Star Trek Next Generation
Posted 14 July 2006 - 17:05
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 14 July 2006 - 17:37
Ja, de ser ju något ändrade ut faktisktVisst har dom bytt uniformer också nu när s.3 börjat?
Winter is Coming
Posted 14 July 2006 - 21:59
Uniformerna går igenom lite småändringar lite då och då. Bara till det bättre, imho.
Och ja. Yesterdays Enterprise är en av säsong 3:s absoluta höjdpunkter, imho..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 14 July 2006 - 23:41
för att inte tala om säsongsavslutet "Best of Both worlds"Och ja. Yesterdays Enterprise är en av säsong 3:s absoluta höjdpunkter, imho..
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24
Posted 17 July 2006 - 15:37
Posted 17 July 2006 - 15:41
Zappade runt lite och MTV funkar inte heller.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 17 July 2006 - 16:05
Edited by Mjolnir, 17 July 2006 - 16:55.
Posted 17 July 2006 - 17:06
vår planet långt innan vi människor fanns på planeten och nu måste
vi förvinna, annars dödar dom oss med sina överklassade vapen
från ovan?
För att påpeka så är bildkvaliten på serien som tv6 visar
inte så skarp och det är färre bilder i sekunder.
När nåt rör sig så ser det ryckigt ut.
Så är det ju inte när man kollar på avsnitt på dvd för då är det
inte ryckigt och så är bilden skarpare.
Edited by Supertreck, 18 July 2006 - 14:54.
Posted 18 July 2006 - 18:21
be sin sista bön är väl det enda man kan göra isåfall, eller sticka upp och placera ett datorvirus i moderskeppetHur skulle det vara om folk från rymden kom och sa att de ägt
vår planet långt innan vi människor fanns på planeten och nu måste
vi förvinna, annars dödar dom oss med sina överklassade vapen
från ovan?
Kan inte säga att jag märkt något konstigt med det...För att påpeka så är bildkvaliten på serien som tv6 visar
inte så skarp och det är färre bilder i sekunder.
När nåt rör sig så ser det ryckigt ut.
The Ensigns of Command; hade gärna sett mer av Sheliakerna , verkade vara en spännande ras
lite samma tema i dagens avsnitt.
The Survivors; Ja, jag får väl säga att Picard gjorde det rätta och lämnade Douwd'en
"Good tea.
Nice house."
- Worf med tekopp i handen
Edit: citatet
Edited by SavedByZero, 18 July 2006 - 18:27.
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24
Posted 18 July 2006 - 19:17
Varför kunde inte Q dyka upp med lustiga fåfänga kommentarer och vill mäta
sin kraft med varelsens?
Posted 20 July 2006 - 23:39
Hmm två med odödliga krafter, hur skulle det sluta? ett helt förött universum kanske??Varför kunde inte Q dyka upp med lustiga fåfänga kommentarer och vill mäta
sin kraft med varelsens?
Dagens "The Bonding" var sisådär, en halv spökhistoria som försökte förklara något om liv och död...
Gårdagens "Who watches the watcher" var däremot mycket bättre
"Jack Bauer"-24
Posted 21 July 2006 - 02:22
en kraft också som tog skepnad och framstälde låtsasmiljöer
och som låtsades vara mor till pojken.
Posted 25 July 2006 - 15:01
Posted 25 July 2006 - 19:41
Jag fullkomligt älskar tv6Tv6 kommer visa alla 7 säsonger.
(enligt stdatabas.se)
Winter is Coming
Posted 25 July 2006 - 19:52
Posted 25 July 2006 - 22:43
Gårdagens avsnitt var ändå bättre. Bra att Worf stod på sig och inte vek sig. Jag undrar bara varför inte en vulcan skulle kunna vara donator till romulanen. Det etablerades ju redan i TOS att de är samma art.
Posted 25 July 2006 - 23:19
Och kul att 'The Price' fick en fortsättning i Voyager, ja..
Nu skall vi bara försöka få sexan att köpa in Deep Space Nine när TNG är slut..
//Peak
sixty six."
Posted 26 July 2006 - 08:40
JättetrevligtTv6 kommer visa alla 7 säsonger.
(enligt stdatabas.se)
Slogs också av likheten...'The Enemy' är väl för övrigt 'Enemy Mine'
"Jack Bauer"-24
Posted 26 July 2006 - 18:49
Hur rationellt är det att resa i rymden med stort växande samhälle på rymdskeppet
och riskera att hela rymdskeppet kan förintas när som helst i farliga situationer?
Så riskerar man barn som aldrig fick bli vuxna.
Posted 27 July 2006 - 16:54
Posted 27 July 2006 - 18:11
försöker förklara något flummigt irrelevant på avancerat sätt inför Data bara
för att göra sig lustigt och fåna sig.
Hur skulle data reagera?
Posted 27 July 2006 - 20:43
Japp, ett riktigt bra avsnittAh, "The Defector". Ett av seriens bästa avsnitt, med spänning rätt igenom, som visar att rommisarnas rykte är välförtjänt.
Ibland känns det bara enerverande med data's försök att bli och reagera som människa så jag skulle också vilja se detta...Det skulle ju vara jätteroligt om någon i nåt avsnitt
försöker förklara något flummigt irrelevant på avancerat sätt inför Data bara
för att göra sig lustigt och fåna sig.
Hur skulle data reagera?
"Jack Bauer"-24
Posted 27 July 2006 - 23:29
Posted 31 July 2006 - 09:37
//Peak
sixty six."
Posted 31 July 2006 - 21:42
När man såg avsnittet så kan man förstå det, även om jag inte gillar censur. Ett bra avsnitt för övrigt som känns väldigt aktuellt fortfarande.I dag är det "The High Ground", vad jag förstår. Det enda avsnittet (jag känner till) som bannades i England och inte visades förrän efter freden med Nordirland.
"Jack Bauer"-24