(Detta ger ju 3 timmar outnytjad tid, men nu ska vi inte vara snåla).
< zayin> Nu finns det 1000000+kineser om vi säger att bara 1000 av dem går med på att betala resan till Sverige mot att få garanterat arbete, vi ger dem 280kr i veckan mot att de i 10 timmar om dagen går fram och tillbaka till kassan och "köper" en vindruva för 0kr.
< zayin> Genom detta tjänar man(6*60*1000)*12=4320000(inkomst), (4*60*1000)*12=2880000(löner),4320000-2880000=1440000.
Alltså 1,44miljoner kr per år(!)
Bash.org, warpdrive.se, tjuvlyssnat.se
Posted 21 November 2006 - 15:48

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 21 November 2006 - 16:07
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 21 November 2006 - 16:16
Okänd?
Posted 21 November 2006 - 21:59
Okänd?
Posted 24 November 2006 - 06:09
<Fix> Vad gjorde du i lördagskväll? Mycket bärs?
<Stuffen> Jo, fan. Det var röj så in i helvete.
<Fix> Nähe? Jag visste inte att det var fest i Mullsjö igår? Jag drog ju till habo.
<Fix> Men hade rätt kul där med iofs. Vilka bärsa du med då?
<Stuffen> Mig själv?
<Fix> Jamen, vilka festa du med då?
<Stuffen> Vem har sagt något om att festa? Kan väl bärsa i alla fall...?
<Fix> Du sa ju att det var röj? =P
<Stuffen> Jaja, men hade ju inget bättre för mig. MS-röj är klart underskattat. Nästa lördag tar jag harpan eller pinnball tror jag.
<Fix> hahah, så säger Anton att jag är patetisk som sitter vid MSN som efterfest.
<tobias-> jag är elak
<tobias-> min flickvän ligger i sängen och har ont i ryggen. Extra ont gör det när hon skrattar.. Så jag klär av mig naken och ställer mig på händerna mot väggen framför henne
Edited by rino, 24 November 2006 - 06:50.
Okänd?
Posted 25 November 2006 - 22:55
Rökning dödar - På ett eller annat sätt
Allégatan, Borås
(Två tjejer ~20 står i krogkön. Den ena röker en cigarett medan den andre pratar på om KOL och cancer.)
Tjej 1: Du, du kan mala på allt du vill om farligheter med rökning, men det är lördagkväll, jag är full, vi står i krogkön och jag kommer röka upp min cigg vad du än säger.
(En tredje tjej ~20 som inte känner de andra vänder sig om): Bara du inte ger mig brännmärken på jackan!
Tjej 1: Nej då, jag kör ner ciggen i halsen på henne här i stället så får vi se om det är sant att rökning dödar!
Om tio år har hon hittat den perfekta accessoaren till sitt nya Stella McCartney-koppel; En terrier!
Götgatan, Stockholm
(Vid en fashionabel designaffär på söder har en liten flicka har spanat in ett trendigt hundkoppel)
Flicka ~5 år: Mamma, mamma!
Mamma: Ja, vad är det?
Flicka: Jag vill ha ett randigt hundkoppel!
Mamma: Men du har ju ingen hund?
Flicka: Kan jag få en hund också? Det vill jag också ha!
Warpdrive:
<hansson> vafan nu stitter farsan kör Lilla söta rara fröken fräken i midilåt på loop
<mirciway_irc> vad heter downloads på engelska?
<mirciway_irc> jävla idlare, får la googla på det då!
<mac> skön praoelev vi hade på jobbet förrut för ett tag sen. han skulle skriva en praorapport, så frågade han hur mycket vi tjänade o ingen svarade typ. sen i hans praorapport skriver han sen; "stefan tjänar för lite påstår han, macken och chrille måste tjäna rätt bra för de har råd att kröka varje helg"
<eriq> vi hade presentation inför alla y1'or idag där man skulle presentera varandra 2 och 2 en minut som en liten repetition inför att stå inför en massa folk vid ingenjörsprojektpresentationen, det var en kille som tyckte han hade så lite vettigt att säga om sig själv så han presenterade sin WOW-karaktär istället... en gnome warlock, mer känd som en trädgårdstomte med en pinne
Bash:
<jaban> IRC channels are like houses...
<jaban> You can kick your friends out of your house for any reason you want, even if you're being stupid and unreasonable. You can even kick them out for no reason at all. It's YOUR house.
<jaban> Now imagine if 3-year-olds owned all the houses.
<jaban> That's IRC.
<nerd> my wife installed IE7
<nerd> because she felt like it
<ct> where did you bury the body?
annonymous: there is this post on the IMDB board asking if saw III has any nudity because they want to know if they can take their kids to it
<jtripp> I own a few sites and one of them sells baby products. A couple of weeks ago a customer ordered a gift for her sister and asked that it be shipped directly to her sister's house.
<jtripp> Well it turns out that she gave me the wrong address. When I called her to get the correct one she said her sister would call me. Unfortunately UPS returned the package before the sister called.
<jtripp> So, I reshipped the package out to the correct address but there were UPS fees for returning and resending the package. When I phoned to tell the customer here is what she said to me...
<jtripp> "I'll never shop online again, this is too much of a hassle. I had NO IDEA the right address would be so important."
<jtripp> What!?!?!?
Posted 25 November 2006 - 23:38
I had NO IDEA the right address would be so important.
Okänd?
Posted 25 November 2006 - 23:49
Tjej 1: Nej då, jag kör ner ciggen i halsen på henne här i stället så får vi se om det är sant att rökning dödar!
annonymous: there is this post on the IMDB board asking if saw III has any nudity because they want to know if they can take their kids to it
Det var annorlunda; nakenhet i film: Inte ta barnen med sig på bio. Slakt och tortyr med mycket blod: Ta barnen med sig på bio
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 26 November 2006 - 00:59
Warpdrive
<Fix> Vad gjorde du i lördagskväll? Mycket bärs?
<Stuffen> Jo, fan. Det var röj så in i helvete.
<Fix> Nähe? Jag visste inte att det var fest i Mullsjö igår? Jag drog ju till habo.
<Fix> Men hade rätt kul där med iofs. Vilka bärsa du med då?
<Stuffen> Mig själv?
<Fix> Jamen, vilka festa du med då?
<Stuffen> Vem har sagt något om att festa? Kan väl bärsa i alla fall...?
<Fix> Du sa ju att det var röj? =P
<Stuffen> Jaja, men hade ju inget bättre för mig. MS-röj är klart underskattat. Nästa lördag tar jag harpan eller pinnball tror jag.
<Fix> hahah, så säger Anton att jag är patetisk som sitter vid MSN som efterfest.
Kan vara några jag känner... Jag bor ju i Mullsjö!!
Posted 26 November 2006 - 23:47
(En mobilabonnemangssäljare står vid sitt lilla stånd när en man ~40 går förbi.)
Försäljaren: Hej. Jag skulle vilja berätta lite om MeraMobil och våra väldigt prisvärda abonnemang.
Mannen: Tyvär, jag har inte tid...
Försäljaren: Det tar bara någon minut.
Mannen: Men jag har redan ett bra abonnemang.
Försäljaren: Vad har du för abonnemang? Jag är säker på att vi har förmånligare priser.
Mannen (irriterat): Abonnemanget heter lägre-priser-än-meramobil från företaget InteIntresserad AB.
Försäljaren: Jaha...
Yess!
(Några gymnasietjejer sitter och pratar med varandra.)
Tjej 1: Vilken klass går du i?
Tjej 2: Tvåan.
Tjej 1: Är du 89:a?
Tjej 2: Nej! Jag tog sabbatsår.
Tjej 1: Är du jude?
Okänd?
Posted 27 November 2006 - 00:18
#2: Heja fördomar!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 27 November 2006 - 08:56
Abonnemanget heter lägre-priser-än-meramobil från företaget InteIntresserad AB.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 27 November 2006 - 20:54
(Man ~30 kommer in på apoteket. Han har mössan långt nerdragen över öronen och en systembolagetkasse i handen. Han tar en kölapp för rådgivning och fingrar stressat på lappen medan han väntar på apoteksbiträdet.)
Biträde: Hej.
Man: Min fru har värkar.
Biträde (förvirrat): Jaha? Var har hon ont då? Eller vad menar du förresten?
Man (än mer stressad): Alltså nej, nej. Hon är gravid!
Biträde: Jaha. Men hur långt är det gånget då?
Man: Alltså, vattnet har gått och hon har värkar. Ska hon ta en ipren?
Biträdet: Nej alltså, har det gått så långt så ska ni ta er in till BB så får hon smärtstillande när ni kommer dit...
Mannen: Ok! (Varpå han omedelbart lämnar apoteket.)
Okänd?
Posted 27 November 2006 - 20:56
Posted 27 November 2006 - 21:19
Ibland blir man förvirrad av stress, inte sant?
Posted 27 November 2006 - 21:39
Jag tycker fortfarande det skall krävas någon sorts licens för att få skaffa barn
Hej, hallå... Här var vi insatta. Han har alltså handlat sprit och stått i kö medan värkarna gått i gång för kvinnan?
Jag tycker fortfarande det skall krävas någon sorts licens för att få skaffa barn
Posted 27 November 2006 - 22:30
Posted 29 November 2006 - 16:03
Inskickat av Elviz:
Jag fick ett telefonsamtal från en stammis som verkade väldigt stressad och lite konstig.
- Jag köpte en tejp men den funkar inte.
- Ok, funkar inte? Vad är felet?, undrade jag.
- Jo det är ingen tejp på!
- Nähä… ta med den in så ska du få en tejp med tejp på, försökte jag säga skämtsamt.
- Nää det går inte!
- Kan du inte komma idag..
- Nä det är inte det. Den är slut.
- Jaha, jag trodde att den inte funkade?
- Hmm… nä men det blev inget bra!!!
- Vi gör så att du får en ny tejp när du kommer in igen.
- Nähä du… *klick*

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 29 November 2006 - 16:26
Okänd?
Posted 29 November 2006 - 20:00
Posted 29 November 2006 - 20:45
<@pjocke> MEN KUKINTERNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<@pjocke> Oj.
<@pjocke> Jag menar.
<@pjocke> IP-förbindelsen på det här stället lämnar övrigt att önska.
<%PaaDii> det stod på aftonbladet att många var strömlösa i värmland tack vare blåsten, jag kom å tänka på att det blåste här också så jag tände lampan för att se om det var strömavbrott här också
<%PaaDii> ...
<%XenoMorph_eXc> du sitter ju vid datorn?
Okänd?
Posted 29 November 2006 - 21:00
Posted 29 November 2006 - 21:56

This topic is locked