Jump to content

Photo

Batman: The Dark Knight Rises

• Please log in to reply
425 replies to this topic

#326 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 07 August 2011 - 13:30

Jag läste dem inte men hur kan den vara fejkad om det är en officiell pressrelease från WB?

Andra bilden tycks vara fejkad medans den första måste vara äkta. Jag gick på den andra bilden.

Antagonisterna i de här filmerna brukar ju ha minimalt extravaganta utstyrslar. Scarecrow var bara en snubbe i vanlig kostym med en potatissäck på huvudet och Bane följer i samma spår, fast med något som liknar BDSM-tillbehör istället.

Ser ut som hemmasnickrade bdsm-attiraljer av forna basebollskydd. Catwoman en korsning mellan Batgirl och Matrix 4 såhär långt. känns inte så tilltalande och fräscht.

Edited by Spacer, 07 August 2011 - 16:57.

#327 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 August 2011 - 06:54

Man ser inte speciellt mycket av "Catwoman-dräkten" på bilden. kommer säkert vara relativt nära typ Black Widow i "Iron Man II", vilket är helt ok för min del. Masken/glasögonen kunde se bättre ut, men man ser inte så mycket här. Får vänta på bättre bilder.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#328 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2011 - 10:40

Bilder på Anne Hathaways stuntkvinna från inspelningen. Tydligare bilder på dräkten. Den ser bra ut tycker jag.

http://www.comicbook...n/news/?a=44197
Batman Begins

The Dark Knight

#329 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2011 - 11:12

Jag hade nog hoppats på NÅGOT subtilt kattliknande, som att hennes "goggles" skulle vara mer stiliserad som i serien t. ex. Det är ju svårt att döma när man ser såna här bilder, men det känns just nu ganska Smallville med ont om pengar i den här bilden.
*Hockey och superhjältar*

#330 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 August 2011 - 14:39

Jag hade för mig att den här artikeln redan postats här förut, men tydligen hade jag misstagit mig. I alla fall menar Anne Hathaway att det som synts på bilderna som kommit hittills bara motsvarar en tiondel av hur dräkten är i filmen.

http://www.imdb.com/news/ni13873394/
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#331 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 August 2011 - 15:01

Det var ju betryggande i alla fall. :)

#332 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 12 August 2011 - 15:01

Jag gillar varken dräkten eller glasögonen såhär långt. Men jag gissar fortfarande att de där glasögonen är något tillfälligt, som hon kanske snott eller fått av Batman. Jag hade inte väntat mig morrhår och kattöron, men lite mer döljande mask och stilfull dräkt. Ska man gå på Hathaways kommentarer har vi nog inte sett den slutgiltiga varianten på de där bilderna, som en del gissat här.

Som Mjolnir var inne på har ju skurkarna haft ganska blygsam utstyrsel, Scarecrow en potatissäck på huvudet, men det kan ju bli en bra film ändå som helhet. Man är ju van vid ganska spektakulära attiraljer för skurkarna så många väntar sig nog något annat. Men såhär långt, visst hade dräkten kunnat se lite mer spektakulär ut, även i Nolans mer nedtonade eller realistiska stil?

#333 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 August 2011 - 15:04

Absolut, det kommer ju vara en slags "realism" som eftersträvas här också, men man har ju ändå kunnat se vem det är. Scarecrow ser ungefär ut sådär i serierna också, och samma sak med Jokern. Där är det mer att det är vitt smink och snitt i kinderna istället för att kemiska ämnen har förvridit ansiktet. Men ändå kan man ju lätt identifiera dem. Och det är det jag hoppas på, man vill ju inte att Catwoman ska se ut precis som Black Widow, utan att det är lite kattstil blandat med tjuv ska kunna ses ändå tycker jag.

#334 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 12 August 2011 - 19:22

Jag håller med. Man vill ju se piskan och klorna! Får hoppas Nolan behållit de inslagen.

#335 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 September 2011 - 21:34

Första bilderna på Hathaway i full kattmundering.

http://www.superhero...night-rises-set

Påminner mig mycket om Julie Newmar i TV-serien från 60-talet, fast då menar jag det faktiskt inte som något negativt. Hade väntat mig huvan och glasögonen som figuren annars haft på de senaste åren, men jag tycker det här funkar rätt bra. Hoppas hon har några egna gadgets, eller att hon åtminstone har några bra actionscener.

Annars tycker jag det är ganska läskigt att se Christian Bale skratta iförd Batman-dräkten. Känns så rysligt fel. Men det är ju bara för att de står och småpratar, gudskelov.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."

Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#336 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 September 2011 - 19:01

Att masken och håret som hon har där påminner om Julie Newmar/vilken som helst 60-tals- dräkten , ja det är rätt kul tycker jag. På ett positivt sätt. Själva dräkten är, hur folk nu vill vrida och vända på det , rätt så nära serietidningsversionen.. Att ha den där typen av klackar om man ska vara smidig och hoppa från hustak till hustak är korkat, oavsett hur snyggt det kan se ut (för vissa) och går emot den "realism" Nolan diggar.

Men roliga bilder var det där! :) :batman:
Batman Begins

The Dark Knight

#337 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 26 September 2011 - 19:25

Nja jag vet inte...men det kommer nog se bra ut när det är färdigt i alla fall.

Winter is Coming

#338 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts

Posted 26 September 2011 - 19:57

Att ha den där typen av klackar om man ska vara smidig och hoppa från hustak till hustak är korkat, oavsett hur snyggt det kan se ut (för vissa) och går emot den "realism" Nolan diggar.

Ja, jag tänkte på det också, i alla fall att det är dumt att hon har klackar. Men att det är just i en av Nolans filmer gör att det känns en aning dummare.

En annan grej jag precis kom på är att hon har en ganska ledig hållning på bilderna, men jag gissar att hon kommer ha ett helt annat kroppsspråk och röra sig mer smidigt och kattlikt framför kameran.

#339 Spacer

Spacer

Senior Captain

• Members
  • 591 posts

Posted 02 October 2011 - 11:59

Jag tycker dräkten ser mycket mer lovande ut på de här bilderna än de första. Såg inte ut som om dräkten framhävde några speciella former alls på de första bilderna och såg ganska osexigt ut. Även masken ser lite bättre ut. Mer kattig, även om jag hade gillat en mer heltäckande mask så ser det helt okey ut. Klackarna stör inte mig så mycket. ;) Fast för realismens skull kunde de väl varit lite tjockare och inte smala spike-heels som det ser ut som. Undrar hur många gånger hon snubblar under inspelningen? :)

Edited by Spacer, 02 October 2011 - 11:59.

#340 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 October 2011 - 00:13

Hmm, jag undrar om de inte har låtit sig inspireras av Nightwing Batman när det gäller öronen:

Posted Image

Posted Image
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#341 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 18 October 2011 - 07:54

Vad är "Nightwing Batman" för karaktär? någon alternativ historia eller koncept art från en tecknare? Jag tycker att filmdräkten ser mer ut som att den är inspirerad av Julie Newmars Catwoman-dräkt och nuvarande Batwoman-dräkten.
Batman Begins

The Dark Knight

#342 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 18 October 2011 - 12:21

Oj, om inte du känner till den där "Nightwing Batman" så är det sannerligen obskyrt. Jag tänkte också en del på Julie Newmar-dräkten, vilket jag gillar. Hade nog trott att hon skulle se mer ut som hon gjort den senaste tiden (före rebooten då?) men som sagt, mycket bättre än första "titten".

#343 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 October 2011 - 13:24

Namnet på bilden var "Dick Grayson: Batman 2.0". Nightwing Batman är vad jag kallar honom. :P Jag hittade bilden medans jag letade efter en bra bild på Grayson som Batman. Jag nsku7lle nog ha läst på sidan för nedanför bilden stod det visst "Fan-art" när jag kollade nu. :duh:

Jo, nu när ni säger det så är den väldigt lik Julie Newmars Catwoman-dräkt.

Edited by Crusader, 18 October 2011 - 13:26.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#344 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 19 November 2011 - 16:37

Christian Bale pratar lite om hur det har varit att spela Batman tre gånger.

http://www.comicbook...n/news/?a=50026
Batman Begins

The Dark Knight

#345 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 November 2011 - 09:08

Intressant, lite av vad han säger här och många andra små citat här och var antyder ju att det skulle bli ett slags definitivt slut på Nolans Batman-svit. Stämmer kanske ryktena om att Batman ska rebootas igen efter Dark Knight Rises?

#346 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 20 November 2011 - 10:29

Stämmer kanske ryktena om att Batman ska rebootas igen efter Dark Knight Rises?

Säg inte så där, får mig att helt tappa sista tron på att Hollywood kan göra något nytt :(.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#347 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 20 November 2011 - 14:45

Tror själv att WB kommer erbjuda Christian Bale några skottkärror fyllda med cash för att göra en "Batman VS Superman"/ "Worlds Finest" film. Sen om de vill fortsätta göra Solo-Batman filmer så vill de säkert ha Christopher Nolan kvar som någon form av producent för att kunna fortsätta ha hans namn på affischerna. Kan ju vara så att Nolan redan har ett kontrakt att skulle nämnas som någon "Creative Consulting Producer" och få en massa cash för en fjärde Batman-film oavsett om han är inblandad eller inte.

Nya officiella bilder från Empire på både Batman och Bane

http://www.superhero...ld-reveal-first
Batman Begins

The Dark Knight

#348 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 20 November 2011 - 15:28

Hoppas du har rätt, Super85. Fast just en Batman/Superman-film är kanske inte lika intressant...

#349 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 November 2011 - 19:23

Jag tycker däremot att en Batman vs Superman film är högintressant och det bör ju dessutom vara minst lika intressant för WB själva då Marvel redan har en framgångsrik serie filmer med Iron-Man, Cap, och Thor och sedemera Avengers nästa år.

Winter is Coming

#350 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 21 November 2011 - 00:19

Handlar ju om "enkla cash" eller lite sånt tankesätt från WB. Om Superman-filmen blir en framgång så slipper de "jobba" med att bygga upp ett universum med hjältar och sånt,och bara göra en film med karaktärer som de vet är "garanterat" populära. Även om de säger att de har en massa GL och Flash planer fortfarande. Men ja, är ändå först och främst hypad över TDKR och Snyders Superman :). Glad att de blir gjorda.
Batman Begins

The Dark Knight