Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu?

• This topic is locked This topic is locked
1000 replies to this topic

#326 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 24 September 2007 - 03:42

Jag körde nyss en god runda Tron Arkadspel! :D Både originalet, som består av flera minispel, och fullkomligt geniala uppföljaren DISCS OF TRON. Man kan hålla på i all evighet... :)

Hoppas filmen får en uppföljare ( som ju varit prat om så länge), eller iallafall att ett Tron3.0 spel släpps till diverse plattformar.

Schenström, du kan ju passa på att dra ner den lite snoffsigare versionen av Tron arkadspelen från X-box live arcade vetja? Riktigt, riktigt billigt. Och roligt. :D

#327 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 September 2007 - 23:31

Har dammat av mitt gamla SNES och spelat Donkey Kong och Super Mario hela kvällen :thumbsup:
Tråkigt bara att Donkey Kong 2 inte fungerade, kan det paja bara av att ligga stilla i garderoben?

Winter is Coming

#328 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 28 September 2007 - 00:16

Det kan det. Det kallas entropi. ;)

#329 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 September 2007 - 21:05

Nu funkar spelet igen, men sparfunktionen funkar inte istället?

Edited by Rick Hunter, 28 September 2007 - 21:05.

Winter is Coming

#330 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 30 September 2007 - 15:43

Har börjat spela CSI 4: Hard Evidence, kommit till det 3e fallet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#331 Insikt

Insikt

Lieutenant

• Members
  • 98 posts

Posted 30 September 2007 - 19:57

Har börjat spela CSI 4: Hard Evidence, kommit till det 3e fallet.

Spealde igenom det igår. Började någon gång på eftermiddan och kunde inte sluta föräns jag var klar så jag stängde inte av föräns vid 2 tiden på natten :S

Faktiskt ett ganska underhållande spel även om det var ganska enkelt.
RögleBK i elitserien!

#332 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 03 October 2007 - 16:04

Jag har tagit fram min kära Dreamcast och börjat att spela om underbara Shenmue. :wub:

#333 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 October 2007 - 20:08

Jag har tagit fram min kära Dreamcast och börjat att spela om underbara Shenmue. :wub:

Och jag har tagit fram nått ännu äldre, Nintendo 8-bit :thumbsup:
Spelat Super Mario, Zelda, Megaman, Kid Icarus med flera de senaste dagarna :)

Winter is Coming

#334 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 October 2007 - 20:56

Predabot> Finns Tron som live Arcade spel? I såfall så inte på den europeiska live.

Annars så har jag gnidit vidare i Knights of the Old Republic II. Det är verkligen konstigt balanserat. Det mesta är lätt avbrutet av enstaka skitsvåra partier. Jag gillar en jämnare nivå. Målet är att klara det innan Mass Effect släpps till Xbox 360.

Fick hem Star Wars Battlefield II igår. Riktigt nice FPS satt i de olika Star Warserorna. Det är mest fokuserat på multiplayerspelande men kampanjen håller måttet, det jag sett av den.

#335 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 05 October 2007 - 22:48

Precis spelat igenom Matrix - Path of Neo.

Var väl ett ok spel. Var ganska rörigt med uppgraderingsdelen till en början, och alla videosekvenser verkade vara ihopklippta hejvilt. Men att spela igenom första filmen var kul. Sen kom resten som enligt mig var ren skit (Filmerna, dvs). Men det var väl ok att spela än att se på en film. Mer kickass och mindre skitstory :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#336 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 08 October 2007 - 13:38

Och jag har tagit fram nått ännu äldre, Nintendo 8-bit :thumbsup:
Spelat Kid Icarus med flera de senaste dagarna :)

Kid Icarus är ett så jäkla bra spel imo. Tyvärr gick mitt exemplar av spelet sönder för ett antal år sedan men jag kan leva på alla fina minnen jag har från när jag spelade det. :thumbsup:

Blir lite sugen efter att denna tråd startades, att plocka fram mitt NES och spelen Darkwing Duck och Talespin som jag har och inte har spelat på år och dagar. :D

#337 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 October 2007 - 16:40

Woo-hoo! :D Köpte just min kusins Wii i god kondition +Zelda för 2000kr. Sen har jag Resident Evil4 lånat av en vän sen förut, så nu kommer man bli upptagen alla gånger!

#338 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 08 October 2007 - 17:00

En annan har börjat lira Diablo 2 igen. Eftersom jag i min ungdom gjorde mitt livs sämsta val någonsin när jag sålde min version av Diablo 2 (collectors edition, extra dvd och overdelig guide från bradygames + expansion pack: lord of destruction) var jag tvungen att skaffa på annat sätt och kan således inte lira över battle.net :( Men ligger nu på lvl 29, ska ta 30 innan jag dödar Diablo och rör mig vidare mot act 5.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#339 rino

rino

First Engineer

• Moderator
  • 2,122 posts
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 08 October 2007 - 22:17

Elder scrolls IV: Oblivion. Oh my god, its full of stars... Snyggt och monstruöst!
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#340 Darth Wiggy

Darth Wiggy

Captain

• Members
  • 458 posts
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 09 October 2007 - 00:08

Halo 3
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#341 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 October 2007 - 15:26

Just nu spelar jag Half-Life på PS2 inför släppet av Half-Life 2 Orange Box (Half-Life 2, HL2 Episode 1, HL2 Episode 2, Portal, Team Fortress 2) nästa vecka (18/10) på XBox 360/PS3/PS3.
Det blir första gången jag spelar genom hela spelet. Tidigare har jag spelat ett par timmar i början på spelet samt ett par banor mitt i spelet (Genom demo). Varför? Tja, det har bara inte blivit av. Lite ironiskyt med tanke på att Half-Life var en av orsakerna jag köpte PS2 för så många år sedan till att börja med.
Jag kör på Normal trots varningar från en kompis att spelet är jätte svårt (Speciellt slutbossen) men samtidigt är min kompis mesig i sitt spelande och spelar allt på Easy och tills för några år sedan så använde han alltid God-mode och vapen fusk när han spelade.
Fast ni som spelat spelet kan ju säga mig hur svårt spelet är på Normal. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#342 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 12 October 2007 - 16:59

Elder scrolls IV: Oblivion. Oh my god, its full of stars... Snyggt och monstruöst!

Missa inte den sista downloadable contenten för spelet som släpps måndagen den 15:e. Den är gratis att ladda ner första veckan.

#343 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 12 October 2007 - 17:49

Just nu spelar jag Half-Life på PS2 inför släppet av Half-Life 2 Orange Box (Half-Life 2, HL2 Episode 1, HL2 Episode 2, Portal, Team Fortress 2) nästa vecka (18/10) på XBox 360/PS3/PS3.
Det blir första gången jag spelar genom hela spelet. Tidigare har jag spelat ett par timmar i början på spelet samt ett par banor mitt i spelet (Genom demo). Varför? Tja, det har bara inte blivit av. Lite ironiskyt med tanke på att Half-Life var en av orsakerna jag köpte PS2 för så många år sedan till att börja med.
Jag kör på Normal trots varningar från en kompis att spelet är jätte svårt (Speciellt slutbossen) men samtidigt är min kompis mesig i sitt spelande och spelar allt på Easy och tills för några år sedan så använde han alltid God-mode och vapen fusk när han spelade.

Njä, jag tycker att Normal är en väldigt normla svårighetsgrad, så att säga :P Nej, men den är väl som andra spel. Nu har jag bara kört på PC, så jag kan inte säga nåt om PS2-versionen, men har de gjort det rätt så ska det ju funka där med.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#344 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 October 2007 - 17:55

Missa inte den sista downloadable contenten för spelet som släpps måndagen den 15:e. Den är gratis att ladda ner första veckan.

Verkligen? Var är det för downloadable content? Gratis, gäller det både PC och konsoller?

Njä, jag tycker att Normal är en väldigt normla svårighetsgrad, så att säga :P Nej, men den är väl som andra spel. Nu har jag bara kört på PC, så jag kan inte säga nåt om PS2-versionen, men har de gjort det rätt så ska det ju funka där med.

OK. Hitils verkar det inte så överdrivet svårt. En attack av en facehugger sänker från 100 till ca 88. Typ. :P
Tack för hjälpen. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#345 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 12 October 2007 - 17:57

Satt nyss och körde HL2: PORTAL som jag efter MÅNGA om och men drog ner och fick att fungera igår. :)

Riktigt trevligt spel, kanske inte lika häftigt som trailern fått oss att tro, men ändå kul.

Är förvånad över att det verkar som att det inte finns nån multiplayer-del, eftersom jag tidigare sett det annonserat ut som multiplayer-delen för Ep2.

Sitter i relativt kompakt mörker, då jag har fått nån sorts elfel i lägenheten ( kollat jordfelsbrytare och dvärgbrytare, inget konstigt med dom..) :ph34r: Så det är väl inte så mycket att göra förutom att dra igång Episode 2 och köra ut det med.

Annars drog jag nyligen ner Quake Wars som jag tyckte var relativt underhållande, till skillnad från många andra liknande krigsspel, men det var dessvärre lite för krävande för min ynka dator.

#346 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 October 2007 - 18:27

Är förvånad över att det verkar som att det inte finns nån multiplayer-del, eftersom jag tidigare sett det annonserat ut som multiplayer-delen för Ep2.

Nja, jag vet inte var du hört det. När spelet pressenterades så sa de direkt att det var ett singelplayer pusselspel och att det inte fanns multiplayer. Kanske det var rykten om att det var en mulktiplayer del för Episode 2 innan spelet pressenterades.

Gah, jag har gjort gruvligt bort mig. Jag antog att Quick Save sparade på riktigt men när jag startade spelet igen så visade sig att så var inte fallet. Så nu får jag spela om de första 2 timmarna igen. :( Irriterande för början är så lång, tråkig och långsam när man redan spelat den engång.

Edited by Crusader, 12 October 2007 - 18:28.

-Sora, Kingdom Hearts

#347 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 12 October 2007 - 20:09

Irriterande för början är så lång, tråkig och långsam när man redan spelat den engång.

Du menar väl klassisk, stämningsfull och nostalgisk? ;) Hehe nej, jag förstår att det är jobbigt.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#348 DanielSchenström

DanielSchenström

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,025 posts

Posted 12 October 2007 - 21:31

Verkligen? Var är det för downloadable content? Gratis, gäller det både PC och konsoller?

Jupp, till PC och 360 iaf. Det är ett slott med möblerbara rum, inhyrda betjänter och lite sånt göttigt.

#349 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 12 October 2007 - 22:07

Jupp, till PC och 360 iaf. Det är ett slott med möblerbara rum, inhyrda betjänter och lite sånt göttigt.

Så vi får äntligen slottet? Det skulle ha släppts redan förra året men för någon anledning så gjorde de aldrig det. Kanske därför den är gratis först. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#350 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 October 2007 - 03:05

Då har man klarat Half-Life. :) Väldigt kul spel. Kanske inte har så mycket att komma med idag men det är ändå roligt att spela. Det dåliga är att det är väldigt svårt att hänga med i storyn. Man ska fly till ytan. Man ska skjuta upp en raket som behövs för att sätta stopp för krisen på nåt sätt. Man ska spränga en anten. Man ska översvämma en reaktor. Men varför man ska göra de grejorna fattar jag aldrig. Man träffar vetenskapsmän som säger "Spräng antennen" men de förklarar inget vidare. Så story biten kunde ha behövt mer jobb. Men om man tänker på att spelet kom vid en tid då FPS sällan hade någon story alls så är spelet lite av en milstolpe.
Blev sugen på att spela Red Faction igen. Red Faction är väldigt mycket som Half-Life, fast bättre och roligare (Och även mycket nyare). Men jag får Half-Life 2 Orange Box på Onsdag eller Torsdag så det hinner jag inte. :(

Just nu spelar jag Half-Life: Decay på mitt PS2. Rätt kul men det hade varit roligare om man hade någon att spela Co-op med.

Edited by Crusader, 16 October 2007 - 17:00.

-Sora, Kingdom Hearts