Elitserien 07/08 och hockey i allmänhet.
Posted 04 May 2008 - 15:58
Posted 04 May 2008 - 17:20
Jag hoppas anfallet kommer funka mot bättre nationer, men det såg så tamnt ut i träningsmatchen mot USA så därför jag är lite tveksam, men det är ju skillnad på träningsmatcher och VM.. Bäckström har ju tillkommit sen dess och han tillförde ju absolut i matchen mot Vitryssland. Wallin var inte alls bra och tog för mycket utvisningar.
Posted 04 May 2008 - 17:39
Vilka tror ni vinner VM? Själv tror jag på Finland, fast det brukar jag göra på senare år...
Posted 04 May 2008 - 20:57
Jag tippar att USA eller Ryssland tar hem det. Men måste jag välja en så säger jag USA i fördel av små rinkar.
Vi kanske skulle ha en och samma hockeytråd för att disskutera all hockey i?
Posted 04 May 2008 - 20:58
Posted 04 May 2008 - 21:04
Edit: 1960 kom senaste guldet.
En av BÅs favoriter det. Säkert därför han är med.Och skicka hem klanten Fernholm!!
Tror på Kanada jag, eller kanske Ryssland.
Edited by GaterGirl, 04 May 2008 - 21:07.
Posted 04 May 2008 - 21:04
Men jag tror faktiskt de har fördel att få slå lite ur underläge gentemot Kanada!
Posted 04 May 2008 - 21:27
Posted 04 May 2008 - 23:46
Vi får väl se! Tjeckierna såg rätt bra ut mot Ryssland, ganska bra match fast domarna var helt otroliga ibland. De borde hänga med bättre nu när man har fyra domare tycker man.
Posted 05 May 2008 - 06:42
Tycker mest att det var ett modigt tips, inte ett dåligt.
Vore t om rätt kul om USA vann, brukar alltid avsky dem, men nu känns det som att Kanada behöver tas ner på jorden.
Posted 05 May 2008 - 17:44
Torgny Bendelin lämnar Malmö föresten och Siemensen blir huvudtränare assisterad av Peter Andersson. Jag gillar att de behåller Bobo Siemensen iaf och det kanske var bra att man avslutade samarbetet med Bendelin, det ska visst ha varit sprickor i sammarbetet mellan han och Siemensen mer och mer under säsongen så det kanske var ett bra beslut trotts allt.
Hur ligger det till med Foppa nu när Colorado är utslaget? är han skadad, eller? Visst hade det varit skönt med en skräll i VM, både USA eller Ryssland hade jag tyckt varit kul om de vann där. Kanada är jag nästan alltid allergisk mot i hockey.
Posted 05 May 2008 - 18:00
Ja, han är skadad kommer knappast till VM.Hur ligger det till med Foppa nu när Colorado är utslaget? är han skadad, eller?
Posted 05 May 2008 - 18:07
Skönt att Malmö i alla fall verkar behålla någon stabilitet i laget, och förhoppningsvis är inte Peter Andersson sportchef längre då...han har väl inte varit så lyckad där.
Så hur många ska se Frankrike-matchen idag? Jag ska det iaf!!
Posted 05 May 2008 - 18:16
Klart nu att Nabokov ska spela VM, han är ju en mycket bra målvakt. länkRoligaste segrare (förutom Sverige såklart) vore i alla fall Ryssland imho. Om de bara kan få tag i en målvakt så kanske det kan funka?
Luleå skulle behöva byta ut sportchefen också, händer ju inget.
Posted 05 May 2008 - 18:24
Posted 05 May 2008 - 20:01
Visste inte vad Finland hade för lag så kollade det nu och de har ju ett skitbra lag, nu ska visst Koivu och Selänne komma också. Känns inte alls kul att så många av svenskarna tackat nej. Lite upp till bevis för Bengt Åke också kanske att se hur han klarar av att coacha ett lag där man inte fått med alla toppspelarna. Även de mindre hockeynationerna verkar ha fått de NHL spelare de har att ställa upp ju. Tänk om vi får däng ikväll? Jag känner mig lite oroad faktiskt. Många franska fans där i Kanada så blir nog fullt tryck på läcktarna och det är ju skoj. Tror det blir långt ifrån enkelt ikväll.
Kermit: Nej Peter Andersson är inte sportchef längre i Malmö det är Peo Larsson nu. Peter har ju Malmöhjärta så kul att man behållit han i klubben, sportchef var han nog tyvärr inte så passande som.
Posted 05 May 2008 - 20:11
Posted 05 May 2008 - 20:52
Bäckman har tackat nej: orsak familjen. Vad spelar 2 veckor mer eller mindre för roll egentligen om man varit borta en hel säsong? Visst jag förstår att familjen är viktig men 2 veckor till är väl inte så farligt. Han har väl råd att skicka efter familjen.
Posted 05 May 2008 - 20:55
Posted 06 May 2008 - 08:59
Nattens superskräll, Tyskland slog Slovakien.
Edited by GaterGirl, 06 May 2008 - 08:59.
Posted 06 May 2008 - 10:13
Den enda spelaren i Frankrike jag tycker synd om är i så fall Huet...han visade sig vara enormt populär även i Quebec, det utbröt stort jubel när han byttes in, och så gjorde han en sådan enorm tavla. Fast det viktigaste är att Tre kronor vann, och stort.
Sverige är inte det enda landet som har problem med "blåbärsnationerna" med andra ord, om man tittar på hur Finland klarade sig mot Norge. Fast det spelar ju ingen roll, det viktigaste är i vilken form man är i mot slutspelet.
Posted 06 May 2008 - 10:28
Exakt, det är ju bara första gruppspelet också.Fast det spelar ju ingen roll, det viktigaste är i vilken form man är i mot slutspelet.
Vart ett väldigt jubel, var efter att Sverige gjort 7e (eller var det 6e?) målet som han kom in. Trodde ett tag de jublade åt oss.Den enda spelaren i Frankrike jag tycker synd om är i så fall Huet...han visade sig vara enormt populär även i Quebec, det utbröt stort jubel när han byttes in,
Skönt att få igång lite målskyttar, Weinhandel, Hörnqvist och Bäckström.
Posted 06 May 2008 - 10:45
Riktigt glad att det gick bbra för Edler, är fortfarande lite putt över att B-Å valde Fernholm framför honom. Annars håller jag med om målskyttarna, även om jag kanske inte skullle se Bäckis som en målskytt direkt, mer framspelare , fast att han ska vara med och producera poäng på ett eller annat sätt är klart viktigt.
Han är ju en av våra största talanger och har redan varit med i tre VM, så han är ju redan rutinerad.
Posted 06 May 2008 - 13:36
Sveriges senaste mot Frankrike var till en början väldigt svängig då inget lag klarade av att avsluta ett anfall genom att gå på mål ordentligt. Lyckligtvis släppte det efter ett tag men jag vidhåller fortfarande att sverige kommer få det svårt att göra någon bra placering i detta vm.
Posted 06 May 2008 - 14:24
Edited by Wylie Times, 06 May 2008 - 14:26.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter