Jump to content

Photo

Diskutera årets film 2008

• Please log in to reply
501 replies to this topic

#326 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 February 2009 - 11:08

Jag tyckte inte det. Det var ett helt okej action-äventyrsfilm men den kändes lite blek, vilket jag också tyckte återspeglades i de recensioner jag läst om filmen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#327 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 February 2009 - 11:12

Läste lite blandade recensioner faktiskt, men var nöjd själv. Även om första delen av filmen är klart bättre än andra så klassar jag denna högre än t ex de fördömdas tempel.
*Hockey och superhjältar*

#328 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 February 2009 - 12:08

Ingen av filmerna är mästerverk imo. :) Båda har sina charmer och båda har sina nackdelar. Jag gillade båda även om jag knappst skulle säga att Indy 4 är lika bra som sina 3 föregångare. Å andra sidan så ångrar jag inte köpet av den på dvd, Rec är jag inte helt 100% på om jag kommer köpa på dvd i över huvudtaget. Sedan är ju jag mer äventyr/fantasy än skräck. Det spelar ju givetvis också in.

Edited by XC, 28 February 2009 - 12:09.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#329 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 28 February 2009 - 12:14

Nej, jag säger inte heller att Rec är något mästerverk. Bara så det är klart. Det är mer ett gediget hantverk än ett mästerverk.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#330 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 February 2009 - 16:34

Trams. Indy 4 var precis lika bra som sina föregångare, och hade framförallt den där charmen, precis som förr. Åtminstone IMHO.

Jag håller fullständigt med grodan på den punkten. Det så kallade "word". ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#331 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 March 2009 - 17:46

4 tonårsgraviditeter fick bli bort adopterade till sanningens 7 arkar.

NEEEEEJ!!! Hur kan en av förra årets bästa filmer åka ut bara sådär. :upset: Den skulle ju iallafall vara på Top 5. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#332 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 March 2009 - 18:30

Skönt att det är någon mer än jag som lider. :P

#333 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 01 March 2009 - 18:34

NEEEEEJ!!! Hur kan en av förra årets bästa filmer åka ut bara sådär.

Känner igen den där känslan... Precis så kände jag när [REC] åkte ut mot Indy 4 :)

Själv tycker jag Juno absolut inte är en av förra årets bästa filmer, en överhypad dussinfilm (fusk-indie), men att den åkte ut mot SG:AoT var tufft. Det här forumet har ingen nåd... :)

I min mening är den enda topp 5-lista Juno platsar på är över årets största besvikelser (tillsammans med TWBB). Så jag gråter inte över att den försvann, men att SG:AoT skulle vara bättre håller jag inte med om för fem öre. Men det är ju SFN, så förvånad är jag ju inte. :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#334 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 March 2009 - 19:24

Jag säge inte den är bättre - men det är i alla fall en film som jag vill se.... Till skillnad från Juno (och ja, i det här fallet har jag faktist sett Ark of Truth... :P )

#335 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 01 March 2009 - 19:40

Skönt att det är någon mer än jag som lider. :P

Jag lider också. Juno var riktigt bra. :( Men väntat var det. Det är inte Cineast-nytt forum det här. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#336 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 01 March 2009 - 20:25

Nej, tack och lov. ;)

Heja popcornsrullarna!

#337 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 04 March 2009 - 19:40

Wall-E buntar ihop de 4 barnen från Narnia i 9 prydliga kuber.

:mellow: Det där lät ju inte alls hemskt eller så. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#338 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 04 March 2009 - 19:47

Ja jag tänkte göra det lite mer barnvänligt när det är barnfilmer. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#339 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 March 2009 - 19:49

Kusligt. Jag bestämde mig för och se Barnhemmet idag... :ph34r:

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#340 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 March 2009 - 21:38

Tar emot att rösta blankt men jag har inte sett nån av dem och ingen av dem intresserar mig heller.

Winter is Coming

#341 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 March 2009 - 21:47

ej engelskt tal och tecknad/anime film = total blankt
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#342 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 March 2009 - 23:09

Jag verkar vara den ända som uppskattar Japansk Fantasy Anime mot överskattad skräckfilm. :(
-Sora, Kingdom Hearts

#343 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 05 March 2009 - 23:39

Jag är fortfarande chockad över Cartys röst. Hanhar ju prisat dne tidigare har jag för mig. Men glad är jag i alla fall. :)

#344 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 05 March 2009 - 23:41

Eller så tycker de flesta kanske inte att skräckfilmen i fråga är överskattad. ;)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#345 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 05 March 2009 - 23:45

Jag är fortfarande chockad och besviken över Cartys röst. Hanhar ju prisat dne tidigare har jag för mig.

Så skulle jag nog mer vilja uttrycka det. ;)
-Sora, Kingdom Hearts

#346 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 March 2009 - 00:06

Fast jag håller nog mer med Duke; All animé är skräp. (Okej, det sa han inte. Men jag gillar inte det så jag läser in det i hans inlägg så kännerj ag mig mindre ensam. ;) )

Edit: BTW - du citerade mig fel. Jag skulle aldrig skriva så som du gjort.

#347 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 06 March 2009 - 00:21

SoD, Aftonbladet-klass på den tolkningen av vad jag skrev. :)

Med det sagt, ska jag tillstå att jag inte är något stort fan av animé, men en bra film är en bra film oavsett genre. Legender från Övärlden var dock inte en bra film och Barnhemmet är en väsentligt bättre film på alla plan. Det förefaller ju till och med Cartman som nominerade Legender från Övärlden tycka, så helt fel kan jag ju inte ha även om jag inte är någon anime-junkie. :)

Edited by dukeofnewyork, 06 March 2009 - 13:02.

---

--- | filmtipset | ---

#348 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 March 2009 - 09:24

Jga har också sett Legender från Övärlden. Den är riktigt bra (även om den inte har så mycket med böckerna och göra). Barnhemmet är dock några strån vassare. :)

fqq5BYam.jpg

#349 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 06 March 2009 - 11:03

SoD, Aftonbladet-klass på den tolkningen av vad jag skrev. :)

Visst var det? ^_^

Jag gör allt för att inte känna migensam i kampen mot anime. ;)

#350 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 March 2009 - 12:30

Jag är fortfarande chockad över Cartys röst. Han har ju prisat den tidigare har jag för mig. Men glad är jag i alla fall. :)

Inte så konstigt egentligen. Jag har tidigare sagt att båda filmerna är bra. Bara det att i sin helhet så är El Orfanato en bättre film. Jag har ju även sagt tidigare att Legender från Övärlden har sina brister, vilket inte går att bortse från. :)