Figurer
Posted 23 August 2010 - 19:02
Posted 23 August 2010 - 19:12
Men varför just Revenge, dte låte rinte som en superhjältesgrupp, eller nåt...?Förresten, gruppen Justice Avengers får ta och byta namn. Det är så likt orginalen att det blir lite fånigt. Just Revenge får det bli, det låter bättre och kan tolkas på flera sätt.
Posted 23 August 2010 - 19:17
Posted 23 August 2010 - 20:23
Eller The Get Backers, The Even getters och andra aningen fånigare versioner.
Pollution känns som hon skulle funka hyffsat med White Witch som också värnar om miljön.
Posted 24 August 2010 - 00:30
Vad sägs om Commander Columbia?
De som har djurnamn är ganska enkla at hitta på alternativ till, det är bara att plocka en synonym, en övergrupp en undergrupp eller en nära släkting:
Carcajou
Katipo
Accipiter
Och sedan kan man lägga till en könsbestämning eller inte.
Namnet Miracle Woman tycker jag förresten om, eftersom det är en direkt översättning från Wonderwomans svenska namn. Fast det säger kanske ingenting om huruvida
Steelman,
Waterman,
Leatherpatch,
Red Willow,
Wavethroat
och Goat-None
är bra namn...
Jag funderade på några till förresten, men flera visade sig vara upptagna.
Posted 24 August 2010 - 05:49
Posted 24 August 2010 - 08:03
Jag minns efter att jag och några polare var i Oakland på ett seriekonvent där Liefeld presenterade en Captain America-rip-off efter att han sparkats från Heroes Reborn så försökte vi göra liknande saker och vår Avengers blev förstår Revengers
Annars finns ju Retaliators, Reprisers, Requiters, eller Vindicators.
Eller The Get Backers, The Even getters och andra aningen fånigare versioner.
Pollution känns som hon skulle funka hyffsat med White Witch som också värnar om miljön.
Jag har alltid gillat "THE RENEGADES"
Posted 25 August 2010 - 19:55
Posted 25 August 2010 - 20:15
Sret> I din uppdaterade profil står det inte att Ghast kan se i mörkret om det finns en ljuskälla, vilket du nämnt här på forumet. Ska det vara med eller inte?
Ah, just det, det får jag skriva till, tack så mycket, datorn har nämligen drabbats av virus så jag var tvungen att rensa hårddisken för att få igång den, så jag har tappat en hel del med vad som står skrivet.
Edit: Ändrat.
Edited by Sret, 25 August 2010 - 20:17.
Posted 26 August 2010 - 21:40
Arbetet med guiden fortskrider. Arbetet med att göra arbetet med Nordens Stjärnor lättare fortsätter det också. Det kommer finnas kortinfo liknande det som tidigare föreslagits, det kommer finnas snabbt överskådbara tabeller med superkrafter och liknande så att man utan att behöva läsa hela profilerna snabbt kan se vilka personer som passar eller inte passar ens manusidé.
Överlag kommer den vara mer användarvänlig och bättre för en nykomling.
Det tar lite längre tid än jag trodde att iordningställa den här versionen vilket beror på att jag måste formattera profilerna, korrigera stavfel, grammatikfel och andra småfel som dyker upp. Jag har också läst genom tidigare skriven text och putsat den. Jag tror dock fortfarande att den kan vara klar till sista augusti om ingenting stör min fritid för mycket.
Var inte rädda att fortsätta komma med idéer för jag kommer ta med allt som dyker upp fram till ungefär 18:00 den sista.
Posted 26 August 2010 - 23:43
(Har varit något frånvarande på forumet så jag har inte riktigt hängt med)
Posted 27 August 2010 - 10:21
Nej, den gruppen har inget namn än.
Vad sägs om nånting enkelt, som Hjälte Ligan eller nåt?
Posted 27 August 2010 - 15:15
Ok, då vet jag.Nej, den gruppen har inget namn än.
Personligen är jag emot just det namnet, tycker det låter för corny. Har dock inget annat förslag.Vad sägs om nånting enkelt, som Hjälte Ligan eller nåt?
Posted 28 August 2010 - 12:10
Supertruppen
Superkämparna
Supermästarna
Kämparna
Mästarna
Frihetens förkämpar
Befriarna
Fredspatrullen
Svenska styrkan
Nordiska kompaniet
Svea brödraskap
Skandinaverna
Svea Hjältar
Utforskarna
Elittruppen
Supersvearna
Hjältegillet
Fredsväktarna
Frihetsunionen
Hjälteförbundet
Superalliansen
Supervakten
Edited by DanielSchenström, 28 August 2010 - 12:14.
Posted 28 August 2010 - 12:47
Posted 28 August 2010 - 13:28
Posted 28 August 2010 - 17:11
SVARTA GULDET
Verkligt namn: Klas von Hägern 19 år
Alias: Stadshjälten
Yrke: Har inget yrke.
Identitet: Rikemans son som lever på sin fars pengar, så den måste hållas hemlig.
Laglig status: svensk medborgare.
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: Sin far som äger ett stort företag som kontrollerar stor del av världens marknad av mediciner.
Födelseort: Paris.
Operationsbas: Gromköping
Historia: Som son till en rik man så fick han allt han pekade på och därmed försvann all spänning i hans liv så han bestämde sig för att bli en känd superhjälte och tvingade sin fars anställda att skapa en medicin som ger han superkrafter, han har även en modern typ av styrkeförstärkande yttre skelett av metall som ger honom ökad styrka. Han började göra hjältedåd och kallade sig för Svarta Guldet. Snart så insåg han att han älskade att vara i centrum och fortsatte för att hjälpa människor, och han får pengar för all reklam och leksaker som man säljer, hans far, som är en av få som känner till hans identitet tycker bara det är bra att hans son tjänar egna pengar.
Längd:1,81 meter.
Vikt: 87 kilo.
Ögon: Bruna.
Hår: Svart.
Styrkenivå: Med medicinen och sin utrustning så är han så stark att han kan med en viss ansträngning lyfta 200 ton. Annars klarar han knappt 40 kilo.
Känd övermänsklig kraft: Han är superstark och snabb, och han kan även flyga, han har övermänsklig uthållighet och läkande förmåga, han kan hålla andan i mycket längre tid än vanliga människor.
Personlighet: Är arrogant och lyssnar endast på andra om han tjänar på det. Han tror att allt kretsar kring honom. Han är självsäker på sin förmåga. Han ser sig själv som bäst och har ett enormt ego. Hans dröm är att gå med i Nordens Stjärnor.
Dräkt: En svart mask som täcker den övre delen av hans huvud, med lysande gula ögon och röda handskar och stövlar, hans mantel är röd och resten av dräkten är helsvart.
Edited by Sret, 28 August 2010 - 17:11.
Posted 28 August 2010 - 19:01
Verkligt namn: Leif Schwartz
Alias: inga
Yrke: doktor, hallick och affärsman
Identitet: känd
Laglig status: svensk medborgare med brottsligt förflutet
Civilstånd: gift
Kända släktingar: Sanna Schwartz (fru)
Födelseort: Stockholm
Operationsbas: Stockholm
Första framträdande: Svenska Superserier nr 12
Historia: I sina unga år var Leif Schwartz en äventyrare av rang. Tillsammans med sina vänner Garcia Jose och greve Fredrik von Lindén for han runt i världen och drog in pengar på tvivelaktiga aktiviteter. Bland annat var trion i Sydafrika varifrån de deltog i diamantsmuggling till Europa. Leif var den drivande kraften bakom brotten och under diamantsmugglingen drog sig Garcia och Fredrik ur. Leif såg detta som ett svek och har sedan dess hållt greve Fredrik von Lindén som skyldig till att han fängslades i Sydafrika. Ett förgiftat vin som de blev bjudna på under smugglingen gav honom förmågan att genom beröring besätta andra människor. Den som besätts kallas alltid Hatet. Numera bedriver Leif Schwartz trafficking men betraktas allmänt som en hederlig affärsman och är en av Fredrik von Lindéns och Nordens Stjärnors ärkefiender.
Längd: 180 cm (som Leif Schwartz, Hatet varierar)
Vikt: 90 kg (som Leif Schwartz, Hatet varierar)
Ögon: Mörkblå (som Leif Schwartz, Hatet varierar)
Hår: Mörkbrunt (som Leif Schwartz, Hatet varierar)
Styrkenivå: Som en genomsnittlig 45-åring. (som Leif Schwartz, Hatet varierar)
Känd övermänsklig kraft: Leifs krafter aktiveras bara när han mår dåligt. Han söker då upp en person, vem som helst, och medelst beröring knådar han dennes ansikte till oigenkännlighet med sina händer. Personen ifråga förvandlas till en figur känd som Hatet. Därpå beger sig Hatet instinktivt och viljelöst ut efter ett offer att döda. Vem offret blir avgörs av Leif vid varje tillfälle, men allt som ofta är denna person Fredrik von Lindén. Efter skapandet av en ny Hatet känner Leif ett stort lugn inombords och mår bra en längre tid. Hatet däremot dör alltid efter ett tag och först därefter kan Leif Schwartz skapa en ny Hatet. När Hatet dött kan denne inte identifieras eftersom denne saknar DNA. Hatet har inga krafter men är besatt av att döda.
Personlighet: Leif Schwartz är charmig och trevlig inför de flesta men tämligen stöddig mot sin fru. Mellan varven är han dock riktigt otrevlig och återhållet aggressiv. Han intar ofta en överlägsen attityd mot folk. Leif kan om så krävs ta till våld men ser alltid till att bevara en fläckfri image och han brinner av hat mot Fredrik von Lindén. Hatet är fåordig och viljelös. När Hatet talar sluddrar denne ofta korta och fientliga fraser och rör sig ständigt mot sina offer.
Dräkt: Leif bär ofta kostym eller liknande. Sitt headset har han alltid med sig. Hatet är klädd som den person den var från början och rör sig stapplande med kutig rygg.
Edited by TFels, 28 August 2010 - 19:43.
Posted 28 August 2010 - 20:21
Attached Files
Edited by TFels, 28 August 2010 - 20:24.
Posted 28 August 2010 - 23:11
Posted 29 August 2010 - 07:21
Posted 04 September 2010 - 14:48
Ska vi försöka komma överens om vilken period Superstjärnan kommer med, vilket namn den tidigare supergruppen ska ha om den behöver ett namn än, hur gruppen är uppbyggd och så?
Posted 04 September 2010 - 15:32
Den tidigare gruppen skulle kunna heta Folkets Väktare t ex. Bara ett förslag.