Jump to content

Photo

Lost Säsong 2

• Please log in to reply
397 replies to this topic

#326 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 11 May 2006 - 07:17

Och att Claire och Jack är halvsyskon är ju bara ännu en av dessa trådar som binder karaktärerna samman. För det kan ju inte gärna ha varit någon annan i dörren där ... Väl? :unsure:

Edit: Claires mamma i dörren alltså - inte Claire själv.

Det var faktiskt det första jag tänkte på också. Men eftersom det bara var en känsla skrev jag ingenting om det. Men häftigt att det inte bara var jag som tänkte så...

#327 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 May 2006 - 08:47

Puckad som jag är gjorde jag en kanalsökning för att få in TV6 under första reklamavbrottet. Glömde bort att det tar 10 minuter, minst. Och så blev det den där skottlossningen helt plötsligt. Men tydligen verkar jag inte veta mindre än alla andra om vad som verkligen hände.

Hoppas verkligen Libby klarar sig. Dels har vi inte fått veta varför hon satt på samma hospital som Hurley, dels vill jag inte se stackars Hurleys min om hon skulle ta ner skylten.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#328 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 11 May 2006 - 09:21

Och att Claire och Jack är halvsyskon är ju bara ännu en av dessa trådar som binder karaktärerna samman. För det kan ju inte gärna ha varit någon annan i dörren där ... Väl? :unsure:

Edit: Claires mamma i dörren alltså - inte Claire själv.

Det var faktiskt det första jag tänkte på också. Men eftersom det bara var en känsla skrev jag ingenting om det. Men häftigt att det inte bara var jag som tänkte så...

Oj, så kopplade jag det inte alls. Bara jag som är trög kanske...

Men var det bara jag som fick för mig att Michael sköt sig själv istället för Henry? Han riktade väl pistolen mot hjärtat?
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#329 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 May 2006 - 09:30

Puckad som jag är gjorde jag en kanalsökning för att få in TV6 under första reklamavbrottet. Glömde bort att det tar 10 minuter, minst. Och så blev det den där skottlossningen helt plötsligt. Men tydligen verkar jag inte veta mindre än alla andra om vad som verkligen hände.

Hoppas verkligen Libby klarar sig. Dels har vi inte fått veta varför hon satt på samma hospital som Hurley, dels vill jag inte se stackars Hurleys min om hon skulle ta ner skylten.

Varför gjorde du en kanalsökning när TV6 bara ersätter Z-TV? Samma kanal (typ), annat namn. :)
*Hockey och superhjältar*

#330 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 May 2006 - 10:20

Alla kanske inte hade ZTV innan ;)

Men var det bara jag som fick för mig att Michael sköt sig själv istället för Henry? Han riktade väl pistolen mot hjärtat?

Det var det var det första jag tänkte också, men nej... Han riktade det mot armen. Uppenbarligen i syfte att låta Henry rymma och säga att han blev skadad då Henry sköt honom.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#331 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 May 2006 - 10:52

Det var det var det första jag tänkte också, men nej... Han riktade det mot armen. Uppenbarligen i syfte att låta Henry rymma och säga att han blev skadad då Henry sköt honom.

Jag vände bort huvudet och missade sista skottet. :(

Men jag uppfattade det så att han sköt sig själv för att kunna motivera varför han skjutit A-L (hon anföll honom, han försvarade sig med tragiskt resultat). Med den teorin kan han skylla Libby på A-L också, så länge de båda är döda funkar ju det. Henry var ju inlåst, så att motivera hur han tagit sig ut är en annan femma...
Support your local search and rescue unit - get lost.

#332 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 May 2006 - 10:56

Enkelt. Ana Lucia gick in för att döda Henry (vilket de lär köpa med hull och hår), Henry överrumpalde henne, tog pistolen och sköt de andra.

Att Ana Lucia skulle anfalla Michael känns mer långsökt IMHO.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#333 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 May 2006 - 10:57

Säg inte det, hon sköt ju trots allt Shannon, slängde Sawyer i gropen etc. Det går att förklara med hennes stingslighet och aggresivitet.

#334 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 May 2006 - 11:01

Det går att förklara, men så går det mesta att göra (Isbjörnen kom från en förrymd cirkus! ;) ). Sedan handlar det om rimlighet och jag tycker inte att det alls känns som en lika rimlig förklaring med tanke på hur själva avsnittet utformades med Sawyers insikt om pistolen och Lockes "Jag måste berätta en sak."

#335 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 May 2006 - 12:18

Jag gillade inte riktigt gårdagens avsnitt...de tänkte nog något i stil med: "Oj, nu jävlar har det varit lite segt ett tag...vi måste fixa en rejäl vändning och få tittarna att tvivla på allt de hittills sett...sen kan vi ju spinna vidare på den värdelösa händelsen en säsong eller nåt...och så får tittarna se ännu mer innan de får reda på vad som egentligen händer...men kommer inte då tittarna fly? Näh, för LOST är så jävla bra, världens bästa serie någonsin faktiskt, tittarsiffrorna kommer aldrig minska, snarare tvärtom...det är ju trots allt en serie som det är otroligt lätt att komma in i..."

Men visst undrar jag, trots detta...vad fan hände? varför? Vad betyder det? Vad kommer det få för följder?...visst vände serien lite, men inte som jag hade önskat...ganska besviken, men jag kommer nog aldrig sluta titta..
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#336 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 May 2006 - 13:45

Det här är ju huvudtråden. Det bygger vidare på den stora handlingen med the Others och Walt som varit grundstoryn genom slutet av säsong 1 och början av säsong 2. De för nu de två fraktionerna on collison course mot varandra nu och inte något sidospår.

Jag tycker mest det är ett jefla gnäll - från folk som inte är hemmahörande i Gnällbältet :P

#337 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 May 2006 - 14:11

Jag tycker att serien har stärkts huvudstorymässigt under s.2 och höjt sig flera snäpp från slutet av s. 1. Det stora problemet (om man nu ska tala om ett sådant) har varit de långa och förhållandevis sega och upprepande flashbacksen för karaktärerna. Mest för att dessa handlat om samma karaktärer gång på gång, istället för att sprida gracerna. Vi har t ex aldrig fått någon flashback för Libby och nu är hon kanske borta ur serien.

#338 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 May 2006 - 14:42

Lost har faktiskt ryckt upp sig i dom senaste avsnitten och håller nu riktigt bra kvalitet men den hade en lång svacka...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#339 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 May 2006 - 15:10

Det stora problemet (om man nu ska tala om ett sådant) har varit de långa och förhållandevis sega och upprepande flashbacksen för karaktärerna. Mest för att dessa handlat om samma karaktärer gång på gång, istället för att sprida gracerna.

Instämmer!

#340 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 May 2006 - 16:22

Det stora problemet (om man nu ska tala om ett sådant) har varit de långa och förhållandevis sega och upprepande flashbacksen för karaktärerna. Mest för att dessa handlat om samma karaktärer gång på gång, istället för att sprida gracerna.

Instämmer!

Jag instämmer väl också...men sega flashbacks är långt ifrån det enda problemet...fortfarande är LOST ändå en av veckans absoluta TV-höjdpunkter (kanske för att det nästan bara visas skit ;) )
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#341 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 11 May 2006 - 17:40

Det visas långt ifrån skit på teven numera. Och återigen drar vi igång det här igen. Bara för att alla inte känner samma hype som i säsong ett betyder det inte att Lost blivit sämre.

#342 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 May 2006 - 20:41

Tänkte när michael ville ha pistolen för att döda henry, att nu skjuter han A-L. eller jag sa pang, pang.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#343 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 May 2006 - 21:50

Tänkte när michael ville ha pistolen för att döda henry, att nu skjuter han A-L. eller jag sa pang, pang.

:blink:

#344 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 May 2006 - 23:03

:lol:

alltså michael lurade ju A-L att han skulle döda Henry men i stället så sköt han A-L. precis innan det hände sa jag "pang,pang" lite tyst (jag pratar med mig själv :blush: :P :rolleyes: ) och syftade på att michael skulle skjuta A-L.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#345 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 12 May 2006 - 16:06

Alla kanske inte hade ZTV innan ;)

Jo, jag kom fram till det när jag snackade med Henke när vi spelade fotboll igår!

alltså michael lurade ju A-L att han skulle döda Henry men i stället så sköt han A-L. precis innan det hände sa jag "pang,pang" lite tyst (jag pratar med mig själv :blush: :P :rolleyes: ) och syftade på att michael skulle skjuta A-L.

Måste ni säga A-L? Min gamla klasskamrat som hette Anna-Mia kallades A-M av vår NO-lärare... :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#346 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 12 May 2006 - 20:52

Enkelt. Ana Lucia gick in för att döda Henry (vilket de lär köpa med hull och hår), Henry överrumpalde henne, tog pistolen och sköt de andra.

Att Ana Lucia skulle anfalla Michael känns mer långsökt IMHO.

Tror också på den varianten. Skulle gissa på att A-L dör (alltså "Lost-dör", dvs med en brasklapp för att allt är en dröm, de befinner sig i ett parallet universum eller att allt utspelas i ett psykologiskt cyberspel). Dels vore det lite symptomatiskt eftersom återblickarna i det avsnittet kretsade kring henne men dessutom verkade Michael få bra träff på skotten. Libby däremot var mindre överlagt och gick betydligt snabbare, han hann inte sikta lika bra, dessutom har vi inte fått följa med Libby i hennes återblickar och slutligen så höll hon picknickfiltarna i famnen som om inte annat kan ha bromsat skotten. Så Libby kan mycket väl ha överlevt. Det hela kommer åtminstone hetsa Jack och Co att ta till vapengömman och hälsa på hos de andra.

Eller det är åtminstone vad jag tror

Edited by Kermit, 12 May 2006 - 21:30.

#347 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 12 May 2006 - 21:10

slutligen så höll hon picknick filtarna i famnen som om inte annat kan ha bromsat skotten. Så Libby kan mycket väl ha överlevt.

Jag vem minns inte den livsviktiga filtutbildningen i lumpen, minns än idag fänrik Örtengrens lektion om hur en hoprullad filt med 87 % säkerhet skulle skydda mot en kulsvärm från en Kalashnikov.. ;) :lol:

Men visst i en filmisk verklighet kan säkert en filt skydda mot kulor. :rolleyes:

Edited by Walker, 12 May 2006 - 21:11.

#348 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 12 May 2006 - 22:40

Jag läste på något annat forum att det kan höras och synas vattenstrilar också då Libby skjutits, vilket i så fall indikerar att det gått igenom en, kanske två, vattenfyllda flaskor också. Det kan mycket väl vara tillräckligt för att få henne att överleva - särskilt om skotten är dålig träff på. Som ovan sagt, Michael hade inte samma tid till att skjuta och sikta som med Ana Lucia.

Edited by Kermit, 12 May 2006 - 22:45.

#349 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts

Posted 16 May 2006 - 12:27

slutligen så höll hon picknick filtarna i famnen som om inte annat kan ha bromsat skotten. Så Libby kan mycket väl ha överlevt.

Jag vem minns inte den livsviktiga filtutbildningen i lumpen, minns än idag fänrik Örtengrens lektion om hur en hoprullad filt med 87 % säkerhet skulle skydda mot en kulsvärm från en Kalashnikov.. ;) :lol:

Men visst i en filmisk verklighet kan säkert en filt skydda mot kulor. :rolleyes:

Ok lite långsökt men i samband med Capshaws Vattenflaskor så är det ju inte helt omöjligt. Kan en bildörr skydda amerikanska poliser mot automatvapen så borde ju lite generell picknickutrustning skydda Libby från en ynka pistolskott...

Alltså, egentligen borde ju du (Kermit) skriva exakt vad du ändrar annars så lär man sig ju aldrig vad det är man gör fel, vågar man gissa på en särskrivning? Kanske "Vapen gömman"?

(Jepp. Och här ändrade jag på picknickutrustning)/Kerm

Edited by Kermit, 16 May 2006 - 13:03.

#350 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 17 May 2006 - 16:10

Läste i tidningen i dag att det tydligen er " säsongsavsluttning " i kväll :angry:

Bara 3 avsnitt kvar och så tar de säsongs uppehåll ????

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling