Hm. Det är inte så stor skillnad mot för s1. Faktum är att den här säsongen är sämre.
In the Line of Duty introducerar Jolinar vilket mjölkas rätt ordentligt under resten av säsongen. Ett sätt att göra Carter mer intressant? Det skulle antagligen ha funkat också om det hade tagits till vara bättre. Men för det mesta används det som ett billigt plot device. (I sense that he is a Goa'uld sir.) Undantaget är när Martouf är med och när hon börjar leka med Goa'uld armaband. Något som dock utforskas alldeles för lite men what else is new liksom? "Nej, varför ska vi använda dom överlägsna Goa'uld vapnen för? Vi har ju våra egna värdelösa bössor."
Thor's Chariot kunde ha blivit mer intressant om dom verkligen fördjupat sig i vilket jäkla klavertramp dom gjorde i Thor's Hammer från s1 där dom i princip öppnade dörren och välkomnade Goa'uld att invadera Cimmeria.
Teal'cs familj följs upp väldigt dåligt efter dom har blivit räddade till en annan planet. (inte alls) Inte för att det är nödvändigt men jag hade gärna velat se det.
Tok'ra dubbelavsnittet till hör dom bättre avsnitten, även om det kanske inte riktigt höll för två avsnitt. Jag finner dock ofta att singel avsnitten är typ 5-10 minuter för korta för att hinna knyta ihop allt. The Fifth race, Secrets, och uppföljningen på förra säsongsfinalen The Serpent's Lair var också bra. Men det finns betydligt mer gott om stolpskott som Need, Bane, Spirits, Holiday och jag vill säga The Gamekeeper men Dwight Schultz räddar det avsnittet. (ungefär som Dom Deluise räddar ett liknande avsnitt i s3)
Out of Mind skulle vara mycket bättre om det inte vore en freaking clip show! Really? Två clip shows på två säsonger? Och i säsongsfinalen dessutom. Jag får den distinkta känslan av att författarna till den här serien antingen är väldigt lata eller har kass fantasi.
Edited by Wylie Times, 11 June 2009 - 03:04.