Ah, då kan jag fråga ut dig lite om PS3.
T ex vilka video format stöder den? Jag har försökt kolla upp det man det står oftast bara "De flesta formaten". Stöder den t ex wmv, AVI, mov osv.?
Ang. Menysystemet så har de baserat det på Sonys vanliga Menysystem som är på deras TV-aparater, PSP osv. så att folk som är vana vid det systemet ska ha enklare men visst låter det rätt krongligt för oss vanliga dödliga som inte har så mycket Sony.
Resistance: Fall of Man är jag jätteintreserad av så det du sa låter bra.Stämmer det föresten att mellansekvenser består av stillbilder?
MotorStorm är jag rätt intreserad av. Det ska vara det snyggaste spelet som hitils ha gjorts, har jag läst. Jag är den typen som tycker att motor sport spel är det tråkigaste som finns (Eller nästan iallafall) vanligtvis. Men är MotorStorm ett spel som man kommer tycka om även om man vanligtvis inte är så intreserad?
Formaten den stöder är: blu-ray, dvd, super audio cd (dock enbart via hdmi), cd, mpeg1, 2, 3 och 4, tiff, jpeg, atrac, avi, avchd, wma och aac.
Obs att detta är efter en koll i maskinen samt i manualen, jag har inte kollat alla formaten för hand. Jag har dock kopplat ihop dem via windows media player 11 utan problem.
Resistances mellansekvenser är stillbilder som det zoomas in på och efterföljande korta animerade sekvenser med in-game-motorn som går från svartvitt som bilderna till färg. Även när det är rörligt så känns det lite journalfilm.
Jag tycker MotorStorm är snyggt. Det är i mina ögon, på min tv, jämförbart med DIrt om du sett det. Om man satt sig ner och verkligen detaljstuderade det så vinner säkert det senare då det har färre bilar samtidigt men när man kör så är det inget jag kan se till något av spelens fördelar. Bägge är snygga.
Det är ju inte Gran Turismo, organiserad bankörning på bana utan kaotiskt guppande, hoppande, knuffande. Mer jämförbart kanske med Waveraceserien. Det finns ett demo att ladda hem så kan du avgöra vad du tycker, det är inget jag kan veta.
Liksom, även jag som gillar racingspel gillar ju inte alla racingspel.
Redigering: Formatet wmv stöds inte utan det ska vara wma.
Edited by DanielSchenström, 01 September 2007 - 14:19.

This topic is locked