Zack Snyder says WATCHMEN DVD will be 3 hours 25 minutes!
I’m at the press junket for “Watchmen” and I just spoke to director Zack Snyder. I’ll have exact quotes posted in the next few hours, but I wanted to get this up asap.
While the theatrical release of “Watchmen” is about 2 hours 36 minutes, Zack just told me the DVD/Blu-ray will have two versions to appease the fans that wanted more.
There will be a director’s cut on the DVD that will be 3 hours 10 minutes and another cut with “Tales of the Black Freighter” that will be 3 hours 25 minutes!
He also told me what deleted scenes to expect and I’ll have those exact quotes in the next few hours. Look for an update soon.
Watchmen
Posted 18 February 2009 - 21:06
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 18 February 2009 - 22:49
Får se nu hur WB gör, det här känns som att de skulle släppa bioversionen först på DVD och inte samtidigt med directors cutten. Vilket skulle suga,men inte helt ovanligt när det gäller filmbolag. Sen satsas det rätt mycket på BlueRay nu så jag hoppas att alla utgåvorna blir tillgängliga till både vanlig DVD som blueray.
Nu spekulerar ju jag bara. Kanske de överraskar mig och släpper alla utgåvor direkt!
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 19 February 2009 - 00:09
Låter ju skitbra med drygt en halvtimme extra film men jag är lite förvånad över att Black Freigher-delen bara är på 15 minuter. Trodde den skulle vara längre.
Posted 19 February 2009 - 11:55
Här är 9 klipp från filmen, inklusive de fyra som postades innan.
Posted 19 February 2009 - 12:02
Har börjat läsa om Watchmen nu. Har för omväxling skull valt att läsa den svenska översättningen. Tänkte läsa i ett relativt långsammare tempo än vad jag är van vid för att verkligen njuta lite extra den här gången och lämna tid åt reflektioner. Om allt går som det ska så blir jag färdig lagom tills det är dags att se filmen på bio.
Btw, är det någon som har läst den svenska översättningen och vet om den är bra eller ej?
Edited by Cartman, 19 February 2009 - 12:15.
Posted 19 February 2009 - 14:08
Men här tycker Wylie Times till.
Om det var bra eller dålig skillnad framgår väl dock inte direkt.
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 19 February 2009 - 14:19
Tänkte att eftersom jag enbart har läst originalet tidigare så kunde jag ge mig i kast med översättningen. Lånade precis hem den från bibblan, men om typ det mesta går förlorat i översättningen kan jag lika gärna plocka fram mitt eget ex av originalet och läsa istället.
Får vänta och se om någon annan har något mer att tillägga.
Posted 20 February 2009 - 02:02
Jag tolkar det som att det bara rör sig om två utgåvor. En med The Black Freighter och en utan. Vart får ni den tredje utgåvan ifrån?
Alltså två utgåvor fast tre versioner av filmen har jag uppfattat det som efter ha läst de länkarna Mjolnir postade. Första utgåvan har bioversionen plus directors cutten och sen kommer slutgiltiga Ultimate Cutten senare.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 20 February 2009 - 08:45
/Film har också ett nytt klipp (som jag väljer att inte se, börjar kännas som om man fått halva filmen serverad nu, i småbitar
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 20 February 2009 - 12:09
Tycker att översättningar på "Watchmen" och "The Dark Knight Returns" av Horst Schröder är riktigt bra faktiskt. Gillar de svenska utgåvorna. Det är ju alltid lite av en annan grej att läsa något som inte är på orginalspråk. Men tycker att DKR och Watchmen funkar bra på Svenska.
Översättningen till den utgåvan jag lånade på biblioteket är dock krediterad till Göran Semb. Men han kanske var med på den tiden då Horst Schröder var mer aktiv?
Låter trevligt att översättningen inte är något bottennapp, tror jag satsar på den för att pröva något nytt och få lite omväxling.
Jag tolkar det som att det bara rör sig om två utgåvor. En med The Black Freighter och en utan. Vart får ni den tredje utgåvan ifrån?
Alltså två utgåvor fast tre versioner av filmen har jag uppfattat det som efter ha läst de länkarna Mjolnir postade. Första utgåvan har bioversionen plus directors cutten och sen kommer slutgiltiga Ultimate Cutten senare.
Ungefär så jag tolkade det med, blev dock lite osäker när Mjolnir började prata om två utgåvor utöver den med The Black Freighter inklippt i filmen.
Edited by Cartman, 20 February 2009 - 12:09.
Posted 20 February 2009 - 15:34
===
Who Watches the Watchmen? - A Veidt Music Network (VMN) Special - 1983 ~ YouTube - thenewfrontiersman
Edited by Cartman, 20 February 2009 - 16:15.
Posted 20 February 2009 - 18:50
Verkar som din utgåva är en mycket senare sådan, utgiven av Egmont. Hardcovern jag har är den som MEDUSA gav ut och som Horst och hans Epix fortfarande säljer på epix hemsida (tokdyrt för övrigt) har inte läst den där versionen.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 23 February 2009 - 12:15
När är din utgåva utgiven, vet du det?
Posted 23 February 2009 - 14:56
"Prison Break" scen från Watchmen
Älskar leendet mellan karaktärerna, och nodden till Nolans Batman när Nite-Owl glider ut från The Owl-ship. Själva fightscenen känns dock mer som Schumachers "Batman filmer". Att ljudet verkar vara lite osynkat i youtube klippet kan bidra, men det förklarar ändå inte att ett gäng riktigt stygga stora brottslingar alla får sina "asses handed to them" av Nite-Owl och Silk Spectre. Scenen ser inte ut som en fight mellan två föredettingar som på ett realistiskt sätt spöar upp skurkar, i boken är ju scenen mellan dem i civilklädnad och det amatörmässiga gänget en "realistisk" scen som man köper. Men det här, tja, två människor som inte är i topp form gör det där. Men o andra sidan så har Snyder sagt att han kommenterar på serietidningsfilmer i sin film när boken kommenterade på superhjälte-genren i serietidningarna.
Edited by super85, 23 February 2009 - 15:05.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 23 February 2009 - 16:38
io9 hade den här artikeln igår: "What happens if Watchmen flops?"
Filmen är ju långt ifrån ett typiskt verk inom genren (även om den till viss del marknadsförs så) och studiochefer kan lätt få kalla fötter inför liknande projekt i framtiden om något baserat på "the most acclaimed graphic novel of all time" går dåligt.
Jag har låtit mina förväntningar på den här filmen bli rätt höga (nära tre års väntan och faktumet att förlagan är mitt favoritverk i seriemediet kan ha den effekten) och det enda orosmomentet jag har kvar berör om Snyders flashiga, något gimmickartade regi kommer att göra storyn rättvisa. Personligen hoppas jag att den lämpar sig för dess självmedvetna ton och det slutgiltiga resultatet får man ändå inte insikt i förrän man har sett den oklippta versionen.
Posted 23 February 2009 - 16:53
Jag ser också fram emot filmen väldigt mycket, men jag har medvetet låtit mina förväntningar vara svalare än vanligt, känns som det bästa utgångsläget för mitt vidkommande.
Det jag är lite tveksam till är den visuella biten i en del klipp man har sett med Dr. Manhattan. Känns väl inte helt optimalt men man vet ju inte om det är det färdiga resultatet man sett eller bara "work in progress". Inte för att hela filmen står och faller med den biten, men jag hoppas det ser bättre och känns mer trovärdigt än vad det gjort i trailers och så. Även det ändrade slutet är jag lite osäker på.
Annars är det mycket som känns riktigt klockrent. I en del klipp känns det som att Snyder lyckats att filma ruta för ruta, in i minsta detalj. Även castingen känns imponerande. Det är nästan skrämmande i fallet med Walter Kovacs (bara för att ge ett exempel).
Sedan måste ju handlingen och dialogen var så intakt som möjligt.
Sedan är det ju frågan om den lockar till sig andra än fans på bio? En viss oro kan jag känna för filmen faktiskt, att den inte drar till sig oinvigda utan enbart oss som har läst verket tidigare. Vi är säkert många men frågan är om det skulle räcka när det gäller biljettintäkter och dyligt. Den känns ju inte lika lättillgänglig som popcornrulle direkt. Vilket ju inte är meningen heller, men att den inte är mer som The Dark Knight kanske är det som hindrar den från att tilltala den större massan?
Edited by Cartman, 23 February 2009 - 17:02.
Posted 24 February 2009 - 00:10
Blir dock intressant att se vad folk tycker filmen. Försöker få en del av mina civila vänner att läsa boken innan de ser filmen.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 24 February 2009 - 12:35
First Showing har en videointervju med Zack Snyder. "Note: There are some very, very big spoilers in this interview, so please watch out! If you haven't read the graphic novel or do not want to know what happens in the movie, then save this video to watch later on."
Den of Geek har en vanlig intervju med Zack och Debbie Snyder. Spoilervarning på den med tycker jag om man inte har läst Watchmen eller hängt med i hypen kring filmen.
Edited by Cartman, 24 February 2009 - 15:05.
Posted 24 February 2009 - 14:05
Winter is Coming
Posted 24 February 2009 - 14:21
Hoppas att du tycker om den.
Själv tycker jag att den är myckett intressant och väldigt bra.
EDIT: En del recensioner börjar dyka upp.
movies.ign.com
slashfilm.com
denofgeek.com
totalfilm.com
huffingtonpost.com
timesonline.typepad.com
entertainment.timesonline.co.uk
empireonline.com
Edited by Cartman, 24 February 2009 - 15:16.
Posted 24 February 2009 - 19:22
Edited by super85, 24 February 2009 - 23:36.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 25 February 2009 - 12:50
AICN - Quint
AICN - Harry
HitFix - Moriarty tidigare från AICN
Även ett par andra artiklar.
AICN interviews Dr James Kakalios: the Science Consultant on Watchmen
Empire Online - Watchmen Producer Facing Pay-out
Edited by Cartman, 25 February 2009 - 12:50.
Posted 25 February 2009 - 13:36
Av skörden av recensioner (har läst långt ifrån alla) tyckte jag den här stod ut rätt mycket. Visserligen skriven av en äkta Watchmen-fan, men ändå med någorlunda perspektiv. En av de mest djuplodande.
Av de jag läst verkar trenden vara ~4/5. Inte perfekt, men en bra film - och tolkning av serien. Ska bli kul när svenska tidningar börjar recensera, de brukar vara hårdare.
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 25 February 2009 - 21:20
Och här är något som ökar min platonska kärlek för den här filmen än mer: faktumet att de anlitade en vetenskapskonsult med en bok kallad "The Physics of Superheroes" i sitt namn för att reda ut fysiken bakom en blå supermänniska.