Jump to content

Photo

Turnering: Tidernas Bästa TV-Serie

• Please log in to reply
505 replies to this topic

#326 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 December 2006 - 00:39

Min blankröst mellan Seaquest och DS9 motiverar jag på följande sätt.
Seaquest såg jag en del när jag var yngre och gillade den lite då , idag hade den troligen inte kännts lika intressant. Så nått större fan av serien är jag inte direkt.
Deep Space Nine då? Aldrig sett sekund av serien men den låter klart intressant. Men man kan ju inte rösta på nått bara för att det heter Star Trek, eller?
Eftersom alla Star Trek serier är utröstade har jag inte hjärta att rösta emot en Star Trek serie oavsett om jag sett den eller inte.

DS9 lär klara sig ändå :)

Vet inte hur logiskt detta verkar för andra men för mig är det glasklart :P

Winter is Coming

#327 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 18 December 2006 - 00:44

Deep Space Nine är en mycket bättre serie och av högre kvalité än SeaQuest. Men å andra sidan är SeaQuest den serie delat med Buffyverse som mest dragit mig in i en fandom. Jag är mer en Questie än en Trekker så valet får bli SeaQuest.

Ser det här dock som en win-win situation. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#328 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 December 2006 - 02:37

Visar lite DS9 för de som inte sett serien (varning för småspoilers ifall nån är allergisk):

och lite stridsscener för de som gillar våld lika mycket som jag.. :P (Mycket bra specialeffekter för att vara TV och 90-tal)...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#329 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 December 2006 - 13:43

Aha, så det är därifrån den låten kommer. :P Har hört den innan i Mario Bros. fanserien när Kopas anfaller Svampfolket. :D

Jag har bara sett SeaQuest DSV (Förutom DS9 piloten) så det var orsaken till mitt val. Jag har hoppats på att nån TV-kanal ska ta förnuftet till fånga och visa serien eftersom det är lättare att följa Trek Serier och såna långa serier på TV.

Peak, kör du en valkampanj för DS9? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#330 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 December 2006 - 16:27

Givetvis... :D .. Star Trek 4eva!

//Peak

sixty six."

#331 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 December 2006 - 18:14

Trekkers says: "To bodly go where no man has gone before."
Questies says: "For beneath the surface, lies the future."

Om man bara ser på taglines så är SeaQuest oerhört mycket bättre än Star Trek :P

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#332 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 18 December 2006 - 21:17

Pah, ubåten skulle bara bli skrot om den träffade på nån av Enterprisarna.. ;)

//Peak

sixty six."

#333 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 18 December 2006 - 21:28

Röstade på Babylon 5 trots att jag aldrig sett sett den,men jag hatar Absolutely Fabulous! :evil:
Så den vill jag bli av med till varje pris!

Winter is Coming

#334 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 December 2006 - 21:41

Nej. Vilket bevisades i SeaQuest också. Skrotrymdfarkost har ingen chans mot SeaQuest ;)

Röstade på Babylon 5 trots att jag aldrig sett sett den,men jag hatar Absolutely Fabulous! :evil:

Rätt. AbFab har förstört alldeles för mycket redan :angry:

Nej. Vilket bevisades i SeaQuest också. Skrotrymdfarkost har ingen chans mot SeaQuest ;)

Rätt. AbFab har förstört alldeles för mycket redan :angry:

#335 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 December 2006 - 21:48

har inte bestämt hur jag ska rösta. :evil:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#336 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 December 2006 - 21:48

AbFab är rolig och underbar, men givetvis ska Babylon 5 gå vidare. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#337 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 18 December 2006 - 22:45

Nejnejnejnejnejnejnej, den här gången ska Helt hysteriskt UT! Den ska INTE besegra en av de bästa serierna NÅGONSIN!

Du glömde ett "igen" där i ;)

#338 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 December 2006 - 23:26

Nejnejnejnejnejnejnej, den här gången ska Helt hysteriskt UT! Den ska INTE besegra en av de bästa serierna NÅGONSIN!

Du glömde ett "igen" där i ;)

Usch, jag har försökt glömma det. <_< Vad underbart det hade varit om Helt Hysteriskt vann hela tävligen. :rolleyes: ...Nu kommer jag få mardrömmar om det. :unsure:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#339 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 December 2006 - 23:40

Tänkte nästan rösta på AbFab, så crusader skulle få mardrömmar. :evil:

Önskar att Maries B5 box hade hamnat fel, hos mig istället. var så länge sedan jag såg serien. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#340 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 December 2006 - 18:04

Stängt. Vansinnesfärden för AbFab slutade med att den körde in i en bergvägg. Babylon 5 vidare.

Det är helt hysteriskt! När det verkade som om turneringen skulle få en storskräll till vinnare så kommer någon och parkerar sitt fördömta rymdskepp i vägen. ;) :P

Edited by XC, 19 December 2006 - 18:04.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#341 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 December 2006 - 18:06

:lol:

Jo, segern var av jordskredsmodell för B5. :D

Idag var det lätt som en plätt att välja. Alias är ett av mina hatobjekt. :evil:

#342 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 19 December 2006 - 18:14

Idag var det lätt som en plätt att välja. Alias är ett av mina hatobjekt. :evil:

Och Lost är ett av mina.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#343 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 19 December 2006 - 18:15

Hade AbFab slagit ut Babylon 5 också så hade jag hackat SFN och raderat allt med det ;)

Jag saknar MillenniuM :upset:

Två Abrams-serier idag. Jag gillar båda men för mig var valet lätt. :)

#344 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 19 December 2006 - 18:27

YAY!!! :thumbsup: :rambo: :batman: :ph34r: Helt Hysteriskt blev helt spolad. :D MillenniuM har fått sin hämd . :cool2: RIP, my friend. :skull:

Men den nya var svår. 2 av mina favorit serie. :mellow:
Jag tror jag väntar lite och ser hur det går först. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#345 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 December 2006 - 18:46

Alltså...get over it. Millennium är ute. Många andras favoriter som är ute redan. :P
*Hockey och superhjältar*

#346 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 19 December 2006 - 19:12

Jamän nu er dags för Alias att åka ut :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#347 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 19 December 2006 - 19:23

Röstar på Alias då jag verkligen gillade de första säsongerna och just nu är jag rätt trött på Losts eviga sätt att inte komma nånstans i berättelsen. I don't think they know what they're doing.

#348 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 19 December 2006 - 20:07

I don't think they know what they're doing.

Precis det som jag också befarar. Det är dags för en kursändring om de ska kunna behålla publikens intresse i andra halvan av säsong 3. Jag ser annars nedläggning vid horisonten och har de inte en klar plan över hur serien ska knytas ihop är risken för ett hafsigt utfört slut ganska hög och då blir jag besviken.

#349 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 19 December 2006 - 20:20

Jag ser annars nedläggning vid horisonten och har de inte en klar plan över hur serien ska knytas ihop är risken för ett hafsigt utfört slut ganska hög och då blir jag besviken.

Det börjar jag också bli väldigt rädd för, speciellt som tittarsiffrorna inte är vad de brukade vara. Mycket som händer, speciellt hur de dödar karaktärer, ger mig dåliga vibbar, det verkar inte alls planerat från början och lösningarna är inte bra. Varför introducera tailies för att sen bara döda av dem... inte så att jag saknar hemskheten Ana-Lucia, men resten av dem förstår jag inte poängen med att döda.

De verkar vägra att knyta ihop några lösa trådar alls, extremt tröttsamt. Det finns så mycket att förklara att de aldrig kommer klara upp allt.

#350 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 December 2006 - 20:21

Lost är ett av det mest överhypade program som sänds i TV just nu. Alias höll åtminstone 2-2½ säsong. Lost tappade jag intresset för redan under första säsongen.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)