Jump to content

Photo

Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett

• Please log in to reply
628 replies to this topic

#301 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 May 2007 - 17:07

Jag gillar Knight Riders intro mest för musiken och VO:n i början men Six Feet Under är så vida överlägset bättre att det inte ens är roligt. Speciellt med tanke på att Knight Rider nog kommer att vinna.

Fast jag har ju bara mig själv att skylla som nominerade KR. :(

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#302 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 May 2007 - 18:31

Kan inte påstå att jag gillar KR-introt så pass att det är värt en röst egentligen, men Six Feet Under var snudd på tråkigt (därför föll min röst på KR).

Edited by XC, 10 May 2007 - 18:32.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#303 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 May 2007 - 19:20

Svårt att välja i dag :upset:
Gillar ju båda intron till MillenniuM och ReGenesis
fick bli MillenniuM
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#304 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 May 2007 - 19:26

Ska ta och se ReGenesis någon gång.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#305 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 May 2007 - 19:28

Ska ta och se ReGenesis någon gång.

En riktig bra serie :)
plus att det är korta säsonger (13 avsnitt)
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#306 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2007 - 19:32

Tyckte inte det var det mista svårt och välja...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#307 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 20:08

En fråga ang. förra duellen: VEM hoppade 7 fot över VEM?

MillenniuM fick min röst. Bra musik, mörkt och mystiskt, visar en samhällsbild som är grunden i serien
Orkade knappt se genom ReGenesis introt så tråkigt det var.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#308 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 May 2007 - 22:03

MillenniuM gillar jag för attdne är så fylld med symbolik. Bara MM i titeln på serien :thumbsup:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#309 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 11 May 2007 - 22:10

MillenniuM är den bättre serien, men Regenesis har det bättre introt, tycker jag.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#310 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 May 2007 - 23:23

Nej ReGenesis har både det bättre introt och är den bättre serien.

Fast jag gillar Milenniums vinjett också. Framför allt bra musik.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#311 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 May 2007 - 08:22

En fråga ang. förra duellen: VEM hoppade 7 fot över VEM?

Sorry. Miss av mig - har ändrat det nu till: 7 fot över... det var allt som krävdes av Knight Rider för att knipa biljetten denna rond. :) .

Du vet väl att vi skriver upp i första posten hur många poäng en vinjett förlorar/vinner med?

Edited by XC, 12 May 2007 - 08:23.

fqq5BYam.jpg

#312 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 May 2007 - 08:26

Nej, Wylie. Både du PEak har rätt - och fel. MillenniuM har den bättre vinjetten och är den bättre serien.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#313 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 May 2007 - 09:49

Vem nominerade Ika i rutan, nog sämsta introt i hela tävlingen. :o Enkelt val: Mutant X.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#314 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 12 May 2007 - 09:52

Jag tror det var Thinice.

#315 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 May 2007 - 10:15

Svårt - ingen direkt som jag störtgillade...

Fick bli slantsingling.

fqq5BYam.jpg

#316 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2007 - 14:29

Vem nominerade Ika i rutan, nog sämsta introt i hela tävlingen. :o Enkelt val: Mutant X.

Nja, så dåligt är det inte: Och en trevligt nostalgi tripp. :D

Men vinner lär den ju inte göra. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#317 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 12 May 2007 - 15:03

Ika i rutan gav mig faktiskt ett gott skratt. Aldrig hört talas om programmet, och introt var flummigt urflippat nog för att det skulle vara roligt första titten. Så bonuspoäng för det. ;)
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#318 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 May 2007 - 15:10

Missat Ika i Rutan? Programmet som levererade frasen "Hundra Miljoner Tusen"? :o :P

fqq5BYam.jpg

#319 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 May 2007 - 15:11

Ika i Rutan var ett barnprogram runt början på 90-talet. Hon är lite som en pratande mimare och hon använde väldigt lite rekvesita utan förmedlade sina historier med sin fantasi och att klä ut sig.
Hon hade en pojkvän som var ett mänskligt Skelett i natrurlig storlek (Jag ville alltid ha ett likadant efter det, och vill det fortfarande. :P ) fast jag minns inte namnet på honom. Bengt tror jag det var.

Heh, det ända jag minns igentligen från serien var när hon skulle handla och hade Skelettet i en shopping vagn. :P Och när hon vann "hundra miljoner tusen". :D
-Sora, Kingdom Hearts

#320 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 12 May 2007 - 15:20

Ika i rutan var en av mina femtioelva favoritbarnprogram som barn. :D

Hon hade en pojkvän som var ett mänskligt Skelett i natrurlig storlek (Jag ville alltid ha ett likadant efter det, och vill det fortfarande. ) fast jag minns inte namnet på honom. Bengt tror jag det var.

Jag har för mig att han heter Åke.

#321 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 12 May 2007 - 15:21

Det finns ju godbitar på You Tube om man vill fördjupa sig... :)

Ika I Rutan - Ika som uppfinnare

Varning utfärdas för känsliga. :P

fqq5BYam.jpg

#322 Reifu

Reifu

Commander

• Members
  • 189 posts

Posted 12 May 2007 - 18:29

Heh, måste ha missat det... Fast jag har aldrig varit mycket för svenska kanaler/program, så satt nog och tittade på Simpsons på Sky One istället i början av 90-talet. :P
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#323 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 12 May 2007 - 21:04

Jag tror det var Thinice.

Jo det var jag - och det satt hårt inne, helt klart. Plus för annorlunda och nyskapade stil under en period då även barnprogrammen led av för mycket pudelfrissa (sent 80-tal). Minus för ångesten - 20 år senare och det kryper fortfarande under skinnet. Ren ondska. :(

Ett tappert försök att vara objektiv... :P

Varning utfärdas för känsliga. :P

:lol2:

O ja - ska försöka hålla mig från att klicka.

Tack ska du ha.
Climbing to the Moon...

#324 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 May 2007 - 21:18

Ika i Rutan låter som Vilse i Pannkakan :ph34r: den största styggelsen i barnvärlden *ryser i hela kroppen*
Får fortfarande mardrömmar när jag tänker på vad SVT utsatte oss barn för i mitten av 70-talet

Edited by Georgia, 12 May 2007 - 21:19.

#325 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 12 May 2007 - 21:43

Vidhåller ändå att Pannkakan var någorlunda pedagogisk. Storpotäten var trots allt en storpotät. Ika... lite svårare att definiera. Någon sorts komparativ studie i spandex, med lätt individualanarkistiska undertoner. Eller nåt. :P

Edited by Thinice, 12 May 2007 - 21:46.

Climbing to the Moon...