Jump to content

Photo

Star Trek Next Generation

• Please log in to reply
453 replies to this topic

#301 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 July 2006 - 17:05

Visst har dom bytt uniformer också nu när s.3 börjat?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#302 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 July 2006 - 17:37

Visst har dom bytt uniformer också nu när s.3 börjat?

Ja, de ser ju något ändrade ut faktiskt

Winter is Coming

#303 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 14 July 2006 - 21:59

Japp. De gamla uniformerna var tydligen lite obekväma på "vissa ställen" ibland, speciellt när man satte sig och sådant om jag inte minns fel.

Uniformerna går igenom lite småändringar lite då och då. Bara till det bättre, imho.

Och ja. Yesterdays Enterprise är en av säsong 3:s absoluta höjdpunkter, imho.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#304 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 14 July 2006 - 23:41

Och ja. Yesterdays Enterprise är en av säsong 3:s absoluta höjdpunkter, imho..

för att inte tala om säsongsavslutet "Best of Both worlds" :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#305 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 July 2006 - 15:37

grrrrrrrrrr. tv6 syns inte för mig. jag som spelade in. :( :angry: hoppas jag kan spela in reprisen imorgon istället.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#306 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 17 July 2006 - 15:41

Äsch, här skyndar man sig hem, och vad har man för det :angry: en svart ruta.
Zappade runt lite och MTV funkar inte heller.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#307 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 17 July 2006 - 16:05

En försmak av Maquis-dilemmat som skulle dyka upp på senare år idag. Det skulle ha varit intressantare om dispyten rörde tholierna (som också är icke-humanoider, detaljnissar och väldigt måna om sitt revir), istället för någon helt okänd ras. De har figurerat för lite i Treks 40-åriga historia.

Edited by Mjolnir, 17 July 2006 - 16:55.

#308 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 17 July 2006 - 17:06

Hur skulle det vara om folk från rymden kom och sa att de ägt
vår planet långt innan vi människor fanns på planeten och nu måste
vi förvinna, annars dödar dom oss med sina överklassade vapen
från ovan?

För att påpeka så är bildkvaliten på serien som tv6 visar
inte så skarp och det är färre bilder i sekunder.
När nåt rör sig så ser det ryckigt ut.

Så är det ju inte när man kollar på avsnitt på dvd för då är det
inte ryckigt och så är bilden skarpare.

Edited by Supertreck, 18 July 2006 - 14:54.

#309 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 July 2006 - 18:21

Hur skulle det vara om folk från rymden kom och sa att de ägt
vår planet långt innan vi människor fanns på planeten och nu måste
vi förvinna, annars dödar dom oss med sina överklassade vapen
från ovan?

be sin sista bön är väl det enda man kan göra isåfall, eller sticka upp och placera ett datorvirus i moderskeppet :D

För att påpeka så är bildkvaliten på serien som tv6 visar
inte så skarp och det är färre bilder i sekunder.
När nåt rör sig så ser det ryckigt ut.

Kan inte säga att jag märkt något konstigt med det... :unsure:

The Ensigns of Command; hade gärna sett mer av Sheliakerna , verkade vara en spännande ras :) bra avsnitt där data fick visa prov på övertalningsförmåga :) när ska man lämna sitt hem eller finns det några möjligheter att stanna...

lite samma tema i dagens avsnitt.

The Survivors; Ja, jag får väl säga att Picard gjorde det rätta och lämnade Douwd'en :blink: kvar för vad hade denne kunnat ställa till med annars? odödlig med oöverskattade krafter :o lite vemodigt avsnitt.

"Good tea.
Nice house."
- Worf med tekopp i handen :lol:

Edit: citatet

Edited by SavedByZero, 18 July 2006 - 18:27.

My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"Jack Bauer"-24

#310 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 18 July 2006 - 19:17

Angående varelsen med sina krafter i dagens avsnitt.
Varför kunde inte Q dyka upp med lustiga fåfänga kommentarer och vill mäta
sin kraft med varelsens?

#311 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 20 July 2006 - 23:39

Varför kunde inte Q dyka upp med lustiga fåfänga kommentarer och vill mäta
sin kraft med varelsens?

Hmm två med odödliga krafter, hur skulle det sluta? ett helt förött universum kanske??
Dagens "The Bonding" var sisådär, en halv spökhistoria som försökte förklara något om liv och död...
Gårdagens "Who watches the watcher" var däremot mycket bättre :) Picard som en gud, hade blivit en intressant religion det... :D påminde lite om " Insurrection" i börjandär man också övervakade något folk.
"Jack Bauer"-24

#312 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 21 July 2006 - 02:22

Avsnitten var ju nåt liknande som den i förgår, men här var det
en kraft också som tog skepnad och framstälde låtsasmiljöer
och som låtsades vara mor till pojken.

#313 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 July 2006 - 15:01

Tv6 kommer visa alla 7 säsonger. :D (enligt stdatabas.se)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#314 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 July 2006 - 19:41

Jag fullkomligt älskar tv6 :wub:

Winter is Coming

#315 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 July 2006 - 19:52

Nu vet jag hur Ferengisarna hamnade i Deltakvadranten :) såg Voyager avsnittet förra veckan när dom träffar på dom där, men kom ju inte ihåg hur dom kom dit.

#316 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 25 July 2006 - 22:43

Först trodde jag det skulle bli ett sånt där slätstruket en-episod-romans-avsnitt men lyckligtvis var det mer än så.

Gårdagens avsnitt var ändå bättre. Bra att Worf stod på sig och inte vek sig. Jag undrar bara varför inte en vulcan skulle kunna vara donator till romulanen. Det etablerades ju redan i TOS att de är samma art.

#317 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 July 2006 - 23:19

Det finns vissa skillnader mellan Romulaner och Vulcaner. Jo, väldigt TNG-olikt att Worf faktiskt stod för sina principer (annars brukar de göra det "moraliskt riktiga" i den serien). 'The Enemy' är väl för övrigt 'Enemy Mine'... http://www.imdb.com/title/tt0089092/

Och kul att 'The Price' fick en fortsättning i Voyager, ja.. ;)

Nu skall vi bara försöka få sexan att köpa in Deep Space Nine när TNG är slut.. ;)

//Peak

sixty six."

#318 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 26 July 2006 - 08:40

Jättetrevligt :)

'The Enemy' är väl för övrigt 'Enemy Mine'

Slogs också av likheten...
"Jack Bauer"-24

#319 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 26 July 2006 - 18:49

En sak förstår jag inte.

Hur rationellt är det att resa i rymden med stort växande samhälle på rymdskeppet
och riskera att hela rymdskeppet kan förintas när som helst i farliga situationer?
Så riskerar man barn som aldrig fick bli vuxna.

#320 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 27 July 2006 - 16:54

Ah, "The Defector". Ett av seriens bästa avsnitt, med spänning rätt igenom, som visar att rommisarnas rykte är välförtjänt.

#321 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 27 July 2006 - 18:11

Det skulle ju vara jätteroligt om någon i nåt avsnitt
försöker förklara något flummigt irrelevant på avancerat sätt inför Data bara
för att göra sig lustigt och fåna sig.
Hur skulle data reagera?

#322 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 27 July 2006 - 20:43

Ah, "The Defector". Ett av seriens bästa avsnitt, med spänning rätt igenom, som visar att rommisarnas rykte är välförtjänt.

Japp, ett riktigt bra avsnitt :) ett avsnitt med klassiska kallakriget-influenser om förräderi och ädla mål som visar sig vara något helt annat.

Det skulle ju vara jätteroligt om någon i nåt avsnitt
försöker förklara något flummigt irrelevant på avancerat sätt inför Data bara
för att göra sig lustigt och fåna sig.
Hur skulle data reagera?

Ibland känns det bara enerverande med data's försök att bli och reagera som människa så jag skulle också vilja se detta...
"Jack Bauer"-24

#323 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 27 July 2006 - 23:29

Vad jag verkligen skulle vilja när någon frågar "permission to speak freely, sir?" är att svaret blev "No, piss off". :P

#324 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 July 2006 - 09:37

I dag är det "The High Ground", vad jag förstår. Det enda avsnittet (jag känner till) som bannades i England och inte visades förrän efter freden med Nordirland.

//Peak

sixty six."

#325 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts

Posted 31 July 2006 - 21:42

I dag är det "The High Ground", vad jag förstår. Det enda avsnittet (jag känner till) som bannades i England och inte visades förrän efter freden med Nordirland.

När man såg avsnittet så kan man förstå det, även om jag inte gillar censur. Ett bra avsnitt för övrigt som känns väldigt aktuellt fortfarande.
"Jack Bauer"-24