Jump to content

Photo

Årets film 2009 - Diskussionstråd

• Please log in to reply
682 replies to this topic

#326 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 March 2010 - 01:47

Det tycker jag du ska göra nångång, och du får gärna rösta på den också ;)

Winter is Coming

#327 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 March 2010 - 01:48

Ah, jag förstår: dags för gentjänsten ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#328 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 March 2010 - 01:55

Känn ingen press B)

Winter is Coming

#329 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2010 - 16:06

Jag har inte sett Lådan ännu, men jag gillar ju Diaz. Kommerj ag hata henne nu? :(

Ikväll är jag både hatad och älskad :P

I hate you! No , I love you. I hate you more. No love you... :lol: :wub: :skull: :wub: :ph34r:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#330 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 March 2010 - 19:49

Verkar som om Wylie är på rymmen :unsure:
Jag hinner inte fixa sista duellen just nu. Är TV dags :D
Förhoppningsvis dyker Wylie upp snart och fixar turneringen annars får ni vänta tills jag har tittat färdigt på TV.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#331 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 March 2010 - 19:53

Måste säga att jag är rätt förvånad över att såpass många röstar på Still Walking. Not Everyone's Cup of Tea, så att säga - speciellt inte på det här forumet ;). Sedan är ju The Box en film jag absolut ska se då jag gillat Kelly's två tidigare (ja, jag gillade tom. Southland Tales).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#332 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 March 2010 - 19:54

Va? Något som är viktigare än det här??

Rick: förlåt...Nästa gång ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#333 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 05 March 2010 - 19:59

hmm var jag försen med min röst alltså?

#334 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 March 2010 - 20:13

2 minuter sen tyvärr. Men jag kan strö salt i såren med att säga att din röst hade resulterat i oavgjort vilket kunde ha räddat The Box. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#335 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 March 2010 - 20:15

Nej, stackars Magnus! Wylie, du skulle ha väntat lite så hade det blivit lite spänning :P

#336 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 March 2010 - 20:31

Hade jag bara vetat att han var där.... Men vi brukar annars uppdatera strax efter kl. 18 så egentligen var både du och Magnus alldeles för sent ute.

-Gangstagrass

#337 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 March 2010 - 20:33

Nä hä, har ni inte sagt mellan 18-20? Är det alltså 18 som gäller? Pst. Även du var sent ute ;)

Edited by Synon, 05 March 2010 - 20:34.

#338 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 05 March 2010 - 20:59

Jo vi har sagt mellan 18-20 så om man väntar till efter kl. 18 så riskerar man alltså att att inte hinna rösta beroende på när jag eller Georgia får tummen ur och startar en ny omgång. Säkrast är alltså att rösta före kl 18 och det var det jag menade med att ni var sent ute båda två. Jag stängde däremot kl 19:57 och var därmed inte alls sen. :P

-Gangstagrass

#339 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 05 March 2010 - 21:10

Jag har faktist inte sett någon av filmerna, så jag röstade utifrån trailerna, och eftersom det inte fanns några undertexter i trailer numro 2 blev det trailer nummer ett.
Men lite bittert ändå, att jag var 2 min sen.
(det tog ju ca 4 min att se trailers ;p)

Jag röstar mest för att rösta är kul ibland.

#340 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 March 2010 - 21:12

Rick: förlåt...Nästa gång ;)

Det hoppas jag verkligen :P
Dagens röstning, hmm två filmer som jag båda gillade men det lutar mer åt den ena än den andra B)

Winter is Coming

#341 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 05 March 2010 - 21:13

Wylie: Ok, så det är. Då vet jag, tack.
I know - you got the power :P

Magnus: ja, man fick klicka sig vidare till You Tube för att se trailer med text. Litet intetsägande utan...
Rick: pst. Vi tar det sen ;)

Edited by Synon, 05 March 2010 - 21:13.

#342 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 March 2010 - 17:41

Och som vanligt kommer här listan hur det gick för filmerna i Rond 1 duellerna:

Duell: Vidare: Utslagna: Blankröster:

1 ± Harry Potter och Halvblodsprinsen/Harry Potter and the Half Blood Prince [9] (Sök: IMDb) ± Seven Pounds [3] (Sök: IMDb) Blankt [2]
2 ± Knowing [5] (Sök: IMDb) ± Flickan Som Lekte Med Elden [4] (Sök: IMDb) Blankt [6]
3 ± Synecdoche, New York [4] (Sök: IMDb) ± Brustna omfamningar/Los Abrazos Rotos [1] (Sök: IMDb) Blankt [9]
4 ± Wrestler, the [7] (Sök: IMDb) ± Drag Me to Hell [6] (Sök: IMDb) Blankt [3]
5 ± X-Men Origins: Wolverine [10] (Sök: IMDb) ± Milk [4] (Sök: IMDb) Blankt [2]
6 ± Friday the 13th [5] (Sök: IMDb) ± Natt På Museet 2/Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian [4] (Sök: IMDb) Blankt [6]
7 ± Död Snö [5] (Sök: IMDb) ± Funny People [3] (Sök: IMDb) Blankt [6]
8 ± Boat That Rocked, the [5] (Sök: IMDb) ± Beck I Stormens Öga [2] (Sök: IMDb) Blankt [8]
9 ± Mutant Chronicles [5] (Sök: IMDb) ± Prison Break: The Final Break [1] (Sök: IMDb) Blankt [7]
10 ± District 9 [12] (Sök: IMDb) ± Transformers: De Besegrades Hämnd/Transformers: Revenge of the Fallen [4] (Sök: IMDb) Blankt [0]
11 ± Slumdog Millionaire [8] (Sök: IMDb) ± GI Joe: Rise of the Cobra [5] (Sök: IMDb) Blankt [1]
12 ± Zombieland [7] (Sök: IMDb) ± My Bloody Valentine [2] (Sök: IMDb) Blankt [4]
13 ± Benjamin Buttons Otroliga Liv/The Curious Case of Benjamin Button [8] (Sök: IMDb) ± Taken [2] (Sök: IMDb) Blankt [3]
14 ± Inglourious Basterds [9] (Sök: IMDb) ± Resident Evil: Degeneration [3] (Sök: IMDb) Blankt [3]
15 ± Frozen River [5] (Sök: IMDb) ± Antichrist [3] (Sök: IMDb) Blankt [6]
16 ± Hurt Locker, the [6] (Sök: IMDb) ± Luftslottet som Sprängdes [3] (Sök: IMDb) Blankt [4]
17 ± Star Trek [11] (Sök: IMDb) ± Baksmällan/The Hangover [2] (Sök: IMDb) Blankt [1]
18 ± My Name is Bruce [6] (Sök: IMDb) ± SAW VI [4] (Sök: IMDb) Blankt [5]
19 ± Gran Torino [7] (Sök: IMDb) ± Änglar och Demoner/Angels & Demons [3] (Sök: IMDb) Blankt [3]
20 ± Jag Har Älskat Dig Så Länge/Il y a longtemps que je t'aime [5] (Sök: IMDb) ± Pandorum [4] (Sök: IMDb) Blankt [4]
21 ± Outlander [6] (Sök: IMDb) ± Ponyo på klippan vid havet/Gake no ue no Ponyo [5] (Sök: IMDb) Blankt [2]
22 ± Watchmen [13] (Sök: IMDb) ± New Moon/The Twilight Saga's New Moon [1] (Sök: IMDb) Blankt [1]
23 ± In the Loop [6] (Sök: IMDb) ± Trick'r Treat [2] (Sök: IMDb) Blankt [5]
24 ± 2012 [5+1] (Sök: IMDb) ± Brothers Bloom, the [5] (Sök: IMDb) Blankt [5]
25 ± Avatar [12] (Sök: IMDb) ± Broken, the [1] (Sök: IMDb) Blankt [1]
26 ± Revolutionary Road [6] (Sök: IMDb) ± A Serious Man [2] (Sök: IMDb) Blankt [5]
27 ± Terminator Salvation [7] (Sök: IMDb) ± Tvivel/Doubt [6] (Sök: IMDb) Blankt [1]
28 ± Män Som Hatar Kvinnor [8] (Sök: IMDb) ± Final Destination, the [2] (Sök: IMDb) Blankt [3]
29 ± Strangers, the [6] (Sök: IMDb) ± Paranormal Activity [1] (Sök: IMDb) Blankt [8]
30 ± Eden Lake [6+1] (Sök: IMDb) ± Bläckhjärta/Inkheart [6] (Sök: IMDb) Blankt [2]
31 ± Still Walking/Aruitemo aruitemo [5] (Sök: IMDb) ± Box, the [4] (Sök: IMDb) Blankt [5]
32 ± 9 [7] (Sök: IMDb) ± (500) Days of Summer [3] (Sök: IMDb) Blankt [4]
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#343 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 March 2010 - 19:14

Eh, sorry, men du kan inte byta ut den gröna färgen?

#344 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 March 2010 - 19:15

Vad är det för fel på den nu då?

-Gangstagrass

#345 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 March 2010 - 19:16

Jag ser knappt vad det står ju :(

#346 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 March 2010 - 19:16

Byt skin. ;)

-Gangstagrass

#347 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 March 2010 - 19:17

Vill inte.

#348 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 March 2010 - 19:19

Har grön färg även på Vinnarna i Turneringstråden.
Du får markera om du vill se hur många som röstade på just den filmen eller byta skal ;)

#349 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 06 March 2010 - 19:20

Ja, eller så struntar jag bara i den infon ;)

#350 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 06 March 2010 - 19:21

Nu hör du vad jag och Georgia säger. :P

-Gangstagrass