Generöst av Adama och ge Tyrol chansen och få göra upp iaf. Men av Adamas sluttal och dömma så har Adama själv inte förlåtit sig själv för att han lät så många ur staben flytta ned på New Caprica. Och det började ju med Tyrol och Cally.
Det är säkert så till stor del, dock känns det som att det är något mer som ligger och pyr sakta men säkert hos Adama. Kan dock inte sätta fingret på exakt vad.
Jag anade faktiskt inte att just det där hade hänt mellan Apollo och Starbuck, men de byggde flashback'sen i den riktningen och jag tyckte det stod klart ganska tidigt i avsnittet att det var något som Apollo och Starbuck lämnar ouppklarat. Skall bli intressant och se huruvida man får ett svar på varför Starbuck handlade som hon gjorde efteråt.
Jag undrar om vi kommer få ett svar, framförallt undrar jag om vi kommer få ett ordentligt svar ska jag väl säga. Det ligger ju inte direkt i Starbuck's natur att vara alltför personlig. Men med Apollo känns det annorlunda, kanske att han får klarhet i det framöver.
För övrigt måste jag säga att det ibland är rätt svårt att skriva spoilerfritt då jag gärna vill hänvisa till något som man kanske får en förklaring på i avsnitt framöver. Ingen behöver dock oroa sig för jag har inte för avsikt att spoila någon.