Jump to content

Photo

Lost Säsong 1

• Please log in to reply
711 replies to this topic

#326 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 April 2005 - 21:54

Ah... men vem säger att det var Ethan som var den som inte var med på manifestet? Det sa inte Hurley något om ... :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

nej det sa han inte, men jag tog iaf slutsatsen att det var ethan eftersom de visade honom i nästa scen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#327 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 April 2005 - 21:59

Jo, det var ju det som var meningen. Men tar Lost till sådana enkla grepp? Är det inte meningen att vi ska vara totalt förvirrade och undrande över vad som är vad och vem som är vem? Det kändes som en alldeles för enkel lösning att det var just Ethan som var den extra passageraren ... ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#328 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 April 2005 - 23:12

Jag tror inte det är Ethan som var den extra passageraren(/killen som bor på ön sen tidigare??). Det vore alldeles för enkelt.

Some Marie Morot sa; "alldeles för enkel lösning".

Vad är det som säger att han inte kan vara psykiskt störd/lurig fast han varit med på planet?

Finne egentligen inget som säger att ingen på planet var psykotisk. (se på specielle Sawyer).

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#329 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 April 2005 - 00:02

Vill bara tillägga angående Claire och hennes drömmar (om det nu var det) att jag kan intyga att mycket konstigt förekommer när man är gravid. Jag har aldrig haft så många och så bisarra drömmar som när jag väntat barn. Särskilt under den senare delen av graviditeten. :lol:

#330 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 07 April 2005 - 08:30

Det är kanske inte glasklart att det är ethan men han verkar helt klart ond, fast det kanske bara är ett trick men jag tror ändå inte det...

Mystisk grej med barnet, man kan ju knappast tvivla på att siaren visste vad han snackade om så man undrar ju vad som är grejen med ungen, en ny messias? hon sa ju att hon käkade ppiller...eller en omen, en liten hellboy? eller skulle det bli en ny diktator om det växte upp med andra föräldrar?

Skit samma jag jublar i alla fall...mer mystik åt folket....

#331 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 April 2005 - 08:41

Förresten, vem tror ni attackerade Claire? Var det Ethan eller kanske någon annan? Tror att Jack är lite småond, han försökte ju droga Claire i det nya avsnittet (lugande piller, pfft) :lol:
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#332 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 April 2005 - 08:53

Jack var det nog inte ;) Men vem vet? Claires barn är ju helt klart mystisk...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#333 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 April 2005 - 08:56

Det är ju så uppenbart att vi skulle tänka "Ethan" i det läget, så just därför tror jag inte att det var han ...

Okänd hand slår ned Sayid, okänd hand attackerar Claire - samma? :unsure:

Jag undrar hur de andra reagerar på Sayids ord om att "we are not alone". :D

Spådomen om Claires barn var ju skum ja. Så om Claire uppfostrar barnet, blir det öns Messias då, men en djavul om någon annan gör det?

Edited by Marie Morot, 07 April 2005 - 08:58.

#334 Professor Decevio

Professor Decevio

Senior Commander

• Members
  • 332 posts

Posted 07 April 2005 - 10:06

Förresten vad tror ni om den där teorin att de är döda och att ön ska vara helvetet? Verkar den vettig?

"What is the secret of Monkey Island?"
Professor Decevio är en av karaktärerna i den komiska äventyrsserien "Lonchons Äventyr".

Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.

Väntar på: Skurkturneringen

#335 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 07 April 2005 - 10:35

"Monke Island"-spelen är ju underbara :D

Jag tror inte på teorin om att de skulle vara döda. Det låter för absurt, men vem vet egentligen?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#336 Angelina

Angelina

Commander

• Members
  • 170 posts
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 07 April 2005 - 10:38

Nu har det sänts ännu ett toppen-avsnitt av denna toppen-serie :)

Jag tycker det senaste avsnittet var mycket bra. Vi fick reda på intressant info om Claire, vilket gav mer djup till hennes karaktär. Allmänt spännande, roligt och underhållande som LOST brukar vara...Samt en grym cliff-hanger som väcker många frågor. En av dom som vi trodde var en av dom som kraschat med flygplanet visar sig ha varit på ön tidigare. Jag tror att det kommer bli så att Claires barn kommer rövas bort på något otäckt sätt. Den synska killen sa ju att hon under inga omständigheter fick låta någon annan uppfostra barnet, och jag tror att just därför kommer "de andra" att röva bort den stackars ungen (som ju inte ens är född än) vilket kommer leda till diverse otäcka saker. Nästa vecka verkar det inte bli något LOST, p.g.a. någon sport, så vi får väl vänta ett bra tag på den spännande fortsättningen...

<{POST_SNAPBACK}>

inge LOST...ursäkta men detta kan vara goda nyheter för mig.....Jag reser iväg till Paris på Söndag..och har haft värsta ångesten över att missa LOST....men icke alltså.... :)
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#337 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 07 April 2005 - 14:17

asså, är det bara jag som tycker att vi ska avskaffa sport i tv totalt? det finns inget värre än när ens favvoprogram inte sänds eller sänds försent så man missar att spela in slutet >< och sen är det ju riktigt tråkigt med sport oavsett.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#338 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 April 2005 - 14:26

Näää. Det är ju SM-final i ishockey, det är förbannat kul att titta på. Speciellt när det är Frölunda det gäller. :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#339 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 07 April 2005 - 14:41

Frölunda? :skull:

Och nu glev vi ännu en gång av ämnet för den här tråden ... :P

#340 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 07 April 2005 - 14:43

Hockey? Nej, då föredrar jag LOSt. Faktum är att jag föredrar LOST och liknande serier framför all sport i hela världen. Är det inte dags att de börjar såna sporten mitt i nätterna istället ;) ?

last.fm Filmtipset

#341 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 07 April 2005 - 14:45

just det, 4an! istället för att sända alias och tru calling på "natten" (23-24) kan man ju ha sporten då! :thumbsup:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#342 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 April 2005 - 14:50

Äh. Sport kommer att sändas ibland. Det är inte så ofta ändå, så ni borde inte klaga. Hur många avsnitt av Lost har hittills blivit uppskjutna p.g.a hockey?

#343 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 April 2005 - 15:23

Näää. Det är ju SM-final i ishockey, det är förbannat kul att titta på. Speciellt när det är Frölunda det gäller.  :thumbsup:

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt hockey är roligt att titta på även fast ens favolag inte spelar.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#344 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 07 April 2005 - 15:25

ett avsnitt är ett för mycket! :P vägra sända dom på sportkanaler iställe
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#345 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 07 April 2005 - 15:26

Näää. Det är ju SM-final i ishockey, det är förbannat kul att titta på. Speciellt när det är Frölunda det gäller.  :thumbsup:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Följer du finalen? :)

#346 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 April 2005 - 15:37

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Följer du finalen? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Japp.

#347 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 07 April 2005 - 15:49

finns en tråd för hockey i off topic <_<
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#348 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 07 April 2005 - 16:51

finns en tråd för hockey i off topic <_<

<{POST_SNAPBACK}>

jasså finns det. :P

#349 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 07 April 2005 - 17:11

ja, spring bort dit och lek :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#350 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 07 April 2005 - 17:13

Förresten vad tror ni om den där teorin att de är döda och att ön ska vara helvetet? Verkar den vettig?

nej , jag tror inte det er helvetet , men har ingen bättre teori själv :unsure:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling