Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3

• Please log in to reply
424 replies to this topic

#326 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 March 2008 - 06:25

Nu har säsong 3 dvdn skickats från axelmusics lager. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#327 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 March 2008 - 12:07

Varför han finns till? :P

Tycker du så illa om honom?

Det konstiga är att han normalt drivs av sin överlevnadsinstinkt. Men här fick de droga honom för att han skulle säga något vettigt... Det finns säkert massor av anledningar för honom och vara övertygad om att de inte skulle döda honom, men om han inte fyller någon funktion i kombination på vad som hände på New Captica så borde han varit mer orolig än så...

Iofs vet jag inte om det han sa var så vettigt, det gav väl lite vatten på kvarnen men inte mycket. Det skulle inte förvåna mig om han behöver vara mer orolig framöver, han klarade första förhöret men jag har en könsla av att dom kommer fortsätta att sätta hårt mot hårt.

Tror att han i slutändan kommer att vara utfryst och ignorerad av båda grupperna.

Det finns en chans till det, ja. Själv hoppas jag att det blir annorlunda men det ligger en hel del i det du påpekar. :)

#328 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 March 2008 - 12:49

Varför han finns till? :P

Tycker du så illa om honom?

Egentligen inte. (Därav :P -smileyn). Men han är inte den stora anledningen till att jag tittar på serien om man säger så...

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#329 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 March 2008 - 13:32

03x14

Okej avsnitt. Jag gillar inte Tigh's åsikter om sagitarier. Han har ju små "hang ups" på flera saker men detta tar ju minst sagt priset. Adama borde ha vidtagit någon form av disiplinär åtgärd där och markerat vad som är acceptabelt beteende och vad som inte är det.

Trevligt att Helo hamnar i fokus i avsnittet och att det är tack vare honom som man lyckas komma till roten av problemet och avlägsna det. Annars tar ju scenen mellan Caprica Six och Baltar priset, jag kan förstå att Roslin tittade lite lustigt och undrade vad Caprica six höll på med där i cellen.

#330 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 March 2008 - 14:08

Baltar hade ju sådana där scener i säsong 1 också... :) Minns ett avsnitt där han hamnar i en väldigt svårförklarad situation, böjd över skrivbordet med handen i byxorna tex... :lol:

Håller med dig att det är kul och få ett Helo-centrerat avsnitt. Hela situationen då Helo lägger fram sina anklagelser är ganska underlig, men eftersom Dr Cottle dök upp då Helo läste journalerna (eller vad man skall kalla det) och att Adama, Thigh och Cottle dyker upp just som Helo försöker rädda Dee så tror jag att Adama valde en mer diskret metod och ta reda på sanningen. :) Intressant dessutom och få se situationer som den här uppkomma utan att en Cylon är måltavlan. Något annat som skall bli intressant och se utvecklar är huruvida Six verkligen 'vill bli mänsklig' eller om hon sökte sig til Galactica enbart därför att Baltar är där.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#331 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 March 2008 - 14:15

Baltar hade ju sådana där scener i säsong 1 också... :) Minns ett avsnitt där han hamnar i en väldigt svårförklarad situation, böjd över skrivbordet med handen i byxorna tex... :lol:

Jag kommer ihåg den scenen med... :lol2:

Håller med dig att det är kul och få ett Helo-centrerat avsnitt. Hela situationen då Helo lägger fram sina anklagelser är ganska underlig, men eftersom Dr Cottle dök upp då Helo läste journalerna (eller vad man skall kalla det) och att Adama, Thigh och Cottle dyker upp just som Helo försöker rädda Dee så tror jag att Adama valde en mer diskret metod och ta reda på sanningen. :)

Ja, Adama har ju varit rätt diskret även i andra "frågor" tidigare så det är ju inte så förvånat. Det är bara det att jag gärna skulle se honom agera lite mer i vissa situationer.

Något annat som skall bli intressant och se utvecklar är huruvida Six verkligen 'vill bli mänsklig' eller om hon sökte sig til Galactica enbart därför att Baltar är där.

Jag håller med. Det ska bli riktigt intressant att följa den utvecklingen. Jag gissar på att hon sökte sig dit för att Baltar är där men det andra alternativet känns trovärdigt med.

#332 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 March 2008 - 14:25

Inget avsnitt av BSG Söndagen 23/3. Avsnitt 15 av 20 sänds som vanligt nu på Söndag 16/3 klockan 23:55-00:50 enligt dagenstv.com

Ärligt talat undrar jag varför detta händer igen. Förra gången så var det en veckas uppehåll utan någon direkt anledning (istället för BSG så visade dom två avsnitt av Criminal Minds) och det ser ut att vara lite av samma sak även denna gång. Det är ju helgdag runt den 23/3 (påsk) och först tänkte jag att det kanske skulle vara någon direktsänd sport men utöver det vanliga i tablån så visar dom några fler filmer än vanligt men jag förstår inte varför dom måste lyfta bort BSG och istället visa två avsnitt av någon annan serie. Otroligt kortat och oförklarligt av Kanal 5. <_<

#333 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 March 2008 - 14:42

Blir tokig på femman pga det, är ju inte första gången dom hoppar över 1-2 veckor för att sen fortsätta som vanligt.
Och nu när det börjar bli riktigt spännande.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#334 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 March 2008 - 14:48

Samma här. Jag skulle ha viss förståelse för det (jag gillar dock inte den företeelsen) om man t.ex. tänkt visa direktsänd sport, men att lyfta bort BSG till förmån för ett extra avsnitt av någon annan skitserie som dom säkert visat i repris 311 gånger tidigare låter bara korkat i mina öron.

"Här på Kanal 5 gillar vi att misshandla serier och sparka på tittarna, nu när dom redan ligger ner så tar vi mer än gärna chansen att hoppa på dom ett par extra gånger"

Extremt uttryckt, jag vet. Men jag blir bara så trött. Tur att min box med säsong 3 är på väg för när den kommer är det bye, bye Kanal 5 som gäller. Synd bara för alla som faktiskt följer serien via kanalen.

Edited by Cartman, 14 March 2008 - 14:52.

#335 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 14 March 2008 - 17:26

*suck* Var det verkligen min idé och följa den svenska visningen? :P

Tur att man har karaktär. Och hade uppehållet inte kunna vara denna vecka när jag ändå jobbar natt och inte nästa då jag faktiskt är ledig? :lol:

fqq5BYam.jpg

#336 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 March 2008 - 17:29

*suck* Var det verkligen min idé och följa den svenska visningen? :P

Jag avundas dig ditt tålamod. Jag hade nog gett upp för länge sen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#337 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 March 2008 - 17:51

Extremt uttryckt, jag vet. Men jag blir bara så trött. Tur att min box med säsong 3 är på väg för när den kommer är det bye, bye Kanal 5 som gäller. Synd bara för alla som faktiskt följer serien via kanalen.

fick min idag. :thumbsup:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#338 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 March 2008 - 12:43

Jag fick en avi om att det finns en paket att hämta ut. Tror det är min box. :)

--

03x15

Hyffsat bra och intressant avsnitt. När Cally och Tyrol blir instängda i luftslussen tyckte jag det blev lite väl förutsägbart hur det skulle gå. Man har sett liknande scener i andra serier och det hade varit trevligare om dom tagit en annan vinkling i BSG istället för att följa standard mall 1A. Dom "flashbacks" som Adama hade om sin numera avlidna fru var intressanta, man fick en större och något mer personligare inblick i hur deras relation var. Det ska även bli intressant att se om Apollo åtar sig det uppdrag som dom vill att han ska göra.

Edited by Cartman, 17 March 2008 - 12:43.

#339 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 18 March 2008 - 11:24

Visst kändes det lite 'för uppenbart' att Cally och Tyrol skulle klara sig, men även om jag föredragit (jag tycker upplösningen funkr bra) en annan vinkling så vill jag ju behålla båda karaktärerna... och då finns ju inte många alternativa vinklar kvar. :lol: Få se om Tyrol och Cally klarr av och lösa upp fnurrorna på tråden nu. Intressantast var givetvis Adamas flashbacks, intressant och få lära känna honom lite mer. Apollo verkar inte vara särkillt upprörd över skillsmässan, skall bli intressant och få se om vi för lära känna Coralanne närmare jag fick en känsla av att hon eventuellt slagit Apollo och hans bror...

Apollo: And she would try and apologize She would promise she would make things better. But then she would just start drinking, and then all of her good intentions would just go out the frakkin'... <snip>
Apollo: And then o­ne day, finally the apologies even stopped. (Källa)

Kunde inte låta bli och le när Apollo frågar Dee: "Is it ticking?". Jag antar att Apollo kommer få någon form av avlastning (Starbuck? kanske eller t.o.m. och med Athena?) så han kan satsa på Roslins projekt...

Edited by XC, 18 March 2008 - 11:24.

fqq5BYam.jpg

#340 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 March 2008 - 13:52

Fast båda två hade inte behövt då för att dom skulle ha kunnat ta en annan vinkling, det kan ju handla om t.ex. dialog, sammanhållningen mellan karaktärerna eller dess frånvaro och så vidare. Tycker det liknar scener man redan har sett i andra serier. Hade väntat mig mer helt enkelt. :)

Jag tror att Appollo hade en tuff tid tillsammans med sin mor, dialogen och han reaktion pekar åt det hållet.

Jag tror att han satsar på Roslins projekt och han känns som ett bra och intressant val till det. Givetvis borde någon bli back up till honom. Starbuck känns som en bra gissning just nu.

#341 weareborg

weareborg

Cadet First Year

• Members
  • 8 posts
  • Interests:Vetenskap, musik, scifi,

Posted 23 March 2008 - 23:24

Kanal fem verkar inte bry sig om oss som gillar BSG, nu har de visat repriser varje söndag ett tag men just nu den 23 så står det inget om att de ställt in pga av Påsk. När kommer den istället då? först nästa söndag kanske? Fast det står inget om det i TV-planeten

De kunde väl skriva till vilken söndag eller annan dag det är framflyttat till.

Edited by weareborg, 23 March 2008 - 23:25.

#342 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 March 2008 - 23:49

Står inget på DagensTV.com heller om nästa vecka. :(
Sen är det inte repriser dom visar på söndagar ;) (om man inte sett avsnitten från andra källor tidigare förstås)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#343 weareborg

weareborg

Cadet First Year

• Members
  • 8 posts
  • Interests:Vetenskap, musik, scifi,

Posted 24 March 2008 - 00:22

Så tokiga de är. Nu ska de börja med säsong 1 igen. Tisdag onsd torsdag.

Säsong 1, Epi 1 Tisdag 25/3 2008 01:50 Alltså egentligen Onsdag morgon 01.50 inte Tisdag om ni förstår. Man finner texten på tisdag men i verkligeheten är det Onsdag då. Eller hur. :)

Battlestar Galactica
Amerikansk science fiction-serie från 2005. Konvojen av flyktingskepp som leds av Battlestar Galactica utsätts för flera oväntade attacker och misstankarna växer att det finns en förrädare.

Onsdag kör de nästa epi och Torsdag den tredje episoden. som ju egentligen är Fredag tidigt på morgonen.

Om man nu kan lita på sånt. :)

När ffår vi se slutet på säsong tre? Hur långt hann vi nu förra veckan. De hade inte hunnit ha rättegången än, de talade om att Lee Adama skulle vara med och försvara Gaius Baltar. så det är väl en tre elelr fler episoder kvar av säsong tre?

dagenstv.com hade en bra sökfunktion. jag skrev in
http://dagenstv.com/...t...amp;x=0&y=0

och fick upp detta.

Tisdag25/3
Kanal 5
01:50 (02:50)
Battlestar Galactica

men
Onsdag26/3
RTL 2 Alltså en kanal jag inte har RTL Så om ni längtat efter avsnitt 30 så går det på RTL :)
23:00 (23:55)
Battlestar Galactica text på tyska om avsnitt 30. vad är nu detta?

Senare samma dag eller egentligen morgonen efter onsdag natt. alltså Torsdag morgon,

01:05 (02:00)
Battlestar Galactica 213.114.146.166 | 2008-03-24 00:10:33 | Copyright Comspace AB 2008
213.114.146.166 | 2008-03-24 00:10:33 | Copyright Comspace AB 2008 Amerikansk science fiction-serie från 2005. Battlestar Galactica skakas av en serie explosioner och blir av med det mesta av sitt vatten. Nu måste besättningen hitta mer innan det blir uppror. Del 2 av 13. Producerat år 2005.

Torsdag27/3
Kanal 5
01:25 (02:15)
Battlestar Galactica
Del 3

Måndag31/3
Kanal 5
01:35 (02:30)
Battlestar Galactica
Del 4

Tisdag1/4
Kanal 5
01:50 (02:45)
Battlestar Galactica

del 5

Onsdag2/4
Kanal 5
01:25 (02:20)
Battlestar Galactica

del 6

Torsdag3/4
Kanal 5
01:45 (02:40)
Battlestar Galactica
del 7

Fredag4/4
Kanal 5
02:30
Battlestar Galactica
del 8

osv

Edited by weareborg, 24 March 2008 - 00:07.

#344 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 March 2008 - 12:25

Så tokiga de är. Nu ska de börja med säsong 1 igen. Tisdag onsd torsdag.

Jag har redan postat om det i tråden för säsong 1. :)

När ffår vi se slutet på säsong tre? Hur långt hann vi nu förra veckan. De hade inte hunnit ha rättegången än, de talade om att Lee Adama skulle vara med och försvara Gaius Baltar. så det är väl en tre elelr fler episoder kvar av säsong tre?

Tänk på att spoilermarkera information som ännu inte har visats på svensk TV.

Kanal 5 har hittills visat 15 avsnitt av säsong 3.

dagenstv.com hade tidigare info om att avsnitt 16 skulle visas nu på söndag men nu har dom information om att dom inte kommer visa något BSG varken den 30/3 eller den 6/4 så dom har väl tagit ännu ett säsongsuppehåll kan jag tänka mig. Jag ska skriva ett mail till Kanal 5 och fråga hur det ligger till och återkommer när/om jag får svar.

#345 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 April 2008 - 11:40

Hej,

Jag undrar varför ni har slutat att visa säsong 3 av Battlestar Galactica
på söndagar. Är det ett till säsongsuppehåll? Om detta stämmer, när kommer
serien tillbaka igen?

Jag måste säga att jag tycker att ni har behandlat serien rätt dåligt under tiden som
ni visat den. Ni har flyttat runt bland dagar och tider och serien har fått en hel
del omotiverade säsongsuppehåll i min mening.

Tacksam för svar på när jag kan se resterande avsnitt av säsong 3.

=== === === === === === === === === === === === === === === ===

Hej,

Tack för ditt mail. Serien har uppehåll nu. Exakt startdatum är dessvärre
ännu inte bestämt.

Håll utkik på vår hemsida www.kanal5.se. Du kan alltid hålla dig upptaterad
på Programinformationen som du hittar om du går in på kanal5.se, program
och sedan klickar du på Programinformation i västerspalt.

Vi skickar dina åsikter till ansvariga personer.

Med vänlig hälsning,
Kanal 5:s Tittarservice
http://www.kanal5.se

Edited by Cartman, 22 October 2008 - 14:55.

#346 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 April 2008 - 12:28

*Suck*

Obestämd tid?

Tur att man faktiskt har DVDer och inte är helt beroende av Kanal 5.

fqq5BYam.jpg

#347 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 02 April 2008 - 12:40

Det kan ju betyda allt från några veckor till nästa år. Man kan ju fråga sig hur dom tänker när dom beslutar sig för ett säsongsuppehåll. Ett alternativ skulle vara att dom inte har möjlighet (en kostnadsfråga säkert) att köpa in dom nya avsnitten i säsong 4 och inte vill ha ett gigantiskt uppehåll då dom har sänt färdigt avsnitt 20 i säsong 3. Utöver denna förklaring ser jag ingen anledning att ha ett säsongsuppehåll. Ännu mera konstigare var det i tidigare säsonger då det fanns gott om färdiga avsnitt och hela tiden kom nya i USA. Trots det valde man att ha ett par säsongsuppehåll per säsong. Ren idioti om ni frågar mig.

Jag tycker synd om alla som inte har samma möjlighet som flera av oss som köpt boxarna med dom olika säsongerna. Att följa serien på Kanal 5 måste vara lite som Rysk roulette. Man vet aldrig vad man får för otrevliga överraskningar.

Edited by Cartman, 02 April 2008 - 12:41.

#348 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 May 2008 - 14:11

Orka vänta på Kanal 5. :P (De har fortfarande inte bestämt sig btw). Jag tippar på att de antingen drar ut på säsong för att vänta in säsong 4 eller kanske mer troligt att de fortsätter med säsong 3 när nattsändningarna Må-Fr kommit ikapp.

BSG 03x16: Jag gillar avsnittet. Kul och få veta lite mer om Baltars förflutna och jag håller med honom... den där dialekten var verkligen inte skön och lyssna på. Vi får aldrig riktigt veta vilka avsikter som Baltar har med att skriva och smuggla ut boken, bortsett från att sätta sig själv i bättre dager och röra om grytan lite. Roslin reagerar kanske helt naturligt inledningsvis (även om de snabba arresteringarna är lite av en besvikelse jag trodde verkligen bättre om henne), men inser tydligen sitt misstag när Tyrol sänder ut strejk orden och beslutet att återbilda "Colonial Workers Alliance" är kanske väntat men logiskt. Slutscenen där Seelix får sin efterlängtade chans och placera rumpan i en Viper är (om än väntad) passande. Även om jag tycker att upplägget 'vad-sjutton-är-du-här-för' upplägget som man använder när Starbuck hämtar henne är lite elakt.

Bara 4 avsnitt kvar. :( Dags att inköpa Razor... Sedan lär det väl bli en lååååång väntan innan säsong 4 finns tillgängligt... (Lagligt alltså.)

--
Jag måste dessutom få nämna en intressant artikel som jag läste nyligen (den har funnits i mina delade objekt ett tag - men den är värld och nämna) om hur rymdflottor (BSG nämns som exempel) håller formationen i rymden. Teorin som läggs fram (med fungerande demo) om magnetism är intressant läsning, inte bara för techno-geeks utan även för den vanliga BSG-tittaren. [Science Fiction in the News | Rag Tag Space Fleets Line Up With Magnetism]

fqq5BYam.jpg

#349 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 May 2008 - 16:58

03x17: Det här mer eller mindre bekräftar något som jag misstänkt ett tag. Men det gör väl inget egentligen... tror jag -- jag kan ju ha fel iofs. Ett ganska bra avsnitt där Starbuck/Supernovan/Mandala-symbolen får sin upplösning. Typ. Jag tror inte det är det sista vi någonsin hör i ämnet. Ganska snyggt upplagt avsnitt där man verkligen betvivlar på om Starbuck har alla knivarna i lådan (och om hon verkligen slipar dem regelbundet). Intressant också och få veta lite mer om hennes bakgrund. På sina håll så kan jag se vissa likheter med ett avsnitt i Xena Forget Me Not (ironiskt nog även det avsnitt 03x17 :o ) fast upplägget är lite annorlunda här. Starbuck lider tex inte av amnesi och Gabrielle genomgår sina kval frivilligt mer eller mindre. Men båda återupplever minnen och båda lotsas av någon som de ogillar genom sina drömlandskap. Nu har jag läst tidigare kommentarer i tråden men eftersom jag vet att credits för BSG inte slutar iom Maelstorm så köper jag inte att Starbuck är död . Som Wylie sade: Man pushade destiny-grejen alldeles för mycket för det.

fqq5BYam.jpg

#350 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 04 June 2008 - 19:38

03x18: Det här måste vara ett av säsongens vekaste avsnitt? Tråkig handling, irriterande karaktär den där advokaten och det hela kändes i princip som en 35 minuters transportsträcka för att Apollo skulle få sadla om från pilot till advokat banan.

fqq5BYam.jpg