Jump to content

Photo

Senast sedda film v.4

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#326 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 09 January 2011 - 22:04

Hellraiser

En tät och intressant film, med en unik ton. Jag har dålig koll på Clive Barker, både som författare och filmmakare och Hellraiser är en av de filmer och franchiser jag hitintills inte gett mig i kast med.

Vad är då mitt intryck? Ja, ärligt talat lite blandat. Det är bra, tätt, intensivt och lågmält, samtidigt som det ibland verkligen smäller på både i berättande och gore. Det finns en skön känsla i filmen och man tappar aldrig fokus. Effekterna tar inte heller över, utan fungerar narrativt. Filmens berättarstil är något eljest, ärligt talat är det inte mycket som driver handlingen framåt och filmens rätt sparsamma dialog, kan ibland kännas yxig, men är samtidigt komprimerad och funktionell.

Skådespeleriet är funktionellt, men inte mer. Effekterna godkända och som sagt det finns en känsla i filmen, en stämning, som skapas med små medel. För även om Barker inte tvekar att visa sina monster så finns det samtidigt utrymme för publiken att skapa sina egna monster, sina egna rädslor. Vilket behövs, för monstrena i sig är ibland mer kuriösa än skrämmande.

Nåväl, en bra debutfilm, vars styrka ligger i det som inte visas och inte sägs. Visst det kunde varit bättre på sina ställen, men det kunde varit mycket, mycket sämre och Barker hittar balansen och gör utifrån förutsättningar en klart godkänd insats.

Musiken är värd ett extra omnämnande även om jag gärna hade sett att Barker använt det soundtrack han beställde från industrigruppen Coil.

Hellbound: Hellraiser II

Det här är en "skum" film, men med tanke på att den till stora delar utspelar sig i helvetet och på ett dårhus så är det väl väntat. Här sparas det inte på krutet och slafset. Och någonstans lyckas även berättelsen få plats. En berättelse som egentligen är ganska enkel, till helvetet och tillbaka för att rädda någon, som nog i slutändan är protagonisten själv.

Mer effekter och till viss del bättre effekter men liksom i originalet fyller de alltid en narrrativ funktion. Och stämningen finns där. Skådespeleriet är inte mycket att yvas över, men fyller sin funktion.

Jag ska inte påstå att jag förstår filmen, men jag bli underhållen, äcklad och allt som hör till. Särskilt scenen med antagonistens "födelse" är i en klass för sig.

----

Ashley Laurence som även spelade protagonisten i originalet är värd ett extra omnämnade. Visst det är knappast Oscarsklass, men för formatet med beröm godkänt.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#327 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 09 January 2011 - 22:58

Solomon Kane

"There are many paths to redemption, not all of them peaceful."

3/5

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#328 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 January 2011 - 20:32

The Dark Lurking (a.ka. Alien vs Zombies: The Dark Lurking)

Året är 2017. På en underjordisk forskningsstation går ett experiment fruktansvärt fel. All kommunikation med jordytan är bruten och för de åtta överlevarna står valet mellan att barrikadera sig och hoppas på att hjälp kommer innan maten tar slut, eller att ta sig upp för de tretton våningar som leder till ytan. Frågan är bara vad som är värst: att svälta ihjäl eller att möta de horder av hungriga, muterade, köttätande varelser som nu har tagit över stationen?

Experiment som går åt skogen, galen forskare, instängda människor som befinner sig i livsfara… Låter det bekant? Ja visst har vi sett det förut. Och med bättre resultat måste jag säga. Det som brister rejält i filmen är den usla dialogen levererad av lika usla skådespelare. OMG. Och den som klippte filmen borde få en bassning för vissa delar. Mycket synd för det kunde blivit en bra film då allt runt omkring fungerade: scenografi, makeup, specialeffekter och den diskreta musiken. Förutom dialogen så var manuset på rätt väg dock stötte den på patrull emellanåt. Och visst är tanken på en korsning mellan Alien och Evil Dead god, men de lyckades inte riktigt få ihop det.

1/5

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#329 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 10 January 2011 - 23:02

Då jag överväger att se TRON: Legacy (2010) så ville jag först ge mig i kast med originalet från 1982 som jag ej hade sett.

Tron (1982)

Det mäktiga datorprogrammet Master Control styr en elektronisk värld, där programmeraren Flynn hamnar när han sugs in i en dator. Flynn och två mindre, maktlösa datorprogram, Tron och Ram, ger sig in i kampen för att bli av med Master Control.

Vad är mitt intryck av filmen? Datoranimeringarna (och de klassiska animeringarna) var välgjorda med tanke på tekniken som stod till buds i början av 80-talet. Det kändes som ett spel anno den tidseran då vi befann oss i datorns värld. Dock tycker jag samtidigt den delen är filmens akilleshäl för jag blev smått uttråkad när spelet var igång. Hade gärna fått kortats ner. Ja, jag vet. Det är ju filmens grundstomme, men ändå…

Storyn är enkel och bjuder inte på några större överraskningar. Disney brukar sällan överraska en utan följer sin vana troga med familjevänliga filmer. Happy ending och hela kittet.

Skådespeleriet får godkänt, men lämnar inga större avtryck till eftervärlden. Ska bli kul att se Jeff Bridges och Bruce Boxleitner i nya Tron. För övrigt de enda som är med i båda filmerna.

2/5

#330 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 January 2011 - 01:03

Tron: Legacy

-You're acting like I'm going to find him sittin' at work, just, "Hey, kiddo, lost track of time."
-Wouldn't that be something.

4/5

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#331 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 January 2011 - 21:42

Centurion

"Fight or Die."

3/5

Micmacs à tire-larigot

Bazil har inte haft det lätt i livet. Han förlorade redan som liten sin far, som dödades av en landmina i Algeriet. Själv blir han skjuten i huvudet av misstag på sitt arbete som videobutiksanställd. Om läkarna opererar bort kulan är risken stor att han för evigt förlorar förståndet, om de låter den sitta kvar är risken stor att han en dag faller ihop död på gatan. De väljer det senare alternativet för att gehonom någon form av livskvalité, om än begränsad.

Efter sin sjukhusvistelse är han utblottad och ensam Tillsammans med en grupp udda individer som också hamnat utanför samhällets skyddsnät bor han på ett skrotupplag intill två konkurrerande vapenindustrier. Båda företagen har förstört hans liv och vår hjälte bestämmer sig för att ingripa i mänsklighetens namn.

Jean Pierre Jeunet har sin egna sköna stil och hans hantverk märks av även i denna film. Snyggt filmat med varm gultoning som genomsyrar fotot och som alltid i hans filmer udda och lustiga karaktärer. Tydlig flirt med stumfilmen och Charlie Chaplin i synnerhet. Men det är framförallt storyn och karaktärerna som inte fångar mig och jag får problem med att hålla intresset uppe. Väldigt enkel story där karaktärerna blir till karikatyrer och de komiska inslagen blir lite väl barnsliga för mitt tycke. Jag ska inte sticka under stol med att jag är väldigt svårflirtad vad gäller komedier och den här lyckades inte roa mig.

2/5

#332 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 11 January 2011 - 23:44

Winter's Bone

Årets Frozen River. Det är samma eländiga white trash miljöer, eller nä, det här är värre. Ree har det inte lätt. Hon tar hand om sin sjuka mor och sina småsyskon på en liten gård. Dom har knappt med pengar för att klara sig och hennes pappa är försvunnen, efterlyst för att ha kokat meth. När det står klart att han satt upp gården som borgen så tvingas Ree ut att leta efter honom i ställe där ingen pratar och ingen ställer frågor. Framför allt inte kvinnor. Fotot är mörkt och blekt, miljöerna nedgångna och skitiga. Det är svårt att tro att det är USA filmen utspelas i och inte nåt gammalt östeuropeiskt land. Det skapar en riktigt ruggig stämning och storyn är som kanske anas väldigt gripande men utan att någonsin bli Hollywood sentimental och filmen slutar betydligt lyckligare än jag hade väntat mig. Jennifer Lawrence som spelar Ree är fullkomligt lysande. Hon pratas som en av favoriterna till huvudrollsOscarn och det är inte alls otroligt tycker jag. Öht är det väldigt välspelat. John Hawkes borde också bli nominerad för en biroll.

En riktig indie pärla.

4/5

-Gangstagrass

#333 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 January 2011 - 18:46

Buried

"Time is running out for Paul Conroy."

3/5

The Collector

”The Collector” är berättelsen om allt-i-allon och före detta straffången Arkin, som desperat försöker återbetala en skuld till sin före detta fru genom att göra inbrott i sin nya arbetsgivares hem. Dessvärre för Arkin har en mycket värre fiende gjort anspråk på fastigheten – och familjen. I takt med att sekunderna tickar mot midnatt blir Arkin en motvillig hjälte. Han är fångad av en maskerad ”Collector” i en labyrint av dödliga uppfinningar samtidigt som han försöker rädda den familj som han kom för att stjäla ifrån.

Den skrämmande inledningen som går över till en solig dag på landet där ett stort hus håller på att renoveras är vid första blicken som två olika filmer. Men snart vävs de två ihop och vi förstår sambandet. Vad som skulle bli ett enkelt inbrott förvandlas snart till en mardröm för inbrottstjuven.

Katt- och råtta leken genom rummen i huset är snyggt genomförd och en riktig nagelbitare. Självklart förs tankarna till Saw-filmerna med dess fällor och blodbad, inte så konstigt med tanke på att de har manusförfattare gemensamt… Bra spel av Josh Stewart i huvudrollen. Passande musik, men mer skrämmande är när den tystnar i vissa scener… Ruggigt värre.

Tyvärr tappas mycket av spänningen på vägen mot slutet och blir alltför förutsägbar. En skön twist hade jag inte tackat nej till.

3/5

@duke: Hellraiser (den första) är en kär gammal bekant till mig. Nu blev jag sugen på att ta itu med franchisen då jag ej sett alla filmerna. Vad gäller Clive Barker är jag ingen expert, dock har jag läst några av hans böcker och gillar dem. Lite speciell stil och lite smågalen, men klart underhållande! :)

@Wylie: Winter's Bone är given på min lista med filmer att se. Känns som en Oscarskandidat. Har ju förekommit i andra galor och visst har den väl tagit hem några priser? :unsure:

#334 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 12 January 2011 - 20:14

Winter's Bone har vunnit lite priser på en del filmfestivaler bl.a. Sundance och Berlin. Sen är Jennifer Lawrence nominerad både på GG och SAG och med största säkerhet också Oscarsgalan. Ska bli intressant att se om den får fler nomineringar än så. John Hawkes känns nästan lika given tycker jag.

Väl värd att ses iaf oavsett Oscarsnomineringar.

-Gangstagrass

#335 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 12 January 2011 - 21:26

Japp, ska helt klart se den vid tillfälle.

A Nightmare on Elm Street (2010)

Nej, ingen risk för mardrömmar här inte.

1/5

#336 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 13 January 2011 - 15:03

Jag håller med dig i det som du skriver om Winter's Bone, Wylie. Jag tror att den filmen tillsammans med The King's Speach och The Social Network får många nomineringar till Oscarsgalan. Kanske även Black Swan av Aronofsky, men även om filmen är bra så verkar Aronofsky ha svårt att bli uppmärksammad i sådana sammanhang.

#337 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 January 2011 - 16:38

Mm, Social Network har mer tunga namn men Aronfsky har ju vari med i Oscarssammanhang tidigare med The Wrestler så jag tror att han börjar vara mogen för att tas på allvar.

Jag såg att både King's Speach och Black Swan ska gå på Göteborgs filmfestival så jag ska försöka se dom där.

-Gangstagrass

#338 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 January 2011 - 17:17

Håller med dig, Wylie. The Wrestler öppnade nog många dörrar för honom. Och dessa filmer som ni nämner förekommer ju alla i olika galasammanhag, så blir inte det nominerade skulle jag bli mycket förvånad.

Hm, King's Speech hinner jag se på bio, men svanen är körd om jag vill se den innan Oscarsgalan. Kanske får bli en tripp till Göteborg i slutet av månaden? :P

#339 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 13 January 2011 - 17:31

Jag tycker inte att Aronfsky får den uppskattning i Hollywood som han förtjänar. Men jag hoppas att han fortsätter att göra egensinniga filmer så att han aldrig hamnar i mainstream facket. :)

Man blir ju lite "orolig" när det börjar spridas rykten om att han skulle regissera både en remake av Robocop och även stå bakom kameran till X-Men Origins: Wolverine 2. Det första blev det inget av och det sistnämnda hoppas jag inte heller stämde.

Jag hoppas att du hinner med att se både The King's Speech och Black Swan på filmfestivalen, Wylie. Glöm inte bort att säga hej till Charlie Kaufman åt mig. ;)

Jag såg att några av dom möjliga Oscarskandidaterna hinner att visas på bio innan själva galan är. Winter's Bone släpps väl snart på DVD har jag för mig. Men som så ofta så får man se sig om efter filmerna på annat om man vill se dom innan. :)

Edited by Vicky, 13 January 2011 - 17:34.

#340 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 January 2011 - 18:09

Många som vill att jag ska hälsa till Kaufman, :D Jag hoppas att han har tid att sitta och prata med mig nån kväll. I värsta fall får jag väl kidnappa honom. Det ger säkert uppslag till en ny film om inte annat.

Jag hoppas också att jag hinner se lite filmer på festivalen, det är mycket som ska hinnas med och sen kostar det ju pengar också...

Jag kan förstå att Aronofsky vill göra en mainstream film så att han lättare får pengar till dom filmer han verklingen vill göra men samtidigt burkar ju mer inblanding från Hollywood inte vara en bra sak. Det gäller att hålla balansen där ungefär som Chris Nolan har gjort.

Sen får man ju göra vad man måste för att få tag på dom filmer som man inte kan köpa eller se på bio...Nöden har ingen lag heter det väl. :)

Edited by Wylie Times, 13 January 2011 - 18:09.

-Gangstagrass

#341 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 13 January 2011 - 18:36

Du kan kidnappa Charlie när han landar och behålla honom för dig själv. ;)

Tänk den som finge sätta sig ner med Charlie och prata lite om film och annat som får jorden att snurra. Han verkar vara en väldigt säregen person och om han är hälften så intressant som hans filmer är så kan man omöjligt bli besviken. Jag skriver hans filmer, för även om det mest rör sig om manus så är det dom som "gör filmen" i dessa sammanhang.

Har det släppts något program för festivalen? Jag besökte nyss deras hemsida, men jag kan inte hitta en förteckning över vilka filmer som dom ska visa.

Jag kan också förstå att man gör som Aronofsky med flera. Dels ska dom tjäna ihop till sitt levebröd, men samtidigt ger det ju en viss övning i att hela tiden ha arbeta att utföra. Det är en tunn linje som man ska balansera på, där man inte vill göra vad som helst för pengar, men även att själv inse när man måste göra det som behövs för att på längre sikt kunna göra det som man verkligen vill. Det finns fler lysande exampel på att man kan lyckas med det. Nolan som du nämner, Wes Anderson, Spike Jonze, Charlie Kaufman, med flera. Alla lika duktiga och skickliga individualister och viktiga för filmens överlevnad, vidareutveckling och framtid när det mest handlar om pengar dessa dagar. :)

#342 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 January 2011 - 19:02

Tänk den som finge sätta sig ner med Charlie och prata lite om film och annat som får jorden att snurra. Han verkar vara en väldigt säregen person och om han är hälften så intressant som hans filmer är så kan man omöjligt bli besviken. Jag skriver hans filmer, för även om det mest rör sig om manus så är det dom som "gör filmen" i dessa sammanhang.

Jo det verkar han ju verkligen vara. Det kan nog vara svårt att hänga med i vad han säger alla gånger kan jag tänka mig. Just hans väldigt speciella manus gör ju som sagt att man benämner hans filmer som "Charlie Kaufman filmer" trots att profiler som Spike Jonze och Michel Gondry har regisserat hans manus.

Har det släppts något program för festivalen? Jag besökte nyss deras hemsida, men jag kan inte hitta en förteckning över vilka filmer som dom ska visa.

Beror på hur "nyss" du kollade. Programmet släpptes igår. :) Klicka på länken nedanför klockan som räknar ner till festivalen. http://www.giff.se/

Jag kan också förstå att man gör som Aronofsky med flera. Dels ska dom tjäna ihop till sitt levebröd, men samtidigt ger det ju en viss övning i att hela tiden ha arbeta att utföra. Det är en tunn linje som man ska balansera på, där man inte vill göra vad som helst för pengar, men även att själv inse när man måste göra det som behövs för att på längre sikt kunna göra det som man verkligen vill.

Mm. Det handlar ju om att kunna visa att man inte bara är en indie regissör utan någon som kan göra storfilmer och tjäna ihop pengar (åtminstone tjäna igen) till filmbolagen. Samt att man kan spela enligt deras regler och det är där det blir farligt.

Det finns fler lysande exampel på att man kan lyckas med det. Nolan som du nämner, Wes Anderson, Spike Jonze, Charlie Kaufman, med flera. Alla lika duktiga och skickliga individualister och viktiga för filmens överlevnad, vidareutveckling och framtid när det mest handlar om pengar dessa dagar. :)

Visst är det så. Egentligen är det bara Nolan av dom där som spelar på båda sidorna med dels Batman filmerna och dels The Prestige och Memento. Inception är väl en hybrid av de två där Nolan får berätta sin vision och som darar in massor med pengar men som också tvingas dumma ner manuset lite. (får iaf jag känslan av) När stora pengar ska pungas ut blir bossarna på filmbolagen skraja och kommer med krav. Så är det oundvikligen tyvärr.

Edited by Wylie Times, 13 January 2011 - 19:12.

-Gangstagrass

#343 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 January 2011 - 20:02

Salt

Evelyn Salt är en CIA agent som har svurit en ed om trofast tjänstgöring och att kämpa för sitt land. När hon blir anklagad för att vara en rysk spion flyr hon för att rentvå sitt namn och för att en gång för alla visa att hon är en sann patriot.

En relativt enkel story som är lite smått otrolig ibland och har sina logiska luckor. Men vad gör väl det när tempot är på max och Angelina gör ett strålande jobb som actionstjärna. Sedan ska jag erkänna att jag är svag för dylika spionhistorier när de väl lyckas få till det. Älskar alla intriger, manicker, vilda jakter och vändningar i storyn. Och här finns de bitarna. Jag blir grymt underhållen. Den är även välgjord tekniskt sett och det är befriande att se att det fortfarande går att göra filmer utan stöd av en massa CGI. Bara det blir ett plus för filmen. Skådespelarna är bra, framförallt nämnda Jolie, men även Liev Schreiber gör ett riktigt bra jobb som Salts partner i CIA. Bör även nämna musiken av James Newton Howard som passar mycket bra till filmen.

4/5

@Wylie: förstår att t.o.m du gillade Jolie i filmen.
@Rick Hunter: såg att du även sett filmen i höstas. Du skrev att skådespeleriet var godkänt, men vad tycker du om Angelina Jolie som skådis? Verkar ju vara ett populärt ämne så jag passar på att fråga.

#344 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 13 January 2011 - 20:29

Kul att höra att jag inte är galen då. ;) Jag håller med dig i stort om vad du skriver. Däremot var jag väl inte lika generös med betyget.

-Gangstagrass

#345 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 13 January 2011 - 20:49

Nej, du kan andas ut: du är normal. ;) Jo, jag funderade över betyget men kom fram till att den var värd det för den underhöll mig all the way. Och det är absolut värt en fyra. :)

#346 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 14 January 2011 - 14:28

Devil

"Bad Things Happen For A Reason"

3/5

Edited by Synon, 14 January 2011 - 14:29.

#347 Vicky

Vicky

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 63 posts

Posted 14 January 2011 - 15:06

Beror på hur "nyss" du kollade. Programmet släpptes igår. :) Klicka på länken nedanför klockan som räknar ner till festivalen. http://www.giff.se/

Jag tittade strax innan jag gjorde mitt inlägg igår. Jag vet inte om jag bara missade det eller om dom inte hade lagt ut det då.

Det ser ut att visas mycket intressant film i år. Black Swan, The King's Speech, 127 Timmar, Rabbit Hole, Norwegian Wood, William S. Burroughs: A Man Within är sådant jag har haft under uppsikt. Men det finns givetvis mer än så. Festivaler är ju bra på det sättet, eftersom man inte bara får chansen att se lite större filmer innan den riktiga premiären, utan även upptäcka sådan film som man annars kanske skulle missa.

Är det något speciellt som du hade tänkt dig att gå och se? :)

Jo det verkar han ju verkligen vara. Det kan nog vara svårt att hänga med i vad han säger alla gånger kan jag tänka mig. Just hans väldigt speciella manus gör ju som sagt att man benämner hans filmer som "Charlie Kaufman filmer" trots att profiler som Spike Jonze och Michel Gondry har regisserat hans manus.

Så är det nog. Brorsan tipsade mig om en lång intervju med Charlie för några år sedan och precis som du säger så är det lite svårt att hänga med i allt det som han säger. Men samtidigt är han någon som jag skulle kunna sitta och lyssna på i timmar. Han är så fascinerande. :) Jag letade bland mina bokmärken och hittade länken till intervjun om du är nyfiken på att lyssna.

Inception är väl en hybrid av de två där Nolan får berätta sin vision och som darar in massor med pengar men som också tvingas dumma ner manuset lite. (får iaf jag känslan av)

Jag hade förväntat mig en lite mer utmanande film i stil med Memento, så jag blev faktiskt lite besviken på att Inception var en betydligt mer lättsmält film. Inte sagt att den är dålig för det, men jag tycker inte att den är så bra som den kunde ha blivit.

#348 Pepe

Pepe

Senior Commander

• Members
  • 303 posts

Posted 14 January 2011 - 16:50

Splice:

Nja, snygga och trovärdiga specialeffekter. Trailern var nog bättre än filmen. Men vill man se Sci-fi utan pang-pang action så funkar denna rulle bra.

3/5

#349 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 January 2011 - 22:15

Mamma Mia!

"...how could I have missed it?"

Betyg: OK+
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#350 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 January 2011 - 22:38

@Rick Hunter: såg att du även sett filmen i höstas. Du skrev att skådespeleriet var godkänt, men vad tycker du om Angelina Jolie som skådis? Verkar ju vara ett populärt ämne så jag passar på att fråga.

Jag tycker hon är bra, allt som oftast i alla fall. I actionroller är hon oftast outstanding och hon har även gjort några seriösare roller riktigt bra.

Winter is Coming