Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning

• Please log in to reply
331 replies to this topic

#301 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 30 December 2008 - 00:15

Gillade verkligen avsnittet. Doktorn i en luftballong vs. en gigantisk robot! :thumbsup:
Dock var scenen på kyrkogården där cybermen dödade en massa folk sjukt tråkig.

Jag vet inte vad som var roligaste, the "sonic" screwdriver ("It makes a noise." :lol: ) eller klockan. :lol:
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#302 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 January 2009 - 12:45

Bästa. Vinjetten. Någonsin. ;)

Crap. Vet inte hur man får in video-taggar så jag kör en länk istället: http://www.youtube.c...player_embedded
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#303 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 15 January 2009 - 15:04

Snyggt.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#304 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 15 January 2009 - 16:50

Jag gillar att dom valt bilden då Doktorn är onykter när David Tennants namn kommer fram. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#305 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 February 2009 - 18:58

borde det inte finnas en egen tråd för specialavsnitten med DT som kommer under 2009 (+ julspecialen 08), för de är ju inte i s4 eller s5? (gör ingen ny själv, det får någon mod sköta, som kan flytta existerande inlägg)

påskspecialaren:

New 'Doctor Who' villains revealed

Doctor Who is to face his most challenging villains yet, according to a show insider.

The Time Lord will be forced to battle the Tritovore, described as a half-man half-fly creature, in the forthcoming Easter special, reports The Mirror.

"They are disgusting and will last long in the memory," said a source, who added that Who bosses hope that the Tritovore would become as iconic as the Daleks and the Cybermen.

"Everyone remembers the Daleks and the Cyberman, but not a lot else if they're honest. The Tritovore will change that.

"Scriptwriters are confident they'll make a huge impact."

The insider added that Who showrunner Russell T. Davies was hoping to use the Tritovore in future episodes, saying: "Russell is telling everybody to expect some real surprises. He wants [David Tennant] to go out with a bang."

Last week, it was confirmed that former EastEnders actress Michelle Ryan and comedian Lee Evans would
guest star in the Doctor Who Easter special, titled Planet Of The Dead.

låter verkligen intressant. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#306 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 February 2009 - 19:17

Vi vet faktiskt inte hur de kommer räkna. Tekniskt sätt så här Julspecialen till förgående säsong (alltså skulle detta vara säsong 4) men de släpps tillsammans med kommande säsong.

Men jag håller nog med om att det kanske skulle vara passande att diskutera dem i säsong 5 tråden eftersom de kommer vara kopplade till hur nästa säsong är.

Nya fienderna låter intresanta. Hoppas också på nya coola återkommande fiender. Det behövs. :)

Edited by Crusader, 02 February 2009 - 19:18.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#307 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 February 2009 - 20:28

David Tennants miniserie, Casanova visas just nu på tv8. del 1 är det, började kl 20.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#308 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 April 2009 - 17:56

Trailer för specialaren: Planet of the Dead.

Direktlänk. Via Twitch.

#309 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 April 2009 - 18:52

Cool. :cool2: Och man fick en glimt av de nya fienderna som ska vara en ny Dalek/Cyberman återkommande för serien och den kusligaste fienden hitils. Och visst såg de obehagliga ut. :D Bättre än det där flughuvudet man sett på bilder innan, iallafall. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#310 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 02 April 2009 - 19:48

Visst ja! Jag hade tänkt länka till den där igår, men jag var för upptagen med att fnissa över de flygande ... uh... sting rays. Åh, Doctor Who, never change. :D
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"

#311 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 13 April 2009 - 04:00

Doctor Who: Planet of the Dead

Mycket bra och spännande. Jag vet inte om varelserna var de kusligaste i Doctor Whos's historia men visst gjorde de sitt jobb. Undrar om det blir som planerat, att de blir den nya återkommande fienden som Daleks och Cybermen? Nu när Daleks troligen inte kommer att återkomma på ett bra tag (om någonsin) så behövs det nya intresanta återkommande extrema fiender som bara har ett mål.

Jag gillade tjejen. Väldigt mycket Lara Croft över henne och jag undrar om det inte var medvetet.
Synd att hon inte fick hänga med. Jag tycker att hon och Doctorn var ett bra team. Men de vill väl ha special-gäster i specialavsnitten. Kanske i säsong 5?

Heh, Malcolm är verkligen ett orginal. :P Kul också hur alla i UNIT blir så glada när de får träffa/prata med Doktorn.

Vad är det som återvänder genom mörkret? Måste vara någon fiende som Doctorn träffat på tidigare och som kommer bli hans "död". Och den kommer knacka 4 gånger så den är ju artig iallafall. :D
The Master kanske? Fast visst sa hon "It"?

Usch... lång väntan nu till höst. :( Tycker allt att de skulle ha visat det andra special avsnitten i sommar istället för nästa vår. Det är ju nu vi behöver dem.

Next on Doctor Who: The Waters of Mars (runt November)

Trailer:

-Sora, Kingdom Hearts

#312 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2009 - 20:24

YouTube - Doctor Who: Tonight's the Night (Special Scene)

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#313 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 25 May 2009 - 11:03

roligt klipp :D

#314 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 25 May 2009 - 14:29

Hahaha, verkligen jätteroligt. :lol:

#315 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 25 May 2009 - 14:50

Heheheh. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#316 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 25 May 2009 - 15:59

Hohoho. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#317 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 11 June 2009 - 19:09

Håller på att läsa om "Goda Omen" av Terry Pratchett och Neil Gaiman och jag har hittat det här:

Mot ett skarpt, blått sken avtecknade sig tre utomjordiska varelser. De gick nedför gångbron. Åtminstone gick två av dem. Den som liknade en pepparströare gled bara nedför bron och välte när den kom till slutet av den.

Edited by Magnus, 11 June 2009 - 19:09.

#318 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 July 2009 - 22:36

BBC Confirms "Waters of Mars" Airs in November : Slice of SciFi

While we still don't have the specific date for the airing of the next "Doctor Who" special, "The Water of Mars," we at least can confirm that it will air in November.

The BBC released details of its upcoming fall schedule this week and included a short clip from the episode. You can see the clip here:

[url="http://www.youtube.com/watch?v=zKnoXkrYcwI"]http://www.youtube.c...h?v=zKnoXkrYcwI[/url]

The BBC released the following info on the episode:

David Tennant returns as The Doctor in 'The Waters Of Mars', the second of four "Doctor Who" specials being screened on BBC One this year. He is joined by his cleverest and most strong-minded companion yet, Adelaide, played by acclaimed British actress Lindsay Duncan.

Adelaide is head of the Mars Base and doesn't take kindly to an uninvited appearance by The Doctor. Peter O'Brien, star of "Neighbours", "Flying Doctors" and "Casualty", also guest stars as Ed, Adelaide's second in command.

The Waters Of Mars is written by Russell T Davies and Phil Ford and is directed by Graeme Harper.

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#319 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 July 2009 - 23:00

'Doctor Who' honored by Guinness - Entertainment News, TV News, Media - Variety

Sci-fi series considered most successful of all-time

On Sunday, the Guinness Book of World Records recognized "Doctor Who" as the most successful sci-fi series. "It is too good a show to have just one record," said Guinness editor in chief Craig Glenday. Guinness granted the award on the basis of broadcast ratings, DVD sales, book sales and iTunes traffic. "It's hard to quantify illegal downloads, but we included those as well," Glenday said.

Longevity was another factor, since "Doctor Who" also holds the Guinness record for longest-running sci-fi TV series. A controversy broke out over that record in 2006, and "Stargate SG-1" later received the record for longest-running consecutive sci-fi series after completing a 10-year run.

"I can hear Comic-Con war breaking out there," said showrunner Russell T. Davies, who accepted the honor on behalf of “Dr Who” creator Verity Lambert.

"Doctor Who" premiered November 23, 1963. The one-hour “Dr. Who” special, "Planet of the Dead," premieres July 26 on BBC America.

#320 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 29 July 2009 - 22:19

Waters of Mars:
Ny trailer!
Hoppas att Doktorn har rätt (vilket han borde om han ska vara kvar i 2 till speciall avsnitt efter det här) att det här bara är en felknackning. Hoppas också att det betyder vad det låter som. The Master.

Julavsnitt 2009: The End of Time:
Trailer!
JAAAAA! The Master is BACK!!! :thumbsup: "He will knock 4 times". :D
Och WTF? Donna och hennes familj? Han har ju precis blivit av med henne "för alltid".
Låter som Doctor 10's final och det kan ju inte komma på Julavsnittet. Ser inte så värst juligt ut heller Jag menar, om de byter Doctor i Jul hur blir det då med Special avsnitt nr 4?

Bah, [video ]gjhg[ /video] verkar inte funka längre. :(

Edited by Crusader, 29 July 2009 - 22:20.

-Sora, Kingdom Hearts

#321 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 29 July 2009 - 23:41

Använd "Media"-knappen när du skriver in url:en till en youtube-video nu för tiden. De har gjort om funktionen litegrann.

//Peak

sixty six."

#322 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 August 2009 - 01:55

OK, tack. :)

Läste lite rykten om Julavsnittet. Det ryktas om att alla möjliga karaktärer från David Tennant's säsonger ska vara med i Julavsnittet och att avsnittet går ut på att Doktorn åker runt och säger farväl till de han bryr sig om pga att han vet att han snart ska dö. Kanske han är osäker på om han kommer regenerera den här gången eller om det blir en permanent död? Eller så vill han kanske bara förvarna dem om förändringen? Det är ju första gången Doktorn i förväg vet att han kommer att dö och kan planera i förväg.
-Sora, Kingdom Hearts

#323 Restless

Restless

Captain

• Members
  • 554 posts
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 07 August 2009 - 10:38

Jag vill bara se avsnitten nu. :D

Julavsnitt 2009: The End of Time:

Låter som Doctor 10's final och det kan ju inte komma på Julavsnittet. Ser inte så värst juligt ut heller Jag menar, om de byter Doctor i Jul hur blir det då med Special avsnitt nr 4?

Har för mig att det fjärde specialavsnittet skulle sändas vid nyår? De kanske menade "Christmas" som hela december, typ. Eller något.
Det kanske är två ihophängande avsnitt, ett to be continued-avsnitt? ;)

Edited by Restless, 07 August 2009 - 10:38.

#324 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 17 November 2009 - 22:07

Doctor Who: The Waters of Mars

Mycket spännande och bra avsnitt. :thumbsup: Aqua-Zombisarna var väldigt obehagliga.
Slutet med Time Lord Victorious var väldigt obehadligt. Doctorn fick storhetsvansinne när han plötsligt insåg att han hade makt över tiden och ingen som kunde slå honom på fingrarna om han gjorde fel. Påminde mycket om The Master på ett sätt. Speciellt hur han talade om människor som om de var hans personliga leksaker och satte olika värden på dem. Det där är inte Doktorn som han ska vara. Men slutet när han ger sig fanken på att han inte ska dö, kändes också som att han fortsätter som Time Lord Victorious. Att han var för mäktig för att dö.
Får mig att tänka lite på den där onda Doktorn som Doktor 6 stötte på men han ska ju inte komma fören efter Doktor 12 om jag inte minns fel. Om han kommer överhuvudtaget nu när Time Lords är borta.

Det ska bli spännande att se nästa avsnitt. Jag gissar att det blir Doktorns resa för att återfå sin goda sida igen.
Jag tror också att han har varit utan companion för länge. Vi vet ju inte hur länge han har varit det i hans värld. Men han verkar ha tappat kontakten med sin mänskliga sida.

Edited by Crusader, 17 November 2009 - 22:07.

-Sora, Kingdom Hearts

#325 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 December 2009 - 12:45

BBC använder Doctor Who som Christmas Ident i år.

En av vidosarna: http://blogtorwho.bl...tmas-ident.html

//Peak

sixty six."