Jump to content

Photo

Doctor Who | Säsong 1/27

• Please log in to reply
489 replies to this topic

#301 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 May 2007 - 12:26

Enda grejen som jag tycker är synd:

In the broadcast version of this episode, a sound cut was made in the scene at Albion Hospital where Dr. Constantine's face transforms into the gas mask. There was supposed to be the sound of his skull cracking as the change happened, but it was felt to be too horrific and was therefore cut.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#302 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 May 2007 - 12:38

:(

Det var tråkigt. Men jag är inte förvånad med tanke på hur restriktiva dom är i england. Gillar inte att dom gör ingrepp liknande detta. Det hade ju förstärkt scenen ännu mera. Just den scenen var väldigt spännande och bra gjord med läcker CGI samt sättet som Richard Wilson (Dr Constantine) agerar på.

Btw, jag vet att denna fråga varit uppe tidigare i tråden men stämmer det att vi får oklippta versioner av Doctor Who på SVT? Jag spelar in serien men får olika speltid på varje avsnitt. Nu kan det ju vara så att avsnitten har olika längd men det finns ju andra serier där speltiden är ungefär lika lång på samtliga avsnitt.

#303 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 11 May 2007 - 16:26

Väldigt kusligt avsnitt.
Tyckte det var lite roligt när Doktorn blev hänvisad till Doktorn.

En sak jag tyckte var konstigt i detta avsnittet var att jag inte såg eller hörde något om bad wolf, finns det ingen bad wolf nämnande i detta avsnitt?(the empty child)?

#304 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 May 2007 - 16:29

Inte mer än att doktorn fick påpekad hur stor näsa och hur stora öron han har.. :P

//Peak

sixty six."

#305 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 12 May 2007 - 16:09

Ja, nu har jag sett det också. Lysande avsnitt! Riktigt läskigt, en spökkänsla igenom hela avsnittet, utom när Jack var med. *skratt* Vilken kille! En riktig charmör och luring! :lol: Gasmaskerna och det lilla barnet var hemska. Ryser över ryggen... Och vill se nästa avsnitt NU!
Håller nästan med Marie att detta var det bästa avsnittet på hela säsongen. :) BRA!!
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#306 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 May 2007 - 18:36

The Empty Child.
Mycket bra avsnitt. :) Gillade Jack. Scary med gasmask folket undrar vad de vill ska bli spännande att se fortsättningen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#307 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 12 May 2007 - 21:28

Ahh, borde nästan hålla sig till det som körs på SVT. Som det är nu blir det lite lätt schizofrent med Army of Ghosts från den nya serien och del tre av The Ark In Space med Tom Baker från S. 12, efter varann. Har dragit ner några AudioWho också med gud-vet-vem (Peter Davison?) för nattskiften på jobbet.

Dags att lugna sig lite. :P
Climbing to the Moon...

#308 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 May 2007 - 21:44

Dags att lugna sig lite.

Nej, nej! Det är nu det börjar. Andas, sov, lev Doctor Who. Ingenting annat!

Be one with the body... Aj, nej, det där var visst Star Trek.

//Peak

sixty six."

#309 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 12 May 2007 - 22:15

Försökte bygga en lego-TARDIS häromdagen med min yngsta systerson men han var måttligt intresserad. Tog det nästan personligt - dags att ta ett litet kliv tillbaka ändå känns det som. ;)

Vem är din favorit doktor förresten vad det gäller audio-cd? En massa att välja på där. Till och med Paul McGann har väl gjort ett antal?
Climbing to the Moon...

#310 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 May 2007 - 22:19

Favorit Big Finish-doktor?... Paul McGann och Colin Baker (speciellt med Evelyn).

Lista över vilka som är med i vad: http://www.bigfinish...ain/index.shtml

//Peak

sixty six."

#311 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 12 May 2007 - 22:26

Jo du... "A new Doctor Who play on double CD every month..." Kommer att ta ett tag innan man når McCoy/McGann om man nu ska försöka hålla sig trogen ordningen. Eller blandas det friskt från epokerna?

Tid och energi. Förr eller senare är man där. :)

Edited by Thinice, 12 May 2007 - 22:27.

Climbing to the Moon...

#312 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 May 2007 - 22:29

Det blandas friskt bland epokerna, så på det viset är det lungt.. ;)

//Peak

sixty six."

#313 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 12 May 2007 - 22:46

Lugnt? :lol: Hade en sån fin plan att börja 1963 och jobba mig framåt, men det grusades snabbt när Eccleston visade sig helt, helt underbar.

Kanske lika bra att att bara köra på. ;)
Climbing to the Moon...

#314 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 May 2007 - 23:34

Paul McGann är mycket bra som doktorn i audiona och hans sidekick Charlie är också mycket bra. Det är dock en väldigt allvarlig doktor, inte alls lika mycket humor som t ex Eccleston och Tennant. Det är väl inte Colin Baker som låter exakt som Rowan Atkinson väl? Jag blandar ihop dem, men han är bra också när man vänjer sig av med att se RA för sitt inre öga. ;)

Jag håller med om att Eccleston är helt fantastisk. Synd att han hoppade av så fort. :(

Edited by Marie Morot, 12 May 2007 - 23:49.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#315 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 12 May 2007 - 23:35

Nix, det är doktor 7 som Marie tycker låter som Atkinson.. :P

//Peak

sixty six."

#316 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 May 2007 - 23:39

Marie, spoiler??
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#317 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 12 May 2007 - 23:50

Sorry. Jag mistänker att alla vet om det, men jag har lagt in det i en tagg nu. :blush:

#318 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2007 - 23:55

Jag håller med om att Eccleston är helt fantastisk. Synd att han hoppade av så fort. :(

Fast hoppade han verkligen av? För vad jag har hört så var det planerat från början att han bara skulle vara med 1 säsong och att det igentligen bara var tänkt att nya Doctor Who? skulle ha 1 säsong.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#319 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 May 2007 - 23:57

Duktig flicka ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#320 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 May 2007 - 00:24

Det jag hörde var att han hoppade av för att han inte ville riskera att fastna i rollen, men nog tycker jag att ett par säsonger till inte hade gjort att han fastnat i något typecastingträsk. Han är en för bra skådis för det.

#321 Freja42

Freja42

Senior Commander

• Members
  • 369 posts

Posted 13 May 2007 - 20:13

Ha! Jag hittade flera avsnitt och var tvungen att titta. Som om en kniv var mot min strupe. ;)
Anyways, spoiler för avs. Boom Town Jag såg att den walesiska skylten i början av avsnittet, där står det Project Blaidd Drwg, vilket betyder Bad Wolf på walesiska!! :D För en gångs skull så är jag uppmärksam. ;)
--Freja
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#322 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 16 May 2007 - 07:55

Det jag hörde var att han hoppade av för att han inte ville riskera att fastna i rollen, men nog tycker jag att ett par säsonger till inte hade gjort att han fastnat i något typecastingträsk. Han är en för bra skådis för det.

Helt klart. Såg om 28 Days Later häromdagen inför 28 Weeks Later och det dröjde länge innan jag kopplade att det var Eccelston som spelade majoren. Totalt annorlunda: utseende, kroppsspråk, rubbet. Han om någon skulle ha överlevt några år som doktorn.

------------------------------------

Har varvat andra säsongen av den nya serien med det mesta av fjärde doktorn nu, och vet inte vad som är värst: Att Rose faktiskt fastnar i en parallell dimension till slut eller att Tom Baker bränner ett hål i halsduken i The Ark in Space. Tur att det inte fanns Internet 1975 i vart fall, skulle ha blivit ett jävla liv i de olika forumen. :D

Edited by Thinice, 16 May 2007 - 08:06.

Climbing to the Moon...

#323 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 May 2007 - 19:47

Jack: "Dont look like talking."
Rose: "Dont feel like dancing."
:lol:

Cap. Jack saves the day. :) Trevligt att Doktorn litade på Jack i slutet och var säker på att han skulle rädda dem. :)

Väldigt spännande där mot slutet med alla Mommy-Zombies. :D Heh, och Jack ridandes på bomben. :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#324 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 May 2007 - 20:01

:upset: Varför funkar inte påminnelsen helt plötsligt? :upset:

Nu rattar jag snart in internetkanalen. :angry:

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#325 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 May 2007 - 20:10

Everybody lives! :D

Doktorn är lycklig som ett barn för att han lyckas rädda alla. So happy. Jack ridandes på bomben... *host*

Jacks kommentar om att doktorn inte bär vapen: "You have a banana and in an emergency you can ...put up shelves." :lol: