Detta är däremot eländes elände... Usch, vad jag avskyr det där lilla äckliga lokomotivet
Diskutera: Turneringen Tidernas Vinjett
Posted 12 May 2007 - 21:44
Detta är däremot eländes elände... Usch, vad jag avskyr det där lilla äckliga lokomotivet
Posted 12 May 2007 - 22:31
Ika i rutan var ett småroligt barnprogram ju.
Ett sätt att beskriva det... Lutar nog ändå mer åt oändligt lidande, stoff som mardrömmar vävs av.
Posted 12 May 2007 - 22:34
Små roligt barnbrogram...
Stoff för mardrömmar...
Jo. Det är hårfint.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 May 2007 - 22:44
Posted 12 May 2007 - 23:59
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 May 2007 - 08:56
Samma här, drömde t.o.m mardrömmar om henne! Vidrigt barnprogram!Ika i rutan var bland det värsta jag visste som barn. Hur någon kan gilla det övergår mitt förstånd
Winter is Coming
Posted 13 May 2007 - 09:04

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 13 May 2007 - 09:19
Posted 13 May 2007 - 13:24
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 13 May 2007 - 20:13

Posted 13 May 2007 - 20:15
Denna duell är en Win/Win situation för mig - nu kan bara en bra vinjett gå vidare.
Precis! För min del spelar det ingen roll vilken som vinner, båda är jättebra.
Posted 13 May 2007 - 21:12
Här är en fungerande (Engelsk dock):
Och här, för alla DuckTales fans, en cool Special Extended Version av Introt som gjordes för säsong 1 DVDn:
Edit: Varför oh varför funkar detta aldrig för mig?
Peak Edit: Så här skall en Youtube-tagg se ut:
[video]http://www.youtube.com/v/4HPQRuzkS_U[/video]
Fixar de här..
Edited by Peak, 13 May 2007 - 21:16.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 May 2007 - 21:15
Posted 13 May 2007 - 21:19
Trivia: Det är faktiskt orginalöversättningen av ducktales vinjett som vi röstar på - och inte den nyare översättningen som gjordes när SvT fick för sig att sända andra halvan av serien.
Nu funkar länkarna också.

Posted 13 May 2007 - 21:24
OK, då försöker jag igen.
Svenskt Intro version 2:
Edit: yay. Jag lyckades.
Edited by Crusader, 13 May 2007 - 21:27.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 May 2007 - 22:06
Det är jag det! Länge sen man såg det dock. Men då finns det tydligen på dvd också.Och här, för alla DuckTales fans, en cool Special Extended Version av Introt som gjordes för säsong 1 DVDn:
Winter is Coming
Posted 13 May 2007 - 22:11
Posted 13 May 2007 - 22:21
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 13 May 2007 - 22:22
Que?Det är jag det! Länge sen man såg det dock. Men då finns det tydligen på dvd också.Och här, för alla DuckTales fans, en cool Special Extended Version av Introt som gjordes för säsong 1 DVDn:
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 May 2007 - 22:35
Jag förtydligar, jag är Duck Tales fan och jag visste inte att den fanns på dvd.Que?Det är jag det! Länge sen man såg det dock. Men då finns det tydligen på dvd också.Och här, för alla DuckTales fans, en cool Special Extended Version av Introt som gjordes för säsong 1 DVDn:
![]()
Jag skyller mitt flummiga skrivande på att jag sovit högst 6 timmar totalt de senaste två nätterna
Winter is Coming
Posted 13 May 2007 - 23:13
Volym 2 släpptes i USA i November 2006.
De släpper dubbade versioner lite senare i år.
Tyvärr så finns det inget extra matrial.
DuckTales Vol. 1 (R2, Eng)
Första 20 avsnitten men inte piloten
Knatte, Fnatte & Tjatte Vol. 1 (R2 Sv)
6 Avsnitt (Ej i ordning)
Knatte, Fnatte & Tjatte Vol. 2 (R2 Sv)
7 Avsnitt (Ej i ordning)
DuckTales Vol. 2 (R1, USA)
24 Avsnitt inkl. Piloten "Treasure of the Golden Suns".
Även Darkwing Duck, BumbiBjörnarna, Luftens Hjältar, Piff & Puff finns på säsongs DVD. Fast förutom Piff & Puff så finns inga andra på Svenska eller i Europa, vad jag vet.
Edit: Länkarna är till ställen där man kan köpa dem. (De flesta är DiscShop)
Edited by Crusader, 14 May 2007 - 00:08.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 13 May 2007 - 23:52
Måste se om jag kan få tag på DVD's till dedär härliga goa serierna.. TMNT, duck Tales, Luftens Hjältar m fl.. ah..
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 14 May 2007 - 00:28
När den först visades på TV3 så hette serien Ankliv. När den sedan släpptes på VHS så bytte de namn till Knatte, Fnatte & Tjatte På Äventyr. Och när säsong 2 sedan började visas på SVT så bytte de namnet till Farbror Joakim och Knattarna (Vilket jag tycker är det bästa namnet, men jag föredrar DuckTales) samt bytte text på musiken.
Hmm, fattar inte varför men vi i Europa fick en light version av boxen. Amerikanska Vol. 1 boxen innehåller 27 avsnitt medans den Engelska bara innehåller 20. :/
Hittade föresten denna regisonfria DVD med 88 DuckTales avsnitt. Deffinitivt inte officiell men länken till den var på Disneys officiella hemsida. Förvirrande och rätt frestande.
Edited by Crusader, 14 May 2007 - 01:10.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 14 May 2007 - 16:09
Är det illa att det tog ungefär halva introt innan jag insåg att jag har sett hela den här serien?Jag tycker att intros till tecknade serier bör ha stora blutiga robotar och rymdskepp i sig, själv..
Då vet man i alla fall att serien inte lämnade sådär värst stort intryck på en.
(a.k.a. SweXena / MrEgo)
Posted 14 May 2007 - 21:29