Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight Rises

• Please log in to reply
425 replies to this topic

#301 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 20 June 2011 - 09:29

istället blev Williams en träig karaktär utan djup och Jones en garvande, tråkigare version av Nicholsons Joker.

Jones? Åsyftas möjligen Carrey?

#302 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 20 June 2011 - 12:41

Tommy Lee Jones, som spelade Twoface i Batman Forever. Carrey spelade ju Gåtan. :)

#303 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 June 2011 - 19:59

istället blev Williams en träig karaktär utan djup och Jones en garvande, tråkigare version av Nicholsons Joker.

Nix, Tommy Lee Jones syftade jag på. Jim Carrey spelade Riddler ungefär som man kan förvänta sig honom spela den rollen. Kan inte påstå att jag gillar hans prestation heller.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#304 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 21 June 2011 - 10:47

D'oh! Det är uppenbarligen jag som är förvirrad här. Fick för mig att du menade Tommy Lee Jones när du skrev Williams. Och förmodligen fick jag även för mig att du menade Billy Dee Williams när du skrev Jones... vilket förvirrade mig eftersom han aldrig fick spela Twoface.

I ettan får han ju inte så mycket tid över huvud taget, så det är ju inte så konstigt att han inte har så mycket djup. Men det var synd att de inte tillvaratog honom efter att ha presenterat honom.

#305 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 21 June 2011 - 14:51

I ettan får han ju inte så mycket tid över huvud taget, så det är ju inte så konstigt att han inte har så mycket djup. Men det var synd att de inte tillvaratog honom efter att ha presenterat honom.

Ja, jag tror Tim Burton hade framställt en ganska bra Twoface, en karaktär som säkert passat väldigt bra i Tim Burtons framtoning av filmerna. Jag gillade både framställningen av Jokern, och Catwoman, om man bortser från en del saker i manuset, som att Jokern mördade Bruce Waynes föräldrar, så gillade jag stilen på de båda. Däremot Pingvinen gillade jag inte alls, som inte direkt kändes som Pingvinen överhuvudtaget utan ett slemmigt monster från valfria övriga Tim Burton filmer. Det var för lite Batman, och för mycket Tim Burton helt enkelt. Långa stunder i scener med Max Schreck och Pingvinen känns det inte som man sitter och tittar på en Batman film.

Edited by Spacer, 21 June 2011 - 14:53.

#306 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 22 June 2011 - 14:11

Det där med morden på huvudpersonens nära har ju filmatiseringarna en tendens att göra på ett visst sätt med. Jokern dödar Batmans föräldrar för att han är huvudskurken. Twoface dödar Robins föräldrar för att han är huvudskurken. Och i Spiderman 3 var det plötsligt Sandman som dödade Ben.

Jag tyckte det var trevligt när jag fick veta att Joe Chill skulle vara med i Batman begins.

#307 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 22 June 2011 - 17:06

I Spider-man 3 så var det dock ett rött örhänge, för egentligen så var ju Sandman oskyldig. ;)

Men så var väl egentligen Sandman inte huvudskurken, utan det var mer lite blandat där... Huvudskurken är nog faktiskt Venom, nu när jag tänker på det. Fast kanske mest Venom när han är sammanvuxen med Spidde själv.

#308 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 June 2011 - 08:59

Fast det var lite onödigt mycket Burtons Batman att låta Sandman vara mördaren, oavsett om det var en olycka eller inte. Men det blev å andra sidan några bra scener när Peter är besatt av den mörka dräkten av det. Okej, dansscenen var ganska så fånig, men när han slåss med Sandman nere i tunnelbanan så var det riktigt bra. :)

Men jag håller med dig, o gröne hämnare. En huvudskurk ska väl kunna funka ändå utan att filmskaparna måste slå knut på sig själva?
*Hockey och superhjältar*

#309 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 02 July 2011 - 09:28

Tyckte att "Venom-Meteoriten" var lite wtf också. Den bara dök upp sådär.

Tillbaka till Batman lite, den här nyheten/ryktet är ju inte helt oväntat. Lite kul också att de skriver att hon ska se mer ut som en tjuv...mmm...DUH!

http://blog.newsaram...k-knight-rises/
Batman Begins

The Dark Knight

#310 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 02 July 2011 - 11:01

Ja, fast det dög som förklaring, det är svårt att dra in hela Secret Wars som det var i serierna. Men ja, nog om det. Och ja, det låter bra att de tänker mer på vad Catwoman ÄR vad gäller dräkten här, Darwyn Cookes design är ju bra. :)

#311 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 July 2011 - 14:34

Gillar också den designen på dräkten. Börjar bli ordentligt laddad för den här filmen nu. :)
Precis som med Twoface inför Jokern i förra filmen, blir det nog Bane som kommer komma lite i skuggan av Catwoman. Inte mig emot. Även om jag uppskattade Catwoman i Batman Returns så ska det bli trevligt att se en ordentlig filmatisering som helhet med Catwoman i, där hon inte påminner så mycket om gestaltningen i Adam West serien som i Burtons film.

#312 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 July 2011 - 08:03

Teaser poster:

Posted Image

Kommer att tänka lite på No Man's Land när jag ser den här postern. Kommer Gotham kanske att drabbas av en jordbävning?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#313 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 July 2011 - 11:07

Länk till postern och lite info om teaser-trailern.

http://www.comicbook...rticle&id=33210

Snygg poster. Typisk Nolan stil och lika snyggt som de tidigare teaser-postrarna. Lite befriande också att Nolan inte bryr sig om 3D-hypen och fortsätter köra med vanliga IMAX som han diggar.
Batman Begins

The Dark Knight

#314 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 13 July 2011 - 18:22

Den här gången så är det inte en fejk-trailer. Finns än så länge här. Rätt bra, även om jag vill se det i bra kvalité så att man kan se och höra den ordentligt.

http://www.toplessro...dy.php#Comments
Batman Begins

The Dark Knight

#315 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 July 2011 - 19:08

Trailern går nu att se på ansiktsboken:

http://www.facebook....darkknightrises
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#316 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 18 July 2011 - 21:16

Hä' se' gött' u'. =)

Nu får vi hoppas att alla inblandade kan leverera på den nivå som man väntar sig också. Dock väntar jag mig inte att den ska vara bättre än Dark Knight, för det kan väl ingen göra? Men lika bra som Begins iallafall.

#317 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 July 2011 - 23:17

Nu får vi hoppas att alla inblandade kan leverera på den nivå som man väntar sig också. Dock väntar jag mig inte att den ska vara bättre än Dark Knight, för det kan väl ingen göra? Men lika bra som Begins iallafall.

Folk säger sådana grejer ofta, och tredje superhjältefilmer brukar ju inte vara "den bästa" men vissa sa att det går inte att överträffa Nicholsons Joker, det går inte att göra Batmans ursprung intressant etc, och Nolan i allafall för en stor del kritiker och biobesökare bevisat motsatsen. Han om någon kan göra en riktigt bra tredje film i en superhjälte-trilogi tror jag.

Youtube variant.

http://www.youtube.com/watch?v=apMXFloDH6M

Väldigt effektfull teaser även om man använder mycket material från Nolans tidigare två filmer. Det finns mycket bra i den. För det första så funkar användandet av material från de tidigare två filmerna som en grej som visar att den här tredje knyter ihop händelserna från de två första. Det här är verkligen en trilogi. För det andra så ger det en sken av att Jim Gordon är riktigt sjuk, detta kan ju lika gärna vara att han t ex blivit smittad av någon ny form av fear-gas. Sen antyder man(med Gordons dialog) att Batman varit borta länge, vilket kan ge filmen lite liknande tema som Millers "The Dark Knight Returns". Att man sett bilder på Bale där hans man skulle ha gett honom lite gråa hår tyder ju också på det, fast passande nog ska kan man antyda att mycket av det är stressen och att han mår dåligt. Sen ser det lilla man ser av fighten mellan honom och Bane helt perfekt ut. Batman tvekar och ser liten och svag ut i jämförelse, igen den scenen påminner om hur Batmans första fight mot Mutant-ledaren i TDKR går lite åt H*vete. Kanske kan Catwoman rädda honom?

Mycket häftig teaser-trailer.

Edited by super85, 18 July 2011 - 23:18.

Batman Begins

The Dark Knight

#318 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 July 2011 - 23:36

Precis så här ska en teaser se ut! Är 110% peppad :thumbsup:

Winter is Coming

#319 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 22 July 2011 - 08:32

Det är svårt att säga så mycket om en teaser som mest använder sig av gammalt material, men apropå det där med att den tredje filmen sällan blir lyckad så har det ju berott på lite olika saker. Sam Raimi är ju den enda som har varit kvar och gjort en trea, och där blev det kanske inte så lyckat på grund av bland annat för mycket studioinblandning. Men med X-Men 3 blev det ju en röra med avhoppad regissör och allt det där, Batman-franchisen mår i alla fall bra och har kvar samma team. Så det borde ju tala för en lyckad trea, även om det kanske blir svårt att toppa DKR?

#320 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 31 July 2011 - 22:14

Bilder från inspelningen av ett slagsmål mellan Batman och Bane:

http://www.comicscon...07/31/index.htm

#321 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 August 2011 - 00:41

Ehh Bane ser väl lite väl B och liten ut på de bilderna, men de produktionsbilderna kommer säkert inte göra den färdiga versionen rättvis.

Winter is Coming

#322 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 05 August 2011 - 09:31

Första bilden på Catwoman....

http://www.comicbook...n/news/?a=43697

http://www.comicbook...4/news/?a=43802

Edited by Pepe, 07 August 2011 - 01:38.

#323 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 07 August 2011 - 11:07

Bilden på Catwoman såg inte speciellt imponerande ut. Jag hoppas och gissar att hon bär en mer heltäckande mask mestadels och att det där bara är några tillfälliga specialglasögon av något slag. Tycker de här glasögonen blottlägger ansiktet för mycket och tar bort mystiken. Gärna en mask som visar håret, men det här ser mer ut som batgirl.

Edit: Läser man kommentarerna så tyder det på att det där är en fejkad bild.

Edited by Spacer, 07 August 2011 - 12:06.

#324 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 07 August 2011 - 12:13

Bilden på Catwoman såg inte speciellt imponerande ut. Jag hoppas och gissar att hon bär en mer heltäckande mask mestadels och att det där bara är några tillfälliga specialglasögon av något slag. Tycker de här glasögonen blottlägger ansiktet för mycket och tar bort mystiken. Gärna en mask som visar håret, men det här ser mer ut som batgirl.

Instämmer! Detta kan inte vara den slutgiltiga masken, finns inget kattigt över den. Bilden skulle lika gärna vara hämtad från Matrix 4.

#325 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 07 August 2011 - 13:11

Jag läste dem inte men hur kan den vara fejkad om det är en officiell pressrelease från WB?

Antagonisterna i de här filmerna brukar ju ha minimalt extravaganta utstyrslar. Scarecrow var bara en snubbe i vanlig kostym med en potatissäck på huvudet och Bane följer i samma spår, fast med något som liknar BDSM-tillbehör istället.