Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)

• Please log in to reply
533 replies to this topic

#301 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 17 October 2010 - 11:31

Edited by Chrille, 22 November 2020 - 21:23.

#302 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 17 October 2010 - 11:52

Rhys Ifans är nog mest känd för Notting Hill, han är väl en slags karaktärsskådespelare, ska väl vara den där lite bohemiska och "crazy" personen. Säkert klassiskt skolad, brittisk skådis. Han är väl inte särskilt lik Curt Connors, spontant påminner han mest om Cletus "Carnage" Kasady, och skulle det vara skurken skulle det suga ordentligt för att vara ärlig. Ska de blanda in symbioter kan de gott vänta. Kanske Electro är ett alternativ? Men han har inte direkt den personliga kopplingen med Peter Parker. Nej, om den här filmen ska inspireras av Ultimate Spider-Man som ryktas, så är nog Venom (igen) eller Carnage ett säkert tips. Men jag brukar ju ha fel här...

Den här Rhys Ifans gjorde en riktigt bra och läskig typ i "Hannibal rising" (filmen mindre bra dock). Men han har bra bredd i skådespeleriet och kan vara obehaglig som skurk. Tror det kan funka bra m honom som baddie.

#303 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 October 2010 - 00:42

Grodan: Nu är det ju i princip helt klart, om jag inte minns fel, att Ivans ska spela just the Lizard, så jag tror nog att du "målar fan på väggen" i förtid, så att säga. :D ;)

Själv tror jag han kommer funka bra, bara han kanske gör nåt med håret och ögonbrynen och sådär. Det är ju inte första gången nåt sånt görs i Spider-man, så jag har ingen tvekan om att det kommer bli bra.

Curt Connors/Ödlan, är ju faktiskt en ganska komplicerad "skurk" som väl egentligen inte är riktigt ond i varken sin mänskliga, eller omänskliga skepnad ( ibland då, iallafall, vad gäller den sistnämnad), så det finns en bra potential för att skapa en mycket intressant antagonist här.

#304 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 October 2010 - 17:49

Jag har inte sett någonting att det skulle vara klart, och brukar ta rykten nu med en nypa salt. Men jag har ofta fel där som sagt. Sen beror det lite på vilken ödla man menar, i den gamla sextiotalsversionen var han allt en riktig ultraskurk som ville ta över världen som alla andra, bara det att reptiler skulle bo där. Sen dess har han väl blivit mer av det lite tragiska monstret, sådär, och det är ju coolt. Sen vet jag inte, Curt Connors i serierna ser sådär klassiskt "stilig" ut, och Rhys Ifans ser väl inte ut som Connors i första hand. Men...det behöver inte vara jättenoga, och så länge det blir en bra skurk (dvs inte symbiottrams) så är jag kanske nöjd. Men det ska fortfarande mycket till för att de gör en bra reboot, att de motiverar varför de behövde göra det.
*Hockey och superhjältar*

#305 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 November 2010 - 00:44

Ser ut att bli Martin Sheen som kommer att spela Uncle Ben.

Källa: THR

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#306 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 November 2010 - 08:49

Läste lite fel först och tyckte att det stod Martin Short. :P Tror inte han hade passat som Uncle Ben, snarare som Hoffman (Ted Raimis rollfigur i de första filmerna).

Sheen låter väl inte helt fel. Nu har jag iofs mest sett honom spela lite mer välbärgat folk, men det behöver inte betyda att han skulle göra ett dåligt jobb här. Frågan är hur bra han blir jämfört med Cliff Robertson, tyckte hans Uncle Ben var riktigt bra.

Sally Field har tydligen fått erbjudandet att spela Aunt May. Tja, varför inte? Det låter som vi kanske får se en mindre tantig May än Rosemary Harris, men hon är ju något yngre i Ultimate/Spectacular Spider-Man.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#307 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 November 2010 - 13:01

Sheen gör ju en väldigt bra amerikansk blue-collar kille "Wall Street" så han lär nog passa väldigt bra. Gissar ju då att rollen blir mer än bara en kort cameo. Sally Field låter också som rätt bra casting. Som man misstänkte, rätt kända skådespelare till de här rollerna.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#308 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 November 2010 - 19:22

Sheen gör ju en väldigt bra amerikansk blue-collar kille "Wall Street" så han lär nog passa väldigt bra.

Jaså, jag som trodde han spelade en börshaj i den filmen, precis som Michael Douglas. Har ju aldrig sett Wall Street, därav förvirringen. Bra val, hur som helst. Hoppas det inte dröjer innan det kommer fler castingnyheter.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#309 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 10 November 2010 - 22:15

Du borde se Wall Street. Väldigt bra film. Klassiker från 80-talet skulle jag säga.

Zooey Deschanel ryktas som en möjlig Betty Brant.

http://comicbookmovi...4/news/?a=25077
Batman Begins

The Dark Knight

#310 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 15 November 2010 - 07:40

SSS, jag tror du blandar ihop Charlie Sheen med Martin Sheen. Charlie är sonen, som väl spelade börjshaj i Wall Street och bland annat är med i två och en halv män. Martin Sheen har bland annat spelat USA:s president i Vita huset, skurken i Spawn (för att ta ett uselt exempel) osv osv. :)

#311 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 15 November 2010 - 08:34

Båda var med i Wall Street. Enda anledningen till att jag vet det är att de passerar varandra i en scen i Hot Shots 2 där de pekar på varandra och säger "I loved you in Wall Street!" Och jag är medveten om de flesta andra roller Martin gjort, det var vara i det här fallet jag inte hade nån koll. :P

Okej, back on topic...

#312 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 18 November 2010 - 08:55

Define irony: Stjärnan från TV-serien "Rescue Me" har fått rollen som en figur som har dött i Spider-Man serierna.

http://www.hollywood...pider-man-46702

Tja, jag tyckte i alla fall att det var rätt roligt. Men så är jag ganska lättroad, förstås... :P

#313 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 December 2010 - 09:13

Chris Zylka som Flash Thompson. Hm, intressant.. :P

Peter Parker finds his Flash Thompson: Chris Zylka (Who?)
Dec 9, 2010

Posted Image

Flash Thompson has been bullying Peter Parker since before Peter became Spider-Man. They even were introduced in the same comic-book issue—Amazing Fantasy #15. The Spider-Man reboot—and Peter's entire backstory—wouldn't be the same without him.

The good news is, the role of Flash has just been cast. And the part goes to ... Chris Zylka.

Chris who?

If you're unfamiliar with Zylka and his work, you're not alone. Zylka has been cast alongside far more recognizable actors, as The Wrap reports:

Zylka joins Andrew Garfield and Emma Stone in the Columbia movie, which co-stars Martin Sheen, Sally Field, Rhys Ifans, Irrfan Khan, Denis Leary, Campbell Scott, Julianne Nicholson and Annie Parisse.
Zylka's current credits include My Super Psycho Sweet 16, My Super Psycho Sweet 16 Part 2 and Untitled 3-D Shark Thriller (2011). But obviously he managed to convince casting directors that he was the right guy for the job of pushing around Peter Parker.

And if he isn't, well, there's always the next reboot. ...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#314 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 11 December 2010 - 00:38

Det beror nog på kostymen, men jag tyckte först att Chris Zylka såg lite för snobbig ut för att spela Flash Thompson. Men vad 17, jag hade aldrig trott att den förra Flash skulle spela varulv i True Blood, så vad vet jag?

Har insett att ingen har postat nån av bilderna på Emma Stone med blont hår, så jag tror jag passar på och gör det nu.

Posted Image

Som en heterosexuell kille kan jag bara säga... Holy s**t. Och som ett Spider-Man fan kan jag bara säga... Holy s**t.

Sen har de första bilderna från inspelningen kommit.

http://www.superhero...film/set-photos

Ser ut att vara en ganska dyster tillställning. :( Och jag tror inte att det är Men in Blacks årliga picknick som har blivit inställd p.g.a. regn...

#315 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 11 December 2010 - 03:02

Verkar som Gwen just varit på begravning... törs man undra om det inte är hennes far som har dött?

Känns dock liite väl tidigt att döda Kapten Stacy i första reboot-filmen, om det nu är hans begravning. Tittarna skulle bry sig betydligt mer om hans död om dom fick lära känna han i åtminstone 1-2 filmer innan han dödas i tjänsten.

#316 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2010 - 04:03

Verkar som Gwen just varit på begravning... törs man undra om det inte är hennes far som har dött?

Känns dock liite väl tidigt att döda Kapten Stacy i första reboot-filmen, om det nu är hans begravning. Tittarna skulle bry sig betydligt mer om hans död om dom fick lära känna han i åtminstone 1-2 filmer innan han dödas i tjänsten.

Ja, och sedan döda henne runt film 5-6. Han borde kunna bli ihop med MJ runt 8-10. ;)

Skämtosido, jag tror det är Uncle Ben's begravning.

Edited by Crusader, 11 December 2010 - 04:10.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#317 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 December 2010 - 23:27

Efter att ha sett bilderna från inspelningen och bilden på Flash Thompson,som en heterosexuell kille kan jag bara säga... Holy s**t. Och som ett Spider-Man fan kan jag bara säga... Holy s**t. Känner mig helt vild rakt av!
Batman Begins

The Dark Knight

#318 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 December 2010 - 19:38

Nja, riktigt så dåligt tycker jag inte det verkar?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#319 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 December 2010 - 18:11

Jag tyckte ju att det var hett. Jag har inte skrivit nånting negativt i den här tråden.
Batman Begins

The Dark Knight

#320 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 14 December 2010 - 19:11

Jag vet. Jag bara driver med dig. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#321 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 14 December 2010 - 19:52

Jag blev inspirerad av positiviteten av ett tidigare inlägg härna på tråden.
Batman Begins

The Dark Knight

#322 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 December 2010 - 20:00

Lite lösa rykten och spekulationer säger att Peter Parkers föräldrar ska vara med (troligtvis i flashbacks då, såklart) och att en karaktär ska heta Van Alter, som SKULLE kunna vara en snubbe som var en slags prototyp till Green Goblin enligt en obskyr Spider-Man-tidning.

#323 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 December 2010 - 20:05

Jag blev inspirerad av positiviteten av ett tidigare inlägg härna på tråden.

Ah, det missade jag. :P

Så läånge de gör något bra av filomerna, inte strävar bort från serierna eller koncentrerar sig på att hålla sig borta från de andra filmerna (alltså skippar Green Goblin, Doc Ock, Lizard, Wenom, Sandman, Green Goblin 2 osv). Och att de inte försöker göra en Batman Begins utan gör något som passar Spider-Man. Och snälla, en bra Spider-Man theme som man kan nynna på hemma!
-Sora, Kingdom Hearts

#324 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 December 2010 - 10:45

Det vore ju smart att inte börja med någon av de skurkar vi redan har sett, utan att de ungefär som Batman Begins börjar med något "nytt", alltså något vi inte redan har sett (typ Lizard om han nu är med), för att sedan komma med sin version av Green Goblin, Doc Ock osv. Fast Venom slipper jag gärna. ;)

Men det finns små ledtrådar om att de går lite den vägen, att Norman Osborn finns där någonstans i bakgrunden i början och kanske dyker upp som skurk i en senare film. Och det är ju trevligt att de kör med Gwen Stacy nu. Jag undrar egentligen hur mycket Ultimate Spider-Man och hur mycket "riktiga" Spider-Man som är inspirationen.

#325 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 December 2010 - 20:53

Nej, jag håller med om att det är en bra idé att köra något nytt. Green Goblin var ju inte den fiende som Spider-Man slogs mot först. Som du sa, hans närvaro kan kännas av.
Vad jag menade var att jag hoppas inte att de skippar de skurkarna helt. :)

När det gäller Gwen Stacy så verkar det iallafall inte vara Ultimate Spider-Man där hon ju är typ raka motsatsen av vad orginalet är.
-Sora, Kingdom Hearts