Jump to content

Photo

Lost Säsong 3

• Please log in to reply
348 replies to this topic

#301 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 June 2007 - 02:55

Fast det är ju inte bara fönstergluggen utan hela basängen också. När trycket försvinner så kommer vatten forsa in där också.

Jag uppfattade det som att stationen var ankrad i havsbotten. Kan ha fel där.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#302 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 June 2007 - 07:33

Jag skrev fel ovan...kan bli tokigt ibland. Jag menade förstås vintern. Men jag hoppas ni fick er ett skratt eller utbrista WTF!?! :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#303 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 June 2007 - 07:47

Tyckte inte Kate/Evangeline Lilly alls var lika snygg med smink i flashforwarden som hon är utan på ön. Det förstärker min uppfattning om att så många tjejer ser betydligt bättre ut ospacklade. Girls, ta det lugnt med sminket, ni ser mycket bättre ut som ni är!

Hörru, hon har minst lika mycket smink på ön. Det är trots allt en teveserie. Anledningen är nog snarare är att det blev en så stor kontrast. ;)

Säkert? Jag hade för mig att hon sagt i en intervju att de brukar lorta ner sig med jord och dylikt när de gör scener på ön. Nåja, min åsikt om smink kvarstår, i vilket fall som helst.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#304 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 June 2007 - 08:56

De gör det säkert också - lortar ned sig alltså. Men aldrig förrän de lagt på lager efter lager av smink. Det är nästan ett måste om du ska filma att du sminkar dig.

Lost kommer tillbaka i början av nästa år. I USA alltså. Exakt datum är inte angivet ännu. Vi får förmodligen vänta ett par veckor ytterligare, så som fyran har visat avsnitten nu i vår.

Så som det ser ut enligt antalet avsnitt och den amerikanska TV-säsongen så är det februari 2008 som gäller.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#305 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 15 June 2007 - 10:24

De är helt enkelt sminkade med tonvis av lager så det ska se ut som att de inte har något :P
Som det är modernt idag, såvitt jag vet.

Men att hon ser bättre ut i det naturliga sminket kontra det spckel man sett från kändisbilder, så håller jag med dig.

Besides, I like it when girls get dirty.. :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#306 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 June 2007 - 12:14

Jag har också hört att de använder mer naturliga medel för att "sminka" sig. :P

Och jag har hört att de inte tvättar kläderna utan behåller samma helatiden för att de ska kännas mer verkliga. I de intervjuer jag har läst så har skådespelarna listat kläderna som det värsta med inspelningarna eftersom de aldrig tvättas.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#307 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 June 2007 - 12:59

De är helt enkelt sminkade med tonvis av lager så det ska se ut som att de inte har något :P

Precis så. Dessutom är smink nödvändigt av flera skäl - inte bara för att de ska se vackra ut, utanför de ska gå och filma. ;)

Överhuvudtaget - tro inte att de är vackra för du inte ser sminket. De är vackra för att det finns smink som har använts rätt. ;)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#308 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 June 2007 - 15:55

Ingen mer än jag som tycker att det var jävligt tråkigt att Charlie dog? Jag tycker han är en av de absolut bästa karaktärerna, men ibland verkar det som att folk i allmänhet inte gillar honom...why? :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#309 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2007 - 15:56

Samma här. Jag gillade verkligen honom. Tycker det var jättehemskt.
-Sora, Kingdom Hearts

#310 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 June 2007 - 16:54

Låt mig se. Varför gillar inte folk en nedknarkad kvinnomisshandlare?

...

I got nothing.

;)

#311 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 15 June 2007 - 18:29

En föredetta knarkare som kämpade för att sluta. En av orsakerna jag gillade honom.
Att han sedan slog ner Sun var fel och under den tiden så gillade jag honom inte men han var rätt mycket helt förstörd just då. Och han erkände sedan vad han gjort.
Dessutom är han världigt rolig och underhållande och har både ljusa och mörka sidor.
-Sora, Kingdom Hearts

#312 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 June 2007 - 21:44

Det är irrelevant vad du tycker - Spidde frågade varför folk ogillade honom och jag tror det är ett par av anledningarna.

Jag är ingen stor fan av Charlie - mest för att han var ne tråkig karaktär - men jag tycker ändå att han gjorde en mycket intressant resa. :)

#313 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 15 June 2007 - 22:54

Jag gillade heller inte Charlie men vart ändå lite ledsen i ögat när han tog ner skylten :(

Edited by Rick Hunter, 15 June 2007 - 22:54.

Winter is Coming

#314 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 15 June 2007 - 23:48

Charlie blev snabbt en fruktansvärt tråkig karaktär. Om de hade fortsatt att spinna på hans missbruk och visat på en kamp mot begäret och så småningom en insikt i fördelen med att vara drogfri så kanske jag inte hade tyckt så. Nu valde de att visa missbruket, en snabbt genomgången avvänjning och så Hey presto! så är alla bekymmer över och han kan blir en god "äkta man" och "far". Yeah, riiiight. :rolleyes:

Att han dessutom var en av öns våldsammaste invånare (bland Lostisarna som tog livet av folk och gav sig på Sun för att skapa en rökridå gjorde inte saken bättre. Nej, good riddance to bad rubbish är min åsikt.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#315 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 June 2007 - 08:52

Det är nog ett vanligt problem med karaktärer i tv-serier. Att de är tänkta att porträtteras på ett visst sätt som inte riktigt överensstämmer med saker de gjort förut eller t.o.m. fortsätter göra. Som t.ex. Lana Lang i Smallville. <_<
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#316 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 16 June 2007 - 10:06

Fast det är ju inte bara fönstergluggen utan hela basängen också. När trycket försvinner så kommer vatten forsa in där också.

Jag uppfattade det som att stationen var ankrad i havsbotten. Kan ha fel där.

Jo, när trycket minskat i och med fönstergluggen som krossades skulle det börja forsa in vatten från det stora hålet också. Så Charlie räddade enligt vad han trodde Desmond, Claire, Aaron (och resten såklart). Men hur kom det sig att Charlie fick kontakt med Penny egentligen, vad gjorde hon? Och den där Mikhail är ju en riktigt jobbig typ... <_<

Precis så. Dessutom är smink nödvändigt av flera skäl - inte bara för att de ska se vackra ut, utanför de ska gå och filma. ;)

Överhuvudtaget - tro inte att de är vackra för du inte ser sminket. De är vackra för att det finns smink som har använts rätt. ;)

Jo, men här handlar det ju mycket om att det ska se bra ut på TV:n också. Sminkar man inte ser det platt, blekt och trist ut, vilket har att göra med kamerorna.

Det är irrelevant vad du tycker

Schyssta killen har talat :rolleyes: ;) Jag gillade Charlie väldigt mycket och kunde ofta identifiera mig med honom. Inte för att jag knarkar eller rövar bort människor :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#317 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 June 2007 - 10:14

Jo, när trycket minskat i och med fönstergluggen som krossades skulle det börja forsa in vatten från det stora hålet också.

Vilket inte fråntar det faktum att det fortfarande skulle finnas gott om tid att ta sig ut. Men det hela rör sig om suspension of disbelief och störde mig inte alls (till skillnad från Marie ;) ).

Jo, men här handlar det ju mycket om att det ska se bra ut på TV:n också. Sminkar man inte ser det platt, blekt och trist ut, vilket har att göra med kamerorna.där? ;)

Sa ju det ;)

Schyssta killen har talat :rolleyes: ;)

Det är irrelevant varför någon gillar honom, då frågan är "varför gillar folk inte Charlie".

#318 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 June 2007 - 11:22

Jo, när trycket minskat i och med fönstergluggen som krossades skulle det börja forsa in vatten från det stora hålet också.

Vilket inte fråntar det faktum att det fortfarande skulle finnas gott om tid att ta sig ut. Men det hela rör sig om suspension of disbelief och störde mig inte alls (till skillnad från Marie ;) ).

Nja jag tycker mer att det handlar om Desmonds vision. Om inte Charlie offrat sig skulle inte Claire och Aaron bli räddade. Därför stängde han in sig och begick självmord istället för att stänga dörren från andra hållet och simma ut med Desmond i lugn och ro. Inget som jag störde mig på eftersom Charlie gång på gång sett Desmonds visioner hända på riktigt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#319 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 16 June 2007 - 11:38

Vilket väcker en del funderingar kring predestination och självuppfyllande profetior som torde ge Desmond en ordentlig guilt-trip.

#320 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 16 June 2007 - 15:13

Hur vet du vilken hastighet vattnet skulle forsa in i? Jag vet inte säkert, men lärde ni er fysik på filmhögskolan eller? ;) Ska fråga min fysiklärare på en gång :P

Schyssta killen har talat :rolleyes: ;)

Det är irrelevant varför någon gillar honom, då frågan är "varför gillar folk inte Charlie".

Jo, men jag tror nog du insåg vad jag menade. Hur rätt du än har kan man säga det på ett trevligare sätt. Jag försöker såklart inte läxa upp dig och jag förstår att du inte menar nåt illa, men det kan lätt tolkas så.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#321 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 June 2007 - 01:56

Nja jag tycker mer att det handlar om Desmonds vision.

Jag håller helt med om det du skriver om Desmond, vilket jag sagt ovan. Det vi talade om var hur fort basen skulle vattenfyllas om dörren inte stängdes. (Mao. det har inte med Charlies val att göra, utan snarare en "What if Charlie didn't close the door" ;) )

Vilket väcker en del funderingar kring predestination och självuppfyllande profetior som torde ge Desmond en ordentlig guilt-trip.

Absolut. Jag tror nog vi kommer få se Desmond hantera det i säsong fyra. :)

Hur vet du vilken hastighet vattnet skulle forsa in i? Jag vet inte säkert, men lärde ni er fysik på filmhögskolan eller? ;) Ska fråga min fysiklärare på en gång :P

Kolla basens storlek. Vattnet forsar in med ett tryck på X. Basen består av ytan Z. Trycket X är inte nog för att fylla ytan Z på några sekunder. Enkel matematik. Grundskolan helt enkelt, ingen högre utbildning behövs direkt för det.

Jo, men jag tror nog du insåg vad jag menade.

Det var inte särskilt otrevligt och det var relevant (särskilt eftersom samma sak sagts tidigare och inte direkt behövde sägas igen). I stand by it.

#322 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 June 2007 - 02:27

Men om ytan Zs golv består till 70% av en pol kopplad till havet kan då verkligen vattnet från den polen forsa in så långsamt? Ta en skål, sätt den under vatten. Där är en lyft ficka. Ta hål i skålen där luft fickan är. Hur lång tid tar det för skålen att helt fyllas av vatten?
-Sora, Kingdom Hearts

#323 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 June 2007 - 07:50

Men om ytan Zs golv består till 70% av en pol kopplad till havet kan då verkligen vattnet från den polen forsa in så långsamt?

Den s.k. poolen var mycket liten jämfört med basens totala "golvyta" - vilket man såg tydligt när Charlie och Desmond simmade in under den för att ta sig in. Även om man bara tar hänsyn till den "sal" som fanns runt denna "pool" där de kom upp, så är 70% en mycket överdriven siffra. Vattenytan täckte mindre än 50% av den totala arealen därinne.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#324 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 June 2007 - 09:48

I sluttet där på begravnings byrån , tror ni det kanske er Juliett som er död ?

En av mina teorier er at Jack , Kate och kanske en eller 2 til blev rädded , och deandre blev också " rädded" fast av de onda på Naomis båt.Nu vil Jack tilbax för at rädda dem eller nåt. Bara en tanke :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#325 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 June 2007 - 12:13

Men om ytan Zs golv består till 70% av en pol kopplad till havet kan då verkligen vattnet från den polen forsa in så långsamt?

Marie pekar ut ditt misstag. Det rum som vi såg det mesta ske i - är långt från hela basen. Det är där som ekvationen brister.

I sluttet där på begravnings byrån , tror ni det kanske er Juliett som er död ?

Låt oss hoppas det. Jag vill inte att det skall vara Locke. Men jag minns inte riktigt, men sa de inte att det var en han som låg där?

En av mina teorier er at Jack , Kate och kanske en eller 2 til blev rädded , och deandre blev också " rädded" fast av de onda på Naomis båt.Nu vil Jack tilbax för at rädda dem eller nåt. Bara en tanke :P

Skulle kunna vara så, men jag tror inte det. Jag tror att det var alla som ville det blev det. Men det är bara vad jag tror.