Jump to content

Photo

Lost Säsong 3

• Please log in to reply
348 replies to this topic

#326 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 17 June 2007 - 12:39

Men om ytan Zs golv består till 70% av en pol kopplad till havet kan då verkligen vattnet från den polen forsa in så långsamt?

Marie pekar ut ditt misstag. Det rum som vi såg det mesta ske i - är långt från hela basen. Det är där som ekvationen brister.

Men vad spelar det för roll, när rummet det utspelade sig i var skiljt från resten av basen? Det fanns säkert en dörr vidare till resten av basen, men jag är övertygad om att den var stängd. Så då kan basen vara hur stor som helst utan att det spelar någon roll, för det är bara det där rummet som ska fyllas med vatten.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#327 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 June 2007 - 12:47

Det sista vi fick se var att dörren var öppen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#328 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 June 2007 - 14:29

Men det är polområdet som blir fyllt först vilket också är ända vägen ut därifrån. Hade de verkloigen hunnit ta på sig dykardräkterna? Har svårt att tro det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#329 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 June 2007 - 15:15

Nej, det blir inte först fyllt. Vattnet kommer ut där men det strömmar ut i de andra områdena innan det är fyllt.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#330 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 June 2007 - 15:32

Det var kanske lite klumpigt sagt, jag menade att det är där det börjar.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#331 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 June 2007 - 15:53

Ah, jo det håller jag med om för det börjar där men vattnet kommer spridas ut i de andra rummen långt innan det fylls igen och då det sprider sig så blir det inte fyllt på det snabba sätt som tidigare sagts i tråden, vilket gör att den tesen faller och slår fast det Marie säger.

#332 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 18 June 2007 - 12:47

Angående sista avsnittet, jag tror inte att Walt var Walt även ifall Walt har speciella förmågor.
Jag tror att Smokey var Walt. För Walt kändes inte som Walt direkt.

#333 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 June 2007 - 13:43

Det kanske var för att skådespelaren för Walt har kommit in i puberteten? ;)

Men jo,m jag håller med dig. Känns också som ön tagit formen av Walt - och inte att det var Walt själv.

#334 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 June 2007 - 14:54

Det var ju inte första gången Smokey tagit Walt som mall för sitt framträdande heller.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#335 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 June 2007 - 16:11

Du syftar på det som Shannon såg innan hon blev mördad? Jag är inte helt säker på att det är Smokey, utan jag tror faktiskt att det kan ha varit Walt.

#336 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 June 2007 - 16:43

Som talade baklänges etc? Jag tror hellre på att det var Smokey innan han tränat upp sig och blivit övertygande som med Echos bror t ex. ;)

#337 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 June 2007 - 19:49

Kan det iofs också vara - jag säger inte att det var fel. Men min känsla säger något annat. Okej, den är inte särskilt stark (i själva verket är den väldigt svag :P ).

#338 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 18 June 2007 - 20:05

Jag tror också att det var Walt som pratade baklänges, men jag tror inte det var Walt som visade sig för Locke, jag har samma känsla;-).

#339 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 18 June 2007 - 20:15

Ja, att det var Walt som pratade baklänges har jag aldrig trott annat. Men jag ser möjligheten att det inte var han som pratade med Locke och bad honom mörda den där tjejen.
-Sora, Kingdom Hearts

#340 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 19 June 2007 - 00:55

Känns också som ön tagit formen av Walt

*Funderar och fnissar för mig själv ^_^ *

Jag tror också att det var Walt som pratade baklänges, men jag tror inte det var Walt som visade sig för Locke, jag har samma känsla;-).

"Nykomlingen" försöker tala in sig hos Cappy/SoD :rolleyes: ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#341 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 June 2007 - 06:15

@ Snälle Hulken: Du gör inte skäl för ditt namn alla dagar inte... :rolleyes: <_<

#342 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 19 June 2007 - 14:22

Sorry, inget illa menat :blush: "en försökt' bare skämte till et lite"
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#343 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 June 2007 - 14:25

En :rolleyes: -smiley är väl ett ovanligt illa valt sätt att skämta på. Iaf i mina ögon.

#344 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 19 June 2007 - 14:27

Oj, inte i mina ögon måste jag säga, så har jag aldrig sett det. Inte när jag satte en ;) efter i alla fall... :unsure:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#345 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 19 June 2007 - 20:55

Jag tog det som ett skämt iallafall så ingen skada skedd :) .

#346 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 08 December 2007 - 22:44

Det är ganska vanligt att "storväxta" människor går ned i vikt i samband med kändisskap, för att tillfullo tillgodo göra sig dess fördelar ;) Trodde att LOST-skaparna för eller senare skulle få problem med en plötsligt mer slimmad och mer och vältränad Hurley(Jorge García), och visst har de fått problem - fast det omvända eftersom Hurley" har gått upp i vikt! :D

http://www.aftonblad...ticle1423474.ab

#347 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 December 2007 - 02:34

SÅ.. har jag äntligen sett ut Lost säsong 3. :)

Hittade tillbaka i serien, då jag kom fram till säsong 7 av Smallville, och kom fram till att jag behövde en break, för att se den på tv igen. ^^

( nån som vet när smallville s7 börjar i sweden?)

Tyckte det var riktigt tråkigt att Charlie dog... :( En karaktär som trots sina brister och fel, ändå var väldigt sympatisk.

Sen att vissa av er listade ut tvisten, att det var tal om Flashforwards, det fattar jag inte?? :o HUR lyckades ni med det? Kändes verkligen som att det var en flashback. Som att det var just efter att han kom hem från Thailand för Jack, och att han sen får reda på att hans far är död. Trodde även att Jack ringde sitt ex, eller Anna-lucia, men döm då om min förvåning då det var Kate..!

Riktigt listigt av Lindeloff. :D Personligen har jag en tanke om att det kanske är så att Kate och Jack gör "en Desmond" fast dom får uppleva framtiden. Och sen snappas dom tillbaks till nutid på ön i nästa avsnitt, och kanske inte stiger på den där suspekta helikoptern ändå.

Vad tror ni go'vänner? :) Många möjligheter här... det som är det fina med Lost. Nån annan som tycker det är bland det bästa som producerats i amerikansk tv dom senaste 5-10 åren? Räck upp en hand. ( räcker upp hand)

#348 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 10 December 2007 - 23:11

Jag har precis sett om sista avsnitten av lost igen nu och det hela känns som om det är flash forwards men det är någonting skumt med det också eftersom Jacks pappa fortfarande lever.

Jag blir inte klok på den här serien men, men, jag älskar den i alla fall.

Väntar nu in Säsong 4 som aldrig verkar vilja börja. <_<

#349 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 11 December 2007 - 22:49

Riktigt listigt av Lindeloff. :D Personligen har jag en tanke om att det kanske är så att Kate och Jack gör "en Desmond" fast dom får uppleva framtiden. Och sen snappas dom tillbaks till nutid på ön i nästa avsnitt, och kanske inte stiger på den där suspekta helikoptern ändå.

En mycket intressant teori! :) Skulle verkligen kunna bygga massa spännande på det.
The sky's the limit.

Jon var namnet: