Doctor Who | Säsong 1/27
Posted 17 May 2007 - 20:12
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 17 May 2007 - 21:09
Jag tycker de verkligen följer upp det som hänt snabbt. Jag tänker på det de visar om kommande avsnittet. Hade de varit en amerikansk serie hade det dröjt en säsong eller två för ett sånt avsnitt.
Jag hoppas innerligen att SVT fortsätter att köra serien till slutet och att de inte gör en Enterprise, det är nåt visst med att följa en serie ett avsnitt i veckan istället för som när man köper hem en dvd-box och tittar slut på den på en dag.
Posted 17 May 2007 - 21:12
Doctor Who 2005 1x10 Part 1 of The Doctor Dances
Doctor Who 2005 1x10 Part 2 of The Doctor Dances
Doctor Who 2005 1x10 Part 3 of The Doctor Dances
Doctor Who 2005 1x10 Part 4 of The Doctor Dances
Doctor Who 2005 1x10 Part 5 of The Doctor Dances
Edited by XC, 21 May 2007 - 08:19.
Uppdaterade länkarna...

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 17 May 2007 - 21:16
Kul när Doktorn hade bytt ut Jacks vapen mot en bannan.
Posted 18 May 2007 - 12:14
Intressant var även användandet av nanobots som verkligen räddade dagen då det som mest behövdes.
Nästa veckas avsnitt ser jag fram emot, då det ser ut som om Slitheen återvänder en gång till.
Posted 18 May 2007 - 12:18
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 18 May 2007 - 12:24
Posted 18 May 2007 - 13:21
Bytet av Jacks vapen mot en banan var
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 May 2007 - 16:43
Ojsan, det missade jag, jag får ta och läsa om rödluvan jag kan inte boken så bra.Inte mer än att doktorn fick påpekad hur stor näsa och hur stora öron han har..
Jo gillade andra delen också men två saker funderade jag på;
1. Varför blev inte alla läkta människor också fullt utrustada chula-soldater?
2. Varför hittade jag inget om Bad Wolf i avsnittet?
Posted 19 May 2007 - 17:00
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 21 May 2007 - 01:04
Bad Wolf stod på tyska (dålig tyska visserligen, enligt de som vet) på sidan av bomben i slutet.
Ännu sjukare blir det när Rose slutar på Bad Wolf Bay (Dålig Ulv Stranden) utanför Bergen.
Jag gillar den nya bruden bättre.
Edited by Peak, 21 May 2007 - 01:12.
Spoilermarkerade. Det finns ett ämne i spoilerforumet för spoilers.
Posted 21 May 2007 - 09:28
JACK
Make yourself comfortable. Carry on with whatever it was you were...
[Gesturing to the two of them]
JACK
... doing.
DOCTOR [innocently]
We were talking about dancing!
JACK
It didn't look like talking.
ROSE
Didn't feel like dancing.
[The Doctor looks at her, rather naïvely] (Källa)
Ahh speciellt det sista är obetalbart!MRS. HARCOURT
Doctor Constantine.
DR CONSTANTINE
Mrs. Harcourt - how much better you are looking!
MRS. HARCOURT [completely bewildered]
My leg's grown back! When I come to the hospital, I had one leg.
DR CONSTANTINE [observing this]
Well - there is a war on. Is it possible you miscounted? (Källa)
Edited by XC, 21 May 2007 - 09:31.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 24 May 2007 - 19:55
Tyckte riktigt synd om Mickey. Hur jobbig han än kan vara så måste han må skit av att bli behandlad sådär. Rose, som sagt, bara sticker sådär helatiden. Kommer hem och går med på en quickie som ingenting.
Nu nämde de verkligen Bad Wolf på riktigt och att de har märkt av det innan... men tog Doktorn det verkligen som sammanträffande eller sa han bara så?
Då var det bara 2 avsnitt kvar. Och med tanke på att nästa heter "Bad Wolf" så kan jag gissa på att vi äntligen får veta vad det betyder?
Ang. det vi fick se om nästa avsnitt så tycker jag de visade för mycket. Nu vet vi redan att det är Daleks som ligger bakom.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 24 May 2007 - 20:00

Posted 24 May 2007 - 20:07
Nu närmar sig säsongen sitt slut. Jag hade tänkt köpa säsong 2 på DVD men det billigaste skulle gå på 700 kr (Inkl. frakt) och det känns lite väl kryddstarkt. Jag vill verkligen ha den men det blir bara för dyrt. Dessutom, Amazon suger verkligen på Info. Inget om vilka avsnitt som ingår, extra matrial eller något sådant. Med tanke på alla special avsnitt så skulle man vilja veta om de ingick också.
Så jag antar att jag får köra den tråkiga vägen och ladda ner säsongen och vänta på den Svenska releasen med att köpa DVDn. Med tanke på att säsong 1 släpps i Sverige på DVD box om 2 månader så kanske en säsong 2 box inte är långt borta?
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 25 May 2007 - 11:59
Nästa avsnitt blir nog dock bättre, speciellt om jag ska gå efter den preview som vi fick i slutet av detta avsnitt.
Posted 25 May 2007 - 13:53
Är väl egentligen bara Fear Her mot slutet av andra säsongen som varit ett riktigt bottenapp.
Edited by Thinice, 25 May 2007 - 13:54.
Posted 29 May 2007 - 05:43
Posted 29 May 2007 - 10:25
Han känns naturlig att ha med och blir ett utmärkt komplement för Rose till Doktorn och allt vad denne representerar.
Jag tror jag är en av de få som inte stör mig på Mickey
Han känns naturlig att ha med och blir ett utmärkt komplement för Rose till Doktorn och allt vad denne representerar.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 29 May 2007 - 10:41
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 29 May 2007 - 14:26
Jon var namnet:
Posted 29 May 2007 - 14:27
Edited by Crusader, 29 May 2007 - 14:29.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 May 2007 - 15:24
Posted 30 May 2007 - 22:33
Det blir nästan farsartat med Mickey/Ricky i Rise of the Cybermen/The Age of Steel, förstör till stor del en annars bra historia.
Edited by Thinice, 30 May 2007 - 22:34.
Posted 30 May 2007 - 23:24