Heroes - Säsong 1
Posted 17 December 2007 - 21:21
Posted 18 December 2007 - 09:51

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 18 December 2007 - 16:54
Posted 20 December 2007 - 14:26
Och nu fick visst Sylar ideen att bli president, scary.
Mjolnir, Peter har ju Claires kraft så han kan ju inte dö. Men borde inte huvudet åka av i explosionen och ändå döda honom hum...
As for Hiros tidsresor, tidsresor gör mig galen så jag kan inte svara på det. Men den där framtiden har ju inte hänt så jag antar att i framtiden som händer så åker han tillbaka
Posted 02 January 2008 - 19:26
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 02 January 2008 - 19:31

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 January 2008 - 22:19
Nu har jag sett hela säsong 1. Det var verkligt stark i början av säsong men det förekom en liten svacka något i mitten. Till slut har serie hämtat sig efter de sista avsnitt ( ca 6-8 st). Den sista dúbbelavsnitt har verkligen mig i ett fast grepp.
Jag funderar lite verkligen att Sylar överlevde i slutet av dubbelavsnitt. Jag hoppas inte. Men jag är förbraskt nöjd med avslutningen.
Nu börjar jag redan efter den andra säsong
Posted 02 January 2008 - 22:22
Volume 2 (Säsong 2) är ju bara på 11 avsnitt och har redan gått i USA.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 January 2008 - 22:39
Posted 02 January 2008 - 23:02
har inte den där låtsaskanalen
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 03 January 2008 - 11:26
Hade sett slutet med Hiro förut någonstans så det vill jag verkligen se mer av. Men suck, så länge till hösten
Posted 03 January 2008 - 19:36
En avslutande historia, det var nog det bästa med Heroes jmf med dess konkurrenter.
Men sedan fanns det ju ändå en del öppningar, bla:
- Hiros tidsresa till 1600-talets Japan.
- Den lilla tjejen "spårningssysytemet" som sa att hon kunde tänka på alla utom en, vem???
- Petrelli brödernas mamma, vad har hon för superkrafter?
- Vad ska Sylar hitta på?
- Överlever Petrelli bröderna? Överlever bägge? Eller en?
- Vad händer med organisationen som har koll på alla med superkrafter?
- Hiros pappa, vem är han egentligen?
Posted 03 January 2008 - 21:36
Kunde inte låta bli att titta på episodguider av nästa sässong, obskyra LOST-ord som flashback och flashforward dyker tyvärr upp..
Hittade den här sidan för er som inte kan hålla er till hösten, visar Heroes 2 i streamat format. Funkar alldeles utmärkt...förutom att de lagt in ett avsnitt från förra sässongen som avsnitt 1 - Four Months Later Någon som vet någon annan sida med streamade avsnitt där avsnitt 1 fungerar?
http://www.heroes-st...season-2/page/2
Posted 03 January 2008 - 21:42
Four Month Later ÄR första avsnittet av säsong 2.örutom att de lagt in ett avsnitt från förra sässongen som avsnitt 1 - Four Months Later Någon som vet någon annan sida med streamade avsnitt där avsnitt 1 fungerar?
Posted 03 January 2008 - 21:44
'Four Months Later' är faktiskt första avsnittet på s.2förutom att de lagt in ett avsnitt från förra sässongen som avsnitt 1 - Four Months Later Någon som vet någon annan sida med streamade avsnitt där avsnitt 1 fungerar?
Posted 03 January 2008 - 21:46
Four Month Later ÄR första avsnittet av säsong 2.örutom att de lagt in ett avsnitt från förra sässongen som avsnitt 1 - Four Months Later Någon som vet någon annan sida med streamade avsnitt där avsnitt 1 fungerar?
![]()
Det vet jag , problemet är att det avsnittet dom kallar Four Months Later är från sässong 1 - förövrigt avsnittet precis efter att Peter räddat Claire (eller är de Clääär?)...och det har jag redan sett.
Avgör själv, men jag hävdar att det här avsnittet är från förra sässongen.
http://www.heroes-st...es-episode-2x01
Edited by Walker, 03 January 2008 - 21:50.
Posted 03 January 2008 - 21:51
Posted 03 January 2008 - 21:57
Jag kände ungefär likadant och så här ipso facto är jag tveksam. Den här serien har ingen brist på schabloner, halvbakade idéer (en *mysko* symbol som återkommer i de mest osannolika miljöerna och tiderna - jo, det lär hålla mitt intresse uppe minst 3 säsonger till...) och karaktärer som är rena marionetter när de hela tiden gör vad handlingen kräver av dem, varken mer eller mindre. All svidande kritik man hört om tvåan är inte så uppmuntrande i det läget heller.Det intressanta kommer att bli om säsongsavslutningen kommer sporra mig och se säsong 2.
Posted 03 January 2008 - 22:11
Posted 06 January 2008 - 13:38
Näe, vad man läst om säsong 2 är inte uppmuntrande. Vi får se hur jag gör. Jag känner att det är inget "måste" att se säsong 2... Men jag tycker ändå att seriens sista avsnitt är ganska bra. I de här sista 2-3 avsnitten så tycker jag till och med att Mr Bennet vuxit till en acceptabel nivå. (Annars så har han inte varit någon storfavorit).Jag kände ungefär likadant och så här ipso facto är jag tveksam. <//> All svidande kritik man hört om tvåan är inte så uppmuntrande i det läget heller.Det intressanta kommer att bli om säsongsavslutningen kommer sporra mig och se säsong 2.

Posted 07 January 2008 - 15:17
Posted 07 January 2008 - 20:11
Det är lättsam amerikansk tv-underhållning som håller förvånansvärt hög klass, har klagat på serien tidigare, men tycker faktiskt den har växt, det finns vissa grejer som fortfarande stör mig.
Men sista avsnittet var ett slut och det var ju det bästa. Man slapp en irriterande cliffhanger som närmast är ett måste i alla andra serier nu för tiden. Ett enkelt tilltag för att behålla tittare och tjäna lite stålar. Egentligen ett rätt trist tilltag. Heroes lämnade visserligen upp för en del trådar, men på ett ganska smart och kul sätt.
Posted 07 January 2008 - 20:23
Jag kan ha överseende med en hel del när det gäller film/tv, men agnas inte krokarna rätt i storyn då hugger jag heller inte.

Posted 12 August 2008 - 16:12
Start kl. 13.50 och avsnitten som visas är 14-23
Posted 12 August 2008 - 16:19
Då kanske säsong 2 är på gång? Det har varit ett löjligt långt uppehåll från TV4's sida IMO.