ARGH!/*snyft* v.2
Posted 08 March 2009 - 18:59
Crusader: Det låter... *urk* Själv gillar jag kort hår. (Eller så kort som jag kan ha det utan att det blir för mycket jobb med frisyren).

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 08 March 2009 - 19:29
Jag har ju kort hår (fast det måste klippas nu) och det är så skönt
Hade en period med långt hår, vilket bök, blev ju aldrig torrt och så var det i vägen hela tiden så till slut hade jag svans hela tiden.
När jag klippte av det så höll frisören på att få slag
Tur att jag kunde lugna ner honom när jag berättade att jag visste hur jag kommer att se ut i kort hår för att jag alltid har haft en (super)kort frisyr innan jag sparade till långt.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 08 March 2009 - 20:40
Posted 08 March 2009 - 20:42
Jag har ont i magen.
Testa med avslagen Coca Cola eller kamomill te
Posted 08 March 2009 - 23:38
Jo, hemskt bökigt på alla vis. Men jag tyckte det var snyggt och jag är ofta väldigt självkritisk så det var en ovanlig känsla att faktiskt vara lite nöjd för en gångs skull.Lät inte roligt det där Crusader.
Jag har ju kort hår (fast det måste klippas nu) och det är så sköntbara att tvätta och i med lite gelé så är man fix-to-go
![]()
Hade en period med långt hår, vilket bök, blev ju aldrig torrt och så var det i vägen hela tiden så till slut hade jag svans hela tiden.
När jag klippte av det så höll frisören på att få slagSka du verkligen göra det? Tänk om du ångrar dig? osv.
![]()
Tur att jag kunde lugna ner honom när jag berättade att jag visste hur jag kommer att se ut i kort hår för att jag alltid har haft en (super)kort frisyr innan jag sparade till långt.
Innan så hade jag alltid kort (dels för att kmin familj hatar långt hår och alltid påpekar det) och brukade snagga det på sommaren. Men sedan blev jag sugen på att testa långt och så växte det. Och så höjde de priset hos frisören så i protest vägrade jag gå dit så min syster fick klippa topparna och sedan blev det som det blev. Och långt. Ända ned till svanskotan.
Efter en närmare titt så verkar mina stora bölder ha krymt till finnar istället.
Men det ser inte mycket mindre äkligt ut för det. Miljarder med småfinnar. Jag tror jag har tvättat skallen minst 10 gånger ikväll.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 12 March 2009 - 00:11
Winter is Coming
Posted 12 March 2009 - 00:59
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 12 March 2009 - 09:06
Kan rekomendera favoptic.com om du vill pressa ned priserna lite på glasögonen.Har ont i både ögon och huvud
Är ganska säker på att jag behöver nya glasögon så jag har beställt en tid till synundersökning på fredag. Hoppas bara det inte drar iväg allt för mycket kostnandsmässigt, har inte det allt för fett just nu

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 12 March 2009 - 12:22
Krya på dig Wylie.
Posted 13 March 2009 - 09:45
*tycker synd om mig själv*
Posted 13 March 2009 - 10:35
Verkar vara en förkylningsperiod här på forumet
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 13 March 2009 - 14:20
Posted 13 March 2009 - 15:27
Edited by XC, 13 March 2009 - 15:28.

Posted 13 March 2009 - 16:35
Posted 13 March 2009 - 17:56
Tack för tipset, men jag fick två par till priset av ett på specsavers för ett ganska bra prisKan rekomendera favoptic.com om du vill pressa ned priserna lite på glasögonen.Har ont i både ögon och huvud
Är ganska säker på att jag behöver nya glasögon så jag har beställt en tid till synundersökning på fredag. Hoppas bara det inte drar iväg allt för mycket kostnandsmässigt, har inte det allt för fett just nu
*rätt glas, och rätt bågar*
Winter is Coming
Posted 13 March 2009 - 18:31

Posted 14 March 2009 - 16:21
"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower
"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin
Posted 15 March 2009 - 02:41
Hade köpt biljetter till Watchmen i kväll, men blir hemma med feber istället
.
Ingen fara. Det var säkert usel bildkvalitet och strömavbrott
Posted 15 March 2009 - 16:55
Hela dagen har Internet strulat, kom ut på förmiddagen men sen dog allt
Tur att jag hade läst artikel i GD i går
Problem med nätet - Gävle - www.gd.se
För två gånger så har nätet lagt av en kortare stund under veckan som gått.
För att inte tala om allt annat strul med den där datorn som jag lämnade in här i julas och fick tillbaka för ett par veckor sen.
I fredags kväll så formaterade jag hårddisken och installerade om det viktigaste och allt funkade bra.
I går började den krångla igen men sen funkade den som den skulle. I dag å andra sidan har jag knappt fått i gång den. Den fryser jämt och ständigt.
Blir tokig
Här har man nu i helgen fixat och donat med nätverkskablar och router för att båda ska kunna sitta vid sina egna datorer och göra vad vi vill, och så händer detta
Men, jag letade fram en gammal laptop som knappt lever och har nu formaterat och installera om det viktigaste igen.
I morgon blir det att gå ner till butiken och fråga varför den andra datorn inte fungerar som den ska fast dom sa att det var fixat.
Jag menar nu är det ju knappt något installerat på den eftersom det inte är jag som ska använda den utan min mamma som i stort sett bara behöver office paketet.
Posted 15 March 2009 - 18:48
Allt började med att en skola i grannbyn Visseltofta skulle läggas ned pga att kommunen inte har råd att ha den kvar och skolan innehåller bara 17 Elever (med 4 lärare) där hälften pendlar från strax utanför Osby.
Men det blev ett jäkla liv över det med en massa demonstrationer om att bevara våra gammla skolor (dessutom bode viktiga politiker innom kommunen i Visseltofta) så nu ska de behålla skolan och istället ska de lägga ned Lågstadieskolan i Osby med sina 130 elever och ge lärarna sparken.
Eleverna ska tryckas in i en annan skola där slutresultatet kommer bli över 30 elever per klass per Lärare. Dessutom ska de skippa vikarier så om en lärare blir sjuk så ska en av de andra ta hand om dens klass och får då över 60 elever på halsen.
Och det räkte inte. För att spara mer pengar ska de såga sönder ännu mer. En av skolorna är uppdelade i 3 så kallade spåravdelningar (A, B och C) med Klass 1-9 i varje spår som går ut på att alla elever får den hjälp de behöver och varje spår går i den takt som eleverna behöver. Alltså ett spår för de lättlärda, ett för de som har det lite svårare osv. Nu ska plötsligt C spåret skrotas och deras elever ska delas upp mellan A och B vilket betyder stora klasser, mindre hjälp för de som behöver (t ex de med Dyslexi) och dessutom är de olika klasserna på helt olika delar i läroplanen. Detta 3 år efter systemet infördes och 3 år efter att mångmiljon belopp lades ut på att totalt bygga om skolan för att passa spårsystemet.
Allt detta skit för att slippa lägga ned en liten byskola med 17 elever och 4 lärare.
Dessutom åker eleverna från Visseltofta med Buss till Osby 3 dagar i veckan för att ha lektioner som de inte kan få i Visseltofta.
Det är rent ut sagt förjävligt. Kompitensnevån på utbildningsnämnden här är under all kritik. 2 av dem som sitter där har precis varit inlagda för psykiska problem och de andra borde läggas in.
Det hela beror på det gammla skolavtalet där det var förbjudet att ge lärare och rektorer sparken utan de måste få ett jobb innom skolsektorn. Nu har avtalet slopats men de gammla lärarna från när avtalet gällde har kvar sina rättigheter enligt det. Vilket betyder att gammla lärare med mentala problem (som tyvärr många lärare får) som fortfarande lever på gammla tider är de som sitter på utbildningsnämnden och fattar beslut.
Edited by Crusader, 15 March 2009 - 19:06.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 16 March 2009 - 00:33
Sen gör jag uppdatering på Windows (SP3) då började problemet. Har aldrig varit med om segare dator.
Två dagar fick jag ha min dator för mig själv. Nu är den åter igen arbetsdator till mamma under dagtid
Skärmen/TVn har jag ju kvar så jag tänkte att jag kunde koppla in min gamla DVD till den så att jag åtminstone kunde börja kolla på lite filmer under dag/natten. Visst, saknar en sladd
Inget går som jag vill idag.
Posted 16 March 2009 - 08:45

Posted 16 March 2009 - 15:10
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 March 2009 - 22:55
Här har man kämpat hela dagen/kvällen med att sätta ihop möbler mm från IKEA och så kommer man till det sista som man tror ska vara det enklaste. Sätta ihop ett par lådor som ska in i en ställning på skenor OCH SÅ VILL DET INTE ALLS
Posted 21 March 2009 - 00:47
edit: yes finally, fungerar igen.
Edited by GaterGirl, 21 March 2009 - 00:49.

This topic is locked