Jump to content

Photo

Terminator Salvation: The Future Begins

• Please log in to reply
350 replies to this topic

#301 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 February 2009 - 20:57

SCI FI Wire: Terminator's Christian Bale apologizes: 'I acted like a punk.'
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#302 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 06 February 2009 - 22:25

Bra att be om ursäkt och jag rekommenderar att man lyssnar på intervjun med Bale där han utförligt ber om ursäkt och diskuterar episoden.Går att hitta från Georgias link men här en youtube version.

Edited by super85, 06 February 2009 - 22:50.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#303 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 February 2009 - 22:40

Hemskt bra av honom att reda ut saker och ting. Jag kollade aldrig på hans utbrott och tänker nog aldrig göra det heller, för jag är betydligt mer intresserad av att höra folk stå för sina snedsteg och medge hur fel de var än att se sådana tråkiga ögonblick i deras liv ältas om och om igen av media.

Okej, hoppas vi kan fortsätta koncentrera oss på själva filmen efter den här episoden.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#304 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 February 2009 - 22:56

Det är skönt att se Bale är betydligt bättre än många av hans fanboys som kommit till försvar. Heder åt Bale, men inte hans fans.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#305 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 February 2009 - 22:59

Det är skönt att se Bale är betydligt bättre än många av hans fanboys som kommit till försvar. Heder åt Bale, men inte hans fans.

Riiiiiiight... :mellow:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#306 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 February 2009 - 10:10

Ta det lugnt nu, särskilt Sentinel. Hade någon annan skrivit sådär hade nog en varning delats ut där. <_<
*Hockey och superhjältar*

#307 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 February 2009 - 12:56

Hade någon annan skrivit sådär hade nog en varning delats ut där. <_<

Det där lät ju halvbra... Så varningar delas ut godtyckligt, beroende på vem som säger något, snarare än vad som sägs? (I det här fallet tycker jag iofs inte Sentinel sagt något som förtjänar en varning).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#308 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 February 2009 - 13:00

Ja, alltså det är ju det jag menar. Jag är ingen moderator här och bestämmer inte alls på filmforumet, men vi har ju redan sett att två tagit illa upp. Jag säger bara vad jag tror, att om jag eller i stort sett vem som helst annars hade sagt sådär så hade det åtminstone skett en åthutning. Och tonen bör i alla fall bli lite trevligare, minst sagt.

Bale har trots allt fått stöd från mängder av olika håll nu...

#309 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 February 2009 - 14:46

Jag står fast för vad jag säger, men det kanske kunde gjrots tydligare. Jag menade inte främst de som "beskyddat" Bale här på forumet, för de har varit rätt harmlösa. Det finns andra fanboys som uttryckligen sagt att det är rätt att förnedra folk om man är så "skicklig skådespelare som Bale". Alltså, det är helt rätt att behandla folk som skit bara för man är känd. Det är aldrig det.

(Kunde jag gett mig själv en varning, skulle jag gjort det. Men eftersom det inte går så ska jag hålla mig lite lugnare under den kommande veckan.)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#310 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 February 2009 - 15:41

Alltså, ja. Har själv inte följt vad andra har sagt om detta på nätet, men om det finns människor som skulle säga att det är okej att göra så för att man är en så bra skådespelare så tycker jag också det är fel. Liksom det är fel att få utbrott på släkt eller arbetskamrater. Men som super85 säger så lär det ju ske nästan dagligen, och det som leder till våld är oförlåtligt. Visst. Så jag är inte helt emot dig här, Cappy. Tycker bara att det blivit en lite för hätsk ton i tråden.

#311 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 March 2009 - 10:49

Nu finns det en ny trailer ute, som iaf för mig drar upp intresset ett snäpp till. Bra musik också - kul att gamla 90-talare får komma till tals igen: Smashing Pumpkins i Watchmen och Trent Raznor här. :)

Via AICN.

Och i HD på Yahoo.

Edited by Fiskrens, 03 March 2009 - 10:50.

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#312 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2009 - 12:50

Njaaa, blev inte så imponerad. Den visuella biten känns inte alls intressant. Jag hoppas att dom bara samlar en massa klipp med specialeffekter i trailers för att locka folk till att se filmen. För om hela filmen är fylld med dessa så känns det som att man är ute på tunn is. Det är därför jag gillar den första filmen så mycket, för att den känns så kusligt avskalad och därmed mer apokalyptisk.

#313 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 March 2009 - 18:36

Jag gillade trailern. Jag tycker det ser bra ut.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#314 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 March 2009 - 18:49

Håller med Cartman här. Det fanns inget i trailern som lockade mig särskilt mycket egentligen.

#315 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 March 2009 - 19:34

Trailern ser ganska bra ut, jag hoppas det blir bra.

Winter is Coming

#316 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 30 March 2009 - 20:32

För att knyta an lite till tidigare diskussioner - om någon inblanded i den här produktionen är en skitstövel så är det inte Bale utan "McG" (jag tänker inte skriva det korkade epitetet utan citationstecken). Enligt den här rapporten så lobbar han för att filmen ska bli R... med Moon Bloodgoods topless-scen som största säljpunkt. Han drar sig tydligen inte för att be henne resa sig, slänga ut en fråga till publiken om de inte vill se hennes tuttar i filmen - hö hö! - och på så sätt objektifiera en av sina aktriser i hennes närvaro och skämma ut henne inför en hel folksamling. Dickhead. :rolleyes:

Inte för att jag är förvånad eller så. Hur blåst i huvudet måste en snubbe som utan ironi kallar sig "McG" till vardags vara?

#317 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 30 March 2009 - 20:55

Det där låter ju sannerligen extremt korkat :angry:

Winter is Coming

#318 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2009 - 17:23

Terminator Salvation TV Spot #1 - Trailer Addict

Terminator Salvation TV Spot #2 - Trailer Addict

Terminator Salvation TV Spot #3 - Trailer Addict

Vet inte om det har nämnts tidigare, biopremiär här i Sverige den 5 juni enligt IMDb

Sen upptäckte jag att denna tråd (i alla fall den äldsta av dom, det har varit flera som nu är hopslagna till en) startades den 11 maj 2004, nästan 5 år innan filmen får premiär.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#319 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 April 2009 - 21:53

Äldsta aktiva tråden på SFN någonsin?

Winter is Coming

#320 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2009 - 22:14

Det vet jag inte, men om man kollar inläggen så har det varit låånga uppehåll i postandet, ibland upp till ett år innan nya rykten börjat florera på nätet och tråden blivit aktiv igen.

#321 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 April 2009 - 17:38

Terminator Salvation TV Spot #4 - Trailer Addict

#322 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 April 2009 - 19:48

MTV Movies Blog » EXCLUSIVE: Arnold Schwarzenegger Cameo In ‘Terminator Salvation’ Confirmed By Actor

It’s been hoped for, it’s been rumored, and it’s been avoided. Now, it’s confirmed: Arnold Schwarzenegger has a cameo in this summer’s “Terminator” sequel.

“Exactly,” his co-star Terry Crews told us recently when asked about the “Terminator Salvation” cameos of Arnold and the “Idiocracy” star. “There are a lot of guys in that movie. I mean, ‘Terminator 4’ is very big.”

The burly, affable Crews said he was excited to make a double-reunion with Arnold, as they’ll also be briefly joining forces in the Sylvester Stallone tough-guy flick “The Expendables.”

“I am not at liberty to discuss what kind of cameo it is [in ‘The Expendables’], but I know for a fact he wants to be down,” Crews explained. “Arnold and I did a movie together a long time ago called ‘The 6th Day.’ Arnold and I are cool; he’s the best.”

In addition to the “Expendables” cameo, Crews told us that Schwarzenegger will indeed be doing a cameo in “Terminator Salvation.” “That’s it,” he said. “And so am I.”

Various sources have speculated whether Arnold will have a line, or simply appear body-wise as a T-800 machine. Crews said that the May 21st film’s shoot was so secretive, he has no idea.

“I don’t know; I haven’t seen it. They only gave out pages of the script,” Crews remembered. “It was crazy. It was very, very secretive. Believe me - when you see it, that will be the first time I saw it.”

#323 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 April 2009 - 23:17

Kul, ingen Terminatorfilm är fullständig utan Arnie hur liten cameon än är :)

Winter is Coming

#324 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 14 April 2009 - 09:00

Nu kan vi alla hjälpa till med spridningen av SkyNet.

#325 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts

Posted 22 April 2009 - 21:29

Schwarzenegger om eventuell cameo:

Right now, they're looking at the technology and see if it is possible to create a technology where they can use my image in the film without me actually filming, because I made it clear I don't have the time... and if they shoot outside the state, I would not participate... But I would be willing to be in the movie if they get the technology together.