Diskutera årets film 2008
Posted 28 February 2009 - 11:08
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 February 2009 - 11:12
Posted 28 February 2009 - 12:08
Edited by XC, 28 February 2009 - 12:09.

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 28 February 2009 - 12:14
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 28 February 2009 - 16:34
Jag håller fullständigt med grodan på den punkten. Det så kallade "word".Trams. Indy 4 var precis lika bra som sina föregångare, och hade framförallt den där charmen, precis som förr. Åtminstone IMHO.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 March 2009 - 17:46
NEEEEEJ!!! Hur kan en av förra årets bästa filmer åka ut bara sådär.4 tonårsgraviditeter fick bli bort adopterade till sanningens 7 arkar.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 01 March 2009 - 18:30
Posted 01 March 2009 - 18:34
NEEEEEJ!!! Hur kan en av förra årets bästa filmer åka ut bara sådär.
Känner igen den där känslan... Precis så kände jag när [REC] åkte ut mot Indy 4
Själv tycker jag Juno absolut inte är en av förra årets bästa filmer, en överhypad dussinfilm (fusk-indie), men att den åkte ut mot SG:AoT var tufft. Det här forumet har ingen nåd...
I min mening är den enda topp 5-lista Juno platsar på är över årets största besvikelser (tillsammans med TWBB). Så jag gråter inte över att den försvann, men att SG:AoT skulle vara bättre håller jag inte med om för fem öre. Men det är ju SFN, så förvånad är jag ju inte.
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 01 March 2009 - 19:24
Posted 01 March 2009 - 19:40
Jag lider också. Juno var riktigt bra.Skönt att det är någon mer än jag som lider.
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 01 March 2009 - 20:25
Heja popcornsrullarna!
Posted 04 March 2009 - 19:40
Wall-E buntar ihop de 4 barnen från Narnia i 9 prydliga kuber.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 04 March 2009 - 19:47
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 05 March 2009 - 19:49

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 05 March 2009 - 21:38
Winter is Coming
Posted 05 March 2009 - 21:47
Posted 05 March 2009 - 23:09
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 05 March 2009 - 23:39
Posted 05 March 2009 - 23:41
"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)
"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke
---
--- | filmtipset | ---
Posted 05 March 2009 - 23:45
Så skulle jag nog mer vilja uttrycka det.Jag är fortfarande chockad och besviken över Cartys röst. Hanhar ju prisat dne tidigare har jag för mig.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 06 March 2009 - 00:06
Edit: BTW - du citerade mig fel. Jag skulle aldrig skriva så som du gjort.
Posted 06 March 2009 - 00:21
Med det sagt, ska jag tillstå att jag inte är något stort fan av animé, men en bra film är en bra film oavsett genre. Legender från Övärlden var dock inte en bra film och Barnhemmet är en väsentligt bättre film på alla plan. Det förefaller ju till och med Cartman som nominerade Legender från Övärlden tycka, så helt fel kan jag ju inte ha även om jag inte är någon anime-junkie.
Edited by dukeofnewyork, 06 March 2009 - 13:02.
---
--- | filmtipset | ---
Posted 06 March 2009 - 09:24

Posted 06 March 2009 - 11:03
SoD, Aftonbladet-klass på den tolkningen av vad jag skrev.
Visst var det?
Jag gör allt för att inte känna migensam i kampen mot anime.
Posted 06 March 2009 - 12:30
Jag är fortfarande chockad över Cartys röst. Han har ju prisat den tidigare har jag för mig. Men glad är jag i alla fall.
Inte så konstigt egentligen. Jag har tidigare sagt att båda filmerna är bra. Bara det att i sin helhet så är El Orfanato en bättre film. Jag har ju även sagt tidigare att Legender från Övärlden har sina brister, vilket inte går att bortse från.