Jump to content

Photo

Bästa nedlagda TV-serie | Diskussionstråd

• Please log in to reply
402 replies to this topic

#301 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 November 2009 - 00:17

Ja vilken resa att följa BSG från början indeed :)

Idag vart jag lite ställd när jag skulle rösta. Rome nominerade jag men Buffy är ju i långa loppet bättre så jag fick rösta emot min egen nominering.

Edited by Rick Hunter, 17 November 2009 - 00:18.

Winter is Coming

#302 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 November 2009 - 03:53

@dukeofnewyork: :lol2: I know! Me 2!

Ja, jag ser verkligen fram emot att få lära känna denna serie som alla talar så varmt om. Det lilla jag sett får mig att tro att jag kommer att gilla den skarpt :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#303 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 November 2009 - 22:03

Nu fick jag rösta emot min egen nominering igen!

Winter is Coming

#304 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 19 November 2009 - 22:16

Nämen! Igen? Vad är nu detta? :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#305 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 19 November 2009 - 22:42

T:TSCC får min röst för att Cameron (Summer Glau) är den bästa terminatorn ever. Serien i sig är tämligen ojämn (och Lena Headey som Sarah Connor ger uttrycket träig ett ansikte). Dessutom är det lite av en tröströst.

Edited by dukeofnewyork, 19 November 2009 - 22:44.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#306 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 November 2009 - 18:18

Hade XC röstat fel åt dig Cartman? :P

Edited by GaterGirl, 22 November 2009 - 18:18.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#307 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2009 - 18:22

Värre än så: Jag fegade ur och blankröstade. :)

Edited by XC, 22 November 2009 - 18:22.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#308 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 November 2009 - 11:53

Vet inte om jag vågar säga hela sanningen då det finns en tredje person inblandad i hur jag lade min röst. :o ;)

Edited by Cartman, 23 November 2009 - 11:53.

#309 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2009 - 12:16

Jasså? Vågar mig på att gissa på SoD? :)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#310 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 November 2009 - 12:22

Hur kan du tro något sådant? :P

"Sentinel works in mysterious ways". :lol:

#311 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 November 2009 - 13:23

Jeremiah är väl en serie som ligger honom varmt om hjärtat om jag inte minns fel. :P

fqq5BYam.jpg

#312 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 November 2009 - 13:43

Jag ska väl inte avslöja hela vår konversation, men jag hade ett tag chansen på Cappys själ mot en röst på Jeremiah. Men jag nöjde mig med att bara vara snäll den här gången. ;)

Annars gick konversationen i stil med kommentarer som:

[mortal kombat mode] Your soul is mine [/mortal kombat mode]

Ni vet, två vänner och spelnördar emellan. ;)

Det märks också tydligt att jag är den mer SFN-skadade av oss båda.

Edited by Cartman, 23 November 2009 - 13:44.

#313 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 November 2009 - 16:39

Tss... sälja sin själ när Konamikoden finns. ;)

fqq5BYam.jpg

#314 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 November 2009 - 18:30

I ärlighetens namn hade jag för mig att Cartman talat gott om Jeremiah, vilket jag för en gångs skull hade helt fel i. Sen bönade jag på bara knän tills han ändrade bara för att jag skulle hålla tyst. Det var ju inte direkt som om det skulle göra någon skillnad som det var. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#315 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 November 2009 - 19:28

Sen bönade jag på bara knän

Jaså? Har du fotobevis? :P

I ärlighetens namn hade jag för mig att Cartman talat gott om Jeremiah, vilket jag för en gångs skull hade helt fel i.

Har velat se den men det har inte blivit av helt enkelt. Men JMS är ju bra och det ökar ju intresset enormt. Hoppas få möjlighet att se den framöver.

#316 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 November 2009 - 19:46

Seinfeld vs. Firefly... *dunkar huvudet i skrivbordet och stönar*
Support your local search and rescue unit - get lost.

#317 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 November 2009 - 19:52

Själv hade jag enkelt val, men jag är rätt ensam om att inte gilla Seinfeld.

@Marcus: Sorry. Inget sådant. Du får använda fantasin. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#318 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 November 2009 - 20:19

Själv hade jag enkelt val, men jag är rätt ensam om att inte gilla Seinfeld.

Här är en till ^_^

Försökte faktiskt se Seinfeld för ett par år sen från början (hade sett sporadiska avsnitt bara innan) bara för att en kompis sa till mig att Kramer skulle säkert bli min favorit i den serien, men det höll väl ett par avsnitt bara :lol: men kompisen hade rätt om Kramer i alla fall :lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#319 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 23 November 2009 - 20:20

En till... *räcker upp handen*

#320 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 23 November 2009 - 20:26

Fastnade heller inte för den serien - iofs har jag inte sett ett helt avsnitt heller... :P

fqq5BYam.jpg

#321 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 24 November 2009 - 21:35

Även jag känner ingenting för Seinfeld, mycket tråkig för att vara komedi.

Winter is Coming

#322 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 November 2009 - 09:54

Nu när Arkiv X dök upp i turneringen igen fick jag ett otroligt sug efter att se den igen ^_^ *sneglar mot boxen på discshop...* :wub:

#323 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 November 2009 - 10:00

Har också funderat på den boxen, jag bokade den förut (innan den var släppt) men avbeställde när jag inte hade de pengarna just då.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#324 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 November 2009 - 10:05

Trist att du var tvungen att avbeställa den :(

Jag har oxå varit på väg att köpa den, men priset hejdade mig. Men jag kommer absolut att införskaffa den efter att alla juldagar och sånt bjäfs är avklarade :D

#325 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 November 2009 - 19:02

Resultatlista för Rond 3:

MillenniuM – Dark Angel (8–6)
Star Trek: The Next Generation – Invasion (12–2)
Battlestar Galactica (re-imagining) – Stargate Atlantis (8–4)
Buffy the Vampire Slayer – Rome (8–7)
MacGyver – Andromeda (9–8)
Stargate SG-1 – Tru Calling (12–2)
Angel – Terminator: The Sarah Connor Chronicles (7–6)
Babylon 5 – 10th Kingdom (10–5)
Helgonet – Jeremiah (12–5)
Farscape – Remington Steele (8–4)
Firefly – Seinfeld (10–4)
X-files/Arkiv X – Riket I och II (9–5)

fqq5BYam.jpg