The Amazing Spider-Man (Reboot till version 2.0)
Posted 19 December 2010 - 12:26
Posted 19 December 2010 - 15:34
När det gäller MJ så beror det lite på hur man ser på det. De är grannar men han har alltid unvikit att träffa henne.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2010 - 16:15
Posted 19 December 2010 - 17:09
Posted 19 December 2010 - 17:28
Posted 19 December 2010 - 18:14
Stan Lee har sagt att hon helt enkelt bara plötsligt visste det, typ som om små detaljer hade formats i hennes huvud tills hon bara visste att det var så.
De flesta fans gillar inte tanken på att hon skulle ha vetat helatiden så de går oftast på Stan Lee's idé.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 19 December 2010 - 18:23
Posted 19 December 2010 - 23:58
Jepp, jag menar John Byrne. MJ berättade att hon visste i Amazing Spider-Man #257 1984, 3 år innan de gifte sig. "Parallel lives!" var den som visade att hon visste helatiden. Innan, som du säger, John Byrne som pusslade ihop det istället.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 December 2010 - 08:10
jag tror inte Byrne pusslade ihop det så mycket dock, det var ju i Parallel lives vi fick se när MJ såg Peter klättra ur sitt hus i spindelmansdräkt. Egentligen kom inte John Byrne med så mycket nytt i de där serierna, på gott och ont så att säga. De var trots allt mördande tråkiga.
Posted 13 January 2011 - 21:29
First Look: Andrew Garfield as 'Spider-Man' | Film School Rejects
He's already got some scars on his cheek and some tears in his spandex.
The reboot of Spider-Man has a lot to prove. It's a continuation of a franchise with none of the previous players, a restart for something still fresh in the minds of fans.
Still, this first picture of Andrew Garfield as Spider-Man goes a long way to help out. Normally, flat pictures don't do much to help the look of a grown man in a goofy outfit, but here, Peter Parker not only looks ready to scrap – he looks like he just did.
Not bad, Sony. Not bad.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 January 2011 - 22:01
En lite annorlunda design på dräkten, ser jag. Tänker mest på att "bältet" är borta. Förresten, är det webshooters han har vid handlederna? Betyder det isåfall att näten inte är organiska den här gången?
Synd bara att han inte har masken på sig, men den får vi väl också se så småningom. Hoppas att det inte blir som i filmerna med Tobey Maguire, där man fick se Spidey utan mask lite för ofta för min smak.
Edited by SwedishSuperhero, 13 January 2011 - 22:02.
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.
"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007
Posted 13 January 2011 - 22:22
Är ju inga dramatiska förändringar, men jag antar att det är nåt försök av filmskaparna att distansera sig lite mer från dom förra filmerna.
ÄH! Klassikerna petar man inte på. Spidde var bra som han var.
Posted 13 January 2011 - 22:55
ÄH! Klassikerna petar man inte på. Spidde var bra som han var.
Jodå, alla filmer "petar" på något sätt på klassikerna, antingen med dräkt-design eller med själva filmens innehåll.
Ser mest ut som en "kewlare" variant av dräkt-designen man använde i Raimis-filmer. Det skulle nästan kunna vara liksom ett av många concept art-bilder Raimis team skulle ha tagit fram. Den ser inte dålig ut, den tidigare designen(Raimi Spidde-designen) var ungefär som serietidningen fast den såg ju ut som något så dyrt att en ung kille aldrig skulle kunna ha råd med den. Den här ser kanske en liten smula "billigare" ut, men den ser ju inte heller ut som något som en ung kille med som inte har stora resurser skulle kunna fixa ihop själv. Dräkten är ju också smutsig, så jag vet inte riktigt hur de ändrat spidde-symbolen.
Förresten, är det webshooters han har vid handlederna? Betyder det isåfall att näten inte är organiska den här gången?
Vi får hoppas på det. För mig känns det som att han kommer ändå ha sina organiska varianter eftersom det "etablerades" i de tidigare filmerna, men jag hoppas verkligen att han gör sina egna webshooters i filmen.
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 14 January 2011 - 13:26
Sen tror jag inte att det funkar med "det ska se ut som en pank tonåring haft råd med och kunnat göra den". Jag förstår logiken i det, men ska man följa den helt blir det liksom ett tygstycke. Som funkar asbra i serierna, men inte blir särskilt bra i filmer, det måste man ju tyvärr erkänna. Och Spider-Mans dräkt kommer (för mig i alla fall) inte bli bättre än i Sam Raimis filmer.
Förresten, nu är det väl VERKLIGEN på tiden att byta rubrik på den här tråden? Vi har vetat väldigt länge att det inte är en Spider-Man 4 det handlar om. Det är en reboot.
Edited by Kermit, 14 January 2011 - 13:27.
Posted 14 January 2011 - 16:17
Posted 14 January 2011 - 19:01
Jag kan i alla fall fatta att de vill göra lite ändringar på dräkten för att markera att det trots allt är en ny film. Men om man ser på Nolans Batman-filmer tycker åtminstone jag inte att Christian Bales dräkt rent estetiskt skiljer sig så otroligt mycket från Michael Keatons dito. Det är symbolen och vissa ändringar. Sen att Bale kunde röra sig mer i sin, självklart, men estetiskt var skillnaderna mindre än jag hade väntat mig
Tyckte själv att den största skillnaden mellan Burton/Schumacher-dräkterna och det som Nolan och hans team tog fram var manteln. Den såg ut och fungerade på ett helt annat sätt vilket gjorde det visuellt annorlunda. I tidigare filmer så såg den (och var) så extremt tung ut och var också gjord av gummi, medan Nolan valde göra den typen av visuella grejer som man är van med från serierna, hur manteln rör sig i vinden, eller hur Batman sitter på taket på någon hög byggnad och "gömmer sig" i manteln etc. Sådana grejer. Annars var det ju rätt så lik det som man gjort tidigare, rörligheten var ju bättre, vilket har att göra med att tekniken/materialen har gått framåt under åren. Kul ibland när man ser om Burtons första "Batman" hur Keaton och hans stuntmän får slita bara när de promenerar i den dräkten, och hur dåligt den ibland sitter.
Sen tror jag inte att det funkar med "det ska se ut som en pank tonåring haft råd med och kunnat göra den". Jag förstår logiken i det, men ska man följa den helt blir det liksom ett tygstycke. Som funkar asbra i serierna, men inte blir särskilt bra i filmer, det måste man ju tyvärr erkänna. Och Spider-Mans dräkt kommer (för mig i alla fall) inte bli bättre än i Sam Raimis filmer.
Inte helt kanske. Jag håller med om den biten, menade bara att jag tycker att "Raimis" dräkt såg nästan lika "alien" och modern ut som det material Superman Returns dräkten var. Designen var ju lysande, tycker att det här är ett steg åt "rätt håll" när det gäller den typen av fejk-realism som seriefans ofta gillar, alltså att materialet ser en smula "billigare" ut på något sätt, kanske ändrar jag uppfattning när vi får se mer, jag vet inte. Jag tycker det ser helt ok ut, men är också väldigt nyfiken på en bild där han har hela dräkten på sig. Kan ju t ex vara så att Wrestling-arrangörerna pröjsat för hans dräkt i det här universumet.
Edited by super85, 14 January 2011 - 19:45.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 January 2011 - 19:31
Vad gäller Batman kan jag absolut hålla med om manteln, och de har ju en trovärdig historia till hur och varför Batman får sin dräkt också. Men det tror jag inte riktigt går att lösa med Spider-Man, om man inte kör på att han fått dräkten genom wrestlingen då. Antingen det eller så får vi en tygdräkt helt enkelt. Vilket de inte kör med i filmerna, det får vi nog leva med.
Posted 14 January 2011 - 19:54
Ja, i Ultimate Spider-Man får han sin dräkt genom wrestlingen, som han sedan själv modifierar med att sätta nät på
Ah, jag fick det nog därifrån. Läste de första typ 10-12 numren av Ultimate Spider-Man på finska ett antal år sedan. Skulle ju fungera rätt bra för den här filmen, om inspirationen är hämtad därifrån.
Ser lite konstigt ut med benen på spindelsymbolen som verkar gå hela vägen ner till hans...paket.
Jag fattade inte heller det där, är det smuts/tjära? eller är det kewl med galet långa spindelben?
Och ja, materialet ser fortfarande för avancerat ut, men jag är villig att ha lite "suspension of disbelief" bara dräkten ser ut ungefär som i serierna.
Jo jag med, mitt gnäll på tidigare dräkten är lite "nitpicking" men det är ändå det jag tänkt mycket på när jag försökt se hur man ska göra den här filmen annorlunda från de tidigare.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 January 2011 - 20:00
Det är nog (tyvärr) kewla galet långa spindelben. Annars tror jag den dräkten där är mer sabbad än man kan tro. Och posen är klockren iaf. Klassiskt med en Spindelmannen som kommer gåendes med sänkt huvud.
Ja, alltså du har en poäng, men det finns inte samma utrymme för förklaringar som det kanske gör med Bruce Wayne, tror jag.
Posted 14 January 2011 - 20:33
Ja, och rykten går ju att den här filmen ska vara mycket ifrån Ultimate Spider-Man. Men av de bilder man har sett, skådisar valda och sådär känns det mycket ifrån klassiska också. Garfield är väldigt lik seriens Peter Parker stundtals. Och filmens Gwen verkar inte direkt vara Ultimate-varianten, där hon är en punkig tjej.
Har du någon aning om vad Marvel själva vill att det ska baserar på? har de liksom mer/mindre att säga till om här?. På senare år så har ju många av de inbitna Marvel fansen börjat bli arga på bolag som har rättigheter till Marvel karaktärer. Det är kanske inte samma..well hat som DC-fans hade (och ibland fortfarande har) för Warner Brothers. Är ju skillnad på det sättet att Warner Brothers producerade väldigt lite(i jämförelse vad Sony och Fox gjort/gör), t ex "Catwoman" filmen,"Birds of Prey" TV-serien men de sågades sönder, samt nästan alla idéer de hade om DC-karaktärer möttes med enormt hat på internet. Typ oinspelade grejer som Flash TV-serien, "Robin/Grayson" TV-serien, , Superman-projektet då Ratner/McG var inblandat, allt som Akiva Goldsman någonsin gjort etc. Nuförtiden så känns det som att FOX och Sony får en rätt bra mängd dynga på sig. De har ju inte samma inblandning som med typ "Iron Man" eller "Thor", men har du någon aning om det är på samma nivå som när Raimi var med? vet att det skrivits att "Venom" i Spider-Man 3 var både Marvels och Sonys gemensamma idé.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 January 2011 - 20:40
Posted 14 January 2011 - 21:36
http://www.comicbook...rticle&id=30110
Numera snackar man ju alltid så gärna om typ "creative synergy" etc.
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 January 2011 - 21:38
Posted 14 January 2011 - 22:14
Batman Begins
The Dark Knight
Posted 14 January 2011 - 22:37