Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#326 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 March 2009 - 18:59

Gävle-flickorna: Inte kul och vara arbetslös. Och AF är ännu värre.

Crusader: Det låter... *urk* Själv gillar jag kort hår. (Eller så kort som jag kan ha det utan att det blir för mycket jobb med frisyren).

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#327 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 March 2009 - 19:29

Lät inte roligt det där Crusader.

Jag har ju kort hår (fast det måste klippas nu) och det är så skönt :) bara att tvätta och i med lite gelé så är man fix-to-go :D
Hade en period med långt hår, vilket bök, blev ju aldrig torrt och så var det i vägen hela tiden så till slut hade jag svans hela tiden.
När jag klippte av det så höll frisören på att få slag :lol: Ska du verkligen göra det? Tänk om du ångrar dig? osv. :lol:
Tur att jag kunde lugna ner honom när jag berättade att jag visste hur jag kommer att se ut i kort hår för att jag alltid har haft en (super)kort frisyr innan jag sparade till långt.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#328 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 08 March 2009 - 20:40

Jag har ont i magen. :(

#329 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 March 2009 - 20:42

Jag har ont i magen. :(

Testa med avslagen Coca Cola eller kamomill te

#330 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 March 2009 - 23:38

Lät inte roligt det där Crusader.

Jag har ju kort hår (fast det måste klippas nu) och det är så skönt :) bara att tvätta och i med lite gelé så är man fix-to-go :D
Hade en period med långt hår, vilket bök, blev ju aldrig torrt och så var det i vägen hela tiden så till slut hade jag svans hela tiden.
När jag klippte av det så höll frisören på att få slag :lol: Ska du verkligen göra det? Tänk om du ångrar dig? osv. :lol:
Tur att jag kunde lugna ner honom när jag berättade att jag visste hur jag kommer att se ut i kort hår för att jag alltid har haft en (super)kort frisyr innan jag sparade till långt.

Jo, hemskt bökigt på alla vis. Men jag tyckte det var snyggt och jag är ofta väldigt självkritisk så det var en ovanlig känsla att faktiskt vara lite nöjd för en gångs skull.
Innan så hade jag alltid kort (dels för att kmin familj hatar långt hår och alltid påpekar det) och brukade snagga det på sommaren. Men sedan blev jag sugen på att testa långt och så växte det. Och så höjde de priset hos frisören så i protest vägrade jag gå dit så min syster fick klippa topparna och sedan blev det som det blev. Och långt. Ända ned till svanskotan.

Efter en närmare titt så verkar mina stora bölder ha krymt till finnar istället. :blush: Verkar som att jag fick lite panik där första gången och allt såg så mycket större och värre ut. :P
Men det ser inte mycket mindre äkligt ut för det. Miljarder med småfinnar. Jag tror jag har tvättat skallen minst 10 gånger ikväll.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#331 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2009 - 00:11

Har ont i både ögon och huvud :( Är ganska säker på att jag behöver nya glasögon så jag har beställt en tid till synundersökning på fredag. Hoppas bara det inte drar iväg allt för mycket kostnandsmässigt, har inte det allt för fett just nu :(

Winter is Coming

#332 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 March 2009 - 00:59

Är inne på dag 3 på en elak förkylning.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#333 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 March 2009 - 09:06

Har ont i både ögon och huvud :( Är ganska säker på att jag behöver nya glasögon så jag har beställt en tid till synundersökning på fredag. Hoppas bara det inte drar iväg allt för mycket kostnandsmässigt, har inte det allt för fett just nu :(

Kan rekomendera favoptic.com om du vill pressa ned priserna lite på glasögonen.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#334 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 March 2009 - 12:22

Lycka till Rick. :)

Krya på dig Wylie. :)

#335 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 March 2009 - 09:45

Det verkar som jag fått en ny förkylning ovanpå den gamla. Först heshet och hosta och allmänt illabefinnande och nu en omgång med rinnande näsa. Wtf? :wacko:

*tycker synd om mig själv*
Support your local search and rescue unit - get lost.

#336 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 March 2009 - 10:35

Låter inte kul :hug:

Verkar vara en förkylningsperiod här på forumet
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#337 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 March 2009 - 14:20

hockeysäsongen är över för luleås del. :(
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#338 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 March 2009 - 15:27

Tröst :hug: ar

Edited by XC, 13 March 2009 - 15:28.

fqq5BYam.jpg

#339 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 March 2009 - 16:35

värker i benen och fötterna efter jobbet idag. :skull:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#340 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 13 March 2009 - 17:56

Kan rekomendera favoptic.com om du vill pressa ned priserna lite på glasögonen.

Tack för tipset, men jag fick två par till priset av ett på specsavers för ett ganska bra pris :)
*rätt glas, och rätt bågar* :P

Winter is Coming

#341 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 March 2009 - 18:31

Helt OK val specsavers är också ganska billiga. (Även om jag misstänker att två par på Favoptic är billigare ändå).

fqq5BYam.jpg

#342 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 March 2009 - 16:21

Hade köpt biljetter till Watchmen i kväll, men blir hemma med feber istället :( .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#343 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 15 March 2009 - 02:41

Hade köpt biljetter till Watchmen i kväll, men blir hemma med feber istället :( .

Ingen fara. Det var säkert usel bildkvalitet och strömavbrott

#344 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 March 2009 - 16:55

GRRR :angry:
Hela dagen har Internet strulat, kom ut på förmiddagen men sen dog allt :upset:

Tur att jag hade läst artikel i GD i går
Problem med nätet - Gävle - www.gd.se
För två gånger så har nätet lagt av en kortare stund under veckan som gått.

För att inte tala om allt annat strul med den där datorn som jag lämnade in här i julas och fick tillbaka för ett par veckor sen.
I fredags kväll så formaterade jag hårddisken och installerade om det viktigaste och allt funkade bra.
I går började den krångla igen men sen funkade den som den skulle. I dag å andra sidan har jag knappt fått i gång den. Den fryser jämt och ständigt.
Blir tokig :angry:
Här har man nu i helgen fixat och donat med nätverkskablar och router för att båda ska kunna sitta vid sina egna datorer och göra vad vi vill, och så händer detta :upset:
Men, jag letade fram en gammal laptop som knappt lever och har nu formaterat och installera om det viktigaste igen.
I morgon blir det att gå ner till butiken och fråga varför den andra datorn inte fungerar som den ska fast dom sa att det var fixat.
Jag menar nu är det ju knappt något installerat på den eftersom det inte är jag som ska använda den utan min mamma som i stort sett bara behöver office paketet.

#345 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2009 - 18:48

Vad fan sysslar kommunen och utbildningsnämnden i Osby med? De gjorde om systemet för 3 år sedan och fick det att funka bra men nu ska allt vändas upp och ned. :angry:

Allt började med att en skola i grannbyn Visseltofta skulle läggas ned pga att kommunen inte har råd att ha den kvar och skolan innehåller bara 17 Elever (med 4 lärare) där hälften pendlar från strax utanför Osby.
Men det blev ett jäkla liv över det med en massa demonstrationer om att bevara våra gammla skolor (dessutom bode viktiga politiker innom kommunen i Visseltofta) så nu ska de behålla skolan och istället ska de lägga ned Lågstadieskolan i Osby med sina 130 elever och ge lärarna sparken.
Eleverna ska tryckas in i en annan skola där slutresultatet kommer bli över 30 elever per klass per Lärare. Dessutom ska de skippa vikarier så om en lärare blir sjuk så ska en av de andra ta hand om dens klass och får då över 60 elever på halsen.

Och det räkte inte. För att spara mer pengar ska de såga sönder ännu mer. En av skolorna är uppdelade i 3 så kallade spåravdelningar (A, B och C) med Klass 1-9 i varje spår som går ut på att alla elever får den hjälp de behöver och varje spår går i den takt som eleverna behöver. Alltså ett spår för de lättlärda, ett för de som har det lite svårare osv. Nu ska plötsligt C spåret skrotas och deras elever ska delas upp mellan A och B vilket betyder stora klasser, mindre hjälp för de som behöver (t ex de med Dyslexi) och dessutom är de olika klasserna på helt olika delar i läroplanen. Detta 3 år efter systemet infördes och 3 år efter att mångmiljon belopp lades ut på att totalt bygga om skolan för att passa spårsystemet.

Allt detta skit för att slippa lägga ned en liten byskola med 17 elever och 4 lärare. <_<
Dessutom åker eleverna från Visseltofta med Buss till Osby 3 dagar i veckan för att ha lektioner som de inte kan få i Visseltofta.

Det är rent ut sagt förjävligt. Kompitensnevån på utbildningsnämnden här är under all kritik. 2 av dem som sitter där har precis varit inlagda för psykiska problem och de andra borde läggas in.
Det hela beror på det gammla skolavtalet där det var förbjudet att ge lärare och rektorer sparken utan de måste få ett jobb innom skolsektorn. Nu har avtalet slopats men de gammla lärarna från när avtalet gällde har kvar sina rättigheter enligt det. Vilket betyder att gammla lärare med mentala problem (som tyvärr många lärare får) som fortfarande lever på gammla tider är de som sitter på utbildningsnämnden och fattar beslut. <_<

Edited by Crusader, 15 March 2009 - 19:06.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#346 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 March 2009 - 00:33

Funkade inte med laptopen :upset: allt gick så bra under installation och så, den var väl lite seg men det gick att ha program öppna utan problem.
Sen gör jag uppdatering på Windows (SP3) då började problemet. Har aldrig varit med om segare dator.
Två dagar fick jag ha min dator för mig själv. Nu är den åter igen arbetsdator till mamma under dagtid :upset:

Skärmen/TVn har jag ju kvar så jag tänkte att jag kunde koppla in min gamla DVD till den så att jag åtminstone kunde börja kolla på lite filmer under dag/natten. Visst, saknar en sladd :upset:
Inget går som jag vill idag.

#347 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 March 2009 - 08:45

Stackars liten. :hug: Vet precis hur det är när elektroniken vänder en ryggen.

fqq5BYam.jpg

#348 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 16 March 2009 - 15:10

Ja, jag vet också hur det är. :hug: I går kväll så strejkade plötsligt mitt Internet utan någon som helst orsak och gick bara inte att få igång. :(
-Sora, Kingdom Hearts

#349 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 March 2009 - 22:55

J*vla IKEA möbler :angry:
Här har man kämpat hela dagen/kvällen med att sätta ihop möbler mm från IKEA och så kommer man till det sista som man tror ska vara det enklaste. Sätta ihop ett par lådor som ska in i en ställning på skenor OCH SÅ VILL DET INTE ALLS :angry: Något är fel får inte in dom där de ska.

#350 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 21 March 2009 - 00:47

photoshop har fryst sig.... <_<

edit: yes finally, fungerar igen. :cheer:

Edited by GaterGirl, 21 March 2009 - 00:49.