Jump to content

Photo

Trivia Quiz

• Please log in to reply
799 replies to this topic

#301 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 26 May 2009 - 12:11

Jag får det i alla fall inte. Tror att det är så att man är utelämnad åt sitt eget minne (och att tråden som sagt bumpas med jämna mellanrum :) ).

Lätt world trivia quiz idag? Yeah right ;) 10 gissningar så jag är nöjd med 5 rätt.

#302 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 26 May 2009 - 13:48

Då lär jag missa en del omgångar. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#303 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 May 2009 - 13:56

du kanske kan få någon här att emejla till dig varje dag. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#304 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 May 2009 - 14:11

Okej. Nu gick jag med här också. Får man mail varje dag som påminnelse?

Nej det får man inte, du får gå in manuellt ;) på sidan varje dag för att svara på frågorna.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#305 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 May 2009 - 15:00

Det hjälper ju att vi har två quiz tävlingar per dag. Kommer man ihåg den ena så kommer man ihåg den andra också. Tycker jag iaf.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#306 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 May 2009 - 20:22

Usch va uselt det går just nu, tror jag bara kunde en enda fråga och chansade på resten :(

Winter is Coming

#307 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 May 2009 - 08:22

Gick hyfsat idag iaf. Få se hur långt det räcker.

Edited by XC, 27 May 2009 - 08:22.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#308 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 May 2009 - 12:22

Jag skäms :blush:
Borde ha kunnat svara rätt på minst hälften av frågorna.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#309 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 27 May 2009 - 12:27

jag fick hjärnsläpp på huvudstadsfrågan. :lol:

Edited by GaterGirl, 27 May 2009 - 12:28.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#310 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 May 2009 - 15:58

Meh. 6/10... Visserligen fel på frågor med uttryck jag inte kunde dechiffrera tillräckligt snabbt - men ändå. <_< :P

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#311 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 May 2009 - 17:01

Oj då! Djurfrågor har jag ju fallit på förut men idag slog jag till med hela 7 rätt! På en hyffsad tid dessutom :thumbsup:

Winter is Coming

#312 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 28 May 2009 - 18:50

så nära 10 rätt. varför tar jag inte det alternativ jag tänker på först. -_- chansade fel på ödlan.

Edited by GaterGirl, 28 May 2009 - 18:51.

#313 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 29 May 2009 - 08:37

5/10 idag. Borde skämmas, men jag kunde egentligen alla frågor om det nya BSG men läste inte frågorna tillräckligt noga. Dessutom var det ju flera som var så ospecifika att flera kunde varit rätt svar...
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#314 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 May 2009 - 09:22

Och jag var rätt nöjd med 6/10 eftersom jag fortfarande inte kommit genom första säsongen :) .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#315 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 May 2009 - 10:40

Jag hade 5/10. Imponerande med tanke på att jag inte sett ett enda avsnitt av serien. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#316 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 29 May 2009 - 10:55

Ock, ock, ock. 4 rätt.
Men så var det också bortåt en 15-20 år sedan jag såg filmen.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#317 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 29 May 2009 - 11:32

8! :D Bara fel på de två första.

fqq5BYam.jpg

#318 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 29 May 2009 - 13:07

8/10! Blev lurad på frågan om vem som är CAG och jag har ingen aning om vilka som spelade i orginalet. Hyfsad tid också så jag är nöjd :)

Skönt med frågor som handlade om händelser och skeenden i serien istället för "Sade Starbuck si eller så när den och den gjorde det och det" som Xena quizzen var upplagd :P

#319 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 29 May 2009 - 15:35

Jag förstod att ett BSG ämne skulle ha frågor om den gamla serien också... Jag får ta och se den någon dag.

Både CAG och vicepresident frågan har två rätta svar men jag utgick från att dom menade i början av serien.

-Gangstagrass

#320 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 30 May 2009 - 10:42

Bump, bump.

7/10 - två rena slarvfel.

fqq5BYam.jpg

#321 Snusmumriken

Snusmumriken

Lieutenant

• Members
  • 102 posts

Posted 30 May 2009 - 13:38

Inga slarvfel idag. Faktiskt så ovanligt som att jag på något plan kunde alla frågor jag fick rätt på och inte hade en spaning överhuvudtaget om dom jag hade fel på. Och ännu ovanligare, dom jag kunde var i klar majoritet :)

Sen kan jag väl klaga lite över att inte en enda gissning gick hem i och för sig :lol:

#322 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 May 2009 - 08:52

8/10. Hade haft 9 om jag inte ändrat mig på en fråga.

fqq5BYam.jpg

#323 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 31 May 2009 - 19:43

9/10 igår och 8/10 idag, hyggligt men jag får aldrig 10/10 :(

Winter is Coming

#324 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 31 May 2009 - 19:50

Jag fick 10/10 igår men vad hjälpte det...

-Gangstagrass

#325 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 01 June 2009 - 09:08

Grattis Fiskrens till vinsten i maj.