Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3

• Please log in to reply
424 replies to this topic

#301 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2008 - 18:41

Generöst av Adama och ge Tyrol chansen och få göra upp iaf. Men av Adamas sluttal och dömma så har Adama själv inte förlåtit sig själv för att han lät så många ur staben flytta ned på New Caprica. Och det började ju med Tyrol och Cally.

Det är säkert så till stor del, dock känns det som att det är något mer som ligger och pyr sakta men säkert hos Adama. Kan dock inte sätta fingret på exakt vad.

Jag anade faktiskt inte att just det där hade hänt mellan Apollo och Starbuck, men de byggde flashback'sen i den riktningen och jag tyckte det stod klart ganska tidigt i avsnittet att det var något som Apollo och Starbuck lämnar ouppklarat. Skall bli intressant och se huruvida man får ett svar på varför Starbuck handlade som hon gjorde efteråt.

Jag undrar om vi kommer få ett svar, framförallt undrar jag om vi kommer få ett ordentligt svar ska jag väl säga. Det ligger ju inte direkt i Starbuck's natur att vara alltför personlig. Men med Apollo känns det annorlunda, kanske att han får klarhet i det framöver.

För övrigt måste jag säga att det ibland är rätt svårt att skriva spoilerfritt då jag gärna vill hänvisa till något som man kanske får en förklaring på i avsnitt framöver. Ingen behöver dock oroa sig för jag har inte för avsikt att spoila någon. :lol:

#302 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 January 2008 - 18:48

Kopierar mitt inlägg från spoiler tråden

Vilket tråkigt avsnitt *gäsp*
Lee blev ju total lurad av Kara, varför vara med honom och sen gå och gifta sig med Anders dagen efter i stort sett. Kara sjönk totalt i mina ögon.

Avsnittet var en aning mer intressant den här gången än förra gången jag såg det. Men Kara är fortfarande en stor besvikelse. Har aldrig varit riktig förtjust i henne, men här sjunker hon totalt pga av hennes sätt.
Avsnittets flashbacks måste ju ha spelats in tidigare för senare användning. Och sånt gillar jag, att de inte kommer på sånt senare och måste fixa till skådisarna så att de ser likadana ut som de gjorde för ett halvår/år sen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#303 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 January 2008 - 19:01

Starbuck kanske gjorde så mot Apollo för att hon själv inte vet vad hon vill, hon verkar slitas mellan två världar och hon verkar ju fortfarande ha kvar känslor för honom. Kärlek kan få människor att göra dom mest konstiga saker ibland. Vi kanske får en förklaring framöver iaf även om man kommer tycka att det förändrar saken. Det är mycket med BSG som man kan relatera till själv, oavsett om man har varit i samma situation eller ej. Oftast har man ju åsikter om det mesta och en del tycker säkert att en sådan händelse inte gör speciellt mycket medans du, jag och säkert även andra tycker att det är fult och onödigt. :)

#304 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 February 2008 - 16:02

*bump*

Nytt avsnitt idag.

Kanal 5, 23:25 - 00:20
Säsong 3, avsnitt 10. "The Passage"

#305 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 February 2008 - 16:03

*jobbar i natt*

Ser avsnittet förhoppningsvis i morgon. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#306 weareborg

weareborg

Cadet First Year

• Members
  • 8 posts
  • Interests:Vetenskap, musik, scifi,

Posted 10 February 2008 - 17:31

*bump*

Nytt avsnitt idag.

Kanal 5, 23:25 - 00:20
Säsong 3, avsnitt 10. "The Passage"

Bra att du påminner oss. Jag är ny här. Började följa BSG på repriser.
Sorgligt att jag missade när de gick på riktigt. Men skaffade DVD recorder
så jag slipper vara vaken sent på natten.

De DVD boxar som släpps har de region 1 eller är de för USA kanada kanske?

Vilken affär i Stockholm har bästa sortimentet med scifi på DVD? Jag har läst lite scifi noveller och böcker från det jag var i tioårsåldern sådär men haft långt uppehåll.
gillade 7of9 eller vad hon heter i Star Trek. Fast BSG är mycket bättre. BSG är nog den bästa TV serien jag sett.

Fast Kara Starbuck har en knepig roll. Rollen var ju en kille i äldsta serien kan det ha
inverkat. De gör henne så tuff som möjlig. Boxas som en hel karl som vi sa förr innan
ROKS gjorde det omöjligt att säga. Trichia Helfer var en jävel på att slåss också.

Det jag gillar bäst är spelet mellan alla personerna. Själva skjutandet och flygandet
och allt tekniskt är j ukul också men intrigen gör BSG till en höjdare.

Han foskargeniet är för galen. Han är så egotrippad att det är svårt tycka om honom.

Undra vilken roll han kommer att få i sista säsongen.

De hade ju hunnit spela in några avsnitt men sedan kom strejken. Vet någon om de
har råd att spela in resten, rykten går att strejken snart är över. Hoppas de klarar
budgeten så vi får se ett bra avslut på serien.

Edited by weareborg, 10 February 2008 - 17:34.

#307 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 February 2008 - 14:54

Jag är ny här.

Välkommen till forumet! :)

De DVD boxar som släpps har de region 1 eller är de för USA kanada kanske?

Vilken affär i Stockholm har bästa sortimentet med scifi på DVD?

Om en film eller en box är region 1 så betyder det att det är en amerikansk/kanadensisk utgåva. Battlestar Galactica säsong 1-3 finns även utgiven i en brittisk utgåva och säsong 1 & 2 finns i en svensk utgåva med svensk text. Den svenska utgåvan av säsong 3 släpps 28/5.

Angående butiker i Sthlm så är t.ex. Webhallen och Science Fiction Bokhandeln två bra alternativ, men det finns fler butiker som säljer Sci-Fi på DVD.

Det jag gillar bäst är spelet mellan alla personerna. Själva skjutandet och flygandet
och allt tekniskt är j ukul också men intrigen gör BSG till en höjdare.

Du är inte ensam om att tycka det. Jag håller dom männskliga intrigerna som något av det bästa med BSG. Allt det andra bidrar ju till att helheten blir bra.

Han foskargeniet är för galen. Han är så egotrippad att det är svårt tycka om honom.

Undra vilken roll han kommer att få i sista säsongen.

Nä, han är bara ett missförstådd geni. Tycker att han är en av dom mest intressanta karaktärerna i serien och en av mina favoriter. :)

Jag tror att han kommer få en viktig roll, precis som så många andra av karaktärerna kommer få. Jag hoppas att han gör stordåd och inte motsatsen.

De hade ju hunnit spela in några avsnitt men sedan kom strejken. Vet någon om de
har råd att spela in resten, rykten går att strejken snart är över. Hoppas de klarar
budgeten så vi får se ett bra avslut på serien.

Jag tror att det löser sig, visst finns chansen att dom inte kan "knyta ihop säcken" så att säga men det är så många som vill se ett ordentligt slut så alla inblandade kommer garanterat att kämpa till sista blodsdroppen för att det ska bli så.

#308 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 February 2008 - 12:37

03x10

Ett riktigt bra avsnitt med fokus på framförallt Kat. Tycker att hon gör en hjältemodig insats och i dessa lägen kvittar det vad man har för förflutet. Alla är värda en andra chans. Tyckte att Starbuck var lite väl hård där ett tag men det var bra att se hur även hon kröp till korset när det verkligen behövdes.

Det som var nästan lika intressant är ju utveklingen på skeppet där Baltar är (finns det någon försvenskad översättning av Cylon Basestar?) . Baltar undrade var D'Anna tar vägen heöa tiden och hon verkade ju ha tagit det här med "döden" som en drog ett steg längre. Baltar fick även veta vad jag tror är viktig information av "hybriden" och han drog flera intressanta slutsatser till bland annat Hera och Jupiter.

#309 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 February 2008 - 12:27

Iofs tycker jag att det är dumdristigt av Kat och flyga ut den där sista gången, å andra sidan så tycker jag att det är bra att hon fick visa sig som en good guy innan hon lämnade in. Håller med om att StarBuck var lite hård mot henne, men å andra sidan brukar Starbuck ta uttrycket 'en kuff i rätt riktning' ganska bokstavligt. Kanske såg hon helt enkelt Kat tveka i ett läge där det inte fanns utrymme för tvivel. Det skall bli intressant och se hur D'Anna och hennes döds-drogs-projekt utvecklar sig, och vilken roll Baltar kommer att spela. :) (Jag skulle kunna säga att D'Anna är den som gör Cylonerna intressanta just nu men de flesta här skulle nog avfärda det som en jävig kommentar bara :P ). Jag vet inte om jag gillar kommentaren 'hon är Cylon, hon kan klara det' som levererades när Sharon/Athena återvände i början...

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#310 weareborg

weareborg

Cadet First Year

• Members
  • 8 posts
  • Interests:Vetenskap, musik, scifi,

Posted 16 February 2008 - 20:53

Jag vet inte om jag gillar kommentaren 'hon är Cylon, hon kan klara det' som levererades när Sharon/Athena återvände i början...

Tror det var hans längtan att visa att hon tillhör oss människor och att hon är solidarisk med oss
och inte med Cylonerna. Han älskar ju henne så han vill berätta att han litar på henne.

Men kan han verkligen göra det? Hon kan ju ha nåt dolt program som är farligt för dem alla.

Hon blev ju intervjuad och avslöja att massor dör i den nästa säsong också.

#311 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 February 2008 - 14:48

Nytt avsnitt idag. :)

Kanal 5 klockan 23:35 - 00:35
Säsong 3, avsnitt 11 "The Eye of Jupiter "

Edited by Cartman, 17 February 2008 - 14:49.

#312 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 February 2008 - 00:39

ARGH!!!
Hatar 'Fortsättning följer' avsnitt :angry:

Ett riktigt bra avsnitt och tur att vi bara behöver vänta en vecka till nästa avsnitt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#313 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 February 2008 - 09:44

03x11: Håller med. Hade visserligen på känn att det skulle bli så eftersom jag inte fick någon känsla av att man förberedde upptakten till slutet. Så Boomer får äntligen chansen att tala om för Athena att Hera lever. Utvecklingen här kommer att bli intressant och följa, och få se vad Laura och Adama kan tåta ihop som förklaring. Gullig avskedsscen mellan D'Anna, Caprica och Baltar. :P Det gick inte mig förbi att templet hette "temple of 5" och att cylonerna har "the finlal 5" kvar att avslöja. Skall bli intressant och se vem som är 'the choosen one' tippar på att det är chief. (Lade märke till hans plötliga superhörsel där i början, undrar om det betyder vad jag tror att det bertyder.) Appropå hörsel. Tycker det gått för fort mellan Apollo och Starbuck. -- BRA. Skall härda ut till nästa vecka. :)

Edited by XC, 18 February 2008 - 13:14.

fqq5BYam.jpg

#314 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 February 2008 - 12:36

Jag älskar "To be continued" avsnitt, cliffhangers FTW. :)

03x11

Ett av dom bättre avsnitten i andra delen av säsongen.

Tyrol hittade Temple of Five, men jag tycker sättet han hittade det på var rätt lustigt, det verkar ju som ni säger att han hörde något och blev nyfiken men hur kommer det sig att han hörde mer än vad alla andra gjorde?

Utvecklingen mellan Baltar, D'Anna och Caprica Six tilltar. Det känns som att det är upplagt för förvecklingar där. Snacka om triangeldrama... :lol:

Intressant att Hera kommer in i bilden igen, jag är rätt övertygad om att hon spelar en störra bild än vad som målas upp i avsnitten nu.

Scenerna där Athena får veta att hennes barn fortfarande är i livet var riktigt bra och det lär garanterat röra om lite i grytan.

Även ett ganska så "avancerat" drama mellan Appolo pch Starbuck. Förstår inte riktigt vad dom väntar på, antingen har dom en framtid tillsammans som ett par eller så har dom inte. IMO finns det inget mellanting. Får se hur detta utvecklar sig.

Får se hur det går där nere på planeten nu när det är mer än människor där nere, det är upplagt för ytterliggare komplikationer.

(Lade märke till hans plötliga superhörsel där i början, undrar om det betyder vad jag tror att det bertyder.)

Spoilertagga gärna dina funderingar om hur du tror det ligger till. *nyfiken* :)

#315 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 February 2008 - 13:12

Tyrol hittade Temple of Five, men jag tycker sättet han hittade det på var rätt lustigt, det verkar ju som ni säger att han hörde något och blev nyfiken men hur kommer det sig att han hörde mer än vad alla andra gjorde?

Eller kände. Hybriden på Cylon-skeppet talade ju om 'the choosen one'.

fqq5BYam.jpg

#316 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 February 2008 - 13:34

Eller kände. Hybriden på Cylon-skeppet talade ju om 'the choosen one'.

Jo, det är ju sant. Den förklaringen skulle fungera bättre än att han skulle ha hört något som ingen annan hörde. :)

#317 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 February 2008 - 13:30

03x12

Riktigt bra avsnitt och ett av mina personliga favoritavsnitt i säsong 3. Det verkar som att D'Anna har en helt annan agenda gentemot dom andra cylonerna. Dom andra börjar prata om att det kanske är dags att se över "problemet" och mycket riktigt, avsnittet slutar med att hela den modellen ska deaktiveras. Jag kommer ihåg hur besviken jag blev första gången jag såg avsnittet och jag är väl fortfarande det, även om det många gånger hjälper att se om avsnitt och få lite perspektiv till det hela.

Scenen mellan Athena och Helo då han sköt henne var riktigt stark, även om vi fick se dom återförenade innan avsnittet var slut. Det krävs lite att göra en sådan sak oavsett om man vet hur utgången kommer bli. Intressant att Caprica hjälper Athena att få bort Hera från skeppet och till en miljö med människor, men hon inser väl att offra Hera inte är någon bra idé.

Det mest intressanta delen av avsnittet IMO är när Tyrol inte klarar av att spränga templet, man kan ju fråga sig varför han hade det och om han kanske har andra intressen i att det inte sprängdes. Jag har mina egna teorier om Tyrol och hans förehavanden kan jag lova.

Jag gillar att Baltar räddade D'Anna där inne i templet och hur hon fick ta del av vilka "the final 5" är. Tycker lite synd om Baltar som inte får något svar av D'Anna och får fortsätta att leva med ovissheten om han är en cylon eller ej.

Även ett riktigt bra slut på avsnittet med scenen mellan Starbuck och Helo, där han visar henne att hon har ritat av samma symbol som man återfann i templet, bara det att den i templet är över 4000 år gammal. Det som Leoben tidigare sagt om att Starbuck's öde redan är förutbestämt får helt plötsligt en helt ny innebörd.

Edited by Cartman, 25 February 2008 - 19:40.

#318 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 25 February 2008 - 20:05

Tycker serien är seg. Dåliga effekter. Tråkig helt enkelt.... Försökte se ett avsnitt igår, men somnade. T.o.m. Babylon 5 är ju bättre

Edited by Darth Wiggy, 25 February 2008 - 20:06.

Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#319 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 February 2008 - 09:22

Gillar avsnittet. Jag har också mina teorier om varför Tyrol inte klarade av och spränga templet. Glad också att det fann en annan förklaring till kopplingen med sol bli supernova än rent hokus pokus. Talande scen mellan Dee och Apollo när Apollo ger Dee i uppdrag och hämta Starbuck.

Jag tycker man byggt upp en utbrytargrupp från Cylonerna med Sharon & Caprica som är mer 'människovänlig'. Nu flippade visserligen Boomer i det här avsnittet. Men jag undrar om hon inte var avundsjuk, jag tror hon avundas sin medmodell för att hon mer eller mindre vunnit respekt ombord på Galactica.

D'Annas egna lilla agenda har varit ganska intressant och följa. Undrar om det bara är en slump att Hera glider ur Cyonernas hhänder och tillbaka till människorna iom att man tar beslutet och frysa modell nummer 3. Nu återstår bara en fråga... vem bad hon om ursäkt för...? :unsure:

fqq5BYam.jpg

#320 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 February 2008 - 13:09

Jag tycker man byggt upp en utbrytargrupp från Cylonerna med Sharon & Caprica som är mer 'människovänlig'. Nu flippade visserligen Boomer i det här avsnittet. Men jag undrar om hon inte var avundsjuk, jag tror hon avundas sin medmodell för att hon mer eller mindre vunnit respekt ombord på Galactica.

Jag håller med, det är ju inte bara i ett avsnitt som dom har hintat om det utan jag tror att det är ett medvetet val och ett väldigt intressant sådant.

D'Annas egna lilla agenda har varit ganska intressant och följa. Undrar om det bara är en slump att Hera glider ur Cyonernas hhänder och tillbaka till människorna iom att man tar beslutet och frysa modell nummer 3. Nu återstår bara en fråga... vem bad hon om ursäkt för...? :unsure:

Jag tror inte att det är en slump, frågan är bara varför dom låter detr ske. Det finns ju en del olika scenarion om varför.

Jag vet faktiskt inte vem hon bad om ursäkt för. Men denna artikel kanske kan ge svar på det? Har dock inte läst den själv men vet av erfarenhet att dom brukar vara bra genomgångar till avsnitten.

#321 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 March 2008 - 15:38

Glöm inte bort... :)

Kanal 5
23:50-00:50
Säsong 3, Avsnitt 13 Taking a Break from All Your Worries

#322 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2008 - 13:16

03x13

Riktigt bra avsnitt. Starten på avsnittet var minst sagt annorlunda och väldigt smart. Något överraskande men smart och bra. Jag kommer ihåg första gången jag såg avsnittet och mer eller mindre tappade hakan och undrade vad som stod på. Intressant att alla mer eller mindre har ett personligt intresse av Baltar och hans förehavanden. Kanske inte så lustigt egentligen med tanke på vad han har uträttat i tidigare avsnitt. Men jag är fortfarande inne på att han bara är en bricka i ett stort spel, "hand of god" och allt det där. Detta kan ju öven skapa en hel del motsättningar inom besättningen, vilket vi delvis fick se i detta avsnitt men det finns ju chans att det eskalerar framöver. Roslin har ett extra litet öga på Baltar och i detta avsnitt var det bitvis svårt att läsa av vad hon egentligen tyckte. Under det där vidriga förhöret av Baltar (som jag verkligen tar avstånd till med tanke på att metoden är vidrig oavsett vem det gäller och oavsett om det är IRL eller i ett TV-Serie så finns det gränser för hur långt man får gå innan det blir omänskligt) så visade hon vad man skulle kunna tolka som en glimt av "detta är inte rätt" men när hon pratar så säger hon något helt annat. Då är Gaeta mer målmedveten med tanke på hans personliga agenda. Det Baltar säger till Gaeta om vem som egentligen blev tvingade i det dubbelspel som utspelade sig på New Caprica var bra och intressant sagt, man kan ju se det som Baltar gör men det finns även Gaeta's syn att se det på. Baltar hade ett val men med tanke på att det skedde under hot så var väl den situationen mer avgörande än dom gångerna som Gaeta var tvungen att fatta ett beslut. Utöver detta så var det även intressant men något uttjatat att se hur relationerna mellan Starbuck-Anders och Apollo-Dee utvecklar sig, på ett sätt tycker jag det är intressant att se hur ljuset sakta men säkert går upp för dom inblandade och att dom börjar förstå vad det är dom har att förlora innan det är försent, dock kan jag känna en viss mättnad att detta tar så mycket plats i varja avsnitt. Nåväl, ett som sagt bra avsnitt.

#323 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 March 2008 - 16:45

Ett bra avsnitt. Skönt att det börjar ordna upp sig mellan Dee-Lee-Starbuck-Anders, man börjar som du säger känna en mättnad på den intrigen. Visst fick man lite hicka när man fick se baren... men samtidigt så är det rätt logiskt att den uppkommit där. Det är ju inte som förr då man fick permis och arbete och privatliv har väl mer eller mindre växt samman för de flesta. Roslin tillhör mina favorit karaktärer faktiskt, utbrottet var så olikt henne så det inte kunde vara anat än fejk - men ändå bra spelat av Mary McDonnell. Baltar förstår jag mig inte på...

fqq5BYam.jpg

#324 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 March 2008 - 16:59

Det är vad jag alltid har sagt, Baltar är en missförstådd man. Jag är övertygad om att när serien väl är slut så kommer alla bitarna falla på rätt plats.

Vad är det du inte förstår med honom?

#325 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 03 March 2008 - 17:05

Varför han finns till? :P

Det konstiga är att han normalt drivs av sin överlevnadsinstinkt. Men här fick de droga honom för att han skulle säga något vettigt... Det finns säkert massor av anledningar för honom och vara övertygad om att de inte skulle döda honom, men om han inte fyller någon funktion i kombination på vad som hände på New Captica så borde han varit mer orolig än så...

Tror att han i slutändan kommer att vara utfryst och ignorerad av båda grupperna.

fqq5BYam.jpg