Jack vs. Jack scenen var den bästa i serien hitils.
Lite actionlöst avsnitt annars. Men kul att se.
Posted 28 February 2007 - 19:00
Posted 28 February 2007 - 19:29
Posted 28 February 2007 - 20:16
Heh, vilket festligt avsnitt. Konstigaste hitils.
Jack vs. Jack scenen var den bästa i serien hitils.Riktigt underhållande scen.
Lite actionlöst avsnitt annars. Men kul att se.
Posted 28 February 2007 - 20:33
Posted 28 February 2007 - 21:59
Faktiskt i9nte. jag tycker det var bra att serien visade att den inte bara är en actionäventyrs serie utan kan ha drama med.
Posted 28 February 2007 - 22:10
Posted 28 February 2007 - 23:25
Nej, då hade ju hela grejen med att det faktiskt var dem försvunnit. Det är ju det som är grejen att det faktiskt är Jack, Sam och Daniel som måste stanna där i en evighet.
Hade det inte vcarit dem i tankebanorna så hade ju alla de riktigt bra sakerna i avsnittet försvunnit.
Posted 01 March 2007 - 18:27
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 March 2007 - 18:31
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 01 March 2007 - 18:39
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 01 March 2007 - 19:01
Edited by Crusader, 01 March 2007 - 19:01.
Posted 01 March 2007 - 19:02
Edited by Kizmiaz, 01 March 2007 - 19:04.
Posted 01 March 2007 - 19:09
Måste ha med filmen att göra, och bomben dom skulle smälla av på Abidos.Men hur hur HUR överlevde Jack sitt självmordsuppdrag?
Posted 01 March 2007 - 19:15
Tycker det är ganska förutsägbart vad som brukar hända. Svängarna tas ut, huvudkaraktärer dör, saker går åt pipan. Till skillnad från i den "vanliga" verkligheten vi är vana vid, där status quo måste upprätthållas. Så visst var avsnittet bra men knappast överraskande.Gillar såna här avsnitt med alternativa universum. Man vet aldrig vad som kan hända.
Posted 01 March 2007 - 19:23
Jo, det begriper jag med (Såg filmen precis innan SG-1 piloten visades på TV6, litet SG maraton.Måste ha med filmen att göra, och bomben dom skulle smälla av på Abidos.Men hur hur HUR överlevde Jack sitt självmordsuppdrag?
Posted 01 March 2007 - 19:25
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 01 March 2007 - 20:04
Håller med. Det är något liknande som de har i filmen.Riktigt tråkigt intro.
Edited by GaterGirl, 02 March 2007 - 18:24.
Posted 01 March 2007 - 20:06
Ja det var samma intro.Men visst visades original introt i första avsnittet med.
Edited by Georgia, 01 March 2007 - 20:07.
Posted 02 March 2007 - 00:43
Posted 02 March 2007 - 08:05
Därför att de alltid har en hälsokontroll varje gång de kommit tillbaka off-world. Man vill inte ta med sig random parasiter och sjukdomar som kan spridas till resten av Jorden om man inte är försiktig.Ok men. Varför ska dom ha hälsokontroll med en gång och varför fick de inte sina vanliga kläder och
dom riktiga hade dom svarta kläderna?
Det skulle varit en cliffhanger tycker jag.
Alldeles för snabb upplösning. Så skulle dom ha ett annorlunda tänkande
Jack ska t.ex dra ett resonemang som deras chef blir förvånad över att
sådant har han aldrig hört Jack säga förut.
Eftersom Jack brukar få ganska mycket mothugg från chefen så kunde väl denna vara en resonabel
diskussion som chefen är överens på allting och är förskräckt över var Jack har fått
dom plötsliga vändningar i resonerande sen tidigare.
Här tycker jag att misstankar och hälsokontroll borde borde ha skett i en följande fortsättning
och då upptäcker dom att de är robotar.
När någon försvinner söker de väldigt länge och väl innan de sticker såvida de inte blir beskjutna.Man fick inte se vad dom andra gjorde för något när Daniel var borta. Var Daniel borta i fem minuter
men på andra sidan i parallella verkligheten var det flera timmar?
Posted 02 March 2007 - 18:21
Posted 02 March 2007 - 18:59
Posted 02 March 2007 - 19:12
Posted 02 March 2007 - 19:16
Posted 02 March 2007 - 19:22
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."