Jump to content

Photo

TV 4 Sci-Fi

• Please log in to reply
339 replies to this topic

#301 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 07 July 2008 - 03:05

Tele2 suger big time!!
ja fick infon om att man även kunde köpa tv4 sci-fi styckvis så det gjorde ja, men det va f*n 4 dar sen å kanal f*n finns ännu inte, får bara svaret: inget kort för att avkoda kanal.
å ja ha ringt å gnällt varje j*vla dag sen den 1 men det händer lixom inget. å varje dag ge de j*vla idioterna mig löftet att kanalen ska dyka upp under dagen.. jo tjena. visst.

de ska bara vet så döda de är!!!
ska nog börja bomd hota dom eller nått.
iaf ska ja kräva att ja få resten av året gratis, asså de kanaler ja har, för nån sci-fi ser ja då inte röken av..
de e helt j*vla hjärndöda där upp, de kan inte ens sitt jobb, att förse folket me tv!!

å ja! jag e fly förbannad!!!!

Var fick du den nyheten ifrån. På sajten finns inte kanalen som styckvis. Bara i tv4-paketet.

#302 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 July 2008 - 08:20

Sverker Olofsson = Programledare på Plus.

Edited by XC, 07 July 2008 - 08:21.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#303 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 July 2008 - 13:26

Det bästa man kan gör om man har problem med något är att antingen höra av sig till TV4 direkt eller till den leverantören man har för digitaltv. Det är knappast någon nyhet, men folk här på SFN sitter inte och trycker på några svar. Dessutom är det nog viktigare att TV4 och er leverantör får ta del av kritiken istället för att posta den här, här gör den säkert inte mycket nytta men förändringar kan ju ske om ovanstående instanser får veta vad ni tycker är bra respektive dåligt.

#304 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 07 July 2008 - 14:16

ooo ja, jag ringer å gnäller till Tele2 varje dag. så de vet va jag tycke om dem.
så jag kallar detta varningar för er som ska ha me dom å göra. de bara ljuger å svara olika på samma frågor.
å ja ha inte bett om hjälp. ja bara säger hur mitt läge ser ut.
å själva TV4 har inte me saken att göra, det e Tele2 som inte vet hur de ska bete sig för att sända ut kanalen.

Var fick du den nyheten ifrån. På sajten finns inte kanalen som styckvis. Bara i tv4-paketet.

iaf fick ja infon när ja rinde t dom, för deras hemsida kan man inte inte lite på för 5 öre. eller så e det kanske så att man inte kan lita på dom man pratar me. inte vet ja, för kanalen ha ja inte fått iaf.

#305 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 July 2008 - 14:37

Det vara bara ett tips, är du inte intresserad av det så kan du ju alltid bortse från mitt inlägg och fortsätta att posta här i tråden och se om situationen blir bättre av det istället.

(EDIT: För stavning)

Edited by Cartman, 07 July 2008 - 17:42.

#306 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2008 - 07:09

Gud, jag dör av skratt. Hur lyckas 7 Days hitta på dessa sjuka problem som händer under tidsresorna. :P
Just nu ser jag avsnittet när Parker råkar på hamna i Påvens kropp och make till Påve har nog världen aldrig sett. :lol:
Jag älskar de här "tidsresan går fel" avsnitten, som när Parker delas i 2 delar där den ena är ond. ^_^
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#307 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 January 2009 - 22:07

Ärligt talat, när man kommer till en stad som heter Dunwich och folk beter sig konstigt så är det ett tecken på att något är fel. :P
7 Days lyckas igen. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#308 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 28 January 2009 - 00:01

Det bästa man kan gör om man har problem med något är att antingen höra av sig till TV4 direkt eller till den leverantören man har för digitaltv. Det är knappast någon nyhet, men folk här på SFN sitter inte och trycker på några svar. Dessutom är det nog viktigare att TV4 och er leverantör får ta del av kritiken istället för att posta den här, här gör den säkert inte mycket nytta men förändringar kan ju ske om ovanstående instanser får veta vad ni tycker är bra respektive dåligt.

Jag hoppas att du är skuldfri och följer dina egna råd så du inte har trampar in i dina reflexioner?
Har du nåt att kommentera innan jag börjar fiska?

Edited by Supertreck, 28 January 2009 - 00:02.

#309 nervsjuk

nervsjuk

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 66 posts

Posted 30 April 2009 - 21:42

Är det någon som märkt att TV4 märket saknas i den gråa rutan över Science Fiction?
Och att i reklamen för kanalen som är mellan program så snurrar TV4 loggan och på baksidan står det en 2:a...?
Vad är på gång? Byter de namn? Är kanalen såld? Hoppas verkligen inte att kanalen försvinner.
:unsure:

Edited by nervsjuk, 30 April 2009 - 21:43.

#310 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 May 2009 - 00:41

Nervsjuk: Det är Tv2 Norge loggan som syns, det är dem som sänder kanalen i Norge.

Edited by GaterGirl, 02 May 2009 - 00:41.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#311 nervsjuk

nervsjuk

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 66 posts

Posted 03 May 2009 - 20:31

Aaahhh.. tack för svaret och länken.
Förklarar ju en hel del. Blev lite orolig ett tag.

#312 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 May 2009 - 20:43

Så Norge har också fått kanalen.. Och inte jag.. :(

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#313 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 May 2009 - 18:31

Ja, det verkar som att de visar exakt samma i Norge som Sverige troligen för att spara pengar så Logan är tom och ibland visas en snurrande med 2 på ena sidan och 4 på andra, all reklam på Engelska med en Engelsk talare.
-Sora, Kingdom Hearts

#314 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 04 May 2009 - 18:45

Jo, det verkar ju logiskt. Så är de två som delar på kostnaderna och sånt.

Får se om jag kan få tag på TV4 SF nu när vi blir tvångsflyttade till Boxer från LA Cable...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#315 HebbeT

HebbeT

Cadet First Year

• Members
  • 1 posts

Posted 06 May 2009 - 17:38

Jag är en inbiten fantast av TV4 SF. Sen mer än 1 vecka tillbaka har textningen försvunnit på kanalen. Är det någon som vet något om detta?

Jag tar in kanalen via parabol och har tillgång till både Viasats och Canal Digitals. Och ingen av dessa två har kvar texten. :angry:

/HebbeT

#316 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 06 May 2009 - 17:53

Jag har också problem med texten där de sista bokstäverna i orden på höger sida försvinner.
-Sora, Kingdom Hearts

#317 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 May 2009 - 15:36

Kanalen visas fritt under maj månad om man har Canal Digitals Familjepaketet och/eller Canal+.

Edited by GaterGirl, 19 May 2009 - 15:37.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#318 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 20 August 2009 - 22:36

Nä, nu tycker jag Com Hem får fixa det här! :angry:

Har mejlat dem några gånger, senast idag...få se vad de säger denna gång...

Någon som hört något kanske?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#319 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 August 2009 - 13:15

Vi som är Com Hem kunder kanske får rikta in oss på det jag postat om tidigare i tråden. Inte säkert att det är sant men jag tycker det ligger något i det hela. Kanske att vi får kanalen när man har förhandlat fram ett nytt kontrakt efter årsskiftet.

Här är något trist som jag snappat upp via FairShopping. Artikeln i sig är väl inget nytt och inte heller svaret men läs lite mer vad som står bland kommentarerna. Om det är korrekt är det väldigt beklagligt och mycket tråkigt.

Kommentarer

Comhem, 2008-03-03 16:52:29:

Jag arbetar på Comhem och kan läcka följande information: TV4 Science Fiction kommer inte in i Comhems kanalutbud på lång tid, om än alls. Comhem har ett avtal med TV4 som berör TV4:as samtliga andra kanaler. Detta avtal går ut först 2009. Efter det så skall det ev förhandlas om ett nytt och ens då är det inte säkert att man tar in en sådan smal kanal som kanalen faktiskt är.

#320 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 21 August 2009 - 13:35

Ja, det ligger nog nåt i det du säger Cartman :(

Fick svaret idag från Com Hem:

SVAR 2009-08-21 13:20

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

För tillfället har vi inga planer på att hyra in Tv4 Sci-Fi men vi uppdaterar vårat kanal-utbud kontinuerligt så håll dig uppdaterad via comhem.se.

Var väl även du? som skrev något som jag är benägen att hålla med om: att det egentligen inte känns lika angeläget nu då de flesta serier är mitt uppe i en säsong och man vill ju se dem från början...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#321 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 August 2009 - 14:39

Det där svaret som du har fått är något dom skickar till alla skulle jag tro. Har fått liknande svar flera gånger. Personlig service? Tjena. ;)

Vi får hoppas att dom vill visa TV4 Science Fiction när dom förhandlar till sig ett nytt kontrakt över TV4's kanalutbud. Med tanke på hur många andra (i min mening) skitkanaler Com Hem erbjuder sina kunder vore det ju önskvärt med något man faktiskt vill ha och är villig att betala för.

Tror att jag nämnde något om det. Vissa serier har dom ju redan slutat visa som jag skulle velat se. Tyvärr blir det ju lätt så när man får vänta. Bara att hoppas att dom visar en del i repris och att man slipper komma in mitt i en säsong på alltför många tv-serier om nu Com Hem beslutar sig för att erbjuda kanalen.

Edited by Cartman, 21 August 2009 - 14:59.

#322 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 October 2009 - 10:53

Glädjande nyheter landade precis i min Google Reader. :hurrah:

TV4 Science Fiction - snart i Com Hem

Jag får väl lov att sno Gert Fylkings gamla slitna uttryck “Äntligen” nu när jag läser i ett pressutskick från TV4-Gruppen att TV4 Science Fiction ska ingå i Com Hems utbud från den 28 oktober.

Det var på tiden.

#323 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 October 2009 - 11:31

Glädjande nyheter man jag antar att det bara gäller de som har digital box?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#324 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 October 2009 - 13:56

Jag räknar med att det är så. Allt annat vore en överraskning. :)

Det ska bli intressant att se om det kommer ingå i det abonnemang (Large) som jag har, eller om det kommer bli en tilläggskanal.

Edited by Cartman, 05 October 2009 - 13:58.

#325 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 October 2009 - 20:21

:hurrah:

Äntligen, säger jag bara!!! Ja, man kan alltid hoppas att den kommer att ingå i Large som även jag har :P
@Georgia: får verkligen hoppas att det gäller digitalbox med tanke på att de dödar den analoga tv:n här i Stockholm...

Edited by Synon, 05 October 2009 - 20:24.