Jump to content

Photo

Heroes - Säsong 1

• Please log in to reply
354 replies to this topic

#301 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 13:42

Stan Lee's cameo var häftig, även om den var väldigt liten och snabt över. :lol:

Övergripande bra avsnitt måste jag säga, även om jag fortfarande tycker att Sylar är en trist karaktär spelad på ett bra sätt av Quinto. Synd att en sådan skådespelartalang inte används bättre.

#302 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 22 November 2007 - 11:50

Blir bara mer spännande...och invecklat! Vad är det för konstig organisation egentligen?

Jepp Sylar är tråkig, underligt då han ändå är en psykopat
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#303 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2007 - 14:04

Håller med dig, konstigt nog så är Sylar - som ändå är seriens storskurk - den minst engagerande karaktären. Kanske för att det inte sker någon direkt djuplodande utveckling, han glider mest omkring och kapar gåvor...

Intressant detalj och få träffa Hiro som liten. Ganska ironiskt att han var så nära den hejaklacksledare som han sedan skulle komma försöka rädda. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#304 susclas

susclas

Lieutenant

• Members
  • 77 posts

Posted 22 November 2007 - 14:23

Någon mer än jag som upplevde det senaste avsnittet som lite "ryckigt" och smått "osammanhängande"?
Precis innan dom bryter för reklam den andra gången (tror jag det var) så kom Claire ut ur huset svårt skadad men på väg att läka, men kan lista ut att hon lyckades att ge Ted sprutan med lugnande medel. Utanför huset ser man Claire's familj, bror, mamma, pappa, Thompson (Eric Roberts karaktär), Haitiern och Matt. Sedan bryter dom för reklam och när dom kommer tillbaka så ligger även Matt omhändertagen tillsammans med Ted och båda är till synes nedsövda. Hur hände det? Gick han med på det frivilligt? Rörig handling? You bet! :(

Edited by susdan74, 22 November 2007 - 14:34.

#305 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2007 - 14:27

Det tänkte jag aldrig på om jag skall vara ärlig...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#306 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 26 November 2007 - 10:54

Jag tänkte nog att allt hade gått väldigt fort men sedan tänkte jag att det var väl bra för annars skulle det dragit ut på tiden. De kan ju inte preis visa allt, men ändå...skulle nog vilja veta hur Parkman hamnade där

#307 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2007 - 14:45

Det skulle som sagt varit trevligt med en bättre förklaring på hur han hamnade där. Inte för att man kan få allt som blodeuedd skriver men nog fanns det väl ett smidigare sätt att lösa det hela på än det vi fick se i avsnittet.

#308 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 30 November 2007 - 18:35

Jag antar att de hade slut på ideer. Hur skulle de få alla att glömma för var ju mängder av folk där som sett mycket. Hur skulle de sedan få Parkman kidnappad? Jepp de tog den enkla vägen.

Spännande slut. Men trots att Sylar blev lite mer psykopatisk så nej han är tråkig. Jag menar han till och med ser ju skum ut. Nu hoppas jag mest att nån tar livet av honom innan säsong 2.

#309 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 December 2007 - 15:41

Senaste avsnittet är sådär då Malcolm McDowell dyker upp som Linderman. Jag gillar inte Malcolm McDowell speciellt mycket och är fortfarande besviken på att det är just han som spelar den karaktären.Men man kan inte få allt som det så fint heter. :D

#310 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 04 December 2007 - 18:36

Jag kan ännu inte placera honom men det enda som jag vet är att jag inte gillar honom. Men ändå kan jag så se honom som Linderman. Måste vara för att jag inte är särskilt förtjust i Linderman

Edited by blodeuedd, 04 December 2007 - 18:42.

#311 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 December 2007 - 14:14

Ohhh Malcolm McDowell har varit med i väldigt mycket. Hans insatser IMO är också väldigt varierande, allt från acceptabelt till uruselt. Ta dig en titt på hans insatser via IMDb. Kanske hittar du något du sett honom i. Jag kommer ihåg honom mest för han fina insats i mini-serien I, Claudius från 70- talet. Samt fö att han med sin medverkan som Soran, totalt förstörde Star Trek: Generations.

Men det ligger något i det du skriver. Tycker man inte om Linderman så passar han perfekt in i den rollen. Det är nog jag som byggt upp en förväntan om hur Linderman skulle vara och så blev jag väl besviken på hur Malcolm McDowell gestaltar den rollen.

#312 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 December 2007 - 14:24

Jag stör mig lite på att nästan alla nya karaktärer som kommer in i serien har en gåva av något slag... Visst bygger serien på folk som har mutationen, men man får träffa väldigt få framträdande karaktärer som inte har någon gåva. Och de få som introducerats verkar nu en efter en visa sig ha gåvor de också... Stör mig lite på det, majoriteten av befolkningen i världen ka väl inte bära på den där genen... ;) Då skulle väl inte Prof. Suresh d.ä. behövt åka från indien till New York för att hitta dem. :P

fqq5BYam.jpg

#313 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 06 December 2007 - 15:45

Jag stör mig på... öh, serien i sin helhet. Den hade märkliga inkonsistenser ända från början men efter halva säsongen trappades dessa upp allt mer och den blev alldeles flummig och spretig. Karaktärerna flänger hit och dit och dyker upp från ingenstans (Andos plötsliga återkomst precis när Hiro hamnade i knipa var bara "jaha...?"), deras motivationer tycks ändras från avsnitt till avsnitt (farsan Bennet, 'nuff said) och episoderna är fyllda med bisarra tillfälligheter, skruvade vändningar och konstiga situationer. Som när Hiro för att kunna kanalisera sin kraft sökte efter svärdet (som han märkligt nog inte behövde från början) och blev kidnappad av ett gäng hejdukar... som arbetade för hans far. :huh:

Varför kontaktade han inte bara sin son själv, efter att ha låtit sitt folk spåra upp honom? Varför all denna artificiella BS-dramatik? Bara för att serien handlar om folk med magiska krafter så verkar producenter och författare tro att de har kraften att skriva en vettig story utan att ens försöka. För att parafrasera XC:s sig - "do they just pull this stuff out of their butts or do they actually think about it beforehand?"

I början såg man fram emot varje nytt avsnitt. Nu tittar jag mest av ren rutin. *snark*

#314 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 December 2007 - 16:26

Håller med om det där sista. Jag brukar normalt kunna ha överseende med en hel del men igår kändes det inte som om jag tittade för att få reda på vad som skulle komma att hända.

Och jag tänkte inte på att det där citatet passade in på seriens spretiga story. :lol:

fqq5BYam.jpg

#315 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 07 December 2007 - 14:42

Jag har överseende med det mesta när det kommer till Heroes....klart det betyder inte att jag kommer att tänka samma sak med S2 eller s3. Det kan bli som Lost där jag helst vill att ön skall sprängas i bitar.

Malcolm McDowell...sett honom i en mängd saker men kan inte säga varifrån han irriterar mig. Nånstans på IMDB listan var det nog,

#316 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 December 2007 - 14:35

Malcolm McDowell...sett honom i en mängd saker men kan inte säga varifrån han irriterar mig. Nånstans på IMDB listan var det nog,

Han har ju en mer blandad filmkatalog än John Malkovich. Toppar som "A Clockwork Orange" och "Jag, Claudius" men betydligt fler bottennapp. Var den mannen har hittat sina agenter genom åren vill jag inte veta. Men jag tycker hans insats i Heroes är helt OK.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#317 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 December 2007 - 18:30

Jag slutade titta efter ca 10 avsnitt. Tyckte att det spretade och kändes aningen flåshurtigt i sina ansträngningar att peta in så mycket cooligheter som möjligt. Det blir liksom ofokuserat och uttunnat. Vad vill man säga med serien? Har den någon grundidé, typ X-men (utanförskap) eller Spider-man (att växa som människa)?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#318 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 December 2007 - 13:57

Jag tycker att dom lyckats tackla både utanförskap samt att växa som människa i dom avsnitt som hittills har visats på svensk TV.

#319 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 December 2007 - 20:22

Jag tycker mest att de berör de ämnena, inte att ämnena är särskilt centrala. Tycker det är en soppa där man försökt klämma i så många ingredienser som möjligt. Ibland lyckas det, ibland inte.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#320 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 12 December 2007 - 22:14

Jag tycker mest att de berör de ämnena, inte att ämnena är särskilt centrala. Tycker det är en soppa där man försökt klämma i så många ingredienser som möjligt. Ibland lyckas det, ibland inte.

Frågan är om det finns någon riktig handling istället för att virra runt i tiden och massa annat
plötsligt sker utan att veta orsaken hur det har skett.

Är det här den nya trenden som serien Lost att det ska bli värre och
värre och ännu värre helt obegripligt?

Serien 4400 är väl bättre sammanhängande tycker jag
Det sker inte så mycket häftigt som det började. Lagom inbromsning i tempot
i vad som händer.

Edited by Supertreck, 12 December 2007 - 22:15.

#321 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts

Posted 14 December 2007 - 18:12

Jag tycker inte att det är så obegripligt. Visst finns det mysterier men inte i Lost störande klass. Och de ville väl visa hur det kunde ha gått, dock tyckte jag att detta var väl X-men aktigt.

Och jag måste säga att jag gillar Future-Hiro ;)

#322 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 December 2007 - 19:19

Håller med blodeuedd här. det har avsnittet var ett av de bättre på länge faktiskt. :) Jag gillar Hiro generellt och det är kul och se vem han utvecklats till. Vi får se hur mycket som ändrats nu när "vår" Hiro skall försöka rädda Claire igen. Intressant detalj att se att Nikki faktiskt lyckats sammansmälta(?) med Jessica.

Edited by XC, 14 December 2007 - 19:20.

fqq5BYam.jpg

#323 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 December 2007 - 14:42

Jag instämmer i hyllningskören till senaste avsnittet. Riktigt bra och Hiro är lika cool som vanligt.

#324 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 December 2007 - 17:57

Jag tyckar också denna serie er helt ok , min dotter sittar där slavisk , hennes favorit är jo givetvis Claire ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#325 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 17 December 2007 - 21:18

Ja tusan, det senaste var det första avsnittet på länge som faktiskt framkallade andra reaktioner än mentala axelryckningar.

1) Hur kan Peter ha överlevt explosionen när det var han som var bomben?

2) Varför åkte inte framtids-Hiro tillbaka till sitt förflutna möte med Peter? Hände det tidigare eller är det en paradox?

Det slog mig också hur fejk kärnexplosionen ser ut. Som om någon gudom skulle ha tappat en gigantisk dammsugarpåse mitt i New York. :P