Det var ditt betyg som fick mig sugen på att se den.

Jag har haft den på hyrlistan länge men fick den inte fören nu.
Ja, de lyckades bra med filmen. Är mäst bara sista scenen jag har problem med.
Jag har inte sett orginalet men jag har också hört att remaken ska vara bättre. En sak många klagar på med orginalet är felplaserade humorscener som inte passar. Fast jag har också hört att våldtäktscenen ska vara värre i orginalet samt behandlingen av tjejerna och mer rättfärdiga föräldrarnas beslut att mörda dem.
Snakehead TerrorSnakeheads, den glupska monsterfisken som jaga både i vatten samt på land och också kallas Frankenfish, invaderar USA's sjöar och äter all den inhemska fisken. I en sjö försöker de stoppa problemet med att dumpa ett starkt gift i sjön. Men 2 år senare börjar den vanliga fisken sina från sjön igen. Inte nog med det utan även hundar och tillochmed människor börjar försvinna runt sjön.
Inspirerad av verkliga händelser.
Det mästa av det som sägs i början stämmer. USA's sjöar är invaderade av Snakeheads och de har fått dra till med gift för att försöka bli av med dem. Så givetvis göra det skräckfilmer där de muteras och även anfaller människor. Därför kom filmerna
Frankenfish och
Snakehead Terror.
Bitvis underhållande monsterfilm om än rätt lågbudget och mycket B. De flesta karaktärer är idioter och gör idiotiska saker, irriterande ungdommar som man nästan vill ska bli uppätna.
Bra manus men dålig klippning, dålig regi, onödig cencurklippning, halvtaskiga specialeffeker förstör. För att inte tala om den hemska syntmusiken som verkar hemsöka lågbudget filmer.
Intresant lösning på problemet i slutet.
Kul att se om man är sugen på den här typen av film. Men inget man ser mer än 1 gång.
5/10
Edited by Crusader, 15 March 2010 - 02:29.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts