I grunden ja. Men grafiken är nergraderad, lite sämre framerate, lite liten text och vissa av stunderna där man i andra konsollversioner kan styra huvudkaraktären är automatisk här och om jag har uppfattat det rätt så är det likadant på PC-versionen. Så inte världens bästa portning precis.
Sedan så är nerladdningen stor och sparas bara på själva mobilen/plattan, inte på minneskort. Första avsnittet ligger på 1,2 GB och resten ligger på 350-400 MB per avsnitt (varje säsong är på 5 avsnitt, om de inte har ändrat det här) och man måste köpa varje avsnitt inne i spelet eller köpa hela säsongen på en gång vilket borde vara det billigaste alternativet.
Kanske lättare om du läser en review själv då jag inte är så insatt: http://www.droidgame...mbie-apocalypse (Gick inte med länkningen för någon konstigt orsak)
Personligen tycker jag så här: Om du har en PS3, XBox 360, PS Vita, PS4 eller XBone så ska du först och främst skaffa det där. Annars till PC om du har en PC som kan spela spelet. Men har du inget annat att spela det på så är det IMO värt att stå ut med det på Android än hur många problem där kan vara, bara för att ha nöjet att spela det. För mig så är det här en av de absolut bästa spel-serierna någonsin som verkligen berör en känslomässigt och ett man bara måste spela.
Som tröst så kan jag säga att iPhone versionen ska vara ännu värre. 
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts